Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,7K

TOMTOM december en de dertiende maand 2017

3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 153 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PGV 12 december 2017 14:51
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 december 2017 14:48:

    [...]

    Het laatste dat ik me van hem herinner, is 888. Ben alleen even kwijt of dat de koers is of de wpa ;-)
    Koersdoelen van rond de e 800, zou fijn zijn. Maar ik denk dat HG het voor een prikkie vd beurs haalt, en de kleine belegger niet mee laat profiteren.
  2. [verwijderd] 12 december 2017 14:58
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 december 2017 14:48:

    [...]

    Het laatste dat ik me van hem herinner, is 888. Ben alleen even kwijt of dat de koers is of de wpa ;-)
    Koers.

    Ergens in de periode 2026-2030 bij een marktaandeel van 50% (=verwachting Goddijn vanaf 2020).

    Vergis je niet in de grootte van de markt van real-time HD-maps + Services.
    Nu nog vrijwel nul qua omzet. In 2022 al 7 miljard en in 2025 >15 miljard (kan bij snellere groei ook al 25 miljard zijn).
    In 2030 zijn er zo'n 1,5 miljard connected cars met een jaarabonnement real-time HD-maps & Services en levert dat een markt van rond de 100 miljard.

    Real-time HD-maps + Services is net biotech.

    -Eerst de patenten regelen (oa real-time platform en vooral RoadDNA)

    -Dan vele jaren honderden miljoen aan kosten maken voor de ontwikkeling (dat heeft TomTom de afgelopen 5 jaar ook gedaan).

    -Dan uitgebreid testen (ruim 80% van de OEM's is nu aan het testen met TomTom).

    -Dan de markt op (Baidu start al in 2018 en vanaf 2019 massaproduktie; Volvo idem en is ook al getekend)

    -En dan volgt de koers of wordt je opgeslokt.

  3. [verwijderd] 12 december 2017 14:59
    quote:

    desmi schreef op 12 december 2017 14:24:

    Ik ben een tijdje weg geweest (van dit forum, aandelen heb ik altijd gehouden).

    Anyway, ik zie dat er een nieuwe IR medewerker is al een paar maanden:
    www.linkedin.com/in/bpriuli/

    Hij is vandaag ook met Taco in London:
    corporate.tomtom.com/calendar.cfm

    Ik zie ook dat webfleet (eindelijk?) een make-over krijgt:
    telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/...

    Is er nog belangrijk nieuws geweest de afgelopen paar weken?
    Bruno Priuli.

    Goeie naam.
    Past goed bij de pruilende aandeelhouders die TomTom trouw zijn gebleven.

  4. PGV 12 december 2017 15:02
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 december 2017 14:58:

    [...]

    Koers.

    Ergens in de periode 2026-2030 bij een marktaandeel van 50% (=verwachting Goddijn vanaf 2020).

    Vergis je niet in de grootte van de markt van real-time HD-maps + Services.
    Nu nog vrijwel nul qua omzet. In 2022 al 7 miljard en in 2025 >15 miljard (kan bij snellere groei ook al 25 miljard zijn).
    In 2030 zijn er zo'n 1,5 miljard connected cars met een jaarabonnement real-time HD-maps & Services en levert dat een markt van rond de 100 miljard.
    GB Ik vind je bijdrage altijd optimistisch, zou fantastisch zijn en misschien heb je gelijk, maar ik denk dat HG zijn toko voor die tijd allang van de beurs heeft gehaald of een blue tech heeft het voor die tijd voor een paar miljard overgenomen.
  5. [verwijderd] 12 december 2017 15:03

    London - NIBC Markets - ESN European Conference
    View Additional Information
    NIBC Markets analyst: Martijn den Drijver

    TomTom representative: Taco Titulaer (CFO) and Bruno Priuli (IR)

    Gaat Martijn den Drijver nu plotseling met een upgrade komen na de zeer geslaagde exercitie inkoop eigen aandelen ten behoeve van de bonussen?

    Zou me helemaal niets verbazen. Zo gaat dat bij een scam.

  6. forum rang 6 tatje 12 december 2017 15:05
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 december 2017 14:58:

    [...]

    Koers.

    Ergens in de periode 2026-2030 bij een marktaandeel van 50% (=verwachting Goddijn vanaf 2020).

    Vergis je niet in de grootte van de markt van real-time HD-maps + Services.
    Nu nog vrijwel nul qua omzet. In 2022 al 7 miljard en in 2025 >15 miljard (kan bij snellere groei ook al 25 miljard zijn).
    In 2030 zijn er zo'n 1,5 miljard connected cars met een jaarabonnement real-time HD-maps & Services en levert dat een markt van rond de 100 miljard.
    Een beetje van maggi en een beetje van Tom Tom :-)

    www.telegraaf.nl/financieel/1422684/p...

  7. forum rang 6 NewKidInTown 12 december 2017 15:19
    Het wachten is nog op de dag dat alle sceptici positief zijn geworden, het eerste schaap is al over de dam en dat alle positivo's verkocht hebben of in ieder geval negatief zijn geworden, er zijn ook al enige schapen over de dam. Op die dag gaat de koers fors stijgen, dan is er geen hoo meer aan.
    Verwacht dit vandaag niet meer ...... Verder doe ik geen uitspraken, houd het nieuws en IEX maar in de gaten.
    Jullie denken toch niet dat ik "zomaar" ben ingestapt ?
  8. [verwijderd] 12 december 2017 15:19
    quote:

    harrysnel schreef op 12 december 2017 15:09:

    Bruno Prullaria .... dat zou een mooie naam zijn geweest om de product introducties van Madam te ondersteunen.
    TomTom CFO Taco "Downplay" Titulaer en zijn nieuwe IR man Bruno zijn hier op bezoek bij good old TomTom-windvaan Martijn den Drijver van NIBC.

    Conferences
    2017 ESN European Conferences
    • Paris - 30 March 2017
    • Frankfurt – 19 May 2017
    • London – 12 December 2017

    ESN regularly organizes a pan-European conference (the ESN European Conference) that brings institutional investors and quoted companies together for in-depth discussions. The formula for this Conference, that has proved to be favoured by both investors and companies, is a series of one-to-one and one-to-few meetings. Since the inaugural ESN European Conference in 2003, 33 European Conferences have been organised. Most of these conferences have been hosted in London (at the prestigious Merchant Taylors' Hall in Threadneedle Street) but recently ESN has started organising conferences also in Frankfurt and Paris. On average 35-45 companies and 60-100 institutional investors are attending each conference.

    www.esnpartnership.eu/conferences
  9. [verwijderd] 12 december 2017 15:20
    quote:

    NewKidInTown schreef op 12 december 2017 15:19:

    Het wachten is nog op de dag dat alle sceptici positief zijn geworden, het eerste schapp is al over de dam en dat alle positivo's verkocht hebben of in ieder geval negatief zijn geworden, er zijn al enige schapen over de dam. Op die dag gaat de koers fors stijgen, dan is er geen hoo meer aan.
    Verwacht dit vandaag niet meer ...... Verder doe ik geen uitspraken, houd het nieuws en IEX maar in de gaten.
    Jullie denken toch niet dat ik "zomaar" ben ingestapt ?
    Ga maar lekker naar bedje toe. Ik houd wel de wacht.
  10. [verwijderd] 12 december 2017 15:35
    quote:

    closer schreef op 12 december 2017 15:14:

    Update IEX Forum Filter naar versie 0.9.1
    Er is een nieuwe versie van IEX Forum Filter beschikbaar. De vorige versie werkte gisteravond niet meer na wijzigingen in de paginastructuur.
    Meer info: www.iex.nl/Forum/Post/10485540.aspx
    Top ik merkte al dat het een en ander niet helemaal meer lekker werkte, deze versie is weer prima!
  11. harrysnel 12 december 2017 15:40
    Van de evenementen die nog terug te vinden zijn op de website van TT bij financial calendar (gaat zo'n 1,5 jaar terug) is Den Drijver bij een kleine 25% aanwezig geweest. Het intensief optrekken met het TT IR team heeft er toe geleid dat hij met zijn koersdoel van E15 is teruggegaan naar E9,70 terwijl de koersen van bedrijven in de sector waarbinnen TomTom actief is verveelvoudigen. Zelfrijdende auto, internet of things, connected car, Smart Cities......koersen van concurrenten van TomTom gaan skyhigh maar Den Drijver zet koersdoel 35% lager en gaat van "kopen" naar "houden" met zijn aanbeveling. Daarbij ziet hij nu beren op de weg die de overige analisten nog niet in het bos tegenkomen. Is hij bang voor Google. Denkt hij dat Autonavi de partner zal worden voor TomTom in China terwijl al jaren duidelijk was dat het Baidu zou worden voor iedereen die ook maar enigzins geïnteresseerd is in TomTom. Wat Den Drijver nu zegt is "je moet TomTom niet kopen want er dreigen mogelijk gevaren voor verdienmodel Automotive op lange termijn en de ontwikkelingen bij Telematics vallen tegen". Het is toch altijd wat met deze "topper".

    Maar: ondanks bovenstaande kies je als TomTom toch ervoor om juist met deze zichzelf analist noemende kletskous, die al tijden volledig van het padje is, op roadshow te gaan om potentiële investeerders te trekken. Dan wil je geen investeerders trekken maar juist wegjagen. De IR toer zie ik als een "beleg vooral niet in ons" campagne. Neem de volgende keer gelijk de man van Barclays mee die TomTom al een jaar of 7 op verkoop heeft staan en begon met koersdoel E2,40.

    Ik denk dat Den Drijver juist niet omhoog gaat met zijn koersdoel. Hij is nu immers ideaal gepositioneerd om een exit voor bv E14 aan te bevelen met zijn koersdoel E9,70. Tuurlijk stond hij 2 jaar terug nog op E15 met zijn koersdoel. Maar ja, de voortdurende headwinds consumer, tegenvallende groei Telematics en dat akelige Google......dat is zoveel onzekerheid dat beleggers nu hun handen dicht mogen knijpen met E14 en dat het orderboek afgelopen 2 jaar E300mln was maakt natuurlijk niet zoveel uit. Dus kan Martijn weer komen met een riedeltje als: "tot frustratie van de Founders/grootaandeelhouders van TomTom ziet de markt de waarde in TomTom niet en om beleggers te danken voor hun vertrouwen bieden de Founders een mooie gelegenheid om uit te stappen. Koers E14 is x% boven het tweejarig gemiddelde en Y% boven de slotkoers, Z% boven koersdoel Den Drijver en analist beveelt aan om op dit bod in te gaan want meer zit er niet in..." Of woorden van gelijke strekking.

    NB: dit mogelijke scenario is ontsproten aan eigen fantasie en berust (nog?) niet op feiten.

    Jmho
  12. [verwijderd] 12 december 2017 16:33
    Het wordt zo wel een zielig verhaal met elkaar. Het juridische gevecht is straks niet meer te vermijden als het zo doorgaat.
    Mocht de AVA doorgaan en de schoen gaat door de lucht dan komt er wel een verhaal wat bij heeeeel veel mensen blijft hangen en het waarom komt boven tafel.
3.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 153 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links