Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,830 19 apr 2024 15:06
  • -0,150 (-2,51%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 305.751 Gem. (3M) 304,1K

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 150 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Chameleon 25 oktober 2017 15:54
    [quote alias=cave canem id=10362628 date=201710251520]

    @ GB , klopt maar ik zeg Telematics voor 1,5 miljard, want voor asset waarde PT calculatie rekenen sommigen met 0.750 ( ABN en die hebben 14 euro voor koersdoel) - kan je nagaan wat de shock zal zijn als het opbrengt wat wij denken dat het waard is

    verder is de eerste die uitgerekend heeft dat bij ontwikkelingsverwachting zoals de groei van Automotive zou aangeven dan kan je het over 3-4 jaar ook over 30/35 euro hebben dus 2021-22 wpa 2 euro plus, aan een multiple van X 15.

    nogmaals, dit is nu qua timing for real, dus als je het aandeel nu niet lust, dan wil je het nooit niet, wat niet wil zeggen dat TT af en toe niet vies kan doen voor koers-reactie, maar heb je de maag om die golven te kunnen weerstaan, surf dan maar op de big wave die nu ingang gezet is.
    [/quote

    www.fleetnews.co.uk/news/fleet-indust...
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 oktober 2017 16:44
    quote:

    Cynics schreef op 25 oktober 2017 14:49:

    [...]
    ...
    Ik stapte destijds weer uit ASML toen ik een mooie winst had gemaakt, bang dat het niet hoger zou kunnen. Dat is voor mij de continuing story: bang dat ASML al zo hoog staat na iedere stijging. Ook nu weer. Terwijl ik natuurlijk verrekte goed weet dat ASML absoluut monopolist is in de EUV-wereld die steeds belangrijker wordt met enorme vraag naar chips "just around the corner" voor SDC en de vele andere vormen van IoT die er aan zitten te komen.

    Als ik terugkijk zie ik dat ASML vanaf 2016 gewoon meer dan verdubbeld is na al vanaf 2009 t/m 2015 400% te hebben aangedikt. Kom daar maar eens om bij TomTom.
    Het orderboek bij ASML knapt ze bijna uit de broek. Het enige wat hen nog afremt is de beperkte productiecapaciteit bij hen zelf en toeleveranciers als Zeiss.

    Als TT dat ook eens zou zeggen! Sorry, wil niet 'cynisch' klinken.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 oktober 2017 16:53
    quote:

    groeibriljant schreef op 25 oktober 2017 15:07:

    [...]
    Aan Tesla kleeft wel de naam Autopilot. Het zou mooi zijn als TomTom in dat concept wordt opgenomen. Trekt continue en wereldwijde aandacht plus beleggers.
    Verder eens, ze gaan in de afstort.
    ...

    Ben het volledig met je eens dat het aandeel aan het keren is. Verwacht zelfs dat de trossen binnenkort definitief los kunnen.
    Ook voor de langere termijn ziet het er fantastisch goed uit. Zeker nu Goddijn in de CC heeft bevestigd dat HD-maps op basis van een jaarabonnement worden geleverd en de prices substantial higher zijn dan de huidige maps. De analisten moeten nu hun sheetjes aanpassen. Schrikken zich rot van het effect van het jaarlijks stapelen van de abonnementen HD-maps, RoadDNA en real-time Services.
    Over Tesla: radar alleen is het ook niet. Zag bij dat ongeluk een truck met oplegger aan voor een viaduct. Radar is op zich prima, maar heeft een spatial resolution van niks. Alleen met het RRS van Bosch kan je er wat dat betreft iets van maken.

    Met een goede HD-map aan boord had het voertuig trouwens kunnen weten dat er op dat punt linksaf slaande tegenliggers konden zijn.
  4. [verwijderd] 25 oktober 2017 16:56
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 25 oktober 2017 16:53:

    [...]
    Over Tesla: radar alleen is het ook niet. Zag bij dat ongeluk een truck met oplegger aan voor een viaduct.
    Met een goede HD-map aan boord had het voertuig kunnen weten dat er op dat punt linksaf slaande tegenliggers konden zijn.

    Ohne HD-map ist alles nichts!
  5. forum rang 6 boem! 25 oktober 2017 17:11
    quote:

    NewKidInTown schreef op 25 oktober 2017 17:01:

    Er zullen volgend jaar vele duizenden aandelen het beter doen dan TT, is mijn inschatting.
    Ik denk dat je nog niet eens beseft wat je hier stelt.
    In Amsterdam worden in de AEX/AMX 50 aandelen verhandeld.

    Jouw stelling geeft aan dat jij denkt, dat Tom2 bij de absolute verliezers behoort tov alle overige aandelen waarin gehandeld kan worden in de gehele wereld incl die van Somalie.

  6. forum rang 6 NewKidInTown 25 oktober 2017 17:37
    quote:

    martinmartin schreef op 25 oktober 2017 17:11:

    Ik denk dat je nog niet eens beseft wat je hier stelt.
    In Amsterdam worden in de AEX/AMX 50 aandelen verhandeld.

    Jouw stelling geeft aan dat jij denkt, dat Tom2 bij de absolute verliezers behoort tov alle overige aandelen waarin gehandeld kan worden in de gehele wereld incl die van Somalie.

    "How many publicly traded companies are in the world?

    There are over 100K publicly traded companies in the world."

    www.quora.com/How-many-publicly-trade...

    "By most estimates, approximately 630,000 companies are now traded publicly throughout the world"

    www.investopedia.com/financial-edge/1...
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 25 oktober 2017 18:00
    quote:

    groeibriljant schreef op 23 oktober 2017 15:15:

    [...]
    ...
    Rode draad blijft dat TomTom een probleem krijgt met de accountant als ze nu opeens een Automotivedeal onder Licensing gaan boeken. Kan echt niet.
    Een grote nieuwe klant bij Licensing is niet bekend gemaakt (Michelin is leuk maar te klein voor grote bedragen). Dan moet het een bestaande grote klant zijn. Apple zou goed kunnen. Dan is er betaald voor een nieuw model of is er een mijlpaal overschreden en volgt een nieuwe betaling. TomTom boekt die grotendeels onder defrev omdat zo'n nieuwe smartphone boekhoudkundig 3-4 jaar meegaat.
    Hoezo, dat 'kan echt niet'? Enkele jaren geleden verschoof TT de automotive hardware ineens naar Consumer. Dat is raarder dan het boeken van een maps-contract met een OEM (Daimler) onder Licensing.
    De fiscus zal het worst zijn, al dat gedoe met BU's is een kwestie van interne bedrijfsorganisatie, het zijn geen dochterbedrijven. Of de accountant er problemen mee zou hebben, weet ik niet. Die moet bij TT wel andere dingen slikken, zoals het niet kapitaliseren van tientallen miljoenen jaarlijks besteed aan R&D. Wat dat betreft kunnen ze van de vlo AND nog een lesje leren, die boeken elke opdracht bijna geheel op de balans in als 'R&D'.

    Ik blijf je 'Apple-verklaring' voor de defrev-sprong bij Licensing gekunsteld vinden. Denk dat ik toch maar een mailtje aan IR ga sturen. Dan moeten ze met de billen bloot, of toegeven dat ze niet met de billen bloot willen (lijkt de 'me-too' discussie wel, haha).

    Overigens eens met je opmerkingen in diverse posts dat analisten zich rot geschrokken zijn. Hogere fee's voor HD, en recurrent i.p.v. eenmalig. Dat wisten we on de rekenkamerdraad al lang. Ze zijn nu bezig met geheel nieuwe rekensheets. Werd tijd, twee jaar geleden haalde ik er bij ING al een knoepert van een rekenfout uit.

  8. forum rang 6 tatje 25 oktober 2017 18:03
    Disclaimer: ondergetekende, noch zijn metgezellin, noch andere gezinsleden

    Bij een feestje ter ere van TT krijgt kid 500 euro drank naar keuze van mij, als ik hem mag zien en spreken.

    Stel wel vragen of het de echte is.

    Voor mij zou dat een wereldprimeur zijn, om zo iemand te mogen ontmoeten.

    Gooit waarschijnlijk een heel ander licht op de evolutie theorie van Darwin voor mij.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 25 oktober 2017 18:04
    quote:

    martinmartin schreef op 25 oktober 2017 17:11:

    Ik denk dat je nog niet eens beseft wat je hier stelt.
    In Amsterdam worden in de AEX/AMX 50 aandelen verhandeld.

    Jouw stelling geeft aan dat jij denkt, dat Tom2 bij de absolute verliezers behoort tov alle overige aandelen waarin gehandeld kan worden in de gehele wereld incl die van Somalie.
    Is lezen nou echt zo heel moeilijk voor jou ?

    "Ik denk dat je nog niet eens beseft wat je hier stelt."

    Dat is een ONJUISTE conclusie, ik besef terdege wat mijn inschatting is.

    Mijn inschatting is dat vele duizenden aandelen het volgend jaar beter zullen doen dan TT. Jouw vertaling daarvan "dat Tom2 bij de absolute verliezers behoort...." laat ik maar even voor jouw rekening.

    Wel zou ik me goed kunnen voorstellen dat een zoektocht naar betere investeringsmogelijkheden verstandig en lucratief is. Maar dat betekent veel research, studie en werk. Niet iedereen wil en kan dat.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 25 oktober 2017 18:13
    quote:

    tatje schreef op 25 oktober 2017 18:03:

    Bij een feestje ter ere van TT krijgt kid 500 euro drank naar keuze van mij, als ik hem mag zien en spreken.

    Ik zou het op prijs stellen als je dit eens verder zou willen uitwerken.
    Ik stel daar wel de volgende voorwaarde bij, ook al ben ik in principe een fel tegenstander van voorwaarden vooraf, als ik de betreffende 500 euro drank naar keuze maar niet ter plekke hoef te consumeren. Ik kan veel hebben en ga vele uitdagingen aan, maar 500 euro drank pfff, in m'n glorietijden kwam ik amper aan de helft ;-)
    Van de andere kant ben ik ook wel weer gestreeld door "als ik hem mag zien en spreken", dat heeft inderdaad z'n prijs en is niet voor een ieder weggelegd.
2.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 150 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links