Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 142 143 144 145 146 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 oktober 2017 09:43

    het aandeel doet het goed, normaliter kan TT geen rally vasthouden , nu zien we voor het eerst tekenen dat TT dit niveau als springplank gaat gebruiken om straks de 10 te nemen

    verder is er een nieuwe belanghebbende en dat is er nogmaals eentje voor buy and hold , dat verkrapt verder de beschikbaarheid uit de free-float , Barclays volgers en dat zijn meerdere short-spelers weten ook dat 2018 het laatste jaar is dat je TT van de shortzijde kunt benaderen voor cijfers en dat is echt super-tricky de eerste en beste bull aankondiging vanuit TT en het aandeel is vertrokken

    zie enkel maar argumenten voor opwaartse druk wat betreft interne factoren, eventueel koers onderdrukkend nieuws zal dus eerder een externe factor moeten zijn en dan kan je beter afhedgen via indexen dan te reduceren in dit aandeel.

    de tent is om en het aandeel volgt weldra.
    consensus is voor 10-12 euro 2018, 14-15 euro 2019, en die paar die het aandurven een view te geven voor 2020-21-22 hebben het over 20-35 en zelfs een 40/45 is mogelijk op basis van wpa ergens tussen de 2 en 3 euro, over 245/250 mio uitstaande aandelen hebben we het over 500 @ 700 mio winst, dat is absoluut haalbaar aan marges van 75/80% en shared opex/capex, ja dat laatste lees je goed, shared.
  2. [verwijderd] 31 oktober 2017 10:01
    quote:

    Stille vennoot schreef op 31 oktober 2017 09:53:

    Kunnen we ere nu van uit gaan dat er nog een free float is van 35 % ongeveer ?
    oprichters en friends iets van 60 % en 3 % Fidelity?
    Die free float is ook niet zo free omdat steeds meer partijen nu even niet gaan verkopen ?

    Ja, daar reken ik ook mee met 35%
    als je dan ook even uitgaat van 8% short, heb je eigenlijk nu nog slechts 27% rest longs , die aandelen zijn voor nu de olie tussen de wielen die de dagelijkse omzetten en positie veranderingen moeten bevoorraden, dat is echt krap

    kan je nagaan wat er staat te gebeuren als die 8% short straks ingedekt moet worden en naar Long wil gaan, want dat impliceert het rapport van Barclays wel,
    TT is for now still pricey
    advies: underweight
    opmerking: but TT is making the right moves en kaarten zijn het bindmiddel voor autonoom rijden.

    dus Barclays heeft het duidelijk over een "timing" factor , een raam dat zich snel sluit
    Morgan heeft het over de "timing " is nu, niet over de koers van het aandeel, Neen over de timing om het in de porto te hebben en dat is precies waar FIL mee bezig is, die verzinnen dat ook niet zomaar overnight, dat is ingeseind door een analist/investment Bank ( Morgan)
  3. [verwijderd] 31 oktober 2017 10:01
    @Xinix,

    Ik kan dat persbericht met Radar Road Signature nog steeds niet goed plaatsen. Wellicht ben ik een belangrijk detail vergeten, maar het klinkt mij toch echt als een Bosch product, die compatible is gemaakt met HDmaps van TomTom.

    Het persbericht van Bosch aangaande Increment P corporation heeft het met geen woord over TomTom en noemt het weer Bosch's Radar Road Signature.

    Het persbericht die TomTom naar buiten heeft gebracht staat vol met verwijzingen naar dat het een Bosch product is:

    1- TOMTOM AND BOSCH COLLABORATE ON WORLD FIRST: RADAR LOCALISATION MAP LAYER FOR AUTONOMOUS DRIVING (gaan samenwerken: Bosch RRS, TomTom HDmaps)
    2- Radar Road Signature: robust localisation layer with minimal data, compatible with TomTom HD Map (zelfde als hierboven)
    3- The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness (Bosch RRS)
    4- Bosch wants to launch the Radar Road Signature onto the market in Europe and the U.S. by 2020 at the latest (Bosch gaat het product lanceren)

    Ik vind echter alleen deze zin van Goddijn opvallend, die suggereert dat TomTom het product samen met Bosch lanceert.

    "It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature"

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Met andere woorden, Bosch levert een product die compatible is gemaakt met HDmaps, maar die nu dus ook compatible wordt gemaakt met andere mapmakers. TomTom heeft daarin geen aandeel.
  4. forum rang 6 tatje 31 oktober 2017 10:03
    Ha cave canem.

    Mijn samenvatting van jouw stuk zou zijn, het aandeel is ( gaat ) vertrokken ( vertrekken )

    Ik kan het absoluut niet, jouw taalgebruik is normaal op dat niveau.

    het volgende zal ik doorgeven aan het groot nederlands dictee.

    zie enkel maar argumenten voor opwaartse druk wat betreft interne factoren, eventueel koers onderdrukkend nieuws zal dus eerder een externe factor moeten zijn en dan kan je beter afhedgen via indexen dan te reduceren in dit aandeel.

    Als ik het 2 of 3 keer lees, is het mij ook duidelijk.

    Maar in 1 keer, dat dus niet :-)
  5. [verwijderd] 31 oktober 2017 10:14
    quote:

    cave canem schreef op 31 oktober 2017 10:01:

    [...]

    Ja, daar reken ik ook mee met 35%
    als je dan ook even uitgaat van 8% short, heb je eigenlijk nu nog slechts 27% rest longs , die aandelen zijn voor nu de olie tussen de wielen die de dagelijkse omzetten en positie veranderingen moeten bevoorraden, dat is echt krap

    kan je nagaan wat er staat te gebeuren als die 8% short straks ingedekt moet worden en naar Long wil gaan, want dat impliceert het rapport van Barclays wel,
    TT is for now still pricey
    advies: underweight
    opmerking: but TT is making the right moves en kaarten zijn het bindmiddel voor autonoom rijden.

    dus Barclays heeft het duidelijk over een "timing" factor , een raam dat zich snel sluit
    Morgan heeft het over de "timing " is nu, niet over de koers van het aandeel, Neen over de timing om het in de porto te hebben en dat is precies waar FIL mee bezig is, die verzinnen dat ook niet zomaar overnight, dat is ingeseind door een analist/investment Bank ( Morgan)

    8 % short is natuurlijk niet officieel ?
    op shortsell staat 0,82 % JP Morgan....
    en waarschijnlijk een heleboel kleinere onder de 0.50 % maar dat weten we nu niet ? Die kunnen ook geclosed zijn ?
  6. forum rang 6 tatje 31 oktober 2017 10:15
    quote:

    cave canem schreef op 31 oktober 2017 10:05:

    @ tatje, ik schrijf zoals ik denk, verwart - maar voor mij en mijn porto werkt het :)
    Maar jouw vakkennis is geweldig groot.

    Daar kan ik niet aan tippen.

    Ik werk altijd via het uitspraken principe van bedrijf.

    Ik was dus wel al eerder super positief over Tom Tom.
  7. Meryntje 31 oktober 2017 10:21
    quote:

    Stille vennoot schreef op 31 oktober 2017 09:53:

    Kunnen we ere nu van uit gaan dat er nog een free float is van 35 % ongeveer ?
    oprichters en friends iets van 60 % en 3 % Fidelity?
    Die free float is ook niet zo free omdat steeds meer partijen nu even niet gaan verkopen ?

    Dat die ff niet zo free is, geldt ook voor mij. Mijn aandelen gaan de ff pas weer in bij groeibriljant-achtige koersniveaus.
    Ik begin aan voorzichtig loslaten te denken aan koersen vanaf €20 en dan nog voorzichtig.

    Groet uit Grunn.
2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 142 143 144 145 146 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links