Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,115 18 apr 2024 10:19
  • -0,070 (-1,13%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 164.373 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. recital 15 september 2017 17:03
    quote:

    recital schreef op 15 september 2017 13:35:

    Navigatiekaart op komst met overzicht van oplaadpunten

    Hoe lang kan ik nog rijden op deze batterij? Met die vraag zit menig bestuurder van een elektrische auto. Navigatiefabrikant TomTom kom hen tegemoet en kondigt een nieuwe service aan: hun kaarten geven straks real-time de beschikbaarheid van oplaadpunten aan.

    Steeds moeten nadenken over hoe vol de batterij van de auto zit, geeft onrust, zien ze bij TomTom. En sterker nog: volgens hen weerhoudt het veel mensen om een überhaupt een elektrische auto te kopen. Hier speelt de navigatiefabrikant op in.

    Op de TomTom-kaarten staan straks niet alleen de oplaadpunten, maar ook de eventuele openingstijden, betaalmogelijkheden en de beschikbare plugtypes. De informatie, afkomstig van de exploitanten van de oplaadstations, wordt real-time weergegeven Daarnaast toont het scherm straks precies wat het bereik nog is van de e-auto. Een slim algoritme, dat onder andere rekening houdt met omgevingskenmerken als hellingen en bochten, helpt daarbij. Een bestuurder van een elektrische auto kan nu, zo is het idee, echt met een gerust hart de weg op.

    Overigens zijn ook op Google Maps oplaadpunten te zien, alleen zijn het er niet veel en is de informatie die er bij staat, nog summier.
    www.verkeersnet.nl/24025/navigatiekaa...
    www.pocketnavigation.de/2017/09/iaa-t...
  2. forum rang 4 holenbeer 15 september 2017 17:13
    quote:

    Juun schreef op 15 september 2017 16:54:

    [...]

    In minder dan 3 jaar tijd van 17 naar 170 dollar. En vandaag ATH op meer dan 177.
    Gefeliciteerd in ieder geval.

    Wat ik ermee bedoel, het kan dus wel, automotive in combinatie met consumenten en nog een paar bedrijfsonderdelen en dan een fantastisch koersverloop inzetten en dat vast weten te houden, zodat al je aandeelhouders er bij van worden.
    Dank je!
    Ik profiteer er redelijk van mee (gelukkig fors meer dan mijn virtuele verlies op TT), maar als ik soms terugdenk aan de calls 60 en 70 die ik een jaar geleden met 30 % winst verkocht, dan durf ik niet eens uit te rekenen wat ik aan winst heb misgelopen.
    Anyhow, heb er wel van geleerd dat ik calls in dat soort bedrijven veel langer vasthou. Pust en calls schrijven is leuk om premie te verdienen, maar de echte klappers maak je toch door calls te kopen.
  3. forum rang 4 holenbeer 15 september 2017 17:18
    quote:

    pieterbell schreef op 15 september 2017 17:03:

    [...]Dat zou wel zo moeten zijn maar gaat uit concurrentie overwegingen niet gebeuren. Wordt dus wederom afgewimpeld op de maatschappij..
    Dat verandert wel langzaam. Er wordt al voorzichtig gestudeerd op de mogelijkheden van elektrisch laden op de snelweg en als je daarvan de maatschappelijke businesscases ziet, gaat het om miljarden aan besparingen. Zag vandaag dat Schippers trots is op 150 mio besparing op geneesmiddelen. Zorgen dat we die middelen niet nodig hebben is de echte besparing.

    En als je die businesscase transponeert naar China, waar men nu in feite moet kiezen: gaan 1 miljard Chinezen de komende decennia vele jaren sneller dood door smog en andere shit, of bouwen we het systeem in 1 decennium om zodat we allemaal 5 jaar extra leven (en daarbij ook nog eens de nr. 1 in de wereld worden)? Dan zou het wel eens heel hard kunnen gaan.
  4. recital 15 september 2017 17:32
    TomTom trekt stekker uit sportgadgets

    Volgende maand, voor de kwartaalrapportage, is duidelijk of de sporthorloges verkocht worden aan een andere elektronicaproducent of de activiteit wordt stopgezet. Over enkele weken trekt TomTom hoogstwaarschijnlijk de stekker uit de divisie, die meer dan 2,7 miljoen gadgets verkocht, maar geen goede aanvulling blijkt op het Nederlandse techbedrijf. TomTom blijft voorlopig wel losse navigatiekastjes maken – die zijn nog winstgevend. In 2013 ging TomTom sporthorloges onder eigen merknaam maken, om de krimpende consumententak (navigatiekastjes die vaak vervangen worden door smartphones) nieuw leven in te blazen. TomToms fitnessavontuur begon in 2011 met een horloge dat in samenwerking met Nike op de markt verscheen. Lees ook: TomTom doet slechte zaken op consumentenmarkt Eind 2016 schrapte TomTom 200 banen bij de consumententak, in juli dit jaar zei TomTom ‘strategische opties’ te overwegen. In 2015 kwam TomTom met een actiecamera op de markt, in navolging van het succes van de GoPro. Na vier jaar proberen stopt TomTom met fitnessgadgets, zoals sporthorloges en actiecamera’s.
    www.pitreport.nl/2017/09/15/tomtom-tr...
  5. [verwijderd] 15 september 2017 17:34
    quote:

    recital schreef op 15 september 2017 17:32:

    TomTom trekt stekker uit sportgadgets

    Volgende maand, voor de kwartaalrapportage, is duidelijk of de sporthorloges verkocht worden aan een andere elektronicaproducent of de activiteit wordt stopgezet. Over enkele weken trekt TomTom hoogstwaarschijnlijk de stekker uit de divisie, die meer dan 2,7 miljoen gadgets verkocht, maar geen goede aanvulling blijkt op het Nederlandse techbedrijf. TomTom blijft voorlopig wel losse navigatiekastjes maken – die zijn nog winstgevend. In 2013 ging TomTom sporthorloges onder eigen merknaam maken, om de krimpende consumententak (navigatiekastjes die vaak vervangen worden door smartphones) nieuw leven in te blazen. TomToms fitnessavontuur begon in 2011 met een horloge dat in samenwerking met Nike op de markt verscheen. Lees ook: TomTom doet slechte zaken op consumentenmarkt Eind 2016 schrapte TomTom 200 banen bij de consumententak, in juli dit jaar zei TomTom ‘strategische opties’ te overwegen. In 2015 kwam TomTom met een actiecamera op de markt, in navolging van het succes van de GoPro. Na vier jaar proberen stopt TomTom met fitnessgadgets, zoals sporthorloges en actiecamera’s.
    www.pitreport.nl/2017/09/15/tomtom-tr...

    Inside info? Als dit zo is, is dat prima nieuws, maar lijkt oud nieuws, of inside information.
  6. [verwijderd] 15 september 2017 17:39
    www.nrc.nl/nieuws/2017/09/15/tomtom-t...

    TomTom trekt stekker uit sportgadgets
    Technologie
    Fitnessproducten zouden TomToms consumententak nieuw leven in blazen. Die strategie faalt nu de animo voor wearables tegenvalt.
    Marc Hijink
    15 september 2017 om 16:19

    Een uitvergrote replica van een van de fitnessgadgets van TomTom tijdens IFA, de grootste beurs voor consumentenelektronica in Berlijn, in 2015Foto Chris Ratcliffe / Bloomberg
    Na vier jaar proberen stopt TomTom met fitnessgadgets, zoals sporthorloges en actiecamera’s. Over enkele weken trekt TomTom hoogstwaarschijnlijk de stekker uit de divisie, die meer dan 2,7 miljoen gadgets verkocht, maar geen goede aanvulling blijkt op het Nederlandse techbedrijf. TomTom blijft voorlopig wel losse navigatiekastjes maken – die zijn nog winstgevend.

    TomToms fitnessavontuur begon in 2011 met een horloge dat in samenwerking met Nike op de markt verscheen. In 2013 ging TomTom sporthorloges onder eigen merknaam maken, om de krimpende consumententak (navigatiekastjes die vaak vervangen worden door smartphones) nieuw leven in te blazen. In 2015 kwam TomTom met een actiecamera op de markt, in navolging van het succes van de GoPro.

    Eind 2016 schrapte TomTom 200 banen bij de consumententak, in juli dit jaar zei TomTom ‘strategische opties’ te overwegen. Volgende maand, voor de kwartaalrapportage, is duidelijk of de sporthorloges verkocht worden aan een andere elektronicaproducent of de activiteit wordt stopgezet.

    Lees ook: TomTom doet slechte zaken op consumentenmarkt
    Het lijkt die laatste optie te worden; TomTom steekt geen energie meer in nieuwe fitnessproducten. Vorig jaar presenteerde het bedrijf nog een reeks nieuwe gadgets op de IFA, elektronicabeurs in Berlijn. Een van de pronkstukken was de Touch, die je vetgehalte kan meten. Afgelopen maand was er op IFA geen nieuw TomTom-product meer te vinden. Van de actiecamera verscheen na 2015 nooit een tweede versie.

    Het is lastig om een koper te vinden in dit tegenvallende marktsegment van wearables – slimme horloges en fitnessbandjes. Fitbit, marktleider in activiteitenmeters, zag zijn beurswaarde het afgelopen jaar halveren en lijdt verlies.

    Concurrent Garmin meldde vorig kwartaal een daling van 15 procent in activiteitenmeters en wil complexere smartwatch-horloges maken om de strijd aan te gaan met de Apple Watch en Samsung. Apple noemde zich afgelopen week de grootste horlogefabrikant ter wereld, maar vermijdt daarbij het aantal verkochte Apple Watches te vermelden.

    TomTom is niet van plan om complexe smartwatches te gaan bouwen. Het gokte op de sportcategorie, maar dat bleek een niche: er is weinig aanwas aan nieuwe sportievelingen en bestaande gebruikers upgraden niet.

    Hoeveel verloor TomTom met zijn sportgadgets? In het tweede kwartaal van 2017 schreef het bedrijf 169 miljoen euro af op de consumentendivisie. Dat was een afschrijving van goodwill; in werkelijkheid was de investering in de fitnesstak veel lager, aldus bronnen binnen het bedrijf.

    Werkelijke waarde

    Al in 2013 zei topman Harold Goddijn in een interview met NRC dat de consumententak de werkelijke waarde van TomTom ‘vertroebelt’. Er zou nu nog geen sprake zijn van het afstoten van portable navigation devices (PND’s), omdat die nog geld opleveren, eenvoudig te maken zijn en meer overlap hebben met de rest van het bedrijf. Maar de relevantie van die kastjes daalt snel: van TomToms omzet (254 miljoen in het afgelopen kwartaal) komt minder dan de helft nog uit de consumententak.

    Lees ook het interview met Goddijn uit 2013: TomTom, kampioen van een krimpende markt
    TomTom probeerde de verkoopkanalen van de navigatiesystemen beter te benutten door sporthorloges te maken. Maar fitnessgadgets hebben weinig gemeen met de kern van het bedrijf: digitale kaarten, verkeersinformatie, navigatiesoftware.

    TomTom stopt ook met het ontwikkelen van navigatiesoftware voor de iPhone, werd vrijdag bekend. Dat is weer een teken dat TomTom zijn aandacht en het talent (het bedrijf telt 4.700 medewerkers) concentreert op de zakelijke markt: leverancier aan de auto-industrie, mobiele diensten als Uber en wagenparkbeheerders.

    Beleggers fleuren op zodra TomTom dreigt de consumententak af te stoten. Dat zou het bedrijf een nóg begeerlijker overnamekandidaat maken. TomTom is de laatste zelfstandige kaartleverancier naast Google en Here. Here belandde al in handen van Duitse automerken. De hoge resolutiekaart is een onmisbaar ingrediënt voor zelfrijdende auto’s.

    TomTom spaarde alle belangrijke productaankondigingen op voor deze week. Op autobeurs IAA kondigde het bedrijf onder meer de Bridge Hub aan - een soort activiteitenmeter voor auto’s – en een kaart met laadplekken voor elektrische auto’s. Terwijl TomTom de consument loslaat, worden de banden met de auto-industrie, waaronder grote toeleveranciers als Bosch, steeds inniger.

    Ook in het nrc dus....prima nieuws....,
  7. [verwijderd] 15 september 2017 17:55
    quote:

    Tomtom25 schreef op 15 september 2017 17:39:

    www.nrc.nl/nieuws/2017/09/15/tomtom-t...

    TomTom trekt stekker uit sportgadgets
    ...
    TomTom is de laatste zelfstandige kaartleverancier naast Google en Here. ....
    Slecht opgelet door de journalist (en leest blijkbaar geen FD): vergeet helemaal dat AND sinds deze week volop meedoet.............. :-)
  8. [verwijderd] 15 september 2017 18:06
    Zoals ik al zei: niemand gaat deze zooi van TomTom overkopen. Helaas deed de koers dus niets op dit prima nieuws. Wat brengt de koers van deze dolende modderschuit eigenlijk nog wel omhoog vraag je je af.
    Ben benieuwd of dit eigenlijk nog gevolgen gaat krijgen voor de baantjes van enkele founders. Zal wel niet.
  9. [verwijderd] 15 september 2017 18:18
    quote:

    Hik schreef op 15 september 2017 18:06:

    Zoals ik al zei: niemand gaat deze zooi van TomTom overkopen. Helaas deed de koers dus niets op dit prima nieuws. Wat brengt de koers van deze dolende modderschuit eigenlijk nog wel omhoog vraag je je af.
    Ben benieuwd of dit eigenlijk nog gevolgen gaat krijgen voor de baantjes van enkele founders. Zal wel niet.
    Het is nog geen persbericht, dus nog niets is zeker denk ik dan. Maar waar rook is is vuur..
  10. seren 15 september 2017 18:19
    quote:

    tatje schreef op 15 september 2017 18:00:

    Ik weet niet of dit de Tom Tom side is en dit door ook NRC werd geplaatst.
    Weet zelfs niet of het september 2017 betreft, denk van wel !

    nl.support.tomtom.com/app/answers/det...

    denk het ook, en zo expliciet stopzetten voor de software voor de iPhone is geen toeval, toeval bestaat niet.

    een paar programmeurs in India is niet duur om een app te onderhouden, het zal niet om de kosten gaan, maar meer als strategische zet, Apple of juist de concurrent van Apple moet hier belang bij hebben, dit samen met het stoppen van de gadgets, dus ...

    over enkele weken! zullen we het weten
  11. [verwijderd] 15 september 2017 18:24
    quote:

    seren schreef op 15 september 2017 18:19:

    [...]

    denk het ook, en zo expliciet stopzetten voor de software voor de iPhone is geen toeval, toeval bestaat niet.

    een paar programmeurs in India is niet duur om een app te onderhouden, het zal niet om de kosten gaan, maar meer als strategische zet, Apple of juist de concurrent van Apple moet hier belang bij hebben, dit samen met het stoppen van de gadgets, dus ...

    over enkele weken! zullen we het weten
    Of al eerder...nu al in het nieuws....
  12. Koos99 15 september 2017 18:49
    quote:

    tatje schreef op 15 september 2017 18:00:

    Ik weet niet of dit de Tom Tom side is en dit door ook NRC werd geplaatst.
    Weet zelfs niet of het september 2017 betreft, denk van wel !

    nl.support.tomtom.com/app/answers/det...

    Ik kreeg daar ook een mail over.
    Ik begrijp alleen niet wat het verschil is tussen de navigatie app voor I-Phone en de TomTom GO Mobile App

    Hieronder de inhoud van de mail hierover:


    September dit jaar is de laatste maand dat de navigatie-app voor iPhone wordt ondersteund.

    Bedankt dat je met ons op reis bent gegaan. We hebben veel gehad aan je feedback en hopen dat je een geweldige navigatie-ervaring hebt gehad.

    Hoewel dit het einde is van deze app, hopen we dat we je weer mogen begeleiden in de TomTom GO Mobile-app, waarvan je gratis gebruik kunt maken. We hebben ons uiterste best gedaan om de belangrijkste functies van deze app in te bouwen in de nieuwe app. Je kunt onder andere gebruikmaken van deze functies:


    Tussenpunten
    Files vermijden
    Alternatieve routes
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links