Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VanillaSky 10 november 2017 10:23
    quote:

    *Justin* schreef op 10 november 2017 10:05:

    [...]

    Dus voor ons te hopen dat de deals nog in Q4 vallen. De ‘automotive teams are confident’ dus behalve die langere duur van bookings lijkt er niet echt een probleem te zijn.
    Dit maakte ik ook op uit de laatste CC. Het zal mij niet verbazen als orderboek tegen gaat vallen, niet omdat het slecht gaat maar vanwege vertraging van enkele deals. Ik denk overigens dat dat ook de reden is dat men bij Jaarcijfers het orderboek bekend maakt ipv Q3, men wist dit al en dit zou opnieuw een tegenvaller zijn als ze het bij Q3 hadden gedaan. Het is echt ongelofelijk als je de afgelopen jaren nagaat dat er keer op keer tegenvallers zijn, ook nu weer met de aanhoudend krimpende omzet omdat consumer(sport) een fiasco is geworden.
    Het blijft voorlopig denk ik toch magertjes, ook bij de outlook verwacht ik geen vuurwerk. Zeker als het orderboek lager is als vorig jaar en een outlook van in de 800mio met gelijkblijvende winstgevendheid dat kan toch nooit voor vuurwerk zorgen!?
  2. [verwijderd] 10 november 2017 10:36
    quote:

    RickBreda schreef op 10 november 2017 09:48:

    Wie o wie is dan de frustrerende club/instantie/maffia die de koers van deze parel opzichtig en onnatuurlijk tegenhoud en lager zet!??

    Sorry, ik beken.

    Tsja, ik moet nog steeds onze short-positie behartigen. GS betaalt me niet voor niks zo heftig!
  3. [verwijderd] 10 november 2017 10:40
    quote:

    cave canem schreef op 10 november 2017 09:47:

    Justin vraagt zich denk ik af of het inkoopprogramma in het leven is geroepen om een gemakkelijkere exit te voorzien aan een bevriende relatie, die nu blijkbaar verder geen smul meer heeft in HG zijn toekomstvisie voor het bedrijf.

    dat gebeurt wel meer bij investeerders Warren Buffett stapte onlangs grotendeels uit IBM en wil over tijd er helemaal uit, en stapte recent compleet uit General Electric , daar waar hij jarenlang de visie van deze 2 bedrijven steunde
    Hij ziet nu meer waarde in Apple en ondanks dat hij laat instapte aan 100$ plus is hij nu de grootste investeerder.

    zelf geloof ik trouwens niet dat HG zich verlaagt tot zulke prostitutie om via de aandeelhouder een exit te verlenen aan een investeerder die van zijn stukken af wil, daar zijn market-makers voor die een tegenpartij zoeken, denk dan ook veel meer dat een Fidelity en een short speler de tegenpool zijn van Flevo

    het kan ook altijd nog dat een andere reeds bestaande aandeelhouder ook voor een deel intekende.

    wat wel weer blijkt is dat de reguliere aandeelhouder nul weet heeft van wat er binnen dit bedrijf allemaal omgaat aan agenda's , voor nu blijft het een bedrijf dat zich volledig inzet voor de key-managers en bestuurders , de reguliere aandeelhouder moet het doen met de informatie die eigenlijk alleen waarde heeft bij cijfer-presentatie, al deze getwitterde tussendoor berichtjes voor excitement wat er te komen staat is leuk voor de liefhebber, maar doet niets voor de aandeelhouder, wij moeten het hebben van wat de analisten met ons willen delen en dat leest goed voor de komende jaren, het is afwachten dat dit zich naar de koers gaat vertalen.
    Ook ver gezocht.
    Alleen het vet gedrukte ben ik het niet mee eens na jaren TT gevolgd te hebben.
    Deze man speelt met ons kleine beleggers, heeft ie maling aan.
  4. forum rang 6 tatje 10 november 2017 10:49
    quote:

    Was here schreef op 9 november 2017 21:37:

    In vergelijk met veel andere aandelen heeft tt zich aardig gehouden vandaag. Dat hebben we wel anders gezien in het verleden. Ik ben wel benieuwd waar die 5% is ondergebracht. Ik verwacht dat ze in hetzelfde netwerk zijn gebleven.
    Wat een conspiratie theorieën allemaal gisteravond en vandaag.

    Cryrte was de Mol en Janivo is van Pont.

    Samen in Flevo ieder voor de helft.

    2015 haalt de Mol zijn Tom Tom deel gewoon uit Flevo .

    nov 2017 brengt Flevo dus janivo Pont zijn belang van 4,99% naar 0%.

    Was here zegt: zijn ze misschien in het zelfde netwerk gebleven.

    Als Het Flevo Janivo Pont belang van 4,99% nu eens bijna helemaal naar Mol is gegaan en deze nu 9,99% heeft. ( geen haan kraait ernaar of weet het, behalve ingewijden )

    Dasss dus het zelfde netwerk.

    Iedereen leest ook op dit forum hoe hot Tom Tom in de SDC industrie is.

    Er worden koersen verwacht van 20 tot 100.

    Gaat Flevo dan verkopen op 9,50 als ze misschien binnen een jaar zeg 19 kunnen verwachten zelfstandig of via een overname, dassss 100% rendement in 1 jaar.

    Vooralsnog ga ik mee met HETZELFDE NETWERK en ga me pas op mijn hoofd krabben als John de Mol ook naar 0 gaat.

    En is Flevo er helemaal uit, dan echt niet voor 9,50.

    Misschien bouwen SAP en IBM al langzaam een belang op en weet Flevo hoe hoog het bod wordt.

    www.nrc.nl/nieuws/2012/03/31/de-schat...

    Kijk daar staat Flevo ook bij.

    15 procent per jaar

    De investeringen van Cyrte vormen een bonte mix: van beursbelangen tot deelnemingen in private bedrijven, van Nederland tot ver buiten de landsgrenzen. Ze hangen onder investeringsfondsen die naar sector of geografische regio zijn ingedeeld. Er bestaan zeventien verschillende fondsen, met verschillende nummers en namen: Cyrte, Flevo, LatAm, African, Global. Botman zegt met zijn 30 medewerkers een „absoluut rendement” van 15 procent per jaar na te streven. Dat is tot nu toe gelukt.

    Het Global Fonds en het Latijns Amerikaanse LatAm Fonds, vertelt Botman, zullen op een nog onbekende termijn, een publieke notering in Luxemburg krijgen. Daardoor zal Cyrte voor het eerst open staan voor particuliere beleggers.

    Die Botman zit ook gewoon in het complot.

    Kijk dit zei Willem Strijbosch 27 oktober 2017 in een PB en dan gaat FLEVO PONT al die centen missen.

    Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving at TomTom, said: “We are convinced that the TomTom HD Map with RoadDNA is the globally unified HD Map service that OEMs and technology companies need for ADAS roll-out and autonomous driving systems.

    Prettige dag verder, even iets heel anders aan mijn hoofd :-)
  5. De Schimmelkoning 10 november 2017 10:53
    Waar praten wij over ? Laag volume met bange particulieren worden hier uitgeperst ! De nieuwe business modellen zullen (SaaS) zullen langzamerhand concreter worden. Ik heb een extra plank getimmerd dus kan weer wat bij ... tsjaa af en toe een stofdoek eroverheen maar is binnerkort echt niet meer nodig ! Buy the dip !
  6. [verwijderd] 10 november 2017 10:53
    quote:

    TT AVA schreef op 10 november 2017 09:48:

    [...]

    Jouw berekeningen in het rekendraadje waardeer ik zeer. Echter, de uitspraak van HG 50% van de markt schaar ik onder ' Sports has doubled', ' Consumer is doing great', ' firing on all four cylinders.

    Al met al: Harold Goddijn kan niet in de schaduw staan van een CEO zoals van Mobileye.

    Harold Goddijn heeft klaarblijkelijk volgens jou en anderen een levenslang recht op een stoel binnen de Raad van Bestuur. Los van de vraag wat hij doet voor zijn werknemers en zijn aandeelhouders.

    Sommigen hier vormen een fanclub van een familiebedrijf.

    Goeie post.
    Ik bedacht me net nog iets anders. Firing kan natuurlijk meer betekenen dan alleen vuren. Het betekent namelijk ook: mensen ontslaan.
    Firing on all cylinders: we ontslaan mensen uit alle 4 divisies. Nou, dat is inmiddels aan de gang. Van het andere vuren merken we nog niet zoveel.
  7. [verwijderd] 10 november 2017 10:53
    quote:

    Ismell$$ schreef op 10 november 2017 10:40:

    [...]

    Ook ver gezocht.
    Alleen het vet gedrukte ben ik het niet mee eens na jaren TT gevolgd te hebben.
    Deze man speelt met ons kleine beleggers, heeft ie maling aan.
    precies 1 jaar geleden in Barcelona had MS een gesprek met HG, dat interview is niet voor openbare publicatie geweest maar klanten van MS hebben het ontvangen

    daarin heeft HG aangegeven dat hij zich bewust is dat er een betere balans gevonden dient te worden tussen de wat kortere termijn die aandeelhouders hebben voor verwachtingen en de langere view die het bedrijf nastreeft

    daar is hij nu mee bezig en de laatste presentatie was duidelijk welke ontwikkelingen we mogen verwachten en dat zijn doelen die HG echt zal moeten waarmaken

    het is voor de komende jaren toch echt
    " show me the money or break up the business "

    ik ga voor show me the money , want dan kan TT op eigen kracht een stuk beter noteren en dan kunnen ze daarna altijd nog overwegen of ze willen en kunnen kapitaliseren op een mooie premie, maar mochten de cijfers geen verbetering laten zien, dan gaat de druk toenemen

    dus linksom of rechtsom we gaan in ieder geval meer zien dan de 9-10 euro van vandaag

    voor nu is er weer even onrust op het aandeel, als één van de lange termijn investeerders uit de inner-circle uitstapt , roept dat om vraagtekens, maar antwoord krijgen we toch niet, we zullen ermee moeten leven dat deze toko wat dat betreft een privé gemanaged bedrijf is met een beursnotering.
  8. forum rang 6 tatje 10 november 2017 10:56
    En zo gaan we weer naar de koers van 18 september 9,288, de dag voor het begin van de aandelen inkoop.

    Met een plus en min van 20 cent is dus naar boven even meer geworden.

    Voor mij zit Pont met Janivo in Flevo in een groot samenzweringscomplot en zit Frank Botman er ook in.

    Pont tele atlas Alain de Taeye Botman Mol Cryrte Janivo Flevo, zijn toch ook allemaal namen die Harold ook heel goed kan.

    Flevo nu weg, zou de Mol ook weggaan, dan geloof ik misschien in een dirty exit.

    Spannend is het wel.

    En ja, een hogere koers is veel leuker voor onder de kerstboom :-)

    Blijf long.
  9. [verwijderd] 10 november 2017 10:59
    quote:

    *Justin* schreef op 10 november 2017 10:05:

    [...]

    ..

    Het kan echter ook zijn dat Janivo nu veel minder zicht heeft op TomTom dan vroeger. Want TomTom wilde Telematics niet verkopen (Fleetmatics was op zoek naar partners voor bod op TT) en toen heeft Janivo wat geprobeerd te forceren. De helft van de aandelen aan John de Mol prive verkocht die vervolgens in een interview in FD ging vertellen dat tomtom Telematics moet afstoten om de focus te vergroten en in de licensing sfeer partnerships moet zoeken met o.a. Microsoft en Baidu en hen ook financieel moet laten participeren. Die partnerships zijn er inmiddels gekomen, maar zonder participatie en Telematics is niet verkocht en ziet groei afvlakken door dalende ARPU.

    ..
    John de Mol kan zijn belang privé ook hebben uitgebreid naar 9,99% en dan zien wij uiteraard geen melding. Ik heb destijds ook de conclusie getrokken dat Flevo Deelnemingen waarschijnlijk haar belang heeft overgedragen aan John de Mol, maar kan het nu niet duidelijk terugvinden. De Mol is privé in augustus 2015 ingestapt (zie link 1) en Flevo Deelnemingen heeft in oktober 2016 een melding gemaakt dat ze onder de 5% zijn gegaan (zie link 2).

    Flevo kan in de tussentijd hebben afgebouwd van 4,99% naar 3,01% en vervolgens het pakket a 3,01% in 1x verkocht hebben, maar niet aan FIL (want die hebben melding gemaakt op 25 oktober). De koper van die 3,01% moet dan een belang van minimaal 5% hebben, want anders raken ze altijd de meldingsgrens van 3% of 5%. of de verkoop is tegelijk gegaan en aan twee partijen verkocht (beide 1,5%). Conclusie: wij gaan het waarschijnlijk niet te weten komen.

    Link 1: www.volkskrant.nl/economie/john-de-mo...

    link 2: www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

    Edit: ik zie dat Tatje ongeveer hetzelfde zegt.
  10. [verwijderd] 10 november 2017 11:11
    quote:

    Hik schreef op 10 november 2017 10:53:

    [...]

    Firing kan natuurlijk meer betekenen dan alleen vuren. Het betekent namelijk ook: mensen ontslaan.
    Firing on all cylinders: we ontslaan mensen uit alle 4 divisies. Nou, dat is inmiddels aan de gang. Van het andere vuren merken we nog niet zoveel.

    En dat ontslaan is niet uit luxe of hoger inzicht, maar uit pure armoe. Ik heb respect voor het personeel van TomTom; ze verdienen een betere CEO en een betere RvC.
    Met de HERE hype was er een - verguisde - Moneymaker die Harold Goddijn verweet het momentum om te kapitaliseren te missen. Mijn inziens terecht. Als ik zou moeten kiezen tussen morgen 18,- per aandeel of de KANS op groeibruljant koersen over vijf jaar hoef ik niet lang na te denken.
  11. [verwijderd] 10 november 2017 11:28
    quote:

    Edhv schreef op 10 november 2017 11:02:

    Hoe kan je daar zo zeker van zijn? Meer dan 9-10.
    Ik zie niet in dat we dat zo zeker gaan zien. Zij (uit de familie waarschijnlijk wel) maar wij daar ben ik niet zeker van.
    9-10 euro geeft een beurswaarde van +/- 2 miljard euro

    vul zelf maar in
    Maps+licensing ....
    Traffic ....
    Telematics ....

    enkel als er een disruptieve technologie komt die de waarde van de kaarten doet kelderen gaat TT total loss

    de Bank die volgens TT zelf hun biz-model zo ongelofelijk goed begrijpt geeft voor
    verwachtingswaardering 19-20 euro per aandeel. ( niet voor koersdoel van hun analisten, dat zien ze voor 12-18 maand rond 15 euro )

    denk al zouden nu de Founders overwegen het aandeel te kapen ( zelf of via derden), dat dit niet meer opgaat , de verwachtingswaardering voor TT's assets ligt te ver boven het huidige niveau.

    voor nu is dat echter allemaal onbelangrijk, het aandeel drijft puur op sentiment , en voor nu is dat weer even negatief en dat is teleurstellend ( voor de zoveelste X), deze niveaus doen nu weer even schade aan bij een hoop reguliere aandeelhouders tussen de oren, daarom is het beter de focus te leggen op waar TT als bedrijf mee bezig is dan de koers van het aandeel, over 6 week ziet het er allemaal weer anders uit.
2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links