Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 augustus 2017 21:36
    quote:

    AND fan schreef op 22 augustus 2017 11:22:

    [...] Beleggers zijn bewust murf gemaakt door HG en zijn vriendjes de laatste 2 jaar. Het onafgebroken manipuleren en drukken van de koers dat is de reden van te weinig kopers. Dat is Percies waar ze op uit zijn. Het aantal vrij verhandelbare aandelen droogt ook aardig op door HG zijn vermogende vriendjes. Ze hebben nog niet genoeg en Harold heeft gelijk na de cijfers al een signaal gegeven ik kom verlopig nog even met geen info dus jullie kunnen je gang gaan.
    ...
    De prijs die ze uiteindelijk zullen moeten neerleggen is 13-14€ Daarom wordt ze nog geen strobreedte in de weg gelegd iedere week harken ze goedkoop aandelen binnen zodat hun gemiddelde prijs per aandeel alsmaar lager wordt, over het laatste beetje betalen ze 40-50% premie oftewel 13-14€
    ...
    Onzin. De ca 5,1 mln aandelen die ze gaan inkopen komen bij het bedrijf terecht, dus niet bij de grootaandeelhouders privé.
    Voor de rest wordt er niks binnengeharkt. Bestuurders zoals HG en insiders zoals zijn madam moeten elke verandering in hun aandelen- of optiepositie melden bij de AFM. Voor andere grootaandeelhouders gelden er meldingsgrenzen (3%, 5%, 10% etc.). Men vermoedt dat J.de Mol tegen de 10% aanzit, dus hij kan ook niet ongemerkt 'binnenharken'.
  2. [verwijderd] 22 augustus 2017 22:11
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 augustus 2017 21:36:

    [...]
    Onzin. De ca 5,1 mln aandelen die ze gaan inkopen komen bij het bedrijf terecht, dus niet bij de grootaandeelhouders privé.
    Voor de rest wordt er niks binnengeharkt. Bestuurders zoals HG en insiders zoals zijn madam moeten elke verandering in hun aandelen- of optiepositie melden bij de AFM. Voor andere grootaandeelhouders gelden er meldingsgrenzen (3%, 5%, 10% etc.). Men vermoedt dat J.de Mol tegen de 10% aanzit, dus hij kan ook niet ongemerkt 'binnenharken'.

    Ik zeg niet dat de 4 groot aandeelhouders stiekem aandelen bij kopen ( zou erg dom zijn in combi met het aandeel down playen)maar tjonge jonge kom op man, denk je nu werkelijk echt dat De Mol en consorten niet weten hoe ze onder een nieuwe meldingsplicht uit te kunnen komen ? zoveel zaken vrienden en bv,s die opnieuw onder de meldingsgrens kunnen blijven.
    Conclusie als J de Mol aandelen bij wil kopen is hij creatief genoeg om niet op zijn naam boven de 10% uit te komen.
    De vrij verhandelbare aandelen drogen op, de omzetten zijn al langere tijd erg laag en niet alleen omdat het vakantie tijd is. En dan nog is deze lage omzet kunstmatig hoger door deels onafgebroken manipulatie.
  3. Energy 22 augustus 2017 22:17
    Kijk even op de site van tt, dan zie je dat de topmensen aanwezig zijn

    quote:

    TromDom schreef op 22 augustus 2017 19:40:

    En dan 14 3n 15 september iaa (cars) in frankfurt . Zie trouwens helemaal geen spreker staan van tomtom. Wel van het kleine and.....

    www.iaa.de/en/iaa/events/speaker/list...
  4. Gerard_ecb 22 augustus 2017 22:50
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 augustus 2017 21:36:

    [...]
    Onzin. De ca 5,1 mln aandelen die ze gaan inkopen komen bij het bedrijf terecht, dus niet bij de grootaandeelhouders privé.
    Voor de rest wordt er niks binnengeharkt. Bestuurders zoals HG en insiders zoals zijn madam moeten elke verandering in hun aandelen- of optiepositie melden bij de AFM. Voor andere grootaandeelhouders gelden er meldingsgrenzen (3%, 5%, 10% etc.). Men vermoedt dat J.de Mol tegen de 10% aanzit, dus hij kan ook niet ongemerkt 'binnenharken'.

    Als ik mij niet vergis wordt de aandelen inkoop voornamelijk gedaan om bij uitoefening van de personeelsopties geen extra aandelen uit te hoeven geven. Dan kunnen ze dus de ingekochte aandelen daarvoor gebruiken. Hierdoor stopt de verwatering. Maar, wie krijgen ieder jaar de personeelsopties? Een behoorlijk groot aantal van deze personeelsopties komen terecht bij deze mensen, zie jaarverslag 2016 daar komt ondestaande tekst uit.

    " The Supervisory Board confirmed that the unconditional option plan reflects the company's long-term focus on growth where value only materialises upon the successful execution of the company's strategy by the Management Board.

    The annual stock option grants are set as a percentage of the fixed salary of the Management Board members. The level for the CEO was set to a grant value equivalent to 100% of the fixed salary (resulting in 2016 in 112,500 stock options), and for the other two members of the Management Board to a grant value equivalent to 60% of the fixed salary (resulting in 2016 in 56,500 stock options for Alain De Taeye and 48,500 stock options for Taco Titulaer)."

    Dat betekent dat aandelen die door TT aangekocht worden dmv het aandelen inkoopprogramma via een omwegje voor een behoorlijk deel in de handen komen van de grootaandeelhouders. Daarmee wordt de free float, die toch al niet zo groot was, verder verkleind. Tenminste zo zie ik dat. Mocht ik mij vergissen dan hoor ik dat graag.

    De aandelen worden dus schaarser en het wordt straks voor de short zittende partijen wellicht lastiger om terug te kopen, alhoewel ik denk dat die partijen professioneel genoeg zijn omdot gevaar tijdig te onderkennen en maatregelen te nemen.

    Maar goed stel van de ruim 2 % inkoop dat de helft bij het management komt dan vergroten ze hun positie met 1%. En dat kunnen ze rustig ieder jaar herhalen.

    Mij maakt het niet uit, ik heb een enorme positie en wacht het rustig allemaal af wat er de komende jaren gaat gebeuren. Zoals vaker geschreven ga ik uit van een koersstijging van 20-25% per jaar en zouden we eind dit jaar 10+ moeten noteren.

    Succes allemaal.
  5. Gerard_ecb 23 augustus 2017 00:21
    Edit mijn berekening klopt niet want ze krijgen circa 0,1 % op deze wijze binnen. Ik weet niet of de 50 miljoen die ze willen gebruiken, gebrukt voor de verplichtingen die ze in de afgelopen jaren aangegaan zijn. Maar ik denk het wel en ik kan mij herinneren dat Taco zei dat de verplichtingen uit het verleden niet compleet gedekt waren met deze inkoopactie.

    In mijn ogen gaat het aandeleninkoopprogramma de free float dus wel verkleinen maar niet in die mate zoals ik hier boven schrijf.

    Verder blijf ik niet geloven in een exit, ik denk dat dit een gepasseerd station is en dat ze vnl bezig zijn met eer, een belangrijke toeleverancier zijn en worden in de automotiv industrie. En ben eerlijk als ze daar in slagen dan is dat ook wel iets om trots op te zijn.

    Ook als we kijken naar sports. Okay er komt bezinning omdat ze er achter komen dat deze markt erg competief geworden is en dat je, om in deze markt, echt mee te doen je moet werken met een ander marketingbudget dan TT ter beschikking heeft. Tenminste dat is hetgeen ze uiten. wellicht spelen er nog andere motieven mee. Als we kijken naar sports dan is het ook een vreemde eend in de bijt. Echter ik vind het toch echt wel knap dat ze ook met deze tak van sport meer dan 100 miljoen omzet wisten te genereren in een paar jaar tijd.
  6. [verwijderd] 23 augustus 2017 07:49

    'Apple werkt aan zelfrijdende auto voor op hoofdkantoor'
    Foto: AFP
    Gepubliceerd: 23 augustus 2017 07:17 Laatste update: 23 augustus 2017 07:43
    Techgigant Apple zou op het moment werken aan een zelfrijdende auto, waarmee personeel tussen het oude en nieuwe hoofdkantoor van Apple wordt rondgereden.

    Dat meldt The New York Times op basis van ingewijden.

    Het autoteam binnen Apple zou op het moment werken aan het PAIL-programma, waarbij een zelfrijdend voertuig wordt gebouwd. Dit busje moet gaan rijden tussen Palo Alto en Infinite Loop.

    Volgens eerdere geruchten werkte Apple aan een eigen voertuig onder de codenaam Project Titan. CEO Tim Cook zei in juni dat het bedrijf enkel software maakt voor een zelfrijdende auto. Inmiddels zou er minder worden ingezet op de autodivisie binnen Apple.

    Steve Zadesky, de Apple-topman die aan het hoofd stond van het autoteam, zou volgens The New York Times liever zelfrijdende autosoftware maken. Een aantal hooggeplaatste personen binnen het ontwerpteam van Apple, waaronder hoofddesigner Jonathan Ive, willen ook de daadwerkelijke auto gaan maken.
    Klagend personeel

    Door de onenigheid tussen het ontwerpteam en Zadesky zou er onduidelijk zijn ontstaan over de richting die het autoproject op moest gaan. Dat zou hebben geleid tot klachten van personeel, die zeggen dat hierdoor ook onredelijke deadlines zijn opgelegd.

    Volgens de bronnen heeft het autoteam overwogen om het wiel opnieuw uit te vinden, door kegelvormige wielen onder de auto te plaatsen. Hierdoor zou het voertuig makkelijker opzij kunnen bewegen.
    Door: NU.nl
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 augustus 2017 08:00
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 22 augustus 2017 22:50:

    [...]
    Als ik mij niet vergis wordt de aandelen inkoop voornamelijk gedaan om bij uitoefening van de personeelsopties geen extra aandelen uit te hoeven geven. Dan kunnen ze dus de ingekochte aandelen daarvoor gebruiken. Hierdoor stopt de verwatering. Maar, wie krijgen ieder jaar de personeelsopties? Een behoorlijk groot aantal van deze personeelsopties komen terecht bij deze mensen, zie jaarverslag 2016 daar komt ondestaande tekst uit.

    " The Supervisory Board confirmed that the unconditional option plan reflects the company's long-term focus on growth where value only materialises upon the successful execution of the company's strategy by the Management Board.

    The annual stock option grants are set as a percentage of the fixed salary of the Management Board members. The level for the CEO was set to a grant value equivalent to 100% of the fixed salary (resulting in 2016 in 112,500 stock options), and for the other two members of the Management Board to a grant value equivalent to 60% of the fixed salary (resulting in 2016 in 56,500 stock options for Alain De Taeye and 48,500 stock options for Taco Titulaer)."

    Dat betekent dat aandelen die door TT aangekocht worden dmv het aandelen inkoopprogramma via een omwegje voor een behoorlijk deel in de handen komen van de grootaandeelhouders. Daarmee wordt de free float, die toch al niet zo groot was, verder verkleind. Tenminste zo zie ik dat. Mocht ik mij vergissen dan hoor ik dat graag.

    De aandelen worden dus schaarser en het wordt straks voor de short zittende partijen wellicht lastiger om terug te kopen, alhoewel ik denk dat die partijen professioneel genoeg zijn omdot gevaar tijdig te onderkennen en maatregelen te nemen.

    Maar goed stel van de ruim 2 % inkoop dat de helft bij het management komt dan vergroten ze hun positie met 1%. En dat kunnen ze rustig ieder jaar herhalen.

    Mij maakt het niet uit, ik heb een enorme positie en wacht het rustig allemaal af wat er de komende jaren gaat gebeuren. Zoals vaker geschreven ga ik uit van een koersstijging van 20-25% per jaar en zouden we eind dit jaar 10+ moeten noteren.

    Succes allemaal.
    Valt allemaal wel mee. Per 31 dec 2016 staan er 8,123 opties uit, zie JV2016, pg. 80. Daarvan zijn er 'slechts' 1,95 mln voor de Management Board, zie JV2016, pg 106.

    TT strooit dus rijkelijk met opties voor veel top-personeel, mits je >3 jaar blijft. Niks om je ongerust over te maken.

    Wel over de nieuwe optie-toekenningen voor de directie dit jaar, Wakkie is echt op hol geslagen. Het is echt buiten proportie.

  8. [verwijderd] 23 augustus 2017 08:18
    ter land, ter zee en in de lucht: uit dft:

    Vliegende auto stap dichterbij
    Gisteren, 20:34 DFT
    De vliegende auto komt dichterbij. Luchtvaartpionier Lilium kondigt de komst aan van enkele grote namen uit de luchtvaartindustrie.

    Daarmee zet het Duitse bedrijf, dat al maanden in staat is om vluchten uit te voeren met zijn prototype voor een vliegende auto, een belangrijke stap om de droom van menig science fiction-liefhebber uit te laten komen.

    Verticaal opstijgen
    Voormalig Airbus-bestuurder Dirk Gebser moet toezien op de productie van Lilium’s vliegende auto. Remo Gerber komt over van de Duitse Uber-concurrent Gett.

    De vliegende auto (officieel: VTOL) heeft als belangrijkste verschil met een normaal vliegtuig dat hij verticaal kan opstijgen en landen.

    Daardoor is er geen landingsbaan meer nodig. Al in 2025 wil Lilium een netwerk van vliegende taxi’s operationeel hebben.

  9. [verwijderd] 23 augustus 2017 08:32
    quote:

    usg fan schreef op 23 augustus 2017 08:18:

    ter land, ter zee en in de lucht: uit dft:

    Vliegende auto stap dichterbij
    Gisteren, 20:34 DFT
    De vliegende auto komt dichterbij. Luchtvaartpionier Lilium kondigt de komst aan van enkele grote namen uit de luchtvaartindustrie.

    Daarmee zet het Duitse bedrijf, dat al maanden in staat is om vluchten uit te voeren met zijn prototype voor een vliegende auto, een belangrijke stap om de droom van menig science fiction-liefhebber uit te laten komen.

    Verticaal opstijgen
    Voormalig Airbus-bestuurder Dirk Gebser moet toezien op de productie van Lilium’s vliegende auto. Remo Gerber komt over van de Duitse Uber-concurrent Gett.

    De vliegende auto (officieel: VTOL) heeft als belangrijkste verschil met een normaal vliegtuig dat hij verticaal kan opstijgen en landen.

    Daardoor is er geen landingsbaan meer nodig. Al in 2025 wil Lilium een netwerk van vliegende taxi’s operationeel hebben.

    Zit natuurlijk vól TomTom technologie ! (not)
  10. forum rang 6 NewKidInTown 23 augustus 2017 09:48
    quote:

    tatje schreef op 23 augustus 2017 09:39:

    www.telegraaf.nl/dft/goeroes/robertsc...

    Ik denk toch, dat ze in alle genoemde nieuwe sectoren een hoofdrol gaan spelen.

    Money rules the world :-)
    "Stijgende omzetten"

    "Bulken van het geld"

    Dat geldt lang niet voor alle tech-aandelen. Ik noem er eentje......
2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links