Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 126 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 november 2017 15:51
    quote:

    TTendofstory schreef op 3 november 2017 13:19:

    [...]

    Beleggen is het aanpassen aan de gewijzigde omstandigheden binnen een bedrijf. Jij blijft altijd in het verleden hangen.
    Oh jij wist begin dit jaar niet dat er gewijzigde omstandigheden zaten aan te komen..
    Jij dacht zeker dat Tomtom nog steeds de kastjesmaker was..
    Er moesten kwartaal op kwartaal significante winsten komen ander zou de koers niet omhoog gaan..
    Ik heb nog geen Q op Q significante winsten gezien jij wel?
  2. [verwijderd] 3 november 2017 16:03
    quote:

    TKR schreef op 3 november 2017 15:51:

    [...]
    Oh jij wist begin dit jaar niet dat er gewijzigde omstandigheden zaten aan te komen..
    Jij dacht zeker dat Tomtom nog steeds de kastjesmaker was..
    Er moesten kwartaal op kwartaal significante winsten komen ander zou de koers niet omhoog gaan..
    Ik heb nog geen Q op Q significante winsten gezien jij wel?
    Exact en daarom gaat sport er ook uit !!!
  3. [verwijderd] 3 november 2017 16:12
    quote:

    TKR schreef op 3 november 2017 15:51:

    [...]
    Oh jij wist begin dit jaar niet dat er gewijzigde omstandigheden zaten aan te komen..
    Jij dacht zeker dat Tomtom nog steeds de kastjesmaker was..
    Er moesten kwartaal op kwartaal significante winsten komen ander zou de koers niet omhoog gaan..
    Ik heb nog geen Q op Q significante winsten gezien jij wel?
    Zijn jullie in het echte leven getrouwd of zo. Man wat een oneindig geruzie ..en geen van beiden weet ermee te stoppen
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 november 2017 17:06
    quote:

    McHuberts schreef op 3 november 2017 13:59:

    [...]
    Zie de volgende link voor de sheets van de presentatie:

    intercor-project.eu/wp-content/upload...

    De 4e sheet toont de hoge coverage in het westen van de VS.
    Er staan geen getallen op de sheets, maar die heb ik nog in mijn aantekeningen staan. Apple krijgt de locatie data van zijn probes (van de klanten) en stuurt deze door naar TT. TT verwerkt deze data in zijn cloud center samen met andere data en geeft de traffic data retour.
    Interessant, bedankt voor de sheets. Maar hebben ze iets met de 'Apple data' op zich te maken?
    En wat bedoelen ze met 'probe coverage', of de 'FCD-ratio' van 37.2% onderin sheet 4? Ik vermoed iets als een penetratiegraad van iPhones, maar dat wil nog niet zeggen dat die allemaal aanstaan of als probe gebruikt worden. Dan zou het aantal pijtjes bovenin sheets 3 en 4 bij de vermelde verkeersintensiteiten, tot aan 7000 vph, veel hoger zijn (zie volgende alinea).

    De onderste helft van elk plaatje toont alle traces van de op die weg actieve TT-probes, gedurende een uur. De bovenste helft is volgens mij een momentopname met de posities van die probes aan het eind van dat uur (dus de eindes van de allerbovenste traces). Als ik grof tel en naar de intensiteiten kijk schat ik dat 3% (Almere) tot 7-8% (USA) van alle auto's daar als probe fungeren.
    Dat dit percentage in het 'Apple-gebied' in Californië zo hoog ligt, komt vermoedelijk omdat veel iPhone-bezitters daar een Apple(TT) traffic/navigatie app gebruiken. Dan ben je een 'probe'.

    Maar de 'gewone' Apple data, zonder zo'n app, komen die in de sheets eigenlijk wel voor? Wat werd er bij die presentatie precies gezegd? Ik heb altijd vermoed (en ook wel eens gezegd hier) dat TT die Apple data gebruikt voor mapping (plus zware incidenten en wegomleggingen), maar niet voor realtime traffic.
    In samenhang hiermee: werd het (door mij) onderstreepte hierboven letterlijk zo gezegd? Zo ja, dan stuurt Apple hun data in bulk (1x per uur?) of althans met vertraging door naar TT. Ook dat pleit voor mijn vermoeden.

  5. [verwijderd] 3 november 2017 17:24
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 november 2017 17:06:

    [...]

    Maar de 'gewone' Apple data, zonder zo'n app, komen die in de sheets eigenlijk wel voor? Wat werd er bij die presentatie precies gezegd? Ik heb altijd vermoed (en ook wel eens gezegd hier) dat TT die Apple data gebruikt voor mapping (plus zware incidenten en wegomleggingen), maar niet voor realtime traffic.
    In samenhang hiermee: werd het (door mij) onderstreepte hierboven letterlijk zo gezegd? Zo ja, dan stuurt Apple hun data in bulk (1x per uur?) of althans met vertraging door naar TT. Ook dat pleit voor mijn vermoeden.

    Apple stuur de data echt near real time naar TT, anders heeft de data geen waarde voor het bepalen van traffic data. TT wil een zo actueel mogelijk beeld creëren van de verkeerssituatie. Daarin timmeren ze ook behoorlijk aan de weg.

    TT verwerkt die data razendsnel om dat actuele beeld te creëren en stuurt de verkeersdata vervolgens terug naar Apple.....en natuurlijk naar andere partijen of de eigen TT-software.

    Andreas Erwig van TT gaf aan dat ze data krijgen van Apple van 540 miljoen probes. Dit zal data uit voertuigen zijn, maar ook van telefoons.
  6. forum rang 4 holenbeer 3 november 2017 17:40
    quote:

    McHuberts schreef op 3 november 2017 17:24:

    [...]

    Apple stuur de data echt near real time naar TT, anders heeft de data geen waarde voor het bepalen van traffic data. TT wil een zo actueel mogelijk beeld creëren van de verkeerssituatie. Daarin timmeren ze ook behoorlijk aan de weg.

    TT verwerkt die data razendsnel om dat actuele beeld te creëren en stuurt de verkeersdata vervolgens terug naar Apple.....en natuurlijk naar andere partijen of de eigen TT-software.

    Andreas Erwig van TT gaf aan dat ze data krijgen van Apple van 540 miljoen probes. Dit zal data uit voertuigen zijn, maar ook van telefoons.
    Lijkt me dat er dan weinig (lees: geen) andere partijen in de wereld zijn die dat kunstje kunnen flikken.
    Zou zoiets voor Apple een gewenste steady state zijn? Hoe belangrijk is dit voor Apple, en hoe onafhankelijk laten ze TT dan? Ik heb er geen verstand van, maar ik zou verwachten dat aan zo'n deal wel een clausule zit om hem goed dicht te timmeren/af te hechten in gevallen van overnames, deelnames, verkoop bedrijfsonderdelen enz.

    Sowieso kan ik me nauwelijks voorstellen dat er nog niemand ter wereld een of andere optie op TT heeft.
  7. [verwijderd] 3 november 2017 17:48
    quote:

    Sunshine Band schreef op 1 november 2017 19:00:

    [...]

    Ik denk dat tosti nog de enige is die intraday koersen gebruikt voor TA.
    Ik zelf doe dat niet en ik zie eigenlijk ook veel meer analisten die dat niet doen.

    En dan nog termen gebruiken als ''betonnen weerstand'; moet er wel wat om lachen

    ondanks alles toch een positieve dag.
    Prettige avond
    'betonnen weerstand'

    Toch wel wel dus, en van gehard beton lijkt het.
  8. [verwijderd] 3 november 2017 18:46
    quote:

    Tomtom25 schreef op 3 november 2017 17:48:

    [...]

    'betonnen weerstand'

    Toch wel wel dus, en van gehard beton lijkt het.

    Het lijkt wel of je graag wilt dat het een weerstand is.
    Ik zie alleen maar hogere toppen en hogere bodems, dus technisch gaan we vrijwel in een rechte lijn omhoog.
    Als we nu terug zakken naar zeg 9.40 of lager, dan zou je voorzichtig kunnen gaan spreken over een weerstand rond 9.86

    We vliegen vele malen door de koers van 9.86 omhoog, omlaag en nog vele keren, net als gisteren.

    Misschien moet je even de defenitie erbij pakken wat een weerstand is. Dit vooralsnog niet.
    Mooie week achter de rug, ik ben weer tevreden.
    Prettige avond
2.503 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 126 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links