Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 december 2017 12:03
    quote:

    Mark12 schreef op 14 december 2017 11:52:

    [...]Hou toch op met die TA-praatjes, Alsof de forces zich laten sturen door een (toekomstig) grafiekje. Was alles maar zo eenvoudig.
    Ik ben geen TA belegger maar juist fundamenteel en Tom2 neemt de juiste stappen.
    Deze correctie is puur technisch en gebaseerd op uitstap van een grotere belegger.
    Nu kan je je afvragen waarom Flevo uitstapt, ik denk dat het gewoon een prioriteits-beslissing is gerelateerd aan Talpa.
  2. Juun 14 december 2017 12:06
    NXP, Harman, SAP en TT zitten in dat karretje. Maar ja, het blijft een soort studiemodel als je het mij vraagt. Ik heb liever een bericht over iets als een 3008 die vandaag al leverbaar is, gewoon praktijk, met omzet vanaf vandaag over grote aantallen.

    In ieder geval verwacht ik wel wat van de CES, al dacht ik dat in december 2015 en december 2016 ook van de CES van 1 maand later en toen kwamen we ook relatief bedrogen uit.
    www.meinautomagazin.de/ces-las-vegas-...

    Der Stadtflitzer strotzt vor geballter Sensorik. So steuert das US-Unternehmen Gentex den Iris-Scanner zur Insassenerkennung und dimmbare Scheibenelemente in Front und Heck bei, wie sie auch im Boeing Dreamliner zu finden sind. Ibeo aus Hamburg stellt mit ausgefeilter Lidar-Sensorik sicher, dass Hindernisse auf der Strasse per Echtzeit-Messung der Lichtreflexe erkannt werden. Die ins Skateboard integrierte „Harman Autonomous Drive Platform“ nutzt die Sensorfusionslösung „BlueBox“ von NXP, um den Snap sicher durchs Verkehrsgeschehen zu lenken. Für die sichere Kommunikation mit der Aussenwelt sowie für die Hochgeschwindigkeitsanbindung an die Harman Ignite Cloud Platform sorgt die von NXP und Harman gemeinsam entwickelte Smart Antenna, die über 5G, Car2X, Radioempfang, BT und WiFi die volle Bandbreite an drahtloser Vernetzung abdeckt. Sprint, als führendes amerikanisches Telekommunikationsunternehmen, stellt dazu die stabilen Netzwerke sicher. Der Chipgigant NXP steuert zudem mit der hochsensiblen Pod-Erkennung und der individuellen Smart Access-Lösung weitere zukunftsträchtige Technologien bei. Europas führendes Unternehmen für Geschäftssoftware, SAP, unterstützt die digitalen Ökosysteme mit innovativen Technologien und Software-Lösungen in den Bereichen Smart Cities, Connected Health, Connected Mobility sowie Transportation. Und TomTom liefert HD Kartenmaterial für automatisiertes Fahren und Navigationstechnologien, die vorausschauendes Fahren für den Komfort der Insassen ermöglichen. Die Verbindungstechnologie HDBaseT Automotive des israelischen Start-ups Valens schliesslich ist für die schnelle und sichere Übertragung selbst hochauflösender Multimediasignale zwischen den zahlreichen Fahrzeugkomponenten verantwortlich.
  3. Mark12 14 december 2017 12:06
    quote:

    Wervel Wind schreef op 14 december 2017 12:03:

    [...]
    Ik ben geen TA belegger maar juist fundamenteel en Tom2 neemt de juiste stappen.
    Deze correctie is puur technisch en gebaseerd op uitstap van een grotere belegger.
    Nu kan je je afvragen waarom Flevo uitstapt, ik denk dat het gewoon prioriteits-beslissing is gerelateerd aan Talpa.
    Zo'n onderbouwing is wat anders, inderdaad. Maar je zou ze de kost moeten geven, die alle vertrouwen in de schoot van TA leggen en daarmee de realiteit compleet zijn verloren..
  4. [verwijderd] 14 december 2017 12:09
    quote:

    eduardo3105 schreef op 14 december 2017 11:51:

    Voor degene die geen twitter hebben;

    TomTom?Geverifieerd account @TomTom 1 uur geleden
    Tackling one of the biggest challenges for #autonomous driving is #TomTomMotionQ – leave your motion sickness for rough seas, and feel comfortable in the #FutureOfDriving! bit.ly/2BniDsg

    TomTom?Geverifieerd account @TomTom 1 uur geleden
    #TomTomHDMap is bringing @Rinspeed’s Snap, a fully #autonomous vehicle, to life. Set to be revealed at #CES2018’ bit.ly/2BniDsg
    Ziet er fantastisch uit!
  5. forum rang 6 tatje 14 december 2017 12:16
    quote:

    groeibriljant schreef op 14 december 2017 10:23:

    [...]

    Die insiders zouden best weleens het beheer van hun pakket kunnen hebben uitbesteed aan een dirty partij. In Londen bijvoorbeeld. Die krijgen dan de opdracht om rendement te maken met oa opties.

    Ook zouden insiders wellicht gebaat zijn bij een lage koers op 31 december 2017. Scheelt een hoop belasting als je de aandeeltjes naar privé hebt getild om dan daarna in 2018 de grote klapper belastingvrij te kunnen maken.
    Even heeeeeeeeeel dirty gedacht: de aandeeltjes Flevo zijn naar bijv. de kinderen van bepaalde personen overgetild terwijl Flevo tegelijkertijd weer een call-optie heeft gekregen vanuit de verschillende zakelijke belangenbehartigers. Die kunnen ze dan uitoefenen bij de verkoopdeal (grootste kans dan op een diry exit, maar een drietrapsraket kan ook. 1 Sports koers naar 12; 2 Telematics voor 2 miljard koers naar 20-25; 3 Maps+Services koers naar 30-40).
    Komen de sukkels bij de AFM en fiscus toch niet achter.

    Kijk in het AFM register, dan zie je zowel bij de aandelen als opties bij Harold, gewoon H. Goddijn staan.

    Maar Harold heeft meer dan 5%, dus een aanmerkelijk belang.

    25% betaal je dan over eventueel dividend.

    Inkomsten uit aanmerkelijk belang

    Een van de voordelen die u kunt hebben van uw aanmerkelijk belang is het reguliere voordeel zoals dividend. Een ander voordeel is het vervreemdingsvoordeel, zoals winst of verlies bij verkoop van uw aandelen.

    ?Lees verder over...

    Verlies uit aanmerkelijk belang

    Lijdt u verlies op uw aanmerkelijk belang? Dan mag u dat verrekenen. Verlies wordt verrekend met positieve inkomsten uit aanmerkelijk belang in het jaar ervoor of in de 9 jaar na het jaar dat u verlies hebt gehad. Soms kan een verlies uit aanmerkelijk belang worden omgezet in een belastingkorting.

    Welke mogelijkheden Harold nu precies heeft, dan moet je een fiscale topper hebben en die hebben ze :-)

    Flevo ( Janivo De pont ) ging in 2016 al naar 4,99%, dus geen aanmerkelijk belang, maar wel nog in een beleggings BV, denk ik.

    In okt nov 2017 van 4,99% in Flevo ( janivo ) naar 0%.

    Dat kan bij 2 kinderen, dus naar prive 2,495% per kind en het is van de radar verdwenen.

    De koers naar prive en een eventuele overnamekoers, daaas pure winst :-)

    Hoe harold onder 25% aanmerkelijk belang kan uitkomen, ik weet niet of dat kan, belastingparadijzen is voor mij een brug te ver :-)

    Maar dat Harold in Box 2 geen dividend wilde, lijkt logisch.
    Maar dat Harold een gelijkmatige koers in BOX 2 wilde, lijkt me ook logisch.

    John de Mol is een ander verhaal, die haalde in 2015 zijn belang uit Flevo naar prive.

    Maar met 5,01% heb je een aanmerkelijk belang.
    John kan wel ongemerkt van 5,01% naar 9,99%.

    Flevo Janivo 4,99% naar minimaal 2 kinderen van de oude de Pont prive
    Fam de Pont tevreden.

    De mol 5,01% wel een aanmerkelijk belang, maar kan naar 9,99% zonder nieuwe melding.

    De 1 doet het zo en de ander zo.

    Zou zomaar kunnen.

  6. Eddysoft 14 december 2017 12:27
    Eindelijk live ! A MUST Watch !!!

    A Multi-Source, Multi-Sensor Approach to HD Map Creation
    Willem Strijbosch (TomTom)

    It's simple to take the output of one type of sensor in multiple cars and produce a map based on that data. However, a map created in this way will not have sufficient coverage, attribution, or quality for autonomous driving. Our multi-source, multi-sensor approach leads to HD maps that have greater coverage, are more richly attributed, and have higher quality than single-source, single-sensor maps. In this session, we will discuss how we have created the world's largest HD map, are able to continuously update it, and are making autonomous driving safer and more comfortable.

    on-demand-gtc.gputechconf.com/gtcnew/...
  7. Mark12 14 december 2017 12:28
    quote:

    groeibriljant schreef op 14 december 2017 12:22:

    [...]

    Die HD-maps en MotionQ van TomTom is toch fantastische technologie voor de zelfrijdende auto?
    Niet alleen functioneel maar ook qua design.
    Daar word ik inderdaad heel erg blij van.
    Hier wordt het verschil tussen een fan en een kritische aandeelhouder pijnlijk zichtbaar.
  8. [verwijderd] 14 december 2017 12:32
    quote:

    Mark12 schreef op 14 december 2017 12:28:

    [...]Hier wordt het verschil tussen een fan en een kritische aandeelhouder pijnlijk zichtbaar.
    Een fan kan ook een kritische aandeelhouder zijn.

    De kwaliteit van de TomTom-technologie is bepalend voor de toekomst van het bedrijf en het realiseren van dat 50% marktaandeel dat Goddijn in 2020 verwacht.
    Tegelijkertijd blijf ik de ontwikkelingen en het gesjoemel met de aandelenkoers kritisch volgen.
  9. [verwijderd] 14 december 2017 12:39
    quote:

    groeibriljant schreef op 14 december 2017 12:32:

    [...]

    Een fan kan ook een kritische aandeelhouder zijn.
    Doe dat dan maar. Ik zie dat je ook wel inziet dat je door de f&fr behoorlijk te grazen wordt genomen.
    Daarom. Blijf kritisch op wat Goddijn roept over marktaandeel, takerates, voorsprong op Here, nondisruptie van Google etc. etc.
    De uitdrukking van een koude kermis thuiskomen begint zo langzamerhand naar boven te borrelen.
    Niet voor niets zitten in de RvC mensen als Wakkie en schaapje T/B.
    Dat daarbij die jongens van SAP en IBM zijn gekomen is leuk maar wat is hun rol dan precies. Dat gespeculeer daarover door Tatje,,korreltje zout.
    En dan hebben we De Krey nog. Het zal wel.
  10. Benjamin G. 14 december 2017 12:51
    quote:

    eduardo3105 schreef op 14 december 2017 11:51:

    Voor degene die geen twitter hebben;

    TomTom?Geverifieerd account @TomTom 1 uur geleden
    Tackling one of the biggest challenges for #autonomous driving is #TomTomMotionQ – leave your motion sickness for rough seas, and feel comfortable in the #FutureOfDriving! bit.ly/2BniDsg

    TomTom?Geverifieerd account @TomTom 1 uur geleden
    #TomTomHDMap is bringing @Rinspeed’s Snap, a fully #autonomous vehicle, to life. Set to be revealed at #CES2018’ bit.ly/2BniDsg
    Eén van de redenen waarom ik al jaren in TomTom beleg (durf het bijna geen investering meer te noemen). Dit biedt volop kansen. In de afgelopen jaren heb ik nog geen model gezien hoe zij gaan profiteren van die kansen behalve dan het aanbieden van een datafabriek/ -platform. Iemand anders wellicht wel gezien hoe zij gaan profiteren van bijvoorbeeld advertentie-inkomsten, marketing, etc?
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links