Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES
Volgen
Tomtom25 schreef op 8 september 2017 22:30 :
Iedereen al volgeladen voor dinsdag en woensdag....en misschien wel maandag as al wel.....was nl vorig jaar ook al op maandag.....succes een ieder komende week.....op naar eerst maar weer eens de 10.....
Heb nog wat munitie voor het welbekende fenomeen, drukken dag voor het goede nieuws.
Tomtom25 schreef op 8 september 2017 22:30 :
Iedereen al volgeladen voor dinsdag en woensdag....en misschien wel maandag as al wel.....was nl vorig jaar ook al op maandag.....succes een ieder komende week.....op naar eerst maar weer eens de 10.....
Jammer dit!!
xynix Volgens mij zijn we collectief vergeten dat TomTom zelf dit jaar nog met een eigen SDC-concept zou komen met een eigen "full stack", voor "demo purposes". Het is overigens niet de bedoeling dat TomTom in de toekomst ook zelfrijdende auto's gaat verkopen. Titulaer ziet het wel gebeuren dat er 'een keer een zelfrijdende auto met een TomTom-logo erop te zien zal zijn', maar dat zal dan voor onderzoek zijn.www.bright.nl/nieuws/tomtom-koopt-sta...
nog maar een paar nachtjes slapen................... 29 Sep 2016 TomTom expands HD Map coverage to over 200K kilometres 29 Sep 2016 TomTom Launches On-Street Parking Service to Help Drivers Find that Parking Spot 29 Sep 2016 Volkswagen Group extends TomTom Traffic Service to ŠKODA 29 Sep 2016 TomTom Connected Navigation Chosen by Volvo Trucks 28 Sep 2016 NVIDIA and TomTom Develop Mapping System for Self-Driving Cars 26 Sep 2016 The Flexibility of TomTom's Navigation Components Are Showcased on the New PEUGEOT i-Cockpit® 26 Sep 2016 TomTom showcases precise localisation capability with live demo of its HD Map and RoadDNA products
Soms moet je geluk hebben. Door puur toeval stuitte ik op de mooiste GPS-traces ever shown by TomTom: de.discussions.tomtom.com/live-dienst... Dit verhaal is bedoeld voor lezers die geïnteresseerd zijn in de geheimen achter TT's onvolprezen live traffic en de rol van TT's eigenste probes daarbij (pnd's, inbouw, apps, TTT). Zo'n trace is opgebouwd uit afzonderlijke GPS-bepalingen (ca 25 per minuut) door een probe. De groen/gele lijntjes lopen bijna horizontaal en horen bij redelijke snelheden (hier 50-70 km/h). De rode traces vertegenwoordigen langzamere voertuigen, bij de korte 'stapjes' daarin moest men echt even in de remmen. Wat is er nu zo mooi aan deze traces? Ze zijn zo duidelijk en vooral: ze zijn afzonderlijk te tellen! Er reden in het weergegeven uur dus 29 (met een beetje goede wil 30) probes over dit stukje Deisterallee in Hameln. Nou ja én, zal je zeggen. Ik werd getriggerd omadat ik die weg ken, nou ja, ik ben er een paar keer in Hameln geweest. Het is een drukke omgeving, maar omdat het een stedelijke weg bijna in het centrum is, is de verkeersintensiteit niet hoog. Zeg ca 20 voertuigen per minuut per rijrichting. Tel zelf maar eens in de stad. Om precies te zijn: in het betreffende uur reden er ongeveer 1050 voertuigen in de oostelijke richting over de Deisterallee. Hoe ik dáár weer aan kom? Tja, je kent je vak en vindt vrij makkelijk de verkeerscirculatieplannen van de gemeente Hameln. En nu gaat het leuk worden: De penetratiegraad van connected TomTom devices is daar dus 30/1050 = 2,86%. Extrapoleren naar heel Dld (54,6 mln Kraftfahrzeuge incl. Motorräder) geeft 1,56 mln connected TT-probes. Ik denk dat NL en Frankrijk een vergelijkbare penetratiegraad kennen, voor de hele EU zal het wat lager zijn, zeg 2,6% gemiddeld. Bij 300 mln geregistreerde voertuigen (2016, excl. motoren) zijn dat 7,8 mln TT probes in de EU-landen. Tel daar de resterende Europese landen bij, verder Noord-Amerika (ca 20% van de EU-omzet), en daarna de rest van de wereld (met op dit moment natuurlijk een lagere penetratiegraad) en je zit toch al gauw op 10 à 11 mln echte TT probes . And counting. Dit getal heb ik hier het laatst jaar wel vaker geroepen, maar dat was gebaseerd op ruwe extrapolatie van het laatste officiële getal van TomTom: ca 6 mln begin 2015 (in een interview met founder Pauwels). Het bovenstaande is een nieuwe en op zichzelf staande schatting. Mijn weekend is al goed, heb al een uur geleden een borrel ingeschonken! En wat schuift het, hoor ik jullie vragen? Zoals Wies vaak betoogt, moeten we het van de assetwaarden hebben. Voor mij behoren TT's knowhow op traffic-gebied en hun actieve probes ook tot hun waardevolle assets. Er is geen enkele club ter wereld die daaraan kan tippen.
Tot slot, en om kritiek voor te zijn: connected auto's zitten vermoedelijk wat vaker op de weg dan allerlei oude schichten, en zijn daarom oververtegenwoordigd in de tellingen. Maar daartegenover staat dat men de navigatie-apparatuur niet altijd aan heeft staan, of de smartphone (met app) voor een kort tripje thuisgelaten heeft. Qua orde van grootte zit ik goed, zeker weten.
Met dank aan TomTom:www.ndw.nu/blog/bekijk/12/de_juf_staa... De conclusie is gerechtvaardigd dat die vertraagde wegbrengouders tot een significant verkeerseffect hebben geleid. Op zo’n 1000 km weg kon een reistijdwinst worden ervaren– en dat is echt niet alleen toe te schrijven aan de dagelijkse fluctuatie van het verkeer. Wat dat aangaat kun je dus gewoon doorgaan met het verkondigen van je file-oplossing. Want echt, als een klein deel een uurtje later vertrekt, zijn misschien niet alle verkeersproblemen opgelost, maar wel een belangrijk deel. Zie hier TT's smart-city concept, door de ogen van een brave bij NDW werkende moeder. Dag Marthe, en de groeten aan de geweldige Tiffany. You know.
Beperktedijkbewaking schreef op 9 september 2017 02:29 :
Tot slot, en om kritiek voor te zijn: connected auto's zitten vermoedelijk wat vaker op de weg dan allerlei oude schichten, en zijn daarom oververtegenwoordigd in de tellingen. Maar daartegenover staat dat men de navigatie-apparatuur niet altijd aan heeft staan, of de smartphone (met app) voor een kort tripje thuisgelaten heeft.
Qua orde van grootte zit ik goed, zeker weten.
Goed werk! Mooi dat je initiële schatting nu bevestigd wordt, al is het maar op een klein stukje Duitsland. Maar wel Duitslan, Heimat van HERE. Best kans dat elders de penetratie nog wat hoger is, bv. FRankrijk. Wat betreft de smartphone thuislaten denk ik niet dat je dat moet overschattten. Bij veel mensen is dat alleen mogelijk als deze chirurgisch verwijderd wordt :-)
@ BDB - precies ! "best-in-class traffic service " duidelijker kan niet, maar als je dan in hetzelfde rapport leest dat de waarde voor value berekening conservatief op 700k euro komt, dan vraag je je echt af " wie proberen ze hier nu de wol over de ogen te trekken ? " en als je dan ook nog hoort hoe HG in de laatste CC stelt dat acquisities enkel aan over de top prijzen kunnen voor Telematics, dan vraag je je toch wel af, waar gaat dit over ?cave canem schreef op 7 september 2017 19:19 :
dit is de laatste update die ik voorbij zie komen is van eind augustus
"delivering on automotive "
TT versus HERE
TT's map platform is better than that of HERE
TT uses a combination of traditional map-making ( cars with camera's on top driving around) and community input.
the latter input sets it apart from the competition, as TT's community input is unprecedented, with 400m sources of probe data that feed into its database.
the quality of the probe data has already resulted in a best-in-class traffic service, but now it also results in cost-efficient high-quality map-making
In noord Korea is het vannacht tijdens de feestdag iig rustig gebleven. Meestal op feestdagen laat kim zijn vuisten zien. Op naar maandag waar misschien net als vorig jaar al wat naar buiten komt.
AB @BDB. Wat ik dan weer verrassend vond in het TomTom commentaar op het gebruikersprobleem:Wir können nicht genau sagen wo der Fehler liegt, aber wir vermuten auch dass irgendeine eingehende Information falsch interpretiert wird, sodass dieser Abschnitt fälschlicherweise diese Meldung enthält. Ich kann definitiv bestätigen dass es nicht an den TomTom-Verkehrsinformationen liegt, in welchen der TMC-Funk bereits integriert ist. Der Kommentar meiner Kollegen deutet auch darauf hin dass der TMC-Funk an sich ebenfalls keine solche Meldung ausgibt. Daher die Vermutung der Experten dass das Renault-System irgendwie die einkommenden Informationen falsch interpretiert. Da wir keinerlei konkrete Informationen zu diesem System haben, können wir hier aber nur spekulieren . Deswegen raten wir direkt in Kontakt mit Renault zu treten, um dieses Problem dort zu melden. Dat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik weet niet of deze functionaris weet waar hij het over heeft. Veel opstartkosten bij TomTom worden volgens mij toch juist gemaakt door het samen met de klant uitvoeren van de engineering om voor een specifiek model de hele keten (zelfs tot aan de UX) werkend te krijgen?
xynix schreef op 1 september 2017 10:42 :
[...]
Bosch doet heel jubelend over de vooruitzichten voor hun nieuwe eAxle, waarmee de ontwikkeling van elektrische wagens in relatief kleine series enorm kan worden versneld. Zouden de orders uit o.a. China al over de plinten klotsen? Bosch durft zelf al het begrip "miljardenomzetten" zonder gêne in de mond te nemen.
Ik mag zelf Bosch graag heel hoog gaan zien vliegen in China. Daar ligt me een markt voor het oprapen, waar je koud van wordt! En het moet gek lopen als zich dat niet in hoog tempo door ontwikkelt tot de inzet van SDC-functionaliteiten level 4, die technisch zo goed als klaar zijn. De juridische en daadwerkelijke implementatie kant ligt in China vele malen gemakkelijker dan in bijvoorbeeld het "complexe" Europa.
Als de Chinezen echt willen kan er in één tot anderhalf jaar heeeeeeeel veel gebeuren. 2019 als het jaar waarin het ECHT gaat gebeuren. En aanleiding is er genoeg in die supervieze steden, waar geen normaal mens meer wil leven als hij/zij gezond wil blijven. De batterijproductie gaat ook van nieuw initiatief naar nieuw initiatief.
Ik denk dat wij ons in Europa over 4 jaar compleet verbazen over hoe snel het is kunnen gaan in China. Waarbij het eng is hoe snel je tot "ontwikkelingsland" kunt verworden als je niet bij de les blijft. Gelukkig heeft Bosch tijdig de juiste strategische keuzes gemaakt, en mogelijk mag TomTom meeliften in de slipstream.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat die eAxle ook ingebouwd kan worden in bestaande auto's waar hij de brandstofmotor vervangt. Dat zou natuurlijk een gigantische markt zijn. Overigens zijn er al bedrijfjes die auto's kunnen ombouwen zie bv dit:rebbl.com
Beperktedijkbewaking schreef op 9 september 2017 02:13 :
En wat schuift het, hoor ik jullie vragen? Zoals Wies vaak betoogt, moeten we het van de assetwaarden hebben. Voor mij behoren TT's knowhow op traffic-gebied en hun actieve probes ook tot hun waardevolle assets. Er is geen enkele club ter wereld die daaraan kan tippen.
Elk android device is een probe. Elk Apple device is een probe. Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen). etcetera, etcetera... Probes zijn niets (meer) waard.
Slainte schreef op 9 september 2017 13:43 :
[...]
Elk android device is een probe.
Elk Apple device is een probe.
Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen).
etcetera, etcetera...
Probes zijn niets (meer) waard.
Leg eens uit dan. Je mag zomaar geen gebruik maken van Apple probes volgens mij. TomTom wel, omdat dat in hun overeenkomst staat.
Gaat het nog wat worden met TT? Niet he. De boel maar opsplitsen en verkopen.
Maxoptra and TomTom Streamline Mobile Operations for South African Telecom Provider WIRUlink, one of South Africa’s fastest growing telecom providers, has turned to Maxoptra to improve its field service operations. Integrated with WIRUlink’s in-cab telematics solution from TomTom, Maxoptra’s cloud-based dynamic route planning and scheduling software has already helped the company increase the efficiency of its installation and service teams, boost customer service and reduce costs. WIRUlink provides voice and data services to business and residential customers across South Africa. “Previously, installations were completed on a first come, first served basis, regardless of location, so technicians could potentially be driving between areas even when there were more orders in the same area,” commented Riaan Maree, Technical Director at WIRUlink. “And, despite having in-cab navigation devices, some engineers would stick to their own routes, leading to wasted time and travel expenses.” WIRUlink currently operates a fleet of 22 service installation and support vehicles. Since implementing Maxoptra, WIRUlink has been able to automatically optimise routes to ensure staff spend the minimum amount of time per day travelling and reduce overall mileage. This has led to a significant increase in productivity, enabling, on average, twice the number of new customer installations each day. Orders are automatically sent to the in-cab TomTom devices, and live traffic events are taken into consideration to re-route vehicles and inform customers of potential delays. Using Maxoptra, our logistics team has full visibility of every vehicle and every order – information that can easily be shared with the customer and management alike,” continued Maree. “Since implementing Maxoptra, we can serve more customers, using fewer resources, which in turn maximises our profitability and secures our potential for future growth. “One additional factor to consider for users contemplating the switch to Maxoptra is that not only is it easy to use – both by our engineers and logistic team, but it was also very easy to implement,” added Maree. “In fact, following a period of testing, we were able to self-implement connecting Maxoptra to our TomTom devices and integrating with other back office systems.” WIRUlink is a licensed telecommunications service provider, offering voice and data services to business and residential customers in South Africa. Recently voted the best Wireless Broadband Service Provider in South Africa, WIRUlink’s customer feedback includes comments such as ‘remarkable pre- and post-installation communication and exceptional installation time – are incomparable’ and ‘extremely impressed with the quality of service and promptness received to date from WIRUlink’.
AANKOMSTTIJD OP JE NAVIGATIE, DAT KAN BETER!www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10329037...
Slainte schreef op 9 september 2017 13:43 :
[...]
Elk android device is een probe.
Elk Apple device is een probe.
Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen).
etcetera, etcetera...
Probes zijn niets (meer) waard.
Google heeft veel meer data en weet/kan gebruiken van miljoenen phones exact hoe snel en waar en in welke richting men beweegt. Daarvoor is een willekeurige app die gps nodig heeft genoeg. Alleen als je gps afzet en je internetverbinding - aar wie doet dat nu telkenmale komt er geen data. Connected zijn we 24 uur per dag, 365,25 dag per jaar. Zelfs opfiets paden, wandelpaden in het bos kan men ongeveer schatten hoe druk het is en of iemand op een fiets zit, aan het trimmen is of gewoon wandelt.
aandeeltje! schreef op 9 september 2017 14:17 :
[...]
Google heeft veel meer data en weet/kan gebruiken van miljoenen phones exact hoe snel en waar en in welke richting men beweegt. Daarvoor is een willekeurige app die gps nodig heeft genoeg. Alleen als je gps afzet en je internetverbinding - aar wie doet dat nu telkenmale komt er geen data. Connected zijn we 24 uur per dag, 365,25 dag per jaar. Zelfs opfiets paden, wandelpaden in het bos kan men ongeveer schatten hoe druk het is en of iemand op een fiets zit, aan het trimmen is of gewoon wandelt.
Hoe dan? Als ik een iPhone heb, heeft Apple dan toestemming gegeven aan Google om mijn GPS-trace te downloaden? Of heb ik dat zelf gedaan? En hoe doet Google dat dan, via welke internetverbinding? Via mijn Vodafone-abonnement? Of tapt Google de GPS-satellieten af? Zal allemaal best misschien, maar ik heb geen idee. Jij wel, dus svp, legt het uit?
Hik schreef op 9 september 2017 09:52 :
...
Daher die Vermutung der Experten dass das Renault-System irgendwie die einkommenden Informationen falsch interpretiert.
Da wir keinerlei konkrete Informationen zu diesem System haben, können wir hier aber nur spekulieren . Deswegen raten wir direkt in Kontakt mit Renault zu treten, um dieses Problem dort zu melden.[/i]
Dat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik weet niet of deze functionaris weet waar hij het over heeft. Veel opstartkosten bij TomTom worden volgens mij toch juist gemaakt door het samen met de klant uitvoeren van de engineering om voor een specifiek model de hele keten (zelfs tot aan de UX) werkend te krijgen?
Inderdaad merkwaardig. Als het echt een apparatuurfout is bij Renault, zou de fout denk ik vaker moeten voorkomen. Het betreft overigens een andere locatie en een ander probleem dan bij die weg in Hameln waar ik het in mijn eerdere post over had.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)