Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 5 september 2017 12:23
    quote:

    mjmj schreef op 5 september 2017 12:10:

    [...]

    Het kan niet anders dat zo'n soort strategie van de owners bijeffecten heeft die buitenstaanders kunnen traceren. Bijvoorbeeld ontevredenheid bij werknemers, verloop, senior management dat vertrekt enzovoort. De overwegingen van de owners zullen intern niet bij iedereen in goede aarde vallen. En TT bestaat voor een groot deel uit professionals die zelf nadenken en niet slaafs hun directie volgen. De vraag is dan: zijn er signalen van groeiende interne onvrede?

    Als je naar het personeels verloop kijkt zou dat uit interne onvrede kunnen zijn;
    Diverse topmensen zijn al vertrokken. Onlangs nog Jan-Maarten de Vries.

    TomTom mapping the world for Autonomous Driving
    Gepubliceerd op 29 november 2016
    jan-maarten de Vries
  2. [verwijderd] 5 september 2017 12:37
    quote:

    xynix schreef op 5 september 2017 11:56:

    [...]
    Een acquisitie van Wabco? Heel aparte gedachte! OK, er zit best muziek in zelfrijdende trucks, maar dit zou wel heel apart zijn. Als ik eerlijk ben zou dat op mij overkomen als de zoveelste "vlucht naar voren". Doorgaan in een hardnekkig bewijzen dat ze het zelf kunnen. Met hun track-record???!!!

    Waarom zou je je in vredesnaam laten afleiden als er zo'n giga-kansen in EV/SDC liggen? Maar die je dan wel moet oprapen als ze er zijn. Commercieel! En zo "zichtbaar" voor de markt dat er ook partijen buiten dit forum muziek in kunnen zien!
    Nee, ik vind het niet voor de hand liggend. Er hoeft ook niet voor alles een 'groter verband' te bestaan. Soms is het gewoon zoals het is en was JMdV gewoon aan een nieuwe uitdaging toe en moeten we er verder niets achter zoeken. Acquisitie lijkt me het laatste als ik aan TomTom/Wabco denk.
  3. seren 5 september 2017 12:50
    Mijn speculatie over het vertrek van JMdeV is meer dat het regio gebonden is. Misschien komt het zwaartepunt van de SDC ontwikkeling meer te liggen in US/China/Berlijn of Polen, en wil JMdeV meer in deze regio blijven.
    Het zal betekenen dat er meer verschuivingen op komst zijn, en die zijn welkom.
  4. DerksVisie 5 september 2017 12:53
    quote:

    Hik schreef op 5 september 2017 12:37:

    [...]

    Nee, ik vind het niet voor de hand liggend. Er hoeft ook niet voor alles een 'groter verband' te bestaan. Soms is het gewoon zoals het is en was JMdV gewoon aan een nieuwe uitdaging toe en moeten we er verder niets achter zoeken. Acquisitie lijkt me het laatste als ik aan TomTom/Wabco denk.
    Wabco is (als je naar de marketcap kijkt) bijna 4x zoveel waard als TomTom. Zo zie je maar dat een juiste waardering ook belangrijk is om je werknemers te kunnen houden.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 september 2017 13:34
    quote:

    visje schreef op 5 september 2017 09:14:

    Aandelen inkoop start pas nadat ze de jaarlijkse apple fee hebben ontvangen. Betaling vindt plaat in Q3, 10 tallen miljoenen.
    Hoe weet je dat? Is er wel een fee?
    Het verloop van de kwartaalomzetten en defrev bij Licensing sinds 2015 duidt niet op een eenmalige jaarlijkse fee van tientallen miljoenen in Q3.
  6. [verwijderd] 5 september 2017 13:49
    quote:

    DerksVisie schreef op 5 september 2017 12:53:

    [...]

    Wabco is (als je naar de marketcap kijkt) bijna 4x zoveel waard als TomTom. Zo zie je maar dat een juiste waardering ook belangrijk is om je werknemers te kunnen houden.
    EV/EBITDA multiples van Wabco en TomTom zijn redelijk gelijk, dus beide bedrijven zijn redelijk gelijk gewaardeerd. Alleen heeft Wabco een veel hogere omzet en ebitda wat de totale beurswaarde 4x groter maakt.
  7. forum rang 6 tatje 5 september 2017 14:05
    Uit het PB Tom Tom en Baidu van 5 juli 2017.

    Dus oud nieuws.

    Baidu Create AI Developer Conference, Beijing, China, July 5 2017 TomTom (TOM2) and Baidu (BIDU) announced today that they have joined forces to develop high definition (HD) maps for autonomous driving. Their collaboration on the development of a global HD map service combines TomTom and Baidu’s expertise in HD map-making and artificial intelligence (AI). Baidu will leverage TomTom’s Real-Time Map Platform to improve HD map-related technologies utilised in China.

    TomTom’s HD Map and RoadDNA are two revolutionary, highly accurate, digital map products helping automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds. TomTom’s HD Map already covers the USA* and Western Europe**, with over 360,000km of highways and interstates mapped. TomTom already sets a worldwide standard with TomTom real-time mapping technology that helps enable safe autonomous driving.

    Dus Tom Tom heeft HD maps met het PLATFORM en road dna klaar in West Europa en de VS.
    Baidu heeft HD maps klaar in China en is veel verder met artificial intelligence (AI).

    worldwide standard :-) Dit ga je toch niet roepen, als je geen rugdekking hebt :-)

    Ze gaan samenwerken, dus moet dat platform en road dna voor Baidu de ontbrekende schakel zijn.

    Tesla bouwt ook een fabriek in China.

    We linken Tesla aan Tom Tom.

    Gaat Apple nog een rol spelen !

    Dit spel SDC en alles wat er mee samenhangt, is te groot voor Tom Tom.

    Hoop dat Harold Tom Tom ( SDC ) goed afzet aan de voet van de bergen, om in wielertermen te blijven.

    De strategie van Tom Tom is bewust al jaren geleden gekozen :-)

    Mijn mening !
  8. forum rang 4 holenbeer 5 september 2017 14:08
    quote:

    xynix schreef op 5 september 2017 11:44:

    Heeft iemand trouwens al ergens kunnen vinden wat de extra range in % is die Bosch verwacht te kunnen halen met die eAxle. Het is voor mij al tijden duidelijk dat de snel toenemende range door de verrassend rappe ontwikkelingen in batterijtechnologie en dan nu weer mogelijk door die eAxles uiteindelijk DE bepalende succesfactor voor EV's zal gaan worden.

    Tesla's hebben al bewezen dat dat op een "leefbaar" niveau kan (Nissan Leaf 1 deed dat niet!). De laatste berichten zijn dat de Tesla batterijen van dit moment na 800.000km(!) nog steeds 80% van hun capaciteit zullen hebben (en/of een 2e leven kunnen krijgen als zonne-energie-buffer). Als dit nog maar zo'n 40-50% verbetert de komende 5 jaar dan zijn verbrandingsmotoren echt definitief gezien.

    In China komt er dan ook nog eens het heel zware "leefbaarheidsargument" bij, wat er toe kan gaan leiden dat alle hobbels via wetgeving weggenomen zullen worden.

    Ik moet trouwens zeggen dat met name die ontwikkelingen in batterij-technologie mij behoorlijk hebben verrast de afgelopen jaren. Waarom is dat niet al veel eerder op gang gekomen? Want het lijkt meer evolutie dan revolutie. Maar cumulatief is de vooruitgang de afgelopen jaren opmerkelijk geweest. Welke partij heeft nu precies welke cruciale bijdrage geleverd?
    Voor mensen die TT zat zijn: Amg steeg vandaag weer verder naar 33. YTD van 15 naar 33 is 120 %. En dan moet de echte groei in lithium enz nog komen. Geen ASML 2, maar er valt goed geld mee te verdienen. Zie ze nog wel een keer verdubbelen komende jaren, zeker als ze in de AMX komen
  9. [verwijderd] 5 september 2017 14:13
    quote:

    holenbeer schreef op 5 september 2017 14:08:

    [...]
    Voor mensen die TT zat zijn: Amg steeg vandaag weer verder naar 33. YTD van 15 naar 33 is 120 %. En dan moet de echte groei in lithium enz nog komen. Geen ASML 2, maar er valt goed geld mee te verdienen. Zie ze nog wel een keer verdubbelen komende jaren, zeker als ze in de AMX komen
    Beste Holenbeer

    IK beleg nog niet zo lang. Kan je mij vertellen wat YTD precies is? Ik heb wel gegoogled maar ben er nog niet uit.
    Dank voor je antwoord.
  10. [verwijderd] 5 september 2017 14:40
    Hopelijk is de 'come back in september' van toepassing dit jaar. Wat was het rustig op alle beurzen en het forum, bijna dodelijk. Laten wij hopen dat het voor TomTom weer een beetje begint bij de IAA.

    Ik denk dat wij rustig kunnen constateren dat de aandeelhouders volledig lam zijn geslagen door de koersontwikkelingen van het afgelopen jaar. Het is een constante afwisseling tussen de lange termijn en de korte termijn, waarbij ik had verwacht dat de ontwikkelingen op de lange termijn voor meer (koers)ondersteuning zouden zorgen. Met een goede dosis gezond verstand kan ik er niet bij dat de deals met Nvidia, Bosch en Baidu niet voor een bijzondere plek in de SDC-wereld zorgen. Een plek die uiteraard nog uiterst onzeker is, maar wel veel potentie biedt.

    Daarnaast zit ik persoonlijk voortdurend in een tweestrijd met betrekking tot het functioneren van het huidige management. Ik heb veel bewondering voor de bovenstaande deals en de daarbij horende transitie, maar ik vind ze zo laks en ondoorzichtig. Mijns inziens zorgt dat voor onnodige volatiliteit en dus voor onnodige frustratie. Ik kan prima door de volatiliteit heen kijken en de dagkoersen naast mij neerleggen, maar ergens knaagt het.

    Tot slot, ik vind de communicatie van het forum(en Twitter) richting TomTom echt tenenkrommend. Ik vind het kinderlijk en ergens ook wel een beetje zielig. Ik deel de mening dat de communicatie echt beter moet, maar het fatsoen is volledig weg.
  11. Dokus 5 september 2017 14:43
    quote:

    vCalker schreef op 5 september 2017 14:40:

    Hopelijk is de 'come back in september' van toepassing dit jaar. Wat was het rustig op alle beurzen en het forum, bijna dodelijk. Laten wij hopen dat het voor TomTom weer een beetje begint bij de IAA.

    Ik denk dat wij rustig kunnen constateren dat de aandeelhouders volledig lam zijn geslagen door de koersontwikkelingen van het afgelopen jaar. Het is een constante afwisseling tussen de lange termijn en de korte termijn, waarbij ik had verwacht dat de ontwikkelingen op de lange termijn voor meer (koers)ondersteuning zouden zorgen. Met een goede dosis gezond verstand kan ik er niet bij dat de deals met Nvidia, Bosch en Baidu niet voor een bijzondere plek in de SDC-wereld zorgen. Een plek die uiteraard nog uiterst onzeker is, maar wel veel potentie biedt.

    Daarnaast zit ik persoonlijk voortdurend in een tweestrijd met betrekking tot het functioneren van het huidige management. Ik heb veel bewondering voor de bovenstaande deals en de daarbij horende transitie, maar ik vind ze zo laks en ondoorzichtig. Mijns inziens zorgt dat voor onnodige volatiliteit en dus voor onnodige frustratie. Ik kan prima door de volatiliteit heen kijken en de dagkoersen naast mij neerleggen, maar ergens knaagt het.

    Tot slot, ik vind de communicatie van het forum(en Twitter) richting TomTom echt tenenkrommend. Ik vind het kinderlijk en ergens ook wel een beetje zielig. Ik deel de mening dat de communicatie echt beter moet, maar het fatsoen is echt volledig weg.
    heb je het nou echt over fatsoen????? tenenkrommend vind ik de berichtgeving naar de aandeelhouders toe. iets wat bij bijzonder dicht tegen overschrijden van de wet aanzit overigens!!
  12. [verwijderd] 5 september 2017 15:03
    quote:

    TX 7 schreef op 5 september 2017 14:55:

    Valt mee hoor call optie. Amerika heeft nog met een waterstof bom af te rekenen wat wij inmiddels gedaan hebben.
    Aex van plus een half procent naar min 0.1 procent, terwijl tt nog is doorgestegen.

    P.s. Aan dit soort dagen kun je zien, dat ty zonder shorters misschien al wel het dubbele had gestaan of zelfs hoger. Totaal geen verkopers.
  13. DerksVisie 5 september 2017 15:25
    quote:

    Edhv schreef op 5 september 2017 15:23:

    Komt omdat de koers niet op een normale manier wordt gemaakt. Het is volledig in de zak van belanghebbende. En die doen wat uitkomt.
    Ze hebben zelfs een favoriete getal uitgekozen (€8,88) Maar goed, staan we nu weer boven het 200-daags gemiddelde?
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links