Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 december 2017 15:50
    quote:

    Hik schreef op 13 december 2017 15:33:

    Koers voelt enorm week aan. Zou zomaar ineens een afzinker kunnen komen.
    nou op het ogenblik gaan veel aandelen all over the place
    heb mijn porto drastisch gereduceerd maar wat ik nog heb laat grote verschillen zien voor individuele performance

    voor de laatste 12 maand
    Man Group staat aan de highs
    BP staat aan de highs
    Statoil, ook zo

    ENGIE doet het goed, maar E.ON doet het opvallend een heel stuk minder en zelfs voor de laatste 2 maand gewoon slecht, vandaag krijgt die ook een beuk van 4,5%

    Tesla zat ik goed met mijn opties, maar dat is nu weer terug naar nul, want Tesla herstelde ook even de laatste dagen zo'n 10%

    Aegon doet het redelijk goed

    en TT ligt dood in het water sinds het inkoop programma klaar is, is ook het verkoop programma klaar, wat een klucht.

    overall gebeurt er weinig op de totale porto voor resultaat en heb ik grotendeels mijn resultaat voor dit jaar veilig , maar onderling schuift enorm tussen de verschillende aandelen die ik nog heb.

    we kunnen sowieso nog rare schuivers gaan zien, want de markten naar de feestdagen zijn dun en makkelijk te plaatsen.
  2. [verwijderd] 13 december 2017 15:57
    quote:

    cave canem schreef op 13 december 2017 15:50:

    [...]

    nou op het ogenblik gaan veel aandelen all over the place
    heb mijn porto drastisch gereduceerd maar wat ik nog heb laat grote verschillen zien voor individuele performance

    voor de laatste 12 maand
    Man Group staat aan de highs
    BP staat aan de highs
    Statoil, ook zo

    ENGIE doet het goed, maar E.ON doet het opvallend een heel stuk minder en zelfs voor de laatste 2 maand gewoon slecht, vandaag krijgt die ook een beuk van 4,5%

    Tesla zat ik goed met mijn opties, maar dat is nu weer terug naar nul, want Tesla herstelde ook even de laatste dagen zo'n 10%

    Aegon doet het redelijk goed

    en TT ligt dood in het water sinds het inkoop programma klaar is, is ook het verkoop programma klaar, wat een klucht.

    overall gebeurt er weinig op de totale porto voor resultaat en heb ik grotendeels mijn resultaat voor dit jaar veilig , maar onderling schuift enorm tussen de verschillende aandelen die ik nog heb.

    we kunnen sowieso nog rare schuivers gaan zien, want de markten naar de feestdagen zijn dun en makkelijk te plaatsen.

    Tja, Tesla. Wie dat nog snapt! Volgens mij heel veel jongeren/believers.
    Maar goed, inderdaad een enorme veerkracht na die laatste techcorrectie. Nvidia is er nog niet van hersteld.
  3. [verwijderd] 13 december 2017 16:04

    Tesla is compleet gedreven door Musk zijn charisma en daar ontbreekt het de man niet aan, verder is het een entrepreneur pur-sang , neemt enorme risico's en is een sprookjesverteller die niet onderdoet voor de gebroeders Grimm, maar America loves him , het is hun golden boy en ze willen allemaal met hem mee naar Mars en moet eerlijk toegeven dit is nu mijn 3e poging, heb nog tot jan 2019 , dus een dik jaar om gelijk te krijgen, maar de 2 eerdere pogingen waren net zo succesvol als zijn raket lancering.
    beperk wel mijn verlies tot de inzet van de premie die ik voor de put opties heb moeten betalen da's voor de 300 strike price 37 $ gemiddeld.
  4. recital 13 december 2017 16:05
    Integreer nieuwe tools in de ‘connected’ smart city

    Regelmatig blijkt dat organisaties de smart city (slimme stad) in de praktijk niet zo ‘slim’ benaderen. Dat is jammer, want hierdoor missen ze mogelijkheden die deze steden bieden. Een blog van Sebastien Ruffino van TomTom Bridge.
    www.logistiek.nl/distributie/blog/201...
  5. [verwijderd] 13 december 2017 17:12
    quote:

    Sunshine Band schreef op 13 december 2017 13:44:

    [...]
    Slecht gelezen en ongepaste reactie
    20k tt aandelen, laten we zeggen tegen een koers van 40 euro in het meest gunstige scenario en nog 40 jaar te gaan. Do the math !!! Daar kom je niet mee rond. Verder is het niet handig om met aandelen aantallen te strooien daar het toch niet te controleren is.
  6. [verwijderd] 13 december 2017 17:19
    quote:

    TTendofstory schreef op 13 december 2017 17:12:

    [...]

    20k tt aandelen, laten we zeggen tegen een koers van 40 euro in het meest gunstige scenario en nog 40 jaar jaar te gaan. Do the math !!! Daar kom je niet mee rond.
    Grote flapdrol die de rest nu nog niet gelezen heeft

    Eerst lezen, dan rekenen, daarna pas oordelen
  7. [verwijderd] 13 december 2017 17:20
    quote:

    TTendofstory schreef op 13 december 2017 17:12:

    [...]

    20k tt aandelen, laten we zeggen tegen een koers van 40 euro in het meest gunstige scenario en nog 40 jaar jaar te gaan. Do the math !!! Daar kom je niet mee rond.
    20.000 aandelen TomTom nu is in 2030 = 20.000 X 888 = 17.760.000,--

    (bij 50% marktaandeel vanaf 2020 zoals voorspeld door Goddijn)

    20k in aandelen TomTom nu in 2030 = 2.242 X 880 = 1.973.094,--

    (ook niet slecht)
  8. [verwijderd] 13 december 2017 17:27
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 december 2017 17:20:

    [...]

    20.000 aandelen TomTom nu is in 2030 = 20.000 X 888 = 17.760.000,--

    (bij 50% marktaandeel vanaf 2020 zoals voorspeld door Goddijn)

    20k in aandelen TomTom nu in 2030 = 2.242 X 880 = 1.973.094,--

    (ook niet slecht)
    Oh God daar gaan we weer met koersdoelen van 888 euro per aandeel. Over 2 jaar is tt allang van de beurs voor max 12 euro.
  9. [verwijderd] 13 december 2017 17:31
    quote:

    TX 7 schreef op 13 december 2017 17:27:

    Groeibriljant ik hoop dat gelijk heb. Mag voor minder een aantal jaren voor 2030 ook. Aankoopkoers is stukken lager. Zie hiervoor historie. TT endofstory leer idd eerst te lezen voordat je wat roept.
    Ik hoop dat Goddijn gelijk heeft met zijn 50% marktaandeel.

    De markt gaat naar 1,5 miljard connected cars met jaarabonnement op real-time HD-maps + Services a 50-100 euro per jaar.
    Dat is straks net zo gewoon voor de standaard veiligheid als nu de airbag.
  10. [verwijderd] 13 december 2017 17:34
    quote:

    TTendofstory schreef op 13 december 2017 17:26:

    [...]

    Ja doe dat ipv schelden.
    Ik heb waarnemingen gedaan en vermeld. Jij geeft er blijk van de rest van de postings van degene die je beoordeelde niet gelezen te hebben.

    Maakt je kennelijk ook niets uit dat je daar door diverse personen op gewezen wordt, je kalkt toch maar wat neer.

    Ik blijf erbij dat je opmerking ongepast was, heb je ook maling aan

    Voor mij einde discussie
  11. Meryntje 13 december 2017 18:15
    quote:

    Sunshine Band schreef op 13 december 2017 17:34:

    [...]

    Ik heb waarnemingen gedaan en vermeld. Jij geeft er blijk van de rest van de postings van degene die je beoordeelde niet gelezen te hebben.

    Maakt je kennelijk ook niets uit dat je daar door diverse personen op gewezen wordt, je kalkt toch maar wat neer.

    Ik blijf erbij dat je opmerking ongepast was, heb je ook maling aan

    Voor mij einde discussie
    Ik heb er een AB aangehangen en wil er nog even bijvermelden, dat ttendofstory geen geloofwaardigheid geniet, niet serieusgenomen wordt en hier geen respect geniet.

    Groet uit Sanur.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 december 2017 18:19
    quote:

    Sunshine Band schreef op 12 december 2017 20:15:

    [...]
    Uitstellen van contracten is 1
    Ik kan me niet voorstellen dat je als oem voor autonoom gaat en dan de hele mikmak organiseert op basis Van 1-jarige HD-map contracten.

    Als er al 1-jarige contracten zijn, dan is dat wss vergezeld van Side-letters die contractverlenging bevestigen bij succes.
    Dan kan er mooi een 1-jarig contract de orderboeken in
    Inderdaad. Ik denk ook dat de contracten in de automotive-sfeer meerjarig zijn. Dat sluit (vooruit)betaling per jaar niet uit. (Ik heb bij mijn krant een driejarig abonnement met korting, maar betaal het abonnementsgeld per jaar.)

    Dat strookt ook met de ontwikkeling dat de live services voor een connected car in het HD-tijdperk per 'aangesloten jaar' betaald gaan worden, in plaats van een eenmalige afkoopfee bij een nieuwe auto. Raakt een auto total loss, of wil een eindgebruiker de initieel door de oem betaalde service na x jaar niet verlengen, dan stopt de betaling en de service. Wel zo simpel.

    Overigens duidt de sterke groei van de defrev bij de bu automotive (en de doorzettende groei van de non-current defrev) erop dat er ook forse meerjarige vooruitbetalingen zijn.

  13. [verwijderd] 13 december 2017 18:24
    www.gpsbusinessnews.com/TomTom-s-Loca...

    Home > Location Based Services
    TomTom's Location Partnership with Microsoft Broadens Market
    Partnership enables developers to have quick updates to location information.

    TomTom's Location Partnership with Microsoft Broadens Market
    54
    inShare
    Building on a partnership announced last year, TomTom said that Microsoft customers now have direct access to TomTom’s location services natively integrated into the Microsoft Azure Cloud platform.
    As part of the partnership Azure LBS, customers can add TomTom API services through the Microsoft Azure brand, the company said. This includes search, geocoding, routing, traffic and maps.
    The TomTom-Microsoft relationship allows Azure LBS customers to access TomTom API services directly under the Microsoft Azure brand, said Anders Truelsen, TomTom managing director licensing. “It provides a variety of exciting opportunities. With Azure LBS just having launched, it is still too early to say which feature is being used more than the rest,” he said. “With so many uses cases for this technology, we are excited to see what this will mean to billions.”
    For its part, Microsoft believes that by adding location capability, it gives them a more competitive edge in the cloud computing space. The ability to provide updates quickly and incrementally to its customers is important, said Sam George, Azure IoT partner director.
    Azure LBS customers can access location data through TomTom’s feedback loop ecosystem, which is a global community of users continually providing map and traffic data that results in richer content and more trustworthy data, the company said.
    Big Announcement for Partnership…

    In December 2016, TomTom and Microsoft announced the partnership to bring enterprise-grade location-based services to Microsoft’s Azure platform, based on the Europe-based company’s maps, traffic and navigation software. TomTom said it plans to integrate its services into Azure to make it easier and more flexible for developers to build and manage enterprise, mobile, web and Internet of Things (IoT) applications that are location aware.
    At the time, Harold Goddijn, TomTom’s CEO, said that location is fast becoming a critical component of a broad range of applications and services. The partnership with Microsoft allows TomTom to bring its technology to a broader developer community that they are familiar with, he said.

    “Making TomTom’s services available through the Microsoft Azure cloud platform will allow developers and our customers to make location a core part of their cloud-based applications,” said Peggy Johnson, EVP of Business Development at Microsoft, said at the time in a prepared statement.
    While TomTom’s relationship with Microsoft is a year old, its portfolio of customers includes many top brands, Truelsen said. “We see this Microsoft announcement as a watershed event. TomTom’s APIs and SDKs are already used by enterprises and startups for a variety of location-aware services for artificial intelligence and IoT applications,” he said. “The relationship with Azure offers a flexible platform for more developers building those applications.”
    TomTom says its new API Store offers streamline access to customers—with startups who want to add location capability to their offerings at the forefront, Truelsen said. “Our model was created with start-ups [in mind], so it provides transparent and flexible business models, with a low barrier to entry,” he said. “Developers want access to location data quickly and cost effectively – with the new online portal they can access our APIs, and evaluate, develop and commercially deploy their products quickly and easily.”
    Truelson said that location is increasingly becoming an essential component to monitor, analyze and optimize the vast amount of connected devices. “Adding location based services to Azure will create a more fluid and flexible platform for developers to build and manage these location-aware applications,” he said.
    Truelson said that location is increasingly becoming an essential component to monitor, analyze and optimize the vast amount of connected devices. “Adding location based services to Azure will create a more fluid and flexible platform for developers to build and manage these location-aware applications,” he said.
    Some options for location customization and opportunities include not only IoT, but connected cars, smart cities and industrial applications in sectors ranging from manufacturing to retail to automotive, TomTom said. These could include cities using Azure LBS to analyze, influence and improve traffic.
    Some of the mobile location data applications for enterprise include fleet optimization, logistics management and tracking customer engagement, the company said. TomTom also says automakers could use LBS as a tool to help re-route drivers away from accidents—or find better cell coverage during a commute for work calls
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links