Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,040 24 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,03%) Dagrange 23,000 - 23,560
  • 200.737 Gem. (3M) 241K

AMG september 2017: Dobberen of doorstomen

785 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 september 2017 21:18
    De grootste spelers op de wereldmarkt zullen zijn:

    grafiet: Syrah resources SYR(ASX)
    www.youtube.com/watch?v=fAUZNk_RLUw&a...

    cobalt: Katanga Mining 31Z(FRA)
    lithium: SQM QYM(FRA)
    Vanadium: Bushveld Minerals BMN(LSE)

    Echter heb je de junior miners welke potentie hebben om wel 10x over de kop te gaan en die vind je voornamelijk op de ASX, wil je op safe spelen neem AMG alle potentie voor de 50 > en zet altijd een limit verkooporder met een marge van 4-5% voor als de bom valt :-)

    Succes
  2. viper one 17 september 2017 08:02
    quote:

    KoudBuffet schreef op 15 september 2017 19:57:

    Ik heb een vraag over AMG turbo's als ik zo vrij mag zijn.

    Met name de "AMG BNP turbo long 31.71" tegen een koers van ongeveer €5,5-. Stel de koers gaat naar 40, even voor het gemak. Dan zou de koers van de turbo ongeveer €12 moeten zijn. Blijft de turbo zo lang geldig? Kan je dan daadwerkelijk zo'n hoog rendement verwachten?

    Stel dat de hefboom 6 is, stijgt (of daalt) de turbo dan altijd 6x zo hard als de koers van AMG?

    Even hoe ik aanneem dat het werkt: Ik koop 1000 turbo's long 31,71 voor 5,5 euro per stuk. Dus €5500.-. Als AMG dan stijgt naar 40 euro, zijn mijn turbo's ongeveer €12000 euro waard.

    Zou het erg op prijs stellen als iemand mij dit duidelijk kan maken, ik probeer iets verder te gaan dan alleen aandelen.
    Veel uitleg kan ik je niet geven maar wel wat persoonlijke ervaringen. Ik postte onlangs dat ik 11k winst had gemaakt met turbo's op glpg op twee weken met een inzet van 4407€. Op 15 september zijn er 13000 kapot gegaan op de stoploss omdat ik overtuigd was dat ze de stoploss niet zouden raken en ik even met de wagen onderweg was. Een verlies van bijna 4k. Op dit moment sta ik nog altijd op winst maar heb ook al veel geld verloren door impulsief te reageren en op verkeerde aandelen te gokken. Ik heb op AMG eens 1000€ gezet en drie weken later was de inzet verdubbeld. Met glpg had ik op een paar weken zelfs een winst van 260%. Het is aanlokkelijk maar zeer stresserend want als je veel winst wil maken moet je kort op de bal spelen en dus kort bij de stoploss long of short inkopen met alle bijbehorende risico's. Je kan ook voor een lagere turbo kiezen, maar doe eerst je research en stap dan pas in. De hefboom werkt wel degelijk in beide richtingen dus zowel winst als verlies stappen zich snel op. Als je een turbo hebt verkocht, en je wil dezelfde turbo later niet meer gebruiken, gooi hem dan zo snel mogelijk uit je favorieten want je ergert je dood als de koers verder stijgt of daalt. Ik heb nog niets gemerkt van extra kosten op het financieringsniveau, maar ik heb ze nooit langer dan pakweg drie weken. Samengevat ideaal voor snelle winst of verlies en dan vooral op volatiele aandelen, maar heel veel risico want als de stoploss geraakt wordt ben je ze allemaal kwijt. Ik raad je aan om zelf zo nel mogelijk een stoploss
    Te zetten die je steeds kan aanpassen. Ik heb zelf nog nooit een stoploss gezet op mijn turbo's en daardoor was mijn verlies natuurlijk steeds te hoog. Ik hoop dat ik je met deze uitleg kon helpen. Grtzz Viper One
  3. viper one 17 september 2017 13:02
    quote:

    dulieu schreef op 16 september 2017 11:40:

    [...]

    Wat zijn de criteria om te mogen posten ?
    Iedereen mag hier posten en zoals op andere fora wordt ook hier indien nodig ingegrepen door de moderator. Ieders mening is belangrijk en er bestaan geen domme vragen. Ik heb al veel bijgeleerd dankzij dit forum, want er zijn altijd dingen die aan je aandacht ontsnappen, maar die iemand anders wel zijn opgevallen. Ik hoop dat het forum op deze wijze verder zal groeien, want het is zeker dat er de volgende maanden nieuwe mensen zullen bijkomen. Succes iedereen
  4. WFe 17 september 2017 15:58
    quote:

    KoudBuffet schreef op 17 september 2017 15:00:

    Waarom gaat AMG (nog) niet naar de amx morgen?
    De frequentie is verhoogd naar één maal per kwartaal: in juni, september en december. Deze herziening is met name bedoeld om de indexen weer aan te vullen tot 25 fondsen, mocht een index op dat moment minder dan 25 fondsen bevatten.
    www.behr.nl/koersen/indices
  5. Umi1 17 september 2017 18:04
    quote:

    Tom3 schreef op 16 september 2017 19:19:

    [...]

    Hoeveel silicium maakt AMG?

    www.asianmetal.com/metal_cron/2016/in...

    www.asianmetal.com/SiliconPrice/Silic...
    Revenues
    Q2 17 = $ 20,5M
    Q4 16 = $ 15,4M (productieonderbrekingen door upgrade furnaces)
    Q2 16 = $ 22,4M
    Q4 15 = $ 19,1M

    pakweg $ 20M per kwartaal, dus $ 80M op jaarbasis aan prijzen van Q2.
    Gemiddelde kwartaalprijzen staan in de pdf.
    Op basis van de staafdiagram schat ik de gross profit in op +- $ 5M.

    ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...
  6. forum rang 6 Tom3 17 september 2017 19:01
    quote:

    Umi1 schreef op 17 september 2017 18:04:

    [...]

    Revenues
    Q2 17 = $ 20,5M
    Q4 16 = $ 15,4M (productieonderbrekingen door upgrade furnaces)
    Q2 16 = $ 22,4M
    Q4 15 = $ 19,1M

    pakweg $ 20M per kwartaal, dus $ 80M op jaarbasis aan prijzen van Q2.
    Gemiddelde kwartaalprijzen staan in de pdf.
    Op basis van de staafdiagram schat ik de gross profit in op +- $ 5M.

    ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...
    Het bijzondere aan het staatje vind ik nog dat die Anucabe mijn, die is toch eind 2016 in gebruik genomen?, niet terug te vinden is. Hopelijk is er in Q3 wel meer vraag geweest.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 17 september 2017 20:03
    quote:

    Tom3 schreef op 17 september 2017 19:01:

    [...]Het bijzondere aan het staatje vind ik nog dat die Anucabe mijn, die is toch eind 2016 in gebruik genomen?, niet terug te vinden is. Hopelijk is er in Q3 wel meer vraag geweest.
    Anacabe-mijn levert grafiet en geen silicium.
  8. Umi1 17 september 2017 21:18
    quote:

    KoudBuffet schreef op 15 september 2017 19:57:

    Ik heb een vraag over AMG turbo's als ik zo vrij mag zijn.

    Met name de "AMG BNP turbo long 31.71" tegen een koers van ongeveer €5,5-. Stel de koers gaat naar 40, even voor het gemak. Dan zou de koers van de turbo ongeveer €12 moeten zijn. Blijft de turbo zo lang geldig? Kan je dan daadwerkelijk zo'n hoog rendement verwachten?

    Stel dat de hefboom 6 is, stijgt (of daalt) de turbo dan altijd 6x zo hard als de koers van AMG?

    Even hoe ik aanneem dat het werkt: Ik koop 1000 turbo's long 31,71 voor 5,5 euro per stuk. Dus €5500.-. Als AMG dan stijgt naar 40 euro, zijn mijn turbo's ongeveer €12000 euro waard.

    Zou het erg op prijs stellen als iemand mij dit duidelijk kan maken, ik probeer iets verder te gaan dan alleen aandelen.
    simpel -> Als je het niet snapt... AFBLIJVEN!!

    Als ik dit zo bekijk is ten 1ste uw hefboom véél te hoog voor een volatiel aandeel als AMG.
    Ten tweede is uw stoploss veel te hoog imo, waardoor uw turbo verkocht zal worden bij wat volatiele koersen.
    Weet dat stoploss & financieringsniveau verschillend zijn. Dat uw financieringsniveau omhoog gaat met pakweg 2a3% per jaar, maar dat uw dividend dit weer omlaag zal helpen. Zie altijd dat uw dividend dit minstens in evenwicht kan houden & bij voorkeur het fin. niveau omlaag kan halen. (en dat het dividend houdbaar is, zie de free cash flow)
    Als ik een sprinter koop, is dit meestal eentje waar financieringsniveau & stoploss gelijk zijn. Als de koers hieronder daalt ben je wel ALLES kwijt. Dus daarom geen hoge hefbomen ;) Er zit nog voldoende potentieel in AMG, dus geen nood aan snelle winsten of hoge hefbomen hier. Ik zou zeker onder de 20 euro blijven (is imo al een hoge hefboom). Ik geloof niet in technische analyse, maar omdat er veel in de markt dat wel doen wordt het zowat een sell-fulfilling-prohecy aan het worden& als ik zowat naar de grafiek kijk heeft de koers een tijdje rond de 26 euro gehangen, dus daar is (mogelijks) zogezegd een steun. Daar zou ik dan al minstens onderblijven!

    ALS ikzelf een sprinter koop, zorg ik dat ik het onderliggende aandeel door & door ken. En dat het minstens 40% ondergewaardeerd is (zonder groei). Maar vooral dat de hefboom niet te hoog is. (liefst onder de 2!!!)

    Al heb ik zelf al gezondigd tegen deze regel...
    vb. 1 jaar geleden; de AMG-dip van november/december 2016... Ik zat al bijna 1 jaar in AMG & kende het fonds dus betrekkelijk goed. Op basis van de resultaten over de laatste jaren was het aandeel toen (volgens mij) minstens 25euro waard. (zonder het lithiumproject). Dat was voor mij dus een no-brainer!
    Ik heb toen in stappen sprinters gekocht met financieringsniveau rond de 10 euro aan een prijs van +- 5,3 euro. Ik heb nog 80% van die aandelen in port (reken maar uit wat een rendement...)
    Je kan dus een ongelofelijk rendement behalen als je op het juiste moment instapt, over de juiste kennis beschikt & de markt aan uw kant staat (evolutie grondstofprijzen etc.)

    ps dividendverwachtingen vind je hieronder in $ (denk er aan; de toekomst is geen zekerheid!)
    www.4-traders.com/AMG-55482/financials/
  9. Umi1 17 september 2017 21:23
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 17 september 2017 20:03:

    [...]
    Anacabe-mijn levert grafiet en geen silicium.
    klopt & is pas operationeel ergens in Q2 2017 als ik me niet vergis... Heb even gegraven naar wat kribbels van mezelf over de Q1 17 conference call.

    "Ancuabe (uitdagend project, on time/on budget), we mogen nieuwe grafiet-projecten verwachten in de toekomst."

    Als AMG geen toekomst ziet in Grafiet, gaat Heinz himself dit niet verkondigen lijkt me?
  10. Umi1 17 september 2017 21:55
    na Q1 results
    " Ancuabe mine operationeel, begint aan ramp up (9000metric tons per year graphite concentrate, fully ramped up)"

    @ tom3, voorlopig nog niet teveel van Graphite verwachten. price per ton was in het nabije verleden +- $ 600/ton. Dus extra revenue van $ 5,5M per jaar (vanaf volgend jaar) zo'n 10% extra op wat hun huidige revenue.
  11. Umi1 17 september 2017 22:20
    ivm Vanadium

    uit Q1 report... Ze betalen voor raw material & cashen op gezuiverd materiaal. Ze hebben in Q2 2016 een groot langetermijncontract afgesloten. Hoe het zit met betalingen wordt niet verteld.

    www.afm.nl/registers/kgi_documents/20...

    "AMG Vanadium's profitability improved considerably compared to the first quarter of the prior year due to higher ferrovanadium index prices and lower raw material costs in the quarter. We expect vanadium prices to continue to be well supported thanks to robust end-market demand from the U.S. steel industry and the recent exit of a U.S. competitor."
  12. forum rang 6 Tom3 17 september 2017 22:32
    Interessant, dat 4traders verhaal. Duidelijk is dat ze met een koerswinstverhouding van 17,5x rekenen. De winstverwachtingen zijn niet echt exceptioneel. Ik vraag me dan ook af wat er gaat gebeuren als de verwachtingen voor 2017 en 2018 duidelijk overschreden worden onder invloed van de huidige prijsstijgingen (lithium, aluminium en vanadium).
  13. [verwijderd] 17 september 2017 22:45
    quote:

    Umi1 schreef op 17 september 2017 21:55:

    na Q1 results
    " Ancuabe mine operationeel, begint aan ramp up (9000metric tons per year graphite concentrate, fully ramped up)"

    @ tom3, voorlopig nog niet teveel van Graphite verwachten. price per ton was in het nabije verleden +- $ 600/ton. Dus extra revenue van $ 5,5M per jaar (vanaf volgend jaar) zo'n 10% extra op wat hun huidige revenue.
    Overigens al een oude mijn:

    Graphite was mined in Ancuabe between 1992 and 1999, but operations were suspended due to the high cost of running electricity generators. However, the situation changed two years ago with the expansion of the national electricity grid. In 2012, Graphit Kropfmuhl won the tender to operate the mine. They have decided to remove the old machinery from the mine and install their own equipment.

    Vergelijkbaar kent Mozambique ook een paar eveneens gesloten tantalum mijnen. Mogelijk ook iets voor AMG?
785 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links