Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ode aan Fugro

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. sebpb 3 augustus 2017 16:26
    resumerend dus:
    - shorters gaan nu helemaal los en drukken het aandeel naar de 5-7 euro
    - normaal verwacht je overname kandidaat maar hierin heeft Fugro bewezen geen trek in te hebben en geen mogelijkheid te bieden.
    - op 5-7 euro koopwaardig voor een hoekje in de portefeuille
    Want zij die denken dat we over een paar jaar allemaal elektrisch rijden prima, maar die stroom gaat niet volledig uit zon en wind bestaan maar er zal altijd gas en olie achter de hand moeten zijn voor dagen als de zon en wind het af laten weten en bioplastic het toch nog niet helemaal is.
  2. erjee-ff 3 augustus 2017 17:09
    @sebpb
    We rijden over een aantal jaar zeker niet allemaal elektrisch. Dat valt echt in de categorie "wishful thinking". Logistiek zijn er beperkingen, en het vervangingstraject gaat langdurig zijn, tenzij overheden er wederom sloten belastinggeld tegenaan gaan gooien. Dan zijn er nog scalability problemen (iedere straat twee laadpalen... handig, als 30 man hun auto op willen laden) en andere engineering problemen (zoals de levensduur van accu's als je altijd de snellader gebruikt).

    Wat "peak oil" betreft... de wereld zit vol met olie. Alleen niet altijd even makkelijk te winnen. Maar een continent als Afrika drijft echt op de olie. En bedenk ook wat er in een land als Venezuela in de grond zit. Wellicht gaat er een eind komen aan goedkope olie, maar ook dat dachten we een klein decennium geleden, en kijk nu eens.
  3. forum rang 5 theo1 4 augustus 2017 09:59
    Electrisch is niet praktisch voor vrachtwagens, schepen en vliegtuigen. Die zijn daar gewoon te zwaar voor. Electrische auto's kunnen al geen aanhanger trekken, laat staan een volle oplegger. De energiedichtheid van batterijen is daar nog veel te laag voor. Er is nog heel veel wetenschap voor nodig om daar iets aan te veranderen.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links