Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.717.700 Gem. (3M) 2,2M

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 282 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 28 november 2017 22:17
    quote:

    Martijn van M schreef op 28 november 2017 21:48:

    [...]

    Zie daar... de chaos rolt zich langzaam voor ons uit:
    aan Mona hebben we dus ook helemaal niets, want de wet IS dit jaar immers al door de kamer gegaan!

    (Moeten Mona nu ook nog een wet gaan maken om de wet uitgevoerd te krijgen???)

    Geef ze nog een kans Martijn. Dit wordt nl. ook gezegd: "Daarvoor al dialoog met markt en uiteraard beslissingen over urgente deelvraagstukken’". Misschien bedoelen ze hier wel mee het aanpakken van SANDD. Haar voorganger heeft helemaal niets gedaan behalve een overname tegengehouden.
  2. forum rang 6 prinszicht 28 november 2017 22:30
    Wil iemand al een voorschot geven voor het ACM bericht!? Ik niet. Ik zal alleen aan Ir vragen of Herna wilt reageren op de zogenaamde afronding van de discussie die ze zelf hoog op de agenda heeft gezet. Aanleiding was haar brandbrief met de cijfers van q2 medio augustus. Waarbij de koersval zich inzette met de winstwaarschuwing van q1. Ofwel 3 maanden eigen kracht na afwijzen Bpost met als resultaat een Euro verlies op een magere koers van 4,60 toen naar 3,60 nu. De voorgestelde winst in de periode 2017 tot en met 2020 is ongeveer gelijk aan de beurswaarde. Herna en haar collega’s kijken er naar, tonen begrip voor de onvrede maar doen niets aan de paar shorters die de koers in bedwang houden. Mijn idee is dat ze baat hebben bij deze lage koers als bescherming tegen een ongewenste overname. Dus gewoon nog een jaar stil zitten tot dat de positie door overheidsbemoeienis is veilig gesteld.
  3. [verwijderd] 28 november 2017 22:33
    quote:

    Accuboor schreef op 28 november 2017 18:40:

    [...]
    Al teveel intelligentie is ook niet gewenst bij een trekpop ;-)
    Je kunt je natuurlijk afvragen of het niet een ultieme poging is om de blauwe zegels aan de man te krijgen.

    Inmiddels voelen ze bij Sandd de bui al hangen, want ze hebben inmiddels al publiek afstand moeten nemen van de perceptie dat het eigenlijk slechts een 'stunt' betreft:

    "Volgens Maatman moet de start van de verkoop van de eigen postzegels niet als 'een stuntje' gezien worden, maar is het echt de bedoeling dit grootschalig en bedrijfsmatig over het hele land uit te rollen."

    www.destentor.nl/apeldoorn/sandd-komt...
  4. [verwijderd] 28 november 2017 22:46
    quote:

    prinszicht schreef op 28 november 2017 22:30:

    Wil iemand al een voorschot geven voor het ACM bericht!? Ik niet. Ik zal alleen aan Ir vragen of Herna wilt reageren op de zogenaamde afronding van de discussie die ze zelf hoog op de agenda heeft gezet. Aanleiding was haar brandbrief met de cijfers van q2 medio augustus. Waarbij de koersval zich inzette met de winstwaarschuwing van q1. Ofwel 3 maanden eigen kracht na afwijzen Bpost met als resultaat een Euro verlies op een magere koers van 4,60 toen naar 3,60 nu. De voorgestelde winst in de periode 2017 tot en met 2020 is ongeveer gelijk aan de beurswaarde. Herna en haar collega’s kijken er naar, tonen begrip voor de onvrede maar doen niets aan de paar shorters die de koers in bedwang houden. Mijn idee is dat ze baat hebben bij deze lage koers als bescherming tegen een ongewenste overname. Dus gewoon nog een jaar stil zitten tot dat de positie door overheidsbemoeienis is veilig gesteld.
    ??

    Een marktconforme (hogere) waardering is meestal de enige bescherming tegen een vijandig bod. De huidige koers vraagt om een delisting.
  5. forum rang 6 Lector 28 november 2017 22:48
    Pakketjes helpen DHL Express aan sterke groei
    Door ERTAN BASEKIN EN YTEKE DE JONG
    3 uur geleden in FINANCIEEL

    Pakketbezorger DHL Express profiteert sterk van de aantrekkende wereldeconomie, de groeiende middenklasse in landen als China, India en Rusland en de digitale revolutie.

    Het concern maakt een jaarlijkse groei door van bijna 10% en verwacht in Europa op korte termijn duizenden nieuwe arbeidskrachten nodig te hebben.

    ,,We hebben in het verleden veel problemen gehad vanwege de crisis, maar de traditionele volumes lopen op. We groeien met zo’n acht tot negen procent per jaar”, zegt topman Ken Allen in een gesprek met deze krant. ,,De komende vijf jaar verwachten we alleen maar verder te groeien.”

    Concurrenten, als Fedex en UPS, zeggen hetzelfde. „Iedereen is op dit moment gelukkig”, zegt Allen. „Er is sprake van een digitale revolutie. Mensen hebben tegenwoordig via allerlei apparaten toegang tot het internet. Consumenten winkelen vaker online. De vraag is enorm. Er liggen mondiaal grote kansen voor ons.”

    Postbestellingen

    DHL Express haalt inmiddels 20% van haar omzet uit de e-commerce, de rest bestaat nog uit postbestellingen die binnen 24 uur ergens in de wereld afgeleverd moet worden. Traditioneel waren de bedrijven klant van het bedrijf, nu richt Express zich ook op de consument.

    Het express-bedrijf, onderdeel van Deutsche Post DHL, kreeg aan het begin van de economische crisis een zware dreun te verwerken. Van 2007 tot 2009 leed het concern een totaalverlies van €3,3 miljard.

    Volgens Allen heeft het bedrijf zich daarna goed hersteld. ,,We komen uit een moeilijke periode, maar door te reorganiseren, zijn we er weer bovenop gekomen. Zo is de groei in Europa inmiddels verdubbeld. Het is momenteel de hardst groeiende regio.”

    Felle concurrentie

    Door de felle concurrentie zijn de marges in het transport dun. „Bij de express-business ligt dat van oudsher anders. Klanten betalen daar al meer voor, omdat het zendingen met een hoge waarde zijn. Ik verwacht echter dat de prijzen voor zee- en luchtvracht ook aan zullen trekken.”

    Ook in Nederland gaat het voor de wind. DHL Express heeft een investeringsprogramma van €200 miljoen in nieuwe en bestaande vestigingen tot 2019. ,,We investeren jaarlijks € 900 miljoen in ons express-netwerk wereldwijd. De investeringen in Nederland zijn belangrijk voor de rest van de wereld, zeker als het gaat om de import- en exportservices.”

    Afgelopen zomer had concurrent TNT in Hoofddorp te maken met een cyberaanval. „Een aantal maanden was er daardoor sprake van meer werk, maar alles in nu weer genormaliseerd. We hebben daar als DHL niet blijvend van kunnen profiteren”, zegt Allen.

    Groei

    De groei zorgt ervoor dat DHL Express continu nieuwe werknemers nodig heeft. Normaliter neemt het bedrijf 3000 tot 4000 mensen per jaar in Europa aan. Volgens Allen wordt de arbeidsmarkt steeds krapper. Zo zijn pakketbezorgers in ons land op dit moment moeilijk te vinden. Uitzender Randstad telt in totaal 4000 vacatures, vooral rond Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. Ook Transport en Logistiek Nederland uitte onlangs de zorg dat jongeren moeilijk te interesseren zijn voor het chauffeursvak.

    Allen: „Wij ondervinden vooralsnog geen problemen met het vinden van geschikt personeel. Een goed salaris is het belangrijkste om goede mensen aan te trekken en te behouden. Daarnaast zoeken we kandidaten op, door open dagen te houden en op sociale media.”

    DHL Express investeert fors in zijn personeel. Op die manier probeert het bedrijf de werknemers gemotiveerd te houden en aantrekkelijk te blijven voor de veeleisende millenial. ,,Het is belangrijk mensen te motiveren om bij het bedrijf te blijven en door ze ontwikkeling te bieden. Er zijn promotiekansen voor iedereen. Ook een vrachtwagenchauffeur kan zich opwerken tot een supervisor”, zegt topman Ken Allen.
  6. forum rang 6 prinszicht 28 november 2017 23:01
    quote:

    Accuboor schreef op 28 november 2017 22:46:

    [...]
    ??

    Een marktconforme (hogere) waardering is meestal de enige bescherming tegen een vijandig bod. De huidige koers vraagt om een delisting.
    Op die koers zat ik ook een tijdje. Maar 5,75 was niet genoeg. Henkie hielp mee. Nu bieden met 30 of zelf 50 procent brengt je niet verder dan 5,40. Dus zeg je wederom te laag en verwijs je naar Bpost. Een redelijke premie op 4,75, en je kunt tegen je aandeelhouders niet nog een keer nee verkopen. Voor een overnemende partij om 70 procent te bieden, kun je niet uitleggen aan je achterban. Daarom mogen we niet naar 4 plus, van Herna.
  7. [verwijderd] 28 november 2017 23:07
    quote:

    prinszicht schreef op 28 november 2017 23:01:

    [...]

    Op die koers zat ik ook een tijdje. Maar 5,75 was niet genoeg. Henkie hielp mee. Nu bieden met 30 of zelf 50 procent brengt je niet verder dan 5,40. Dus zeg je wederom te laag en verwijs je naar Bpost. Een redelijke premie op 4,75, en je kunt tegen je aandeelhouders niet nog een keer nee verkopen. Voor een overnemende partij om 70 procent te bieden, kun je niet uitleggen aan je achterban. Daarom mogen we niet naar 4 plus, van Herna.
    Dank voor de verduidelijking. Een bod van 5,40 zou toch echt wel serieus overwogen moeten worden? Er is al 0,18 dividend uitgekeerd, in mei nog eens 0.17-0,18 en dan ben je redelijk in de buurt van het Bpost bid. Daarnaast weet ik niet wat het verweer van management zou moeten zijn bij een nieuwe bieding.

    Persoonlijk ben ik voor afsplitsen van de pakkettentak...
  8. forum rang 6 Lector 29 november 2017 01:09
    Lector: Zelfs uit positief nieuws zoals de exploderende groei aan pakketten, weet de media wel weer het negatieve nieuws eruit te filteren, werkelijk ongelofelijk.

    Slecht begin feestweken voor PostNL: 50.000 pakketten vertraagd

    De enorme hoeveelheden pakketjes die vanwege Black Friday en de aankomende Sinterklaasviering zijn besteld, bezorgen PostNL hoofdbrekens. Zo'n 50.000 pakketjes worden waarschijnlijk met vertraging bezorgd. Het bedrijf verwacht dat alles wat deze week besteld wordt voor het weekend binnen is.

    De weken rond de feestdagen zorgen altijd voor topdrukte bij PostNL, met ongeveer 1 miljoen pakketjes die per dag bezorgd moeten worden. Dat zijn er op een normale dag 575.000.

    Zo'n vijf procent van de pakketten die eigenlijk vandaag bezorgd zouden worden, komen pas morgen, laat een woordvoerder weten.

    Webinkels Bol.com, Coolblue en Mediamarkt braken verkooprecords vanwege Black Friday afgelopen weekend en al die pakketjes moeten allemaal bezorgd worden.

    Morgen bezorgd
    De reden voor de vertraging is niet helemaal duidelijk. "Het is gewoon heel erg druk", zegt een woordvoerder van PostNL. Het zou kunnen komen omdat mensen hun pakketjes voor Sinterklaas al bestellen, maar ook door de acties van webwinkels rond Black Friday. "Wij zien wel dat het effect heeft", aldus de woordvoerder.

    Storing bij track and trace
    Eerder vandaag was het volgen van je pakket ook lastig, omdat het track and trace-systeem eruit lag, maar dat is inmiddels opgelost volgens de woordvoerder. De storing had volgens hem niets te maken met de drukte.

    Om de drukte rond Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw de baas te kunnen, huurt PostNL 2500 extra mensen in en 350 bussen. "Daarnaast springen er ook 350 mensen van kantoor bij", aldus de woordvoerder. Ook wordt de extra capaciteit van twee net geopende sorteercentra in België gebruikt. Het bedrijf raadt consumenten ook aan om op tijd te bestellen.

    Feestdagen bottleneck
    Dat is waarschijnlijk ook hard nodig. Rond Hemelvaart en Pinksteren werd het bedrijf dit jaar overvallen toen consumenten zoveel online aankopen deden, dat het PostNL niet lukte om alle pakketjes op tijd te bezorgen.

    Ook pakjesavond 2016 is geen prettige herinnering voor het bedrijf: door een computerstoring werden zo'n 40.000 cadeau's te laat bezorgd.
  9. [verwijderd] 29 november 2017 09:01
    Pakketjes helpen DHL Express aan sterke groei
    Door ERTAN BASEKIN EN YTEKE DE JONG
    3 uur geleden in FINANCIEEL

    Wat wel heel erg opvalt, die Yteke de Jong schrijft altijd negatief over Post, maar over anderen ZEER positief.... Had al eerder door dat zij de pest aan Post heeft, maar nu is het wel heel duidelijk.
  10. forum rang 6 Lector 29 november 2017 09:20
    quote:

    MG76 schreef op 29 november 2017 08:16:

    PERSBERICHT: Jan Bos treedt terug als CFO

    www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws...
    Tja, is dit nu positief of negatief nieuws ? Over het algemeen worden dit soort aankondigingen negatief ontvangen maar de koers lijkt er vooralsnog niet op te bewegen. Ik ken de beste man niet, maar uit het artikel blijkt in ieder geval dat hij niet op de schopstoel zat, althans zo lijkt het.
  11. tehbart 29 november 2017 09:29
    Overigens is een vertraging van leveringen, mits niet structureel, juist goed voor postnl. De bezetting vd bezorgers is daarmee namelijk hoger op de dag van eigenlijke bezorging en de dag erna. De rendabiliteit wordt dan nog hoger. Als je dat niet structureel doet en dus geen reputatieschade krijgt zorgt dit voor een hogere winst tov extra mensen inhuren en geen vertraging krijgen. Ik zie dat dus vooralsnog als positief.
  12. pff 29 november 2017 09:31
    quote:

    keffertje schreef op 29 november 2017 08:36:

    [...]

    Kan het niet bewijzen dus hoop/denk dat dit onder druk van de aandeelhouders is gebeurd. Nu Herna nog :)
    Het zou zo maar kunnen, echt florissant gaat het ook niet bij postNL. Je weet niet nu wat voor ellende er nu naar boven komt. Toevallig ken ik iemand die een jaar of 7 geleden bij PostNL op een financiële afdeling heeft gewerkt. Echt positief was hij toen niet.
  13. [verwijderd] 29 november 2017 09:32
    quote:

    tehbart schreef op 29 november 2017 09:29:

    Overigens is een vertraging van leveringen, mits niet structureel, juist goed voor postnl. De bezetting vd bezorgers is daarmee namelijk hoger op de dag van eigenlijke bezorging en de dag erna. De rendabiliteit wordt dan nog hoger. Als je dat niet structureel doet en dus geen reputatieschade krijgt zorgt dit voor een hogere winst tov extra mensen inhuren en geen vertraging krijgen. Ik zie dat dus vooralsnog als positief.
    Binnen een paar jaar gaan we naar een Uber-scenario. Wil je iets laten bezorgen in de dagen voor Sinterklaas dan een verhoogde fee.
  14. [verwijderd] 29 november 2017 09:35
    quote:

    Lector schreef op 29 november 2017 09:20:

    [...]

    Tja, is dit nu positief of negatief nieuws ? Over het algemeen worden dit soort aankondigingen negatief ontvangen maar de koers lijkt er vooralsnog niet op te bewegen. Ik ken de beste man niet, maar uit het artikel blijkt in ieder geval dat hij niet op de schopstoel zat, althans zo lijkt het.
    Jan was uiterst conservatief, meer boekhouder dan CFO als je het mij vraagt. Een meer ondernemende CFO is gewenst de komende jaren. Het goede nieuws is dat er hierdoor nog heel veel tafelzilver is in de vorm van vastgoed tegen historische kostprijs gewaardeerd...
5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 282 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links