Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+0,78%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 241K

AMG september 2017: Dobberen of doorstomen

785 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. ToniPantaloni 12 september 2017 08:58
    Ik heb me jullie argumenten op me in laten werken en zojuist voorbeurs mijn verkooporder ingetrokken. Klinkt plausibel, ik zet een stop-loss op mijn verkoopprijs die ik voor vandaag in gedachten had zodra we daar (met enige marge) overheen zijn. Bedankt Tom3, Aandeeltje, Wf3. Ik neem aan dat ik ook mag komen uithuilen bij jullie als het alsnog mis gaat? ;-)
  2. forum rang 6 Tom3 12 september 2017 09:26
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 12 september 2017 08:50:

    [...]
    Batterijenfabriek Leclanche is nog voor een prikkie te koop: 2,12.
    Bizar dat dit bedrijf op de rand van de financiële afgrond bungelt. De grootste aandeelhouder, een Chinees uiteraard, heeft er net nog geld bijgedaan. Een ordentelijk halfjaarbericht over 2017 is er (nog) niet. Hier moet echt iets helemaal mis gegaan zijn. Durft iemand deze aandelen op te rapen?
  3. Vogeltje71 12 september 2017 10:05
    quote:

    Tom3 schreef op 12 september 2017 09:26:

    [...]

    Bizar dat dit bedrijf op de rand van de financiële afgrond bungelt. De grootste aandeelhouder, een Chinees uiteraard, heeft er net nog geld bijgedaan. Een ordentelijk halfjaarbericht over 2017 is er (nog) niet. Hier moet echt iets helemaal mis gegaan zijn. Durft iemand deze aandelen op te rapen?
    Ze zijn druk bezig met echte projecten (veerboten scandinavie, laadpalen canada, samenwerkingsverbanden china en india). Ik ben de afgelopen weken redelijk fors ingestapt. Als spannende lucratieve beleggingspoot met het geld dat uit AMG is "gespoten" #alsindsdec2008allesmeegemaakt. We zullen het zien, leg ze weg en wacht rustig af...
  4. forum rang 4 Louis Pasciuto 12 september 2017 10:33
    Bij Leclanche gaat even de kost voor de baat uit. Ik ben een paar weken geleden ook ingestapt in leclanche. Niet voor de snelle winst, gewoon op de plank leggen. Mooie aanvulling op AMG. Break-even punt wordt over ruim een jaar verwacht. Ze hebben een interessante Ava-bijeenkomst van onlangs op hun site staan.

    www.leclanche.com/investor-relations/...
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 september 2017 10:35
    quote:

    Louis Pasciuto schreef op 12 september 2017 10:33:

    Bij Leclanche gaat even de kost voor de baat uit. Ik ben een paar weken geleden ook ingestapt in leclanche. Niet voor de snelle winst, gewoon op de plank leggen. Mooie aanvulling op AMG. Break-even punt wordt over ruim een jaar verwacht. Ze hebben een interessante Ava-bijeenkomst van onlangs op hun site staan.

    www.leclanche.com/investor-relations/...
    Leclanche lijkt mij een perfecte overnamekandidaat.
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 12 september 2017 12:20
    quote:

    I_make_5_bets_all_in schreef op 12 september 2017 11:45:

    kunnen we het hier bij AMG houden? dank...
    ik kan het ook niet helpen! Wellicht is dit een mooi afscheidscadeau voor Heinz...??
    ----------------------------------------------------------------
    Mercedes-AMG presenteert 'hypercar' met Formule 1-techniek
    Gepubliceerd: 12 september 2017 12:09 Laatste update: 12 september 2017 12:08

    Mercedes-AMG heeft de Project One onthuld. Het is een zogenoemde 'hypercar' met techniek uit de Formule 1.

    De 'Project One' krijgt nog een andere naam, maar is verder nagenoeg klaar voor productie. De auto beschikt over een uit de Formule 1 afkomstige 1,6-liter V6, die in combinatie met vier elektromotoren ruim 1.000 pk vermogen levert.

    De Project One kan daarmee een topsnelheid van boven de 350 km/h halen.
    Vierwielaandrijving en handbak

    De aandrijflijn laat het vermogen zowel op de voor- als de achterwielen los. Meer dan 680 pk gaat naar de achterwielen. De voorwielen krijgen ieder 163 pk te verwerken. Volledig elektrisch kan de auto 25 kilometer afleggen.

    Schakelen in de Project One gaat middels een handgeschakelde versnellingsbak met acht versnellingen. Een kundige bestuurder moet daarmee in minder dan 6 seconden naar een snelheid van 200 km/h kunnen optrekken.
    Interieur

    Ook het interieur van de Project One is al te zien en daarin lijkt het er bijna zo eenvoudig aan toe te gaan als in een Formule 1-auto. Reguliere klokken zijn vervangen door schermen en niets overbodigs lijkt aanwezig. Zowel het stuur als de pedalen zijn aan de positie van de bestuurder aan te passen. Het stuurwiel lijkt ook afkomstig uit een F1-auto.

    Achter de stoelen is weliswaar nog enige vorm van bagageruimte te vinden. Een gebruikelijke achteruitkijkspiegel is vervangen door een aan een scherm gekoppelde camera. Overigens is niemand minder dan F1-coureur Lewis Hamilton betrokken geweest bij de ontwikkeling van de auto.

    Mercedes-AMG gaat slechts 275 exemplaren bouwen, die allen al zijn verkocht. Goed nieuws: er komt ook een aantal naar Nederland.

    www.nu.nl/auto/4918745/mercedes-amg-p...
  7. [verwijderd] 12 september 2017 14:27
    Goedemiddag AMG'ers,

    Ik volg ook met meer dan gemiddelde belangstelling AMG ('k ben voornemens een serieuze positie in het fonds op te bouwen). Onderstaande berichten/opinies brengen mij dan toch weer aan het twijfelen.

    multimediafiles.kbcgroup.eu/economic/...

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet duiden?

    Bedankt en groeten,
    65+
  8. forum rang 6 Tom3 12 september 2017 14:53
    @ 65+ bedankt voor het delen. Het geeft inderdaad aan dat het succes van lithium niet eeuwig kan duren. Maar goed dan heeft AMG nog vanadium in de aanbieding. Weer een reden om voorlopig maar niet in de lithiumcarbonaat te gaan. Vereist een flinke investering, AMG zou daar een junior partner worden. Ook Leclanche wordt genoemd (iets voor het Leclanche draadje?).
  9. forum rang 6 Tom3 12 september 2017 15:35
    Ziet er goed uit voor in ieder geval aluminium:

    Zet de correctie bij basismetalen door?
    Dinsdag 12 september 2017 15:17
    Naast ijzererts en steenkool prijken ook de basismetalen bovenaan de lijst van best presterende grondstoffen in 2017. De London Metal Exchange index (LMEX) van basismetalen klom vorige week naar het hoogste niveau sinds de zomer van 2014. De index startte de opmars begin vorig jaar en 2016 werd afgesloten met een winst van 21%. Tussen begin 2017 en de eerste week van september kwam er nog eens 23% bij, meteen goed voor de langst durende bullmarkt voor de LMEX in meer dan tien jaar. Eind vorige week kregen de metalen die tot de index behoren met winstnemingen te maken en dat zette begin deze week door. Maar het is voorlopig nog te vroeg om daar uit af te leiden dat de opwaartse trend gebroken is.
    China
    De opmars van de basismetalen en gerelateerde grondstoffen als ijzererts en steenkool is enerzijds toe te schrijven aan China en anderzijds aan de daling van de dollar. Een goedkopere dollar maakt metalen goedkoper. Met name China is daar als grootste verbruiker en importeur van onder meer steenkool en ijzererts erg gevoelig voor. Maar China speelde ook een belangrijke rol aan de aanbodzijde. Het overaanbod dat de metalen tot voor enkele jaren nog parten speelde, is nu grotendeels verdwenen.
    Dit is bijvoorbeeld het geval bij aluminium, dat jarenlang werd geplaagd door overcapaciteit en hoge voorraden als gevolg van de talrijke lokale aanbieders in China. De Chinese overheid heeft deze nu aan banden gelegd. Tegelijk stijgt de vraag door de groei van de Chinese auto-industrie. Aluminium werd dit jaar al ruim een kwart duurder en koper moet daar met een prijsstijging van 24% weinig voor onderdoen. Zink, waar het aanbodoverschot heeft plaatsgemaakt voor een deficit, doet het nog beter met een klim van 27% sinds het jaarbegin.
    Naast de goedkopere dollar en de factor China speelt mee dat de risicobereidheid bij de investeerders erg groot is. Zo steeg het aantal speculatieve longposities (om in te spelen op verdere prijsstijgingen) bij termijncontracten met koper als onderliggende waarde de voorbije weken naar een nieuw recordniveau. Deze parameter is ook bij de andere metalen fors toegenomen, wat kwetsbaar maakt voor winstnemingen.
  10. aandeeltje! 12 september 2017 22:28
    quote:

    65+ schreef op 12 september 2017 14:27:

    Goedemiddag AMG'ers,

    Ik volg ook met meer dan gemiddelde belangstelling AMG ('k ben voornemens een serieuze positie in het fonds op te bouwen). Onderstaande berichten/opinies brengen mij dan toch weer aan het twijfelen.

    multimediafiles.kbcgroup.eu/economic/...

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet duiden?

    Bedankt en groeten,
    65+
    Dit gaat dus over batterijproducenten waar ook aangekaart wordt dat er wat uitdagingen zijn in de sector. Is mijn stelling ook. Maar dit treft AMG niet sterker uit het artikel is duidelijk te halen dat voorlopig de LI batterij het zal moeten doen. Prima voor AMG als een van de leveranciers van LI.

    Wat is je probleem met het duiden van dit artikel?

    (Ik blijf uit beleggingen in batterijfabrieken want heb wat in het artikel geschetst wordt ook zelf in gedachte en letterlijk hier ook aangegeven dat ik verwacht dat batterijproducenten wel eens in dezelfde spagaat kunnen komen als de zonnepanelenproducenten. Flinke concurrentie dus en de drang om groter en groter te worden ten koste van financiele resultaten, vind je wel even terug)
    Wat in het artikel geschetst wordt, is naast wat betere inhoudelijke analyse precies wat ik denk.
    Weerhoudt mij dus juist niet om wel in AMG te beleggen. Ik hoop van harte dat ze niet gaan deelnemen in een batterijenventure, want dan blijf ik niet lang zitten. Exact zoals ik afscheid heb genomen van AMG ten tijde van de Tiimenco deelname. Even meegehyped en toen eruit en de neergang zien gebeuren.

    Verder vind ik het meer interessant om juist blik te houden op de andere business van AMG. Het echte LI effect zullen we nog even op moeten wachten. Het mooie van AMG is juist dat de huidige koers nog eigenlijk min of meer verdedigd kan worden met de ontwikkeling van de huidige business. Als die business zich zo blijft ontwikkelen is de kams op terugval klein en is er m.i. Nog geen luchtbel ontstaan of AMG tever vooruit gelopen op de LI 'hype' .
  11. aandeeltje! 13 september 2017 01:08
    Even kort rekenen. 7 mln autos in nl. Laten we zeggen 6 mln in gebruik. Hiervan 5 mln frquent gebruik dus opladen onderweg of op parkeerplaatsen. Etc. Moet je denk ik wel 5mln oplaadpunten hebben, overal wat en bezetting van 30% lijkt al goed.
    Installatiekosten oplaadpunt grootschalig 2.000 per punt, ex koper in grond.
    5 mln x 2.000 is 10 miljard. Gooi er 10 miljard bij voor koper in de grond. Waarschijnlijk 20 miljard. Kom je in nl op 20 tot 30 miljard. Dan allerlei adviesbureaus etc ertussen. 25 tot 35 miljard.
    Ok dan heb je een start liggen. Volgt onderhoud, vervanging, etc etc. 7 miljard per jaar

    41 miljoen is helemaal niets!

    Maak jij eens een rekensom voor duitsland....

    Laten we ons vooral bezig houden met AMG op dit draadje en niet electrisch rijden, batterijenproducenten etc...de omgevingsfactoren zijn wel van belang, maar de strekking is met LI zit het voorlopig wel goed. AMG gaat medio volgend jaar boost geven aan LI business. Helft van productiecapaciteit alsdan inmiddels verkocht. De rest volgt ook wel tegen mooie winstgevendheid. Dat komt. Verder heeft AMG nog hoop andere metalen in huis waar de verkoopprijzen en dus omzetten AMG stijgend zijn. Sommige posities sterk, sommige minder.
    De services tak groeit ook. Dus eigenlijk is er weinig meer te zeggen dat de winstgevendheid een boost krijgt. Vooralsnog geen signalen dat we ons druk moeten maken dat dit beeld verandert. Verder nog een dossiertje Tant en uiteraard vele kleine zaken. Is uiteindelijk in het grote geheel niet spannend. Tant kost maximaal 5mln wjnstgevendheid per jaar, maar goed komen ook wel weer klanten voor, los van afloop dossier. Nu even spannend, maar niet in het grote geheel

    Graag zou ik me nu weer willen concentreren op de huidige business van AMG. Mijn stelling is dat de koers van AMG op dit moment eigenlijk volledig is te verdedigen met de huidige buiness ofwel er zit nog geen (luchtbel) LI in.
    Ik praat niet naar porto, dat werkt toch niet.
    Even goed zeg ik dat als de koers nu 50 zou staan ik onmiddellijk alles zou verkopen. Ja de koers gaat naar 50plus is mijn verwachting plus van anderen hier, maar dat zou toch niet reeel zijn NU, meer over 1 jaar vanaf nu. Daarin enig speculatief en toekomst meegenomen, maar niet overdreven.
785 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links