Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 oktober 2017 10:31
    quote:

    Tomtom25 schreef op 28 oktober 2017 09:14:

    De analist merkte daarbij op dat hij twijfels heeft over de groei van Telematics en de ontwikkelingen bij Automotive, waar mogelijk nieuwe toetreders voor extra concurrentie kunnen zorgen.

    Deze opmerking van den drijver blijft heel vreemd voor een analist, daar je de toekomst van geen een bedrijf zeker weet vwb concurrentie. Slaat echt nergens op, en dit is iets wat stinkt.
    correct, helemaal mee eens!
  2. [verwijderd] 28 oktober 2017 10:45
    quote:

    Meryntje schreef op 28 oktober 2017 10:28:

    [...]

    @Wies, Ben ik hier te achterdochtig als ik denk dat een aandeelhouder met een minstens 3% belang wel prettig is om een "prikkie"- bod te doen slagen? De toko is los, maar is de geest ook uit de fles??

    Groet uit Grunn.
    zeg nooit, nooit - maar denk dat dit nu echt héél moeilijk zal lukken

    lees de recente rapporten, men gaat er vanuit dat TT op eigen kracht naar 12-14 euro kan de komende 12-24 maand

    bij herwaardering heeft men het nu over 20 euro, ook 17/18 is nu achterhaald.

    men heeft het over FY21-22 over 2 euro wpa bij een multiple van X15 geeft dat 30 euro

    de huidige koers van 9 @ 10 is compleet onbelangrijk geworden, het is nu " het-moment" , dit is voor het echtie en nu met je gewoon als je in het TT-verhaal geloof hebt je niet laten frustreren door het dagelijkse koers-gepiel , je moet nu voor visie gaan

    denk je zoals ik dat de Beurzen in 2018 gaan afkoelen, dan moet je positioneel je exposure aan de Beurzen terugbrengen en tevreden zijn met de fantastische jaren die we achter de rug hebben, maar dat is niet voor alle sectoren er zijn aandelen en sectoren die grof zijn achtergebleven en waar nog veel potentie inzit, TT is daar één van.

    ben uiterst voorzichtig en behoudend voor de beurzen nu, krijg ook dit advies om zo te positioneren, heb in de laatste 30 jaar nog niet zo laag gezeten voor exposure aan de beurs en langs de andere kant heb ik nu de grootste positie in TT sinds ik in het aandeel zit.
  3. forum rang 6 tatje 28 oktober 2017 11:09
    Den Drijver valt bij mij ook door de mand.

    Telematics heeft een nieuw platform en gaat dus weer flink groeien.
    Connected car zal toch het nieuwe goud worden binnen Telematics.
    Lease plan is binnen en er volgen dadelijk nog meer lease maatschappijen.
    Niet vergeten de verzekeringsmarkt, straks komen er tarieven en als je geen connected car hebt, betaal je de hoofdprijs.

    Automotive en de angst voor nieuwe toetreders.
    Baidu en zenrin willen beiden maar wat graag met Tom Tom werken, Het platform road dna en rrs zijn gepatenteerd en een must in de SDC.

    Kijk naar de namen waarmee Tom Tom vanaf september 2016 mee komt.

    Bosch in Melbourne
    Nvidia
    Eglin
    mapquest
    pitney bowles
    SAP
    microsoft
    lucid
    autonomos
    mappy
    Qualcomm
    Volvo
    Alfa romeo Stelvio
    Gevas
    Maplink
    BP
    continental
    Bosch RRS
    Baidu
    Sony
    Daimler Cisco
    Michelin
    lease plan
    Zenrin

    2 nieuwe commissarissen ex IBM en lid rvb SAP.
    Impairment
    sports denkelijk verkopen
    aandelen inkoop.

    Lean en mean.

    Dit is in mijn ogen toch echt the end game.

    Staat Tom Tom open voor een bod op Tom Tom, ik denk van wel.

    Met Tom Tom krijgen die partijen een voorsprong.
    Ze kunnen het ook zelf met hun honderden miljarden aan cash.

    Tom Tom weet dat de goden verzoeken maar tot een bepaald moment kan.

    Als iemand voor september 2016 al die namen had genoemd, zat ie vast :-)

    maarja, wachten duurt soms wel lang.

    Blijf super long en geloff in de finca met een bootje om zelf de visjes te vangen voor op de BBQ
  4. Meryntje 28 oktober 2017 11:24
    quote:

    cave canem schreef op 28 oktober 2017 10:45:

    [...]

    zeg nooit, nooit - maar denk dat dit nu echt héél moeilijk zal lukken

    lees de recente rapporten, men gaat er vanuit dat TT op eigen kracht naar 12-14 euro kan de komende 12-24 maand

    bij herwaardering heeft men het nu over 20 euro, ook 17/18 is nu achterhaald.

    men heeft het over FY21-22 over 2 euro wpa bij een multiple van X15 geeft dat 30 euro

    de huidige koers van 9 @ 10 is compleet onbelangrijk geworden, het is nu " het-moment" , dit is voor het echtie en nu met je gewoon als je in het TT-verhaal geloof hebt je niet laten frustreren door het dagelijkse koers-gepiel , je moet nu voor visie gaan

    denk je zoals ik dat de Beurzen in 2018 gaan afkoelen, dan moet je positioneel je exposure aan de Beurzen terugbrengen en tevreden zijn met de fantastische jaren die we achter de rug hebben, maar dat is niet voor alle sectoren er zijn aandelen en sectoren die grof zijn achtergebleven en waar nog veel potentie inzit, TT is daar één van.

    ben uiterst voorzichtig en behoudend voor de beurzen nu, krijg ook dit advies om zo te positioneren, heb in de laatste 30 jaar nog niet zo laag gezeten voor exposure aan de beurs en langs de andere kant heb ik nu de grootste positie in TT sinds ik in het aandeel zit.

    Dank voor je reactie. Wat je zegt vind ik plausibel maar, mijn achterdocht is er niet mee verdreven. Er heeft de afgelopen jaren (ik zit er al vanaf plm. €3,50 in) toch een spruitjeslucht om het aandeel gehangen en die lost zo 123 niet op.

    Wat de waarde van het aandeel betreft, ik vind die 20 Euro ook als een prikkie.

    Groet uit Grunn.
  5. [verwijderd] 28 oktober 2017 11:35
    quote:

    Tomtom25 schreef op 28 oktober 2017 11:22:

    Wies, toch de laatste twee dagen geven me te denken. Dalen met prima nieuws en een stijgende aex. Dat os nou niet om te zeggen nu stap ik in, toch??
    De meeste hebben bijgenomen op cijferdag , dus waarom nu 60 cent meer betalen ?
    Wat niet wil zeggen mocht TT weer order de 9,50 op termijn zakken dat ik dit niet als een teleurstelling zou ervaren , maar dat geeft geen aanleiding om van positie te veranderen
  6. [verwijderd] 28 oktober 2017 11:46
    quote:

    cave canem schreef op 28 oktober 2017 11:35:

    [...]

    De meeste hebben bijgenomen op cijferdag , dus waarom nu 60 cent meer betalen ?
    Wat niet wil zeggen mocht TT weer order de 9,50 op termijn zakken dat ik dit niet als een teleurstelling zou er ervaren , maar dat geeft geen aanleiding om van positie te veranderen
    Oké bedankt. We wachten af. Slot onder 9,50 met hoog volume zou een teleurstelling zijn inderdaad. Succes!
  7. [verwijderd] 28 oktober 2017 11:54
    Argo AI And Ford Double Down On Lidar, Acquire Princeton Lightwave
    Sam Abuelsamid, CONTRIBUTOR
    okt 27, 2017 11:00 AM 2.034

    Princeton Lightwave
    An example of the point cloud image generated from a [+]
    One of the common attributes of the larger companies that are vying to produce automated vehicles is an desire to control as much of the virtual driving stack as possible from software to key sensors to the services that will be used to deploy many of these vehicles. Ford, like many of the companies in this space has been either acquiring or investing in the key pieces needed to make automation a reality. The latest move is today’s announcement that Ford subsidiary Argo AI has purchased Cranbury, New Jersey-based Princeton Lightwave for its lidar technology.

    The Princeton deal is the latest in a recent string of investments from traditional automotive companies in lidar technology. Earlier this month, General Motors’ Cruise Automation unit bought Strobe Inc. while Delphi invested in LedderTech and Innoviz in addition to its earlier investment in Quanergy Systems. This is actually the second Ford investment in lidar after putting $75 million into Velodyne in August 2016. Ford and Argo are not divulging the purchase price for Princeton Lightwave.


    Ford
    Argo AI automated Ford Fusion prototype

    Argo AI CEO Bryan Salesky is one of the most experienced automated driving engineers in the industry getting his start working on the DARPA Grand Challenge project at Carnegie Mellon University in the early-2000s. After working with Chris Urmson to develop the Chevrolet Tahoe that won the 2007 Urban Challenge, Salesky worked on an automated mining truck for Caterpillar before rejoining Urmson at Google in 2010. At Google he worked on the in-house developed sensor suite including the lidar that now sees the world around Waymo’s fleet of Chrysler Pacifica vans.

    Salesky like most other engineers working on automated driving believes that lidar along with cameras and radar are key components of a robust perception system for automated driving that can function in all conditions. Ford’s first two generations of automated Fusion prototypes have utilized Velodyne sensors like most of the other early efforts in the field. Velodyne is continuing to work toward production intent sensors that can withstand the rigors of driving day and night in all weather, temperature and road conditions.

    “Velodyne remains instrumental to Ford/Argo’s success in the near term as we need their sensors for our testing and development purposes, as well as in the longer term with the potential for being our source for high volume production,” said Ford spokesman Alan Hall.

    Founded in 2000 as a spin-off from Sarnoff Corporation to commercialize high-power diode lasers for telecom applications, Princeton Lightwave pivoted in 2003 toward detection and imaging after the internet bubble burst. That eventually led to the development of lidar sensors that were first used for commercial aerial mapping and defense applications. About five years ago the Princeton Lightwave team began looking at adapting its technology to automotive applications.

    Princeton’s sensor is based around what is known as a Geiger-mode avalanche photodiode (APD) which is the component that actually detects the photons that bounce back off objects around the sensor. Most other lidar makers use so-called linear-mode APDs. What sets this apart from other sensors is the sensitivity for detection.

    A linear mode APD requires about 500 to 1,000 photons to be received in order to detect one of the points that make up the cloud that comprises a lidar image. lidars require a high energy light pulse which then measures the fraction of photons that bounce back.

    “The Geiger-mode sensor can be sensitive enough to detect a single photon,” says Salesky.

    The added sensitivity of the Geiger-mode sensor allows for lower energy pulses that are repeated more frequently. The overall result is that the sensor has much longer range than many other sensors even with those lower power laser emitters. Princeton’s automotive sensor has a range of 250 meters or more compared to 50 to 80 meters for sensors from Quanergy or Leddertech. The ability to detect a single photon allows the sensor to be scaled with large arrays of the Geiger-mode APDs for higher resolution of the environment around the vehicle.

    “Speed capability of an automated vehicle is inhibited by the range of its sensors,” says Salesky.

    Increasing the detection range of all the sensors on an automated vehicle is important to making it safer, especially at higher speeds. At 60 mph, a vehicle is covering almost 27 m every second and the sooner objects or pedestrians can be detected and tracked, the sooner the vehicle make decisions about path planning and control. Even at lower speeds in urban environments, the sheer number of potential targets to track requires very high resolution. This is especially true for tracking pedestrians that may be relatively slow moving compared to other vehicles. The added resolution allows more accurate trajectory projections.

    “Princeton Lightwave has tuned its sensor so that even with the extra-sensitivity it won’t be blinded by the sun,” adds Salesky. “The higher frequency of the pulses should also help the sensor to see better through conditions like rain or snow.”

    While Argo and Ford aren’t saying when the Princeton Lightwave lidar will be ready for production, it may not be in the first-generation automated Ford in 2021. Argo is working with the Princeton team to scale up the sensors to expand their field of view to provide a full 360-degree picture. Salesky says that they have been impressed with the data that they are getting off the first prototype vehicle running with the new sensor and they hope to have larger scale sensors running on vehicles in the second half of 2018.

    Final sourcing decisions on which sensors will be used or who will manufacture them for the 2021 level 4 automated vehicle haven’t yet been made. However Salesky says “we now have two really good options.”

    The author is a senior analyst on the Transportation Efficiencies team at Navigant Research and co-host of the Wheel Bearings podcast
  8. forum rang 6 tatje 28 oktober 2017 12:32
    Amsterdam, 19 September 2017, 07:30 CEST - TomTom (TOM2) today announced the start of its share buyback programme to repurchase ordinary TomTom shares for an amount up to €50 million. TomTom will use the shares to cover its commitments arising from its stock option and share plans. Based on the closing price of the TomTom share on Euronext Amsterdam on 18 September 2017 of €9.29, this programme represents approximately 2.3% of TomTom’s issued share capital.

    The share buyback programme will ultimately end on 29 December 2017, unless the maximum number of 5,384,450 shares has been repurchased prior to that date. In that case the programme will end on the date on which this maximum is reached and the early termination will be disclosed.

    Dus stel je hebt op 10 december de 50 miljoen op omdat je duurder moet inkopen, stop je dan.

    Of ga je door tot die 5.384.450 aandelen binnen zijn.

    29 december stop je zo wie zo, nog niet aan 50 miljoen of niet aan 5.384.450 aandelen, maakt niets uit, zegt de tekst.
  9. Tommie 28 oktober 2017 13:25
  10. [verwijderd] 28 oktober 2017 13:40
    quote:

    TTendofstory schreef op 28 oktober 2017 13:12:

    Voordat we op de 10 euro staan krijgen we nog wel een bijkoop momentje rond de 9 euro.
    Ach ja die uitspraken van jou moeten we met een korreltje zout nemem..
    Jij zou op 8,50 weer instappen maar vorige week was je toch weer ingestapt terwijl de 8,50 niet in beeld is geweest..

    Koers staat nu alweer voor de zoveelste keer tussen de 9 en 10 tewijl hij volgens jou het hele jaar tussen de 8 en 9 zou pendelen
  11. [verwijderd] 28 oktober 2017 14:29
    quote:

    Tomtom25 schreef op 28 oktober 2017 13:14:

    [...]

    Voor de 9 euro is er een redelijke correctie vd beurzen nodig, en die zie ik niet voorlopig.
    Beurzen staan hoger dan voor de crisis sinds 2007. Daarnaast kan er een issue ontstaan tussen de USA/NOORD KOREA. Spanje kan okk nog even een klein zetje down geven. Al met al blijven we zoals het hele jaar nog in de 8/9 pendel. Ook moet de eigen nkoop van aandelen achter de rug zijn voor we naat een 9/10 pendel gaan en dat kan dus pas vanaf jan. 2018 mits bovenstaande issues geen roet in het eten gooien.
  12. [verwijderd] 28 oktober 2017 14:30
    quote:

    TTendofstory schreef op 28 oktober 2017 14:29:

    [...]

    Beurzen staan hoger dan voor de crisis in 2007. Daarnaast kan er een issue ontstaan tussen de USA/NOORD KOREA. Spanje kan okk nog even een klein zetje down geven. Al met al blijven we zoals het hele jaar nog in de 8/9 pendel. Ook moet de eigen inkoop van aandelen achter de rug zijn voor we naar een 9/10 pendel gaan en dat kan dus pas vanaf jan. 2018 mits bovenstaande issues geen foet in het eten gooien.
  13. Topper 28 oktober 2017 15:41
    eind 2016
    - Samenwerking met Nvidia. Het programma van Nvidia voor zelfrijdende auto's. TomTom mag de kaarten leveren
    - Omzetgroei B2B t/m 2020, waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
    - Verizon neemt Fleetmatics over ter waarde van 2,4 miljard dollar (737.000 voertuigen)
    januari 2017
    - CES en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
    februari 2017
    - Samenwerking met Qualcomm (project om data over de positie van auto's in navigatiesystemen te verwerken)
    - Raad van Commissarissen wordt vernieuwd, Michael Rhodin (IBM) treedt toe
    maart 2017
    - TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto
    - Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard (45* jaaromzet)
    - Uitbreiding HD kaarten USA (185.000 kilometer aan 'highways' en 'interstates' in 48 staten)
    april 2017
    - Outlook 2017 teleurstellend (omzetverlaging naar 925 - 950 mln)
    - Hogere waardering Here kaarten (BMW)
    juni 2017
    - Samenwerking Bosch, Radar Road Signature (exacte locatie op de weg te bepalen, HD Map van TomTom)
    juli 2017
    - Samenwerking Baidu (gebruik TomTom HD platform voor maken van kaarten in China)
    - Samenwerking Cisco aan nieuwe technologie om sneller informatie over verkeerstromen te vergaren
    - Halfjaarcijfers met nadruk op focus B2B, Sports divisie wordt herzien
    september 2017
    - Bernd Leukert nieuwe commissaris bij TomTom (SAP)
    - TomTom breidt traffic diensten uit naar 68 landen
    - Deal met Daimler voor levering kaarten Noord-Amerika
    - Peugeot selecteert TomTom als leverancier voor de nieuwe nieuwe 5008 SUV
    - Start aandeleninkoop t.w.v. 50 miljoen euro
    - TomTom zet mes in personeelsbestand Sports
    oktober 2017
    - TomTom sluit deal met Michelin, voor nieuwe app vrachtwagenchauffeurs
    - Cijfers Q3 omzetverlaging naar 900 miljoen, B2B omzet echter voor eerst meer dan Consumer bijdrage
    - Uiterlijk bij jaarcijfers in februari uitkomst over Sports, benaderd door diverse geïnteresseerden
    - TomTom sluit deal met Leaseplan voor connected car
    - TomTom sluit deal met Zenrin voor HD maps in Japan, 18.000 km al in kaart gebracht. Lancering TomTom Traffic.
    - FIL neemt een kapitaalbelang van 3,07 procent met een stemrecht van 2,49 procent.
  14. forum rang 6 tatje 28 oktober 2017 16:11
    Ja Topper.

    Ik dacht voor september 2016 ook, uitspraken van TT top zijn grootspraak.

    Maar dit is toch the end game en Tom Tom doet heel flink mee.

    Alle uitspraken van de Tom Tom top worden zo langzamerhand waar.

    Noemen geen oem namen maar de order intake automotive laat het wel zien.

    Jij hebt de belangrijkste namen en samenwerkingen nogmaals op een rijtje gezet.

    Naast alle samenwerkingen zijn er voor mij ook tekenen dat TT lean en mean wordt voor zichzelf, maar ook voor anderen.

    Lean en mean.

    - aandelen inkoop
    - 10% emissie ook voor belangen
    - 40% meer opties voor Harold en 66% meer opties voor Alain en taco
    - nemen van impairment
    - sports afstoten !
    - klaar hebben van het HD platform, maar ook het platform Telematics.

    Als er ooit een overname komt, dat gebeurt dat voor eind juni 2018.

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 133 134 135 136 137 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links