Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.717.700 Gem. (3M) 2,2M

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 154 155 156 157 158 ... 282 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Machiavelli 8 november 2017 19:17
    quote:

    Dicall69 schreef op 8 november 2017 19:12:

    [...]

    Onzin in het kwadraat "PAKKETTEN OPNIEUW STERKE GROEIMOTOR BPOST" en briefpost minder gedaald dan verwacht, PostNL morgen in de keelzoog mee omhoog, dus pech voor shortzittende, wie dat ook mag zijn !!!
    LEZEN KAN JE OOK AL NIET!!!!

    Er werd gerekend op een krimp minder dan 5% maar is 5,3% sukkel!

    'De struc­tu­re­le da­ling van de brie­ven­post zet zich door, dat is geen ver­ras­sing, maar ze bleef be­perkt tot 5,3 pro­cent, min­der dan de 5,9 in het derde kwar­taal van vorig jaar. Maar ook hier had­den de mees­te ana­lis­ten op een krimp van min­der dan 5 pro­cent ge­mikt'
    *kielzog*
  2. forum rang 4 Dicall69 8 november 2017 19:41
    quote:

    easy56 schreef op 8 november 2017 19:35:

    [...][Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
    Jij bent gewoon het derde forumlid en gezien mijn aanbevelingen, lijkt mij het probleem minder bij mij te zijn, want is misgun niemand iets en bejegen iedereen heel anders dan bijv. jij doet en hebt gedaan, jou reactie nu bevestigd dit eens te meer, maar ga niet langer met leden twisten die dergelijk postings plaatsen het zijn er gelukkig maar "drie" op een tal van voorbeeldige forumleden !!!
  3. forum rang 5 Jeliazkov 8 november 2017 21:31
    quote:

    RamBam. schreef op 8 november 2017 20:10:

    Is het al bekend wanneer we ex-dividend gaan in 2018 en wat het dividend zal zijn? Wanneer wordt dit bekend gemaakt?
    Laatste kwartaal van dit jaar een winst van 300 miljoen, dus dividend van 53 cent over 2017.
    Maar om aan de veilige kant te zitten, houd ik rekening met 20 centen over pakweg een half jaar.
  4. jaapaap 8 november 2017 22:34
    cijfers B Post redelijk, briefpost minder gedaald dan in Nederland, Belgen versturen meer post en B Post is monopolist. Als je Sandd en Post NL bij elkaar optelt krijg je ook een ander getal.

    Op het forum las ik wie achter Sandd zit. Naar men denkt DP, op DHL punten kun je ook vaak Sandd brieven afgeven.

    Overheid moet zijn taak oppakken en de dwaze liberalisering van oa de postmarkt terugdraaien.
  5. analyse_A3CD 8 november 2017 22:43
    Voor alle duidelijkheid nog maar een keer!!

    Op 27 november introduceert Sandd een speciale kerstzegel, die €0,50 per stuk kost. PostNL, die tot nu toe het monopolie had op de kerstzegel, vraagt dit jaar €0,73 voor het versturen van een kerstkaart.

    Sandd verkoopt de zegels via pakketpunten van DHL en DPD en via de eigen webshop. „We zetten onze verdere aanval op PostNL in door deze kerstzegels. Voor de consument is dit goed nieuws. We hebben overeenstemming met een grote winkelketen, waar de zegels ook te krijgen zullen zijn”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd tegen De Telegraaf.
    Winkelketen Blokker bevestigt dat ze de kerstzegels van Sandd gaat verkopen in de 400 winkels in Nederland. “De klant kan voor alles wat met de kerst te maken bij ons terecht, van kersttafel, kadootjes tot aan kerstkaarten. En dus nu ook de zegels”, zegt een woordvoerder van de winkelketen. Vorig jaar werden circa 116 miljoen kerstzegels verkocht.
    Sand mikt op circa 10% van de markt van PostNL door zelf 15 miljoen zegels te willen verkopen. Voor PostNL zijn de kerstkaarten een melkkoe. Het volume is bijna goed voor een derde van de post die particulieren in Nederland jaarlijks versturen.
    Het tweede postbedrijf uit Nederland deelde drie weken geleden al een forse klap uit aan concurrent PostNL, door de introductie van een gewone postdienst. Omdat Sandd geen brievenbussen heeft, kunnen kleine bedrijven consumenten hun poststukken aanbieden via de pakketpunten van DHL voor een prijs van €0,60 per brief. Bij PostNL betalen consumenten €0,78, en vanaf 1 januari €0,83.
    Onlangs nam Sandd het kleinere Van Straaten Post (VSP) over, dat de logistieke kennis heeft om langs de deuren te gaan. „Daardoor zijn we nu klaar om de dienstverlening ook goed te kunnen uitvoeren”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd in een reactie.
    PostNL klaagde gisteren bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers over de toegenomen concurrentie. Andere postbedrijven moeten van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook gebruik maken van het logistieke netwerk van PostNL. Dat kost volume en zet verdere druk op de prijs, aldus PostNL.
    De fysieke post krimpt al jaren door internet en e-mail. In het afgelopen kwartaal bedroeg de daling bij PostNL ruim 10%. De ACM blijft de concurrentie nastreven op de postmarkt, terwijl deze door de krimp achterhaald is.
    Uit de cijfers uit het derde kwartaal van PostNL blijkt dat het goed gaat met de pakketbezorging. De plus van 20% van de omzet naar €274 miljoen compenseerde de daling bij de brievenpost.
    Onder de streep verdiende PostNL dit jaar tot en met het derde kwartaal echter €100 miljoen minder, als gevolg van hogere kosten voor onderaannemers en personeel. Volgens PostNL hielp de verkoop van vastgoed om de resultaten op peil te houden. Het postbedrijf heeft echter wel dividend aan de aandeelhouders beloofd.
    Tot nu toe concurreerden PostNL en Sandd op de zakelijke contracten, dat nog steeds de bulk vormt in de krimpende postmarkt. PostNL heeft het alleenrecht op de post aan particulieren te bezorgen, de universele postdienstverlening (UPD).
    Sandd heeft een jaar geleden bij het ministerie van Economische Zaken een voorstel ingediend om deze UPD-bezorging te doen, voor een tarief van €0,55 per brief. De politiek heeft echter het laatste woord over wie de UPD mag doen. „We willen niet wachten op de politiek”, zegt Van de Laar. „Door het aanbieden van de kerstzegels kunnen we de consument nu al bedienen.”
    PostNL herhaalde gisteren dat consolidatie van de postmarkt onvermijdelijk is. „Wij delen die visie. Het is niet de vraag of er consolidatie moet komen, maar veel meer wanneer?”, zegt Van de Laar van Sandd in een reactie.
    „Mijn vrees blijft echter, dat er geen versnelling komt vanuit de politiek. De concurrentie neemt ondertussen onverantwoorde vormen aan. Ik ga er vanuit dat de UPD al dan niet deels onze kant op komt, zodat er ondertussen alvast wel een gelijk speelveld ontstaat. Er is nu sprake van oneerlijke concurrentie.” PostNL kon de prijs van de postzegel voor particulieren altijd verhogen in de laatste jaren. Door de initiatieven van Sandd komt daar druk op, omdat ze niet meer het monopolie heeft.
    Eén scenario om tot minder concurrentie te komen, is dat de postbedrijven samengaan. Daar moet de ACM toestemming voor geven. Een ander scenario is dat de UPD verdeeld wordt onder de verschillende aanbieders, zodat iedereen iets van de taart heeft. Een derde optie is om een bodemprijs in de markt neer te leggen voor zakelijke post, zodat PostNL en Sandd elkaar de tent niet hoeven uit te vechten.

    Binnenland
    Ruim 100 miljoen kaarten met kerst

    Gisteren
    Financieel
    FNV dreigt PostNL met acties

    Ps

    In verband met de steeds duurder wordende olieprijs, zouden de transportkosten in het vierde kwartaal wel eens kunnen gaan wegen voor Postnl wat betreft hun winstgevendheid!!

  6. forum rang 6 prinszicht 8 november 2017 22:47
    Gezellig. Laten we moed putten uit onze zuiderburen ipv elkaar af te zeiken. Daar werken stakeholders tot ieders tevredenheid samen. Een voorbeeld van hoe het hier ook kan gaan. En hoe duidelijker dit wordt, hoe meer we inzien dat onze Herna er geen reet van bakt. Dat is ook ergens een geruststellende gedachte. Wie weet resulteert het in iets moois.
  7. forum rang 4 Dicall69 8 november 2017 22:53
    Als de briefpost door de week al dagen duurt met Sandd zullen de kerstkaarten wel in 2018 aankomen, PostNL zal vrij snel met FNV tot een oplossing komen, men is nog steeds driftig in overleg, men ligt niet ver uit elkaar, maar PostNL wil zijn huid ook goed verkopen en niet, zomaar alles klakkeloos accepteren.
    Komt helemaal goed met PostNL, resultaten Bpost laten zien dat de pakketten de deur uit vliegen, internet verkopen zullen de komende maanden nog eens extra hard stijgen met de aankomende feestdagen, daling briefpost weegt in deze maanden veel minder, want kerstkaarten stuwen deze weerop, dus PostNL gaat volgens mij vrijwel zeker de zeer de lage verwachtingen van PostNL zelf en de analisten/ banken verbeteren.
    PostNL vanaf morgen op en over de € 3,75 om richting de € 4,- te denderen, veel succes iedereen !!!
  8. forum rang 6 prinszicht 8 november 2017 22:57
    quote:

    analyse_A3CD schreef op 8 november 2017 22:43:

    Voor alle duidelijkheid nog maar een keer!!

    Op 27 november introduceert Sandd een speciale kerstzegel, die €0,50 per stuk kost. PostNL, die tot nu toe het monopolie had op de kerstzegel, vraagt dit jaar €0,73 voor het versturen van een kerstkaart.

    Sandd verkoopt de zegels via pakketpunten van DHL en DPD en via de eigen webshop. „We zetten onze verdere aanval op PostNL in door deze kerstzegels. Voor de consument is dit goed nieuws. We hebben overeenstemming met een grote winkelketen, waar de zegels ook te krijgen zullen zijn”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd tegen De Telegraaf.
    Winkelketen Blokker bevestigt dat ze de kerstzegels van Sandd gaat verkopen in de 400 winkels in Nederland. “De klant kan voor alles wat met de kerst te maken bij ons terecht, van kersttafel, kadootjes tot aan kerstkaarten. En dus nu ook de zegels”, zegt een woordvoerder van de winkelketen. Vorig jaar werden circa 116 miljoen kerstzegels verkocht.
    Sand mikt op circa 10% van de markt van PostNL door zelf 15 miljoen zegels te willen verkopen. Voor PostNL zijn de kerstkaarten een melkkoe. Het volume is bijna goed voor een derde van de post die particulieren in Nederland jaarlijks versturen.
    Het tweede postbedrijf uit Nederland deelde drie weken geleden al een forse klap uit aan concurrent PostNL, door de introductie van een gewone postdienst. Omdat Sandd geen brievenbussen heeft, kunnen kleine bedrijven consumenten hun poststukken aanbieden via de pakketpunten van DHL voor een prijs van €0,60 per brief. Bij PostNL betalen consumenten €0,78, en vanaf 1 januari €0,83.
    Onlangs nam Sandd het kleinere Van Straaten Post (VSP) over, dat de logistieke kennis heeft om langs de deuren te gaan. „Daardoor zijn we nu klaar om de dienstverlening ook goed te kunnen uitvoeren”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd in een reactie.
    PostNL klaagde gisteren bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers over de toegenomen concurrentie. Andere postbedrijven moeten van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook gebruik maken van het logistieke netwerk van PostNL. Dat kost volume en zet verdere druk op de prijs, aldus PostNL.
    De fysieke post krimpt al jaren door internet en e-mail. In het afgelopen kwartaal bedroeg de daling bij PostNL ruim 10%. De ACM blijft de concurrentie nastreven op de postmarkt, terwijl deze door de krimp achterhaald is.
    Uit de cijfers uit het derde kwartaal van PostNL blijkt dat het goed gaat met de pakketbezorging. De plus van 20% van de omzet naar €274 miljoen compenseerde de daling bij de brievenpost.
    Onder de streep verdiende PostNL dit jaar tot en met het derde kwartaal echter €100 miljoen minder, als gevolg van hogere kosten voor onderaannemers en personeel. Volgens PostNL hielp de verkoop van vastgoed om de resultaten op peil te houden. Het postbedrijf heeft echter wel dividend aan de aandeelhouders beloofd.
    Tot nu toe concurreerden PostNL en Sandd op de zakelijke contracten, dat nog steeds de bulk vormt in de krimpende postmarkt. PostNL heeft het alleenrecht op de post aan particulieren te bezorgen, de universele postdienstverlening (UPD).
    Sandd heeft een jaar geleden bij het ministerie van Economische Zaken een voorstel ingediend om deze UPD-bezorging te doen, voor een tarief van €0,55 per brief. De politiek heeft echter het laatste woord over wie de UPD mag doen. „We willen niet wachten op de politiek”, zegt Van de Laar. „Door het aanbieden van de kerstzegels kunnen we de consument nu al bedienen.”
    PostNL herhaalde gisteren dat consolidatie van de postmarkt onvermijdelijk is. „Wij delen die visie. Het is niet de vraag of er consolidatie moet komen, maar veel meer wanneer?”, zegt Van de Laar van Sandd in een reactie.
    „Mijn vrees blijft echter, dat er geen versnelling komt vanuit de politiek. De concurrentie neemt ondertussen onverantwoorde vormen aan. Ik ga er vanuit dat de UPD al dan niet deels onze kant op komt, zodat er ondertussen alvast wel een gelijk speelveld ontstaat. Er is nu sprake van oneerlijke concurrentie.” PostNL kon de prijs van de postzegel voor particulieren altijd verhogen in de laatste jaren. Door de initiatieven van Sandd komt daar druk op, omdat ze niet meer het monopolie heeft.
    Eén scenario om tot minder concurrentie te komen, is dat de postbedrijven samengaan. Daar moet de ACM toestemming voor geven. Een ander scenario is dat de UPD verdeeld wordt onder de verschillende aanbieders, zodat iedereen iets van de taart heeft. Een derde optie is om een bodemprijs in de markt neer te leggen voor zakelijke post, zodat PostNL en Sandd elkaar de tent niet hoeven uit te vechten.

    Binnenland
    Ruim 100 miljoen kaarten met kerst

    Gisteren
    Financieel
    FNV dreigt PostNL met acties

    Ps

    In verband met de steeds duurder wordende olieprijs, zouden de transportkosten in het vierde kwartaal wel eens kunnen gaan wegen voor Postnl wat betreft hun winstgevendheid!!

    een Minimum tarief voor zakelijk, een gelijk speelveld en de UPD opsplitsen. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik stel voor om de UPD regionaal te splitsen. In verhouding tot omvang met mogelijk een regionale benadering. Iedereen dezelfde prijs en voorwaarden. Sandd wordt groter en PostNL meer een pakketboer.
  9. forum rang 4 Dicall69 8 november 2017 23:00
    quote:

    analyse_A3CD schreef op 8 november 2017 22:43:

    Voor alle duidelijkheid nog maar een keer!!

    Op 27 november introduceert Sandd een speciale kerstzegel, die €0,50 per stuk kost. PostNL, die tot nu toe het monopolie had op de kerstzegel, vraagt dit jaar €0,73 voor het versturen van een kerstkaart.

    Sandd verkoopt de zegels via pakketpunten van DHL en DPD en via de eigen webshop. „We zetten onze verdere aanval op PostNL in door deze kerstzegels. Voor de consument is dit goed nieuws. We hebben overeenstemming met een grote winkelketen, waar de zegels ook te krijgen zullen zijn”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd tegen De Telegraaf.
    Winkelketen Blokker bevestigt dat ze de kerstzegels van Sandd gaat verkopen in de 400 winkels in Nederland. “De klant kan voor alles wat met de kerst te maken bij ons terecht, van kersttafel, kadootjes tot aan kerstkaarten. En dus nu ook de zegels”, zegt een woordvoerder van de winkelketen. Vorig jaar werden circa 116 miljoen kerstzegels verkocht.
    Sand mikt op circa 10% van de markt van PostNL door zelf 15 miljoen zegels te willen verkopen. Voor PostNL zijn de kerstkaarten een melkkoe. Het volume is bijna goed voor een derde van de post die particulieren in Nederland jaarlijks versturen.
    Het tweede postbedrijf uit Nederland deelde drie weken geleden al een forse klap uit aan concurrent PostNL, door de introductie van een gewone postdienst. Omdat Sandd geen brievenbussen heeft, kunnen kleine bedrijven consumenten hun poststukken aanbieden via de pakketpunten van DHL voor een prijs van €0,60 per brief. Bij PostNL betalen consumenten €0,78, en vanaf 1 januari €0,83.
    Onlangs nam Sandd het kleinere Van Straaten Post (VSP) over, dat de logistieke kennis heeft om langs de deuren te gaan. „Daardoor zijn we nu klaar om de dienstverlening ook goed te kunnen uitvoeren”, zegt bestuurder Ronald van de Laar van Sandd in een reactie.
    PostNL klaagde gisteren bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers over de toegenomen concurrentie. Andere postbedrijven moeten van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ook gebruik maken van het logistieke netwerk van PostNL. Dat kost volume en zet verdere druk op de prijs, aldus PostNL.
    De fysieke post krimpt al jaren door internet en e-mail. In het afgelopen kwartaal bedroeg de daling bij PostNL ruim 10%. De ACM blijft de concurrentie nastreven op de postmarkt, terwijl deze door de krimp achterhaald is.
    Uit de cijfers uit het derde kwartaal van PostNL blijkt dat het goed gaat met de pakketbezorging. De plus van 20% van de omzet naar €274 miljoen compenseerde de daling bij de brievenpost.
    Onder de streep verdiende PostNL dit jaar tot en met het derde kwartaal echter €100 miljoen minder, als gevolg van hogere kosten voor onderaannemers en personeel. Volgens PostNL hielp de verkoop van vastgoed om de resultaten op peil te houden. Het postbedrijf heeft echter wel dividend aan de aandeelhouders beloofd.
    Tot nu toe concurreerden PostNL en Sandd op de zakelijke contracten, dat nog steeds de bulk vormt in de krimpende postmarkt. PostNL heeft het alleenrecht op de post aan particulieren te bezorgen, de universele postdienstverlening (UPD).
    Sandd heeft een jaar geleden bij het ministerie van Economische Zaken een voorstel ingediend om deze UPD-bezorging te doen, voor een tarief van €0,55 per brief. De politiek heeft echter het laatste woord over wie de UPD mag doen. „We willen niet wachten op de politiek”, zegt Van de Laar. „Door het aanbieden van de kerstzegels kunnen we de consument nu al bedienen.”
    PostNL herhaalde gisteren dat consolidatie van de postmarkt onvermijdelijk is. „Wij delen die visie. Het is niet de vraag of er consolidatie moet komen, maar veel meer wanneer?”, zegt Van de Laar van Sandd in een reactie.
    „Mijn vrees blijft echter, dat er geen versnelling komt vanuit de politiek. De concurrentie neemt ondertussen onverantwoorde vormen aan. Ik ga er vanuit dat de UPD al dan niet deels onze kant op komt, zodat er ondertussen alvast wel een gelijk speelveld ontstaat. Er is nu sprake van oneerlijke concurrentie.” PostNL kon de prijs van de postzegel voor particulieren altijd verhogen in de laatste jaren. Door de initiatieven van Sandd komt daar druk op, omdat ze niet meer het monopolie heeft.
    Eén scenario om tot minder concurrentie te komen, is dat de postbedrijven samengaan. Daar moet de ACM toestemming voor geven. Een ander scenario is dat de UPD verdeeld wordt onder de verschillende aanbieders, zodat iedereen iets van de taart heeft. Een derde optie is om een bodemprijs in de markt neer te leggen voor zakelijke post, zodat PostNL en Sandd elkaar de tent niet hoeven uit te vechten.

    Binnenland
    Ruim 100 miljoen kaarten met kerst

    Gisteren
    Financieel
    FNV dreigt PostNL met acties

    Ps

    In verband met de steeds duurder wordende olieprijs, zouden de transportkosten in het vierde kwartaal wel eens kunnen gaan wegen voor Postnl wat betreft hun winstgevendheid!!

    Duidelijk jij hebt een vette shortpositie de boodschap komt luid en duidelijk over we moeten allemaal PostNL kopen, kopen en blijven kopen, want de kerstkaarten van Sandd komen hoe dan ook pas in 2018 aan (ze bestellen de post, maar 2 dagen in de week) of later ze kunnen de benzine niet betalen van de € 0,50 die ze vragen voor een (kerst)zegel !!!
5.636 Posts
Pagina: «« 1 ... 154 155 156 157 158 ... 282 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links