Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Nieuws m.b.t. Elektrische auto's en groene stroom.
Volgen
In 2017 tot en met september 37% meer electrische auto`s verkocht in China. Doelstelling van 700.000 NEV`s in China gaan gehaald worden:www.reuters.com/article/byd-results/c...
www.youtube.com/watch?v=gxZrQ5yPsLI&a... Leuk om eens te kijken... over batterij en toekomst...
Intervieuw Engelstalige met Mike Beck Lithium perfect storm. In 2025 is 1 op de 7 auto's een EV. Per auto 60 Kg Litium nodig. Totaal nodig 800.000 ton Lithiumcarbonaat (4 x meer dan nu wordt geleverd). Voor opstart Lithiummijn heb je 5-7 jaar nodig. Dus tot 2025 zal het aanbod niet echt stijgen. Lithium bepaalt ongeveer 2% van de totale autoprijs, dus de prijs kan flink stijgen voordat accu- en autoproducenten dit lastig gaan vinden en op zoek gaan naar alternatieven voor lithium-accu's. Zal zeker 10 jaar duren (accu met meer nikkel en minder cobalt). Dus er komt begin 2018 een perfect storm aan de vraagkant??? Met mijn tip gok van een aantal weken geleden (AVZ Australie) gaat het best goed (150%). De Buzz is steeds sterker is dat er een overname-bod komt van Chinese accuproducent CATL. Deze producent zou de accu's voor VW en Audi gaan maken. Hebben dus heel veel Lithium nodig de komende 10-tallen jaren. CATL schijnt ook een accu te gaan leveren die je in 15 minuten kunt laden. www.youtube.com/watch?v=-en8jlYaDwA Alle medeposters bedankt voor ideeen en tips.
Het gaat momenteel snel met de zelfrijdende auto's. Waymo (Alphabet) heeft inmiddels level 4 bereikt. De introductie van zelfrijdende auto's op de markt zal naar mijn mening leiden tot een versnelde vernieuwing van het wagenpark wat dan ook weer in het voordeel van de EV is. www.theverge.com/2017/11/7/16615290/w...
Chinese Electric Vehicle Ownership Will Reach 80 Million by 2030, China EV100 Chairman Says Tang Shihua Date: Mon, 11/13/2017 - 10:08 / source:Yicai Yicai Global) Nov. 13 -- China’s electric vehicle market will explode over the next five years and have 80 million EVs on the road, Chen Qingtai, chairman of China EV100, a domestic initiative looking to push new-energy vehicles, said at a global future mobility forum. He believes electric vehicles will grow at an astounding speed over the next five years and could even match or surpass the cost performance of traditionally-fuelled vehicleswww.yicaiglobal.com/news/chinese-elec...
Yicai Global) Nov. 13 -- Guangzhou Great Power Energy & Technology Co. [SHE:300438] will work with a local government in the eastern Chinese province of Jiangsu to build a 10-gigawatt hour (GWh) lithium-ion power battery project and a 5-gigawatt per hour (GWh) lithium-ion power battery pack project there, with investment of over CNY5.8 billion.www.yicaiglobal.com/news/guangzhou-gr...
(Yicai Global) Nov. 13 -- Battery maker Contemporary Amperex Technology Co.’s prospectus for an initial public offering on the Growth Enterprise Market outlines plans for the firm to issue at most 217,243,733 shares, accounting for more than 10 percent of its share capital upon issuance. The group expects to raise USD1.97 billion (CNY13.12 billion), which it will invest in its lithium power cell production base as well as research and development. The IPO is set to bring Contemporary Amperex Technology’s market value to about CNY130 billion, surpassing power cell producer Guoxuan High-Tech Co.’s [SHE:002074] CNY26.29 billion valuation. Contemporary Amperex Technology’s is one of China’s leading battery developers. Collaborations with car companies have helped the group drum up business in recent years.www.yicaiglobal.com/news/battery-make...
'Europese auto-industrie heeft alleen toekomst bij snelle overstap op elektrische auto's' De Europese auto-industrie heeft alleen toekomst als ze snel de overstap maakt naar de productie van auto's met een lage uitstoot. Anders zal ze worden weggevaagd door concurrentie uit de Verenigde Staten en Azië. Daarvoor waarschuwt eurocommissaris Elzbieta Bienkowska (industrie) in een interview met een aantal Europese media, waaronder het Financieele Dagblad. Volgens Bienkowska is een verdere ontwikkeling van de verbrandingsmotor een 'doodlopende straat'. De dieselauto noemt ze 'een technologie uit het verleden'. De nadruk moet daarom komen te liggen op elektrisch rijden. 'Als er niet snel genoeg wordt gehandeld, zullen de elektrische auto's die in 2030 op de weg rijden niet uit Europa komen', zo zegt ze zonder omwegen. Elzbieta Bienkowska (midden) eerder dit jaar bij een EU-overleg in Brussel. Elzbieta Bienkowska (midden) eerder dit jaar bij een EU-overleg in Brussel.Hollandse Hoogte Chinese gedrevenheid De meeste aandacht gaat nu naar de Amerikaanse autobouwer Tesla, die er onder leiding van de visionair Elon Musk in geslaagd is om het bezit van een elektrische auto sexy te maken. Maar in China zijn nu ook grote ontwikkelingen gaande, gedreven door de sterke vervuiling in de Chinese steden. En de verwachting is dat India snel zal volgen. Lees ook dit rapport van de Europese Commissie over de toekomst van de Europese auto-industrie De Chinese overheid heeft in navolging van de Amerikaanse staat Californië besloten om een quotum in te stellen voor elektrische auto's. In 2019 moet al 10% van de nieuwe auto's zijn uitgerust met een batterij om op elektriciteit te kunnen rijden. Dat kan ook via een plug-in of een hybride variant, die de stroom haalt uit het accupakket in de auto. Europa stimuleert De Europese Commissie zag onlangs af van verplichte quota, maar wil de auto-industrie belonen als in 2025 minimaal 15% van haar wagenpark bestaat uit auto's met een lage uitstoot (van minder dan 50 gram CO2 per kilometer). Autofabrikanten die dit percentage halen, kunnen rekenen op coulance bij hun uitstoot van koolstofdioxide. ‘Autofabrikanten zullen door consumenten worden gedwongen om de omslag naar elektrisch rijden te maken’• Elzbieta Bienkowska Bienkowska zegt niets te zien in quota ('ik ben tegen een planeconomie'). Maar ze noemt 2025 wel een belangrijk meetpunt, omdat dan zal blijken of de Europese autobouwers serieus werk hebben gemaakt van de omslag naar elektrisch rijden. 'Ik zou teleurgesteld zijn als ze in doorsnee de 15% niet halen. Ze zullen ook daartoe worden gedwongen door consumenten.' Miljardeninvesteringen De Poolse EU-commissaris ziet dat de Europese autosector zich ervan bewust is dat er grote belangen op het spel staan. Er wordt volgens haar ook echt veel geld in nieuwe technologieën gestoken. Volkswagen maakte bijvoorbeeld in september een investeringsplan van € 20 mrd bekend om elektrische versies te bouwen van alle driehonderd automodellen die het nu op de markt brengt. 3,3 miljoen Aantal werknemers dat betrokken is bij de productie van auto's in Europa. Maar de industrie voert tegelijkertijd nog een stevige lobby om strenge Europese regels voor verduurzaming van haar wagenpark te voorkomen. Daarbij wordt herhaaldelijk het werkgelegenheidsargument van stal gehaald: een te harde aanpak zou banen kunnen kosten in een sector die in de EU werk biedt aan twaalf miljoen mensen (waarvan ruim drie miljoen in de productie). Gebrek aan vaardigheden Bienkowska stelt echter dat er geen werkgelegenheid verloren zal gaan door de overgang naar de productie van auto's die geen CO2 uitstoten. 'Er zijn wel andere vaardigheden nodig. Je ziet dat het allemaal meer richting informatietechnologie gaat. Vorig jaar stonden er in Europa al 1,5 miljoen vacatures open door een gebrek aan vaardigheden. Daar moeten we iets aan gaan doen.' De eurocommissaris zei ook te hopen dat nog voor het einde van dit jaar een akkoord kan worden bereikt over een beter systeem voor de toelating van nieuwe auto's. Dat was hard nodig na het gesjoemel bij Volkswagen met de uitstoot van zijn dieselauto's. De Commissie hoopt onder meer de bevoegdheid te krijgen om boetes uit te delen. De EU-lidstaten en het Europees Parlement onderhandelen daar nu nog over.
'VW investeert €72 mrd in elektrische auto' Volkswagen wil de komende vijf jaren €72 mrd investeren. Dat geld zou vooral zijn bedoeld voor de ontwikkeling van elektrische modellen. Dit melden diverse media vrijdag op basis van anonieme bronnen. Het Duitse autoconcern, dat in het afgelopen jaren vooral in het nieuws kwam door het dieselschandaal, zou vandaag, vrijdag, met een toelichting op het investeringsprogramma komen. Een woordvoerder wil het bedrag tegenover Automobilwoche nog niet bevestigingen. Het was al bekend dat Volkswagen werkte aan een groot investeringsprogramma. Donderdag liet het concern weten in China €10 mrd te investeren in de productie van elektrische auto's.
Volgens het nieuwsbericht op de site van VW 34 miljard in de komende vijf jaar voor de ontwikkeling van electrische en zelfrijdende auto's en 50 miljard t.b.v de aankoop van de benodigde accu's. Oftewel budget verhoogd en plannen versneld.tweakers.net/nieuws/131991/volkswagen...
Tesla Unveils ‘World’s Fastest Production Car’ and Electric Big Rig Tesla to make big rig in 2019, resurrect sports car for 2020 CEO guarantees Semi battery, motors to last 1 million miles The Semi truck going into production in 2019 will boast 500 miles of range, a battery and motors that will last 1 million miles and cheaper total operating costs than diesel models, Tesla’s chief executive officer said. The Roadster, available a year later, will be the fastest production car ever made, he said.www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
Hoeveel beter is het? Accuboeren drukken hun prestaties uit in opslag per volume, en daarmee scoort de fabrikant behoorlijk. Stel dat een accu de vorm heeft van een melkpak van 1 liter, dan kan hij 800 Wattuur opslaan. Dat is ruim een kwart meer dan de huidige laptopaccu's en ongeveer evenveel als de nieuwste accu's van autofabrikant Tesla. Ook moet deze accu niet zo snel verslijten. De accu houdt na 500 keer opladen nog 78,6% van zijn capaciteit en kan tegen temperaturen van 60 graden. En dat is gunstig omdat hitte normaal accu's snel sloopt. Waarom gaan accu's vaak snel stuk? Omdat de elektronen in de accu 'verstopt' raken. Vooral bij het snel opladen van een accu gaat het mis. Er gaan hoge stromen de accu in, door interne weerstand wordt de accu warm en elektrodes leggen het loodje. Er ontstaan andere stoffen waardoor de capaciteit van de batterij afneemt en een batterij op een gegeven moment niets meer voorstelt. Door grafeen - een flinterdunne koolstoflaag tot 1 atoom dun die prima stroom geleidt - over elektrodes te leggen blijft de accu wel intact. Lost grafeenbatterij lithiumprobleem op? Nee, de grafeenbatterij is nog altijd gewoon een lithium-ion batterij zoals die nu al gemaakt worden, dus blijft het probleem dat er zeldzame stoffen nodig zijn. Wel krijgt een accu nu meer capaciteit en een langer leven, dus dat moet wel de groeiende vraag naar lithium wat kunnen beperken. Dat is overigens ook het doel van de nieuwe batterijfabriek die de Europese Unie wil ontwikkelen - betere accu's met minder zeldzame grondstoffen. Samsung en accu's: gaat dat goed? Dat wordt spannend. Het is nog maar een jaar geleden dat het vlaggenschip van Samsung spontaan in brand vloog door zwakke accu's. Nu zijn er nieuwe technieken in de maak die het gevaar van van een broekzakbrand beperken, maar dat is allemaal nog technologie voor de toekomst. Ook de grafeenbatterij is nog niet een feit. Er wordt al jaren gesproken en Samsung toont nu aan dat het werkt, maar het blijft een onderzoek. Wanneer ze in onze telefoon, laptop en auto's zitten weten we dus niet.
’Elektrische bussen Utrecht vaak defect’ Updated 18 min geleden 21 min geleden in BINNENLAND UTRECHT - De helft van de elektrische bussen van U-OV staat aan het eind van de dag kapot in de garage. Dat meldt RTV Utrecht na onderzoek. Eigenaar van U-OV QBuzz erkent de problemen. Een verslaggever van de regionale omroep telde twee dagen lang bussen bij een bushalte in de Utrechtse Dichterswijk. U-OV heeft speciaal voor lijn 1 tien elektrische bussen, waarmee de hele dienstregeling elektrisch kan worden uitgevoerd. Tijdens de telling had de helft van de bussen echter een dieselmotor.
Een interessante introductie die vooral veel beloofd wat betreft de accu:www.nu.nl/auto/5072393/officiele-onth... "Na 9 minuten laden moet het accupakket weer goed zijn voor een actieradius van 200 kilometer. "
Een interessant artikel over de groei in deze sectorChinese EV Growth Drives Investment In The Lithium Industry Chinese government mandates 8% new energy vehicles in 2019; 10% 2020. Battery manufacturers have moved to increase output to meet growing demand. Tight supply of lithium carbonate has increased prices in China to $18,000 T LCE. Chinese companies have moved to acquire lithium assets in Argentina to secure supply.seekingalpha.com/article/4136992-lith...
The Energy Storage Giant Tesla Should Fear Most A new energy storage giant called Fluence is poised to take on Tesla in energy storage. Travis Hoium Jan 18, 2018 at 7:33AM Tesla (NASDAQ:TSLA) has been the biggest global player in the nascent battery energy storage market in everything from residential to utility-scale projects. Its 129-megawatt-hour (MWh) project in Australia, which took less than 100 days to build, is currently the most public example of how energy storage can be deployed and create value in a short amount of time. Partly because of Tesla's success, companies from across the energy spectrum are eyeing the energy storage market. One that Tesla should fear is Fluence, the joint venture by Siemens (NASDAQOTH:SIEGY) and AES (NYSE:AES) that has leading energy storage technology and its own financing to build projects around the world. www.fool.com/investing/2018/01/18/the...
Global EV Outlook 2017 The global electric car stock, primarily composed of Battery Electric Vehicles (BEVs) and Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs), surpassed 2 million units in 2016. This is up 60% from 2015, indicating rapid market evolution. Electric Vehicles (EVs) have the capacity to increase energy efficiency, diversify transport energy carriers, and play a role in the sector's carbon emissions mitigation. BEVs and PHEVs are also well equipped to reduce emissions of local pollutants and noise levels in high-exposure areas such as urban environments. The Global EV Outlook 2017 provides insights on recent EV technology, market, and policy developments, in particular with regards to the sector's status outlined previously in the Global EV Outlook 2016. Detailed information for the past five to ten years on EV registrations (vehicle sales), number of EVs on the road, and modal coverage across the most relevant global vehicle markets is provided. The analysis also looks at the availability and characteristics of Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE). The Global EV Outlook 2017 reports on battery cost and energy density improvements, holding promises for further progress in EV performance and cost-competitiveness. A review and discussion of key elements on policy support for both EVs and EVSE is included, identifying policy requirements for a successful transition to mass market adoption. Finally, the report assesses the potential of EVs in CO2 emissions reduction in the transportation sector, in conjunction with requirements for successful grid integration and synergies with low-carbon, renewable electricity.www.iea.org/publications/freepublicat...
Lithium batterijen veiliger en duurzamer na Chinese vinding:www.bloomberg.com/press-releases/2018...
GM meldt sterke afzet Bolt maar wil desondanks hulp van Washington:www.reuters.com/article/us-gm-autos/g...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)