Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dokus 6 september 2017 15:00
    quote:

    pieterbell schreef op 6 september 2017 13:33:

    [...]Hallo Wies,
    Zo heel lang moet het onderbrengen van @TT bij een company van naam ook niet meer duren, des te langer dat er wordt gewacht des te lager de opbrengst.
    Mijns inziens ligt de beste oogsttijd achter ons, vorig jaar ten tijde van @HERE e.d. kon een hoofdprijs worden gevangen en daarbij ook nog 'gratis' geld dus een miljardje meer of minder was toen geen probleem.

    Succes........Peter
    wat een onzin... HERE heeft alleen een benchmark gezet. Kaarten worden met de dag meer waard aangezien aangezien iedereen er steeds meer van overtuigd raakt dat ze nodig zijn.

    Kijk naar alle samenwerkingsverbanden van TT (Baidu, Microsoft, Nvidia, etc)
    Alleen het verdienmodel is en blijft vaag. Dit komt mede door TT zijn communicatiebeleid... of te wel het gebrek eraan.

    zolang er geen disruptions komen, nb; technologie die kaarten overbodig maakt komt die 20 / 25 eu wel
  2. [verwijderd] 6 september 2017 15:07
    quote:

    paulta schreef op 6 september 2017 14:44:

    "Als alleen de kaarten al 18€ p/a waard zijn"

    Ik zie het als een vaste lasten post, kaarten moeten bijgehouden worden, elke stoeprand, verhoogde rioolput deksel...alles moet er weer real time op.

    Twee uur geleden zag ik een scan-auto in Lijnden rijden, de hele kerstboom op het dak, alles coveren, parkeerplaatsen meenemen, dat industrie-gebied komt misschien wel 3x per jaar aan de beurt!

    De vaste kosten per meter zullen alleen maar stijgen met dat HD en autonoom autorijden, iedereen wil de kaarten, niemand wil de kosten, er zit ook helemaal geen marge op blijkt telkens bij de kwartaalcijfers.

    Verhoog de kosten voor het gebruik van die kaarten met zeg 40% om TT een paar euroton netto winst per kwartaal extra te gunnen....
    x

    Dat gaat toch automatisch door probs enz.. Na een aantal meldingen wordt dit gewijzigd volgens mij. Iemand??
  3. [verwijderd] 6 september 2017 15:40
    quote:

    Dokus_ schreef op 6 september 2017 15:00:

    [...]

    wat een onzin... HERE heeft alleen een benchmark gezet. Kaarten worden met de dag meer waard aangezien aangezien iedereen er steeds meer van overtuigd raakt dat ze nodig zijn.

    Kijk naar alle samenwerkingsverbanden van TT (Baidu, Microsoft, Nvidia, etc)
    Alleen het verdienmodel is en blijft vaag. Dit komt mede door TT zijn communicatiebeleid... of te wel het gebrek eraan.

    zolang er geen disruptions komen, nb; technologie die kaarten overbodig maakt komt die 20 / 25 eu wel
    Nix onzin, is mijn mening net als jij recht hebt op je eigen mening.
  4. mark60 6 september 2017 15:42
    Komt er nog een draadje beurs Frankfurt. Dan kan deze er alvast op

    www.autozine.nl/kia/sorento/nieuws/ki...

    Nieuw zijn verder het stuurwiel, het overzichtelijke instrumentencluster, de verbeterde LCD-display voor de klimaatcontrole en een fors 8-inch touchscreen voor de bediening van het infotainmentsysteem (Audio Visual Navigation) met geïntegreerde navigatie en Kia Connected Services powered by TomTom
  5. [verwijderd] 6 september 2017 15:50

    Koos, kan best eens gelijk hebben
    er heerst een unheimisch gevoel over de tent, waarom zo plots die ommezwaai tussen 2 kwartalen van het gaat goed tot zo kunnen we niet verder met Sports
    ook de verandering van toon bij MdD en bij Kepler en die zijn mee geweest op roadshow
    het nu aangekondigde inkoop programma, de review van Sports , waar iedereen een exit in leest, de aftakeling van PND , de stagnatie bij Telematics en de verandering van insteek

    dan nog de leegloop op voorhand bij consumer en het vertrek van deze toch wel hot shot binnen TT

    dit alles zijn tekenen dat er verandering op til is, als je dan verder ziet hoe de koers eenvoudig op de plaats te houden is en elke rally makkelijk teruggezet kan worden , doet dit mij althans vermoeden dat er een exit aan de Beurs aan zit te komen en ben bang dat het controleren van de koers van het aandeel niet anders is als bij andere bedrijven die overgenomen werden, men moet namelijk de premie kunnen verantwoorden die men gaat betalen

    verder weigeren de Bestuurders elke vorm van ondersteuning die het aandeel zou kunnen gebruiken, men deelt enkel het hoogst noodzakelijke.

    TT heeft het gewoon zwaar en dat zien we aan het koersgedrag, en met Fiat , een echt belangrijke klant voor TT in limbo en dan nog die verrotte Duitsers die straks de volgende deelnemer melden, het is te hopen dat het Ford of Bosch niet is, dan gaan ze kunnen inslaan onder in de 8 of zelfs in de 7 en dan voelt 12 euro volgend jaar als exit niet aan als stelen, doch als een opluchting.

    het aandeel had na de positieve toon al lang weer @ 10 plus moeten staan, zeker daar de sector zo ontzettend meezit, maar dat lukt niet
    we staan met 9 nog steeds 3 euro onder de high van eind 2015 en dat met beurzen aan de highs en ook nog in een super gedreven sector.

    iedereen hier dacht dat de Duitsers met HERE over betaalden als je het met TT vergeleek, nou ze hebben allemaal boekwinsten genomen op de acquisitie en dat op basis van nieuwe toetreders, dus geen opwaardering frommelen omdat het een boekhoudkundig truc betreft, Neen - gewoon basis nieuwe aandeelhouders.

    bizar, dat hele TT hier aan 2 miljard euro, maar ja de cijfers kunnen de koers ook niet ondersteunen, het moet allemaal uit verwachtingen komen en die wortel kan je niet eeuwig vooruit blijven schuiven

    bij TT zit er altijd wel iets tegen, zoals MdD aangeeft "for TT short term some (minor) headwinds to be expected" .. maar ja wie gelooft MdD nou ?... behalve de koers, blijkbaar.

  6. [verwijderd] 6 september 2017 15:56
    quote:

    xynix schreef op 6 september 2017 15:51:

    Mooi om te zien, deze totale verkopers staking in de aanloop naar de IAA. Als Fat Kim geen hele enge dingen gaat doen moet er een mooie anderhalve week aan kunnen komen.
    Klopt, hoop het ook, al blijven ze het proberen met lage aantallen in een wat dalende beurs nog steeds te drukken. Zelfs nu nog.
  7. visje 6 september 2017 16:25
    @wies, je mening over TOM2 is behoorlijk aan het veranderen, daar zul je het zelf ook mee eens zijn. Je blijft wel long? Kort na de Q2 cijfers was je erg positief.
    Feit blijft wel dat JPM zijn short positie (voor een deel) heeft afgebouwd dat zijn toch positieve signalen. Of zie ik dat verkeerd? Greetz.
  8. forum rang 4 Vriendelijke 6 september 2017 16:49
    Het is mij veel te stil komt niks vanuit tt stilte voor de storm!!!!

    Denk persoonlijk dat tt verkocht gaat worden dit jaar nog en dat het bedrag al bekend is bij tt.

    Vond het hele verhaal over aandelen inkoop al heel raar is gewoon een extra bonus voor de directie voor de vele jaren steun aan tt.

    Verkoop zal liggen rond de 18a20 euro.
  9. [verwijderd] 6 september 2017 16:53
    quote:

    visje schreef op 6 september 2017 16:25:

    @wies, je mening over TOM2 is behoorlijk aan het veranderen, daar zul je het zelf ook mee eens zijn. Je blijft wel long? Kort na de Q2 cijfers was je erg positief.
    Feit blijft wel dat JPM zijn short positie (voor een deel) heeft afgebouwd dat zijn toch positieve signalen. Of zie ik dat verkeerd? Greetz.
    Neen, mijn mening is helemaal niet anders - ben nog steeds voor een opsplitsen van de tent en ben ook nog steeds voor kapitaliseren en de onderwaardering is voor mij ook nog steeds aanwezig

    maar ik reken me niet rijk en denk dat TT moeite heeft voor goede cijfers te laten zien en daarom heb ik liever niet het risico op een belofte dat ze NU echt geld gaan verdienen vanaf 2020 onwards en ik liever zie dat ze de tent openbreken, maar anderen hier denken daar compleet anders over en dat mag.

    positie: heb ik zelfs speculatief extra genomen voor de inkoop, maar die laat ik wel allemaal weer gaan , hopelijk met een redelijke profit.

  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 september 2017 21:35
    quote:

    xynix schreef op 6 september 2017 09:13:

    [...]
    @BDB. Als je zelf de tijd mooi weet in te kleuren, klinkt "niet ernstig, wel ongeneesbaar" als een helaas niet vol glas waar gelukkig nog meer dan de helft in zit. Voorzichtig nippend kun je daar lang van genieten. Thumbs up!

    T.a.v. die eAxle denk je in mijn optiek vanuit een te smal kader. De onderwerpen EV (elektrisch rijden) en SDC (zelfrijden) lijken op het eerste oog weliswaar los van elkaar te staan. Maar als Bosch door die eAxle (one stop?) hofleverancier wordt voor de gigantische Chinese elektrificatie projecten die er in de komende jaren aankomen (vele waarschijnlijk al ruimschoots opgestart!), dan is dat voor TomTom als partner voor de door dat zelfde Bosch te leveren SDC-componenten wel degelijk zeeeeeer relevant.

    Alle taxibots zullen elektrisch worden, het overgrote deel van de SDC's ook. Uiteraard zullen niet alle EV's uitgerust gaan worden met het volledige SDC-pakket dat Bosch kan leveren. Maar TomTom is wel degelijk gebaat bij een Tier1 supplier (=TomToms afnemer) die het erg goed gaat doen in de relevante markten.

    Misschien een verschil tussen een technisch aangelegde econoom en een economisch aangelegde techneut?
    Bedankt voor je reactie. Ja, wat je schrijft over die eAxle, daar zit wel wat in. Kan indirect gunstig zijn voor TT, moet ik toegeven.
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links