Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,180 18 apr 2024 14:02
  • -0,005 (-0,08%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 270.698 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 127 128 129 130 131 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dokus 27 september 2017 07:48
    quote:

    cave canem schreef op 27 september 2017 07:01:

    @ Martin, bedankt en daarom ben ik ook positief voor TT, maar ben niet blind

    Apple is levensgevaarlijk , de reden dat Apple TT nog gebruikt is omdat ze niet zonder kunnen , voor nu
    de reden dat Apple miljarden investeert in Maps is omdat Apple werkt aan een disruptieve technologie, iets wat het hele speelveld gaat doen veranderen

    precies zoals ze met de Phones hebben gedaan, met de Ipad, met de Watch nu, straks met Tv en Entertainment

    Apple heeft 1x jaren geleden met schaamrood op de kaken moeten toegeven dat mensen beter Google maps konden gebruiken dan maps van Apple ( ze hebben dat TT trouwens - onterecht, kwalijk genomen) , dat zal ze nooit meer gebeuren

    als Apple straks met helemaal eigen gemaakte kaarten komt is het als een mogelijke disruptor, een game-changer en Google weet dit en de Duitsers vrezen het, daarom is Tech ook veel gevaarlijker voor Car Inc dan een HERE of een TT

    je kan bijna niet anders dan TT toch op een kortere termijn zien dan een langere termijn en met kort bedoel ik 2 - 3 jaar geen 5 of 10

    nogmaals een ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en voor mij is dat 3 jaar, als bij 2020 TT nog altijd niet bij machte is geweest het aandeel een fors hogere waardering te geven dan gaat het mi nooit lukken.
    ik denk dat je je een beetje vergist in de map onderhoud materie! lees Onderhoud!! een map maken kan bijna elke startup, realtime onderhouden op scale lijkt momenteel alleen aan tomtom toebedeeld.

    Het heeft een reden waarom de Baidu's van deze wereld kiezen voor het tomtom platform. Het is niet zo simpel.

    Dat gaat mijn inzienz ook de meerwaarde en het verdienmodel worden van tomtom. zij leveren straks niet alleen maps... zij leveren een platform!
    Dit platform geeft toegang tot o.a. de maps, ai, traffic, en nog wat technische meuk voor ontwikkeling
  2. [verwijderd] 27 september 2017 08:02
    quote:

    Edhv schreef op 27 september 2017 07:49:

    @ tom25
    Idd maar dat het zou gaan om een uitbraak. Ik zie m niet.
    Dat kan natuurlijk in een keer veranderen, alleen zie ik hem ook niet, met al dat drukken met redelijk grote blokken. Ik denk toch sterk dat het iemand is die aan het afbouwen is. Afwachten maar.
  3. Gerard_ecb 27 september 2017 08:03
    quote:

    holenbeer schreef op 27 september 2017 07:42:

    [...]
    Ik zie het ook niet zo snel gaan. Er worden nu en de komende paar jaar nog volop reguliere auto's verkocht. Die gaat men echt niet 10 jaar later allemaal slopen, dat is een kapitaalvernietiging van heb ik jou daar. CD's draai je niet meer en breng je naar de kringloop, maar een auto die nog prima rijdt van 10 jaar oud, tussen 5 en 10 k waard?
    Die dan ook nog gewoon de weg op mag, ik geloof niet dat een auto van 10 jaar oud verboden gaat worden.

    Of de operationele en de maatschappelijke kosten moeten tussen 2020 en 2030 aantoonbaar veel lager worden door sdc's. Zou kunnen, maar dan zal er toch eerst minimaal 1 verkocht en geaccepteerd moeten worden. Voorlopig zie ik dat met ev naar 100 % wel gebeuren, maar met sdc naar - 80 %?
    Zo grappig dit. Wat is de waarde nu van een oude canon body voor het nemen van foto's?
    En je zegt het zo mooi. De auto van 10 jaar oud, die nog prima rijdt en tussen de 5 en 10k waarde heeft?

    Het draait hier om de kosten per km indien die 10 keer hoger is dan van een vervangend voertuig dan is die auto geen 5-10 k waard. De waarde van een 2de hands auto is wat de gek er voor geeft en is er geen vraag, en die is er niet omdat de kosten te hoog zijn, dan is de waarde 0,0 en als je verder doordenkt dan is het zelfs negatief. De auto moet namelijk ontmanteld worden en voor de spare parts die daar uit komen is geen vraag en vanuit de overheid moet dit zorgvuldig gebeuren ivm milieueisen.

    Gaandeweg zullen we een proces zien ontstaan die dit voedt en mensen gaan nadenken? Welke auto koop ik? Dat is volgens de man vanaf 2022 nagenoeg 100% EV, omdat deze veel economischer zijn. Dan zal tegen die tijd reeds de oude verbrandingsmotor al tweedehands nagenoeg niets meer opleveren. Immers er is geen vraag meer naar dit soort auto's.
    Denk daar maar eens over door wat dit betekent.

    Het mooie van echt disruptive is dat het er ineens is en dat het ons iedere keer overvalt. Ik geloof er in en ook in de vaart. Verder zinloos om er te veel over te discusieren, geloof je er niet in prima, geloof je er we in kan je er naar handelen en rekening meehouden met je beleggingen.

    Succes
  4. [verwijderd] 27 september 2017 08:16
    quote:

    limomilo schreef op 26 september 2017 23:46:

    Add symbol...
    Edit
    TSLA - TMOAF -
    Expand Portfolio
    Bloomberg: Tesla replacing Nvidia with Intel for infotainment components

    Sep. 26, 2017 4:17 PM ET|About: Intel Corporation (INTC)|By: Brandy Betz, SA News Editor
    Tesla (NASDAQ:TSLA) plans to switch from Nvidia (NASDAQ:NVDA) to Intel (NASDAQ:INTC) for infotainment components, according to Bloomberg sources.

    The components will appear in Tesla’s Model 3 and newer vehicles.

    Supplying autonomous vehicle components remains the big prize from Tesla with rumors swirling last week that AMD affiliate GlobalFoundries was the winner, which the supplier later denied.

    Source: Bloomberg First Word.
    Dit is een bericht dat strookt met de informatie van een kennis van mij, die echt wel zicht heeft op de markt, dat NVidia nog niet geschikt zou zijn voor productiemodellen. Not "automotive grade". Heeft te maken met de energie-huishouding van de huidige chipsets. NVidia heeft wel als eerste een echt werkende set voor testsituaties. Die set wordt heel veel verkocht en gebruikt, maar die kennis had twijfels of NVidia robuust genoege producten kon gaan leveren voor massaproductie. Ik lees dit signaal de laatste tijd op meerdere plaatsen.

    Hoewel het moeilijk voorstelbaar is dat NVidia met hun vanaf 2018 te leveren Xavier-versie van het PX2-platform NIET klaar voor massaproductie in automotive grade zouden zijn. Ze hebben ook dat project lopen met Bosch voor de ontwikkeling van de SDC control-unit. Ik meen is daar de geplande leveringsstart 2019. Maar als Tesla echt gaat switchen qua leverancier voor de rekenkracht voor SDC zou dat op zijn zachtst een signaal zijn om rekening mee te houden.

    Ten aanzien van carsharing zal de benodigde "piek-/spits-capaciteit" ongetwijfeld een belangrijk onderwerp worden. Beprijzing zal daar vrijwel zeker een rol in gaan spelen. Op die manier zullen spitsreizigers wellicht toch met "high-frequency" bussen/treinen/metro's (zonder "spoorboekje") de bulk van de kilometers af gaan leggen waarbij de SDC's tijdens de spits alleen worden ingezet voor aan-/afvoer naar de "hoofd-vervoeraders", vanaf alle op-afstappunten. Gaan nog spannende infrastructurele projecten worden om de benodigde files van SDC's op die plekken in goede banen te leiden. De momenteel zeer slecht benutte busbanen gaan vrijwel zeker ook gebruikt worden door die SDC-roedel.
  5. forum rang 6 NewKidInTown 27 september 2017 08:35
    De brede markten gaan hoger, zo te zien.
    Of en hoeverre dat ook nog invloed op de koers van TT zal hebben, we gaan het wel zien over een half uurtje. Zelf denk ik dat andere factoren meer invloed zullen hebben, zoals "hoe hoog of hoe laag willen ze um". Met zo weinig echte kopers (en verkopers) kunnen ze de koers zetten waar ze willen met relatief weinig aandelen dumpen of pimpen.
    Succes vandaag.
    (zie wel een bied van 15.000 stukjes op 9,06 staan, kan ook zo maar weg zijn of gedaan)

    Ik verwacht niks schokkends en een koers tussen de 9,10 en 9,25. Vanaf 9,10 even een ritje maken en dan als je geluk hebt op 9,25 eruit ?
  6. [verwijderd] 27 september 2017 08:57
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 27 september 2017 08:03:

    [...]
    Zo grappig dit. Wat is de waarde nu van een oude canon body voor het nemen van foto's?
    En je zegt het zo mooi. De auto van 10 jaar oud, die nog prima rijdt en tussen de 5 en 10k waarde heeft?

    Het draait hier om de kosten per km indien die 10 keer hoger is dan van een vervangend voertuig dan is die auto geen 5-10 k waard. De waarde van een 2de hands auto is wat de gek er voor geeft en is er geen vraag, en die is er niet omdat de kosten te hoog zijn, dan is de waarde 0,0 en als je verder doordenkt dan is het zelfs negatief. De auto moet namelijk ontmanteld worden en voor de spare parts die daar uit komen is geen vraag en vanuit de overheid moet dit zorgvuldig gebeuren ivm milieueisen.

    Gaandeweg zullen we een proces zien ontstaan die dit voedt en mensen gaan nadenken? Welke auto koop ik? Dat is volgens de man vanaf 2022 nagenoeg 100% EV, omdat deze veel economischer zijn. Dan zal tegen die tijd reeds de oude verbrandingsmotor al tweedehands nagenoeg niets meer opleveren. Immers er is geen vraag meer naar dit soort auto's.
    Denk daar maar eens over door wat dit betekent.

    Het mooie van echt disruptive is dat het er ineens is en dat het ons iedere keer overvalt. Ik geloof er in en ook in de vaart. Verder zinloos om er te veel over te discusieren, geloof je er niet in prima, geloof je er we in kan je er naar handelen en rekening meehouden met je beleggingen.

    Succes
    Het zal niet echt disruptive zijn. De evolutie is al volop gaande. Er worden nu al elektrische auto's verkocht, maar die hebben zo hun beperkingen. In 2022 zal die verkoop van EV een stuk hoger liggen, maar 100% is een utopie. Dat zal eerder 20-30% zijn. Simpelweg omdat de consument niet zit te wachten op onzekerheid over de beperkte actieradius en een kwartier snelladen (is zeer slecht voor de levensduur van de batterij). Tenzij de waterstofcellen sneller en goedkoper op de massamarkt gaan komen.

    Overigens gaan auto's gemiddeld zo'n 17 jaar mee. Ik kan me voorstellen dat dat tzt een jaartje minder wordt als overheden subsidies gaan geven op inruil van vervuilende modellen.

    De echte disruptie zal moeten komen vanuit de zelfrijdende auto. Dan heb je het over level 5. Zijn we toch ook minimaal 10 jaar verder. En ook dan valt nog niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. Wil de consument de eigen auto voor de deur houden, een op jouw voorkeuren ingerichte en naar jou ruikende schone auto waarmee je dagelijks je ritjes doet en die je op ieder moment kunt gebruiken, of kiest men voor sharing?
    In de drukke binnensteden is sharing nu ook al ingevoerd. Dat zal nog wel aardig groeien, maar wordt het groter dan 10% marktaandeel? Of pakt het 80% marktaandeel zoals een futuroloog ons wil doen geloven?
    Gaan we na 2030 zien. Persoonlijk denk ik niet dat we onze eigen vertrouwde auto en masse gaan inleveren. We zijn er veel te veel aan gehecht.
  7. Dokus 27 september 2017 09:01
    quote:

    Dokus_ schreef op 27 september 2017 07:48:

    [...]

    ik denk dat je je een beetje vergist in de map onderhoud materie! lees Onderhoud!! een map maken kan bijna elke startup, realtime onderhouden op scale lijkt momenteel alleen aan tomtom toebedeeld.

    Het heeft een reden waarom de Baidu's van deze wereld kiezen voor het tomtom platform. Het is niet zo simpel.

    Dat gaat mijn inzienz ook de meerwaarde en het verdienmodel worden van tomtom. zij leveren straks niet alleen maps... zij leveren een platform!
    Dit platform geeft toegang tot o.a. de maps, ai, traffic, en nog wat technische meuk voor ontwikkeling
    onderstaande link doet bovenstaand vermoeden
    developer.tomtom.com/tomtom-maps-apis...
  8. [verwijderd] 27 september 2017 09:05
    quote:

    Edhv schreef op 27 september 2017 07:29:

    @ cave canem
    Wanneer komt die koers explosie waar jij het vorige week overhad. Je was daar vrij stellig in.
    heb geschreven er vormt zich een pennant of flag, dat gaat samen met afnemend volume, desinteresse en daar komt een uitbraak op die is dan vaak hevig en snel.

    het is een technisch plaatje voor ontwikkeling en dat duurt geen maanden, hooguit een paar week of soms zelfs dagen
    heb er ook 2 voorbeelden bijgegeven een HAL Trust die naar beneden uitbrak dat aandeel ging voor dood aan 180 euro en staat nu aan 160 en een Daimler dat ging voor dood aan 58/60 euro en staat nu aan 66

    het aandeel zakt sterk af in volume en vaak zijn die volumes dan nog gematched door market-makers of Banken, stopt de matching gaat het aandeel volume opzoeken waar het kan handelen en dat geeft de uitbraak, kan dus naar boven of beneden

    daar we het over TT hebben en aangezien het inkoopprogramma nu gestart is , denk ik dat zodra de matching van de Banken niet meer voorradig is en deze matching zit oa bij een BNP die klanten heeft geadviseerd op 8,70 in te slaan juist vanwege de as inkoop ( heb dat hier ook gemeld) die hebben nu volume het hier wat te laten gaan en zo zijn er nog wel een paar, maar dat is wellicht goed voor een paar honderd duizend, maar geen miljoenen aandelen, vandaar dat ik denk de uitbraak zal naar boven zijn.

    daarom kan je daar nu van profiteren door thans als je dat wenst put opties te schrijven en straks als we aan 10 staan calls te schrijven, of je doet niks en dan wacht je af.

    niets is zonder risico.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 27 september 2017 09:20
    quote:

    Was here schreef op 27 september 2017 09:14:

    ....Dan wordt gelijk de waarde zichtbaar van tt.
    Die waarde kun je toch op elk moment zien, of is dat de prijs ?

    www.iex.nl/Aandeel-Koers/208564/TomTo...

    "Over de waarde en waardering van ondernemingen bestaan veel misverstanden. Bijvoorbeeld dat de waarde gelijk is aan de prijs die voor een (gelijksoortige) onderneming is betaald" (ik verzin het niet)

    www.nirv.nl/nl/over-waarderen/waarde-...
  10. forum rang 6 tatje 27 september 2017 09:25
    Een auto delen.

    Ik zeg voor mij nooit !

    Om 10 uur denk ik ineens, ik moet naar Frits, dan ga ik a la minuut en ga niet wachten tot ik sharing heb besteld.

    Ik bestel om 10 uur de sharing car, denk als ik om half elf vertrek kan ik nog even daar en daar langs.

    Gaat hem voor mij niet worden.

    Heb het liefste mijn eigen toilet en dan een auto delen en weet niet wat er in die auto is gebeurd.

    Een moord, een nummertje of een porno opname ( seks op het dashboard ) noem het maar op.

    Ik ga niet delen :-)
  11. trend follower 27 september 2017 09:29
    Chinezen trekken na Amerikaanse interventie investeringen in navigatiespecialist Here in

    Kop FD
    Een Chinees consortium onder leiding van NavInfo, een van ’s werelds grootste spelers in telematica, ziet af van een investering van honderden miljoenen euro’s in Here, de voormalige kaartendivisie van Nokia. Dat heeft het Chinese consortium woensdag bekendgemaakt, zo meldt persbureau Bloomberg.
    Een informatiestand van de digitale kaartenmaker NavInfo (mei 2016) op een internationale elektronicabeurs in het Chinese Sjanghai
    Een informatiestand van de digitale kaartenmaker NavInfo (mei 2016) op een internationale elektronicabeurs in het Chinese SjanghaiFoto: dycj - Imaginechina/HH
    De Chinese stap komt kort nadat de Amerikaanse toezichthouder CFIUS (Committee on Foreign Investment) een veto had uitgesproken over de Chinese investering. CFIUS beoordeelt bij alle buitenlandse overnames of de Amerikaanse nationale belangen in het geding zijn. Here, dat statutair gevestigd is in Amsterdam, heeft activiteiten in de Amerikaanse stad Chicago.
    Here is de voormalige kaartendivisie van Nokia. De Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler kochten het onderdeel in december 2015 van de Finnen voor ongeveer € 2,5 mrd. Here, waar de Nederlander Edzard Overbeek aan het roer staat, ontwikkelt onder andere technologie voor de zelfrijdende auto. Het bedrijf is ook een belangrijke concurrent van de Nederlandse navigatiespecialist TomTom.
    Samenwerking
    Het in Beijing gevestigde NavInfo wilde een belang van 10% nemen in Here, samen met het Chinese internetconcern Tencent en het Singaporese staatsinvesteringsfonds GIC. Een investering van omgerekend een kleine € 300 mln. Maar volgens Navinfo heeft het concern geen goedkeuring gekregen van CFIUS, dat zijn besluiten zelf nooit naar buiten brengt. Here blijft wel met NavInfo en Tencent samenwerken om bijvoorbeeld de Chinese markt van digitale kaarten te voorzien.
    De Verenigde Staten blokkeren de laatste jaren regelmatig Chinese investeringen in westerse technologiebedrijven. Zo sprak de voormalige Amerikaanse president Barack Obama zijn veto uit over een bod van een Chinese investeringsmaatschappij op de Duitse chipfabrikant Aixtron. Het Duitse bedrijf heeft bedrijfsonderdelen in de Verenigde Staten en Obama was bang voor het militaire gebruik dat de Chinezen van de technologie van Aixtron zouden kunnen maken. Na het Amerikaanse veto trokken de Chinese investeerders zich terug.
    CFIUS blokkeerde vorig jaar ook de verkoop van een bedrijfsonderdeel van Philips. Het ging hier om Lumileds, een Amerikaanse fabrikant van ledcomponenten waarvan Philips 80% van de aandelen wilde verkopen aan het Chinese Go Scale Capital.
    Nationale veiligheid
    Omwille van de nationale veiligheid komt ook de Amerikaanse chipmaker Lattice Semiconductor Corp niet in Chinese handen, zo werd eerder deze maand bekend. Het bedrijf zou door private-equityfirma Canyon Bridge worden gekocht, een partij die wordt gesteund door een Chinees staatsbedrijf, maar daar heeft president Trump een stokje voor gestoken.
    Ook een investering van $ 3,8 mrd van het Chinese technologiebedrijf Unisplendour in de Amerikaanse fabrikant van harde schijven, het Amerikaanse Western Digital, in ruil voor een belang van 15%, liep schipbreuk op. Toen vorig jaar bekend werd dat CFIUS de investering zou beoordelen, trok Western Digital zich volgens persbureau Bloomberg terug uit de deal.
    'Ongelijk speelveld'
    De al eerder ingezette trend trend om kritisch te kijken naar Chinese overnames in de VS en of Europa houdt ook in 2017 aan, temeer daar overnames van Chinese bedrijven door westerse ondernemingen vrijwel onmogelijk zijn. De Europese Kamer van Koophandel (EuCham)in China sprak in dat verband eerder dit jaar van een 'ongelijk speelveld'. EuCham pleitte er daarom voor Chinese investeringen in Europese bedrijven standaard aan de poort te screenen. De Europese Unie wil ook Chinese overnames kritischer beoordelen.
  12. forum rang 6 tatje 27 september 2017 09:32
    Wat ik denk van die aandelen inkoop.

    Die aandelen zijn al een tijd geleden door een partij in opdracht van TT gekocht.

    Deze verkopen op de beurs aan zichzelf en zo laat TT dat zien, elke week.

    Verdien model DIE partij, gekocht tijd geleden op 8 a 8,50 en tussen de 9,10 en 9,40.

    Denk ook dat we tot einde aandelen inkoop tussen 9,10 en 9,40 blijven.

    De wereld is rot.

    Aandelen inkoop ja of nee.

    Bij 20 euro per aandeel scheelt het 6 cent per aandeel
    Bij 50 euro per aandeel scheelt het 1,02 euro per aandeel
    Bij 100 euro per aandeel scheelt het 2,29 euro per aandeel.

    Dus bij 17,50 scheelt het misschien nog 4 a 5 cent :-)
    Dus bij 12,50 scheelt het misschien 1 a 2 cent.

    :-)
  13. [verwijderd] 27 september 2017 09:34
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 september 2017 08:57:

    [...]

    Het zal niet echt disruptive zijn. De evolutie is al volop gaande. Er worden nu al elektrische auto's verkocht, maar die hebben zo hun beperkingen. In 2022 zal die verkoop van EV een stuk hoger liggen, maar 100% is een utopie. Dat zal eerder 20-30% zijn. Simpelweg omdat de consument niet zit te wachten op onzekerheid over de beperkte actieradius en een kwartier snelladen (is zeer slecht voor de levensduur van de batterij). Tenzij de waterstofcellen sneller en goedkoper op de massamarkt gaan komen.

    Overigens gaan auto's gemiddeld zo'n 17 jaar mee. Ik kan me voorstellen dat dat tzt een jaartje minder wordt als overheden subsidies gaan geven op inruil van vervuilende modellen.

    De echte disruptie zal moeten komen vanuit de zelfrijdende auto. Dan heb je het over level 5. Zijn we toch ook minimaal 10 jaar verder. En ook dan valt nog niet te voorspellen wat er gaat gebeuren. Wil de consument de eigen auto voor de deur houden, een op jouw voorkeuren ingerichte en naar jou ruikende schone auto waarmee je dagelijks je ritjes doet en die je op ieder moment kunt gebruiken, of kiest men voor sharing?
    In de drukke binnensteden is sharing nu ook al ingevoerd. Dat zal nog wel aardig groeien, maar wordt het groter dan 10% marktaandeel? Of pakt het 80% marktaandeel zoals een futuroloog ons wil doen geloven?
    Gaan we na 2030 zien. Persoonlijk denk ik niet dat we onze eigen vertrouwde auto en masse gaan inleveren. We zijn er veel te veel aan gehecht.
    Het sharen van de OV-fiets vind ik wel een aardig voorbeeld. Het is soms heel handig en je betaalt alleen het gebruik. Kost dus vrijwel niets. Voor het dagelijks gebruik heb je toch veel liever een eigen fiets.
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 127 128 129 130 131 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links