Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,005 23 apr 2024 15:37
  • -0,080 (-0,79%) Dagrange 9,976 - 10,145
  • 548.578 Gem. (3M) 1,8M

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. FPAK 23 oktober 2017 09:42
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 23 oktober 2017 09:39:

    Die worden in de cijfers van het derde kwartaal verwerkt en hebben een netto-impact op het eigen vermogen van 233 miljoen euro.

    Dit soort berichten zouden bij ieder ander bedrijf een koersdip van een paar procent opleveren, maar nee hoor bij AF stijgt de koers.
    Volgens mij stijgt de koers naarmate er meer geld wordt opgebrand grrmppf !
    Laatste 10 nieuws berichten of zo zijn allemaal slecht geweest.
    Elke keer weer een stijging forceren om het nieuws tegen te gaan.
    Eens barst de bubbel, helaas te laat voor mij denk ik.
  2. FPAK 23 oktober 2017 09:56
    BWAHAHAHAH
    Janaillac is alleen maar bezig met zijn gouden handdruk.
    Alsof hij de Messias is met zijn Joon idee...
    Gedoemd om te mislukken.
    Maar dan is ie toch allang weg.
    Hij gaat dit bedrijf als puinhoop achterlaten met verstrooide investeringen, verstrooide samenwerkingen en verstrooide beloftes/visies.
    fd.nl/ondernemen/1223024/janaillac-ai...
  3. FPAK 23 oktober 2017 09:59
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 23 oktober 2017 09:54:

    @FPAK, hoe bedoel je te laat voor mij denk ik ?
    Ik heb puts December 8.00 :(
    Had een half jaartje geleden nooit verwacht dat we boven de 8.50 zouden stijgen..........
    Moet je ze nu zien.

    Ergste vind ik nog dat ik gelijk heb gezien de berichtgeving de afgelopen maanden. Ook de voorspellingen voor de komende jaren.
    Helaas zit het grote geld spelletjes te spelen met dit aandeel.
  4. totoo 23 oktober 2017 10:45
    nieuw hoogte record short positie 90dagen .. cowndown to 3 nov

    Air France-KLM
    Totale netto shortpositie op 23 oktober 2017: 19,09% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).
    Bekende shortposities die onder de 0.5% vallen hebben geen meldingsplicht meer. Het is dus niet bekend of deze posities na de slotmelding nog bestaan en welke omvang ze hebben. In onderstaande grafiek worden ze toch weergegeven. Klik hier om deze posities te verbergen.
  5. Sjonnie2 23 oktober 2017 11:14
    @FPAK, ah duidelijk ik "doe" niet aan opties en hou het simpel met alleen aandelen.
    Sinds dit jaar "doe" ik wel in shortposities, de eerste keer met ArcelorMittal ging dat goed de tweede keer met AF(en laatste keer tot nu toe) gaat dat op z'n zachtst gezegd verschrikkelijk fout.
    Ik probeer het verlies met korte ritjes wel te verkleinen maar dan moet AF wel richting de 9,- Euro en dat zie ik nog niet gebeuren voorlopig.
    Ik zie het maar als een leerproces maar hoop wel dat het leergeld beperkt blijft.
    We zitten dus allebei in het zelfde schuitje op weg naar verlies, succes en wijsheid in ieder geval.
  6. FPAK 23 oktober 2017 11:34
    quote:

    Sjonnie2 schreef op 23 oktober 2017 11:14:

    @FPAK, ah duidelijk ik "doe" niet aan opties en hou het simpel met alleen aandelen.
    Sinds dit jaar "doe" ik wel in shortposities, de eerste keer met ArcelorMittal ging dat goed de tweede keer met AF(en laatste keer tot nu toe) gaat dat op z'n zachtst gezegd verschrikkelijk fout.
    Ik probeer het verlies met korte ritjes wel te verkleinen maar dan moet AF wel richting de 9,- Euro en dat zie ik nog niet gebeuren voorlopig.
    Ik zie het maar als een leerproces maar hoop wel dat het leergeld beperkt blijft.
    We zitten dus allebei in het zelfde schuitje op weg naar verlies, succes en wijsheid in ieder geval.
    Ja dank, jij ook.
    Helaas valt er niet zoveel te leren bij dit soort momenten. Wel dat je je risico's moet spreiden, maar ja, dan is je rendement ook een stuk minder.
    Je ziet gewoon helaas steeds meer dat het beleggen eigenlijk niets meer met beleggen te maken heeft. Meer met gokken.
    De grote jongens bepalen de richting, fundamenteel klopt er niets meer van. (Het ouderwetse dividend beleggen dan.)
    Kijk maar naar aandelen AMG, Aperam, BESI. Zijn deze aandelen nou echt 6x zoveel waard als een paar jaar geleden? Is er zoveel veranderd in het bedrijfsproces?
    Is gewoon een piramidespel geworden. Wie er als laatst erin zit is het haasje.
  7. forum rang 6 gbakl 25 oktober 2017 08:22
    (ABM FN-Dow Jones) Lufthansa heeft in de eerste negen maanden recordresultaten geboekt, vanwege een sterke vraag en lagere kosten. Dit meldde de Duitse luchtvaartgroep woensdag voorbeurs.

    "We hebben weer een record resultaat in de eerste negen maanden van het jaar bereikt. Dat resultaat geeft ons de mogelijkheden voor verdere groei en investeringen", aldus bestuursvoorzitter Carsten Spohr.

    Lufthansa boekte in de eerste negen maanden van 2017 een 833 miljoen hoger bedrijfsresultaat (EBIT) van 2,6 miljard euro. Onder de streep resteerde een nettowinst van 1,85 miljard euro, ongeveer gelijk met een jaar geleden.

    De omzet bedroeg in de eerste negen maanden van 2017 26,8 miljard euro, een stijging met 2,9 miljard euro ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

    De nettoschuld daalde met 80 procent tot 521 miljoen euro, terwijl de vrije kasstroom met 80 procent steeg tot 2,8 miljard euro.

    Outlook

    De luchtvaartgroep, waartoe ook Swiss, Austrian Airlines en Eurowings behoren, voorziet voor het vierde kwartaal een lichte daling van de kosten per eenheid en "licht positieve" ontwikkeling van de omzet per eenheid.

    Het aandeel Deutsche Lufthansa steeg dinsdag 0,9 procent tot 26,16 euro.

    AF/KLM kan hier alleen maar van dromen, maar de koers gaat er wel weer op omhoog...
  8. [verwijderd] 25 oktober 2017 11:37
    Let op mensen met dit aandeel. Air France staat op de 3e plek van het meest geshorte aandeel van Nederland zie www.shortsell.eu/universes/Nederland
    Het shortpercentage is in korte tijd van 2% naar dik 6% opgelopen. Deze grote jongens hebben veel meer invloed dan ons particulieren. Zo stijging van vandaag kan dus in een split-second ongedaan gemaakt worden. Er hoeft maar een kleine trigger in de markt te komen en airfrance staat binnen mum van tijd op 11,50 10,00 of lager. Ik heb al even geleden mijn winsten veilig gesteld en wacht op een beter instapmoment.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 oktober 2017 11:49
    quote:

    Pecuniam schreef op 25 oktober 2017 11:37:

    Let op mensen met dit aandeel. Air France staat op de 3e plek van het meest geshorte aandeel van Nederland zie www.shortsell.eu/universes/Nederland
    Het shortpercentage is in korte tijd van 2% naar dik 6% opgelopen. Deze grote jongens hebben veel meer invloed dan ons particulieren. Zo stijging van vandaag kan dus in een split-second ongedaan gemaakt worden. Er hoeft maar een kleine trigger in de markt te komen en airfrance staat binnen mum van tijd op 11,50 10,00 of lager. Ik heb al even geleden mijn winsten veilig gesteld en wacht op een beter instapmoment.
    Hoe groter de shortpositie, des te groter de kans op een plotselinge koersstijging en hoe kleiner de kans op een daling.
  10. FPAK 25 oktober 2017 11:49
    We doen al een maandje eigenlijk bijna niets.
    Waar wachten we op? Geen idee.
    Q3 zal weinig verassend zijn denk ik. Vooral veel toekomstsprookjes over Joon en een visie van alsmaar stijgende ticketprijzen en dat soort dingen.
    Hoeveel verwatering van het aandeel hebben we al gehad dit jaar? 30%? meer?
    Shorts zijn wel langzaam aan het opbouwen.......
  11. FPAK 25 oktober 2017 11:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 oktober 2017 11:49:

    [...]
    Hoe groter de shortpositie, des te groter de kans op een plotselinge koersstijging en hoe kleiner de kans op een daling.
    Volgens mij shorten ze een aandeel door het, als opening, hoog te "verkopen", om vervolgens bij een lagere koers het terug te "kopen".
    Dit betekent dat ze het aandeel omlaag gaan drukken om geld te verdienen. Dit gaat ook makkelijker omdat er minder aandelen beschikbaar zijn, waardoor manipulatie makkelijker is.
  12. forum rang 6 gbakl 25 oktober 2017 15:09
    turbo short 13,47 tussentijds even om zeep geholpen en had toch pittig volume.
    anderen staan op 13,90...halen we vandaag niet.

    zit behoorlijk verdienmodel op dat turbo-jagen in tegenstelling tot de versie van FPAK.
    Q3 zal een behoorlijke impact hebben, maar alleen omdat de short-partijen dat toelaten en zij bepalen de richting.

    welk konijn tovert Janaillac deze keer uit de hoge hoed ?
  13. forum rang 6 gbakl 25 oktober 2017 16:08
    AF/KLM is een zeer vreemde eend in de short-bijt nl omgekeerd en geforceerde koers-stijgingen en vnl jagen op short-turbo's.

    veel betere short kandidaat is Tesla, tot voor kort dramatisch voor
    de shorters, maar doet nu keurig wat je verwacht en met vaak
    hoge dagelijkse volatiliteit.

    kon wel eens in een dramatische neerwaardse spiraal komen (het aandeel).
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links