Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 111 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 16 augustus 2017 11:46
    Je ziet dat Intel(Mobileye) absoluut probeert te voorkomen om de boot te missen. Zoveel mogelijk partnerships afsluiten om niet te worden ingehaald door nieuwe technologieën van andere bedrijven. Ik moet zeggen Intel doet goed haar best, maar aan de andere kant is het ook zichtbaar dat zij deze technologieën zelf dus niet bezit.
  2. [verwijderd] 16 augustus 2017 11:51
    Fiat Chrysler gaat in de verkoop , men breekt de merken open , zo hebben ze Ferrari al afgesplitst

    Maserati naar BMW en Fiat en Chrysler naar China of VW ?

    Fiat wel een goede TT klant, maakt LTnietveel uit, alles eindigt waarschijnlijk toch onder 1 dak , de angst voor Car Inc is niet een HERE vs TT strijd, het gevaar is Google en Apple en wellicht straks ook MSFT
  3. [verwijderd] 16 augustus 2017 12:01
    Aan Google plakt het label niet te vertrouwen.
    Aan Apple dat ze alles in eigen hand willen houden.

    Beiden niet de ideale partner voor Car Inc.

    De AI-technologie van techgigant Baidu en hun Apollo-project maakt meer kans. In China worden momenteel de stappen vooruit genomen.

    FCA zou ook zomaar eens kunnen worden overgenomen door een Chinese partij.
  4. trend follower 16 augustus 2017 12:07
    quote:

    cave canem schreef op 16 augustus 2017 11:51:

    Fiat Chrysler gaat in de verkoop , men breekt de merken open , zo hebben ze Ferrari al afgesplitst

    Maserati naar BMW en Fiat en Chrysler naar China of VW ?

    Fiat wel een goede TT klant, maakt LTnietveel uit, alles eindigt waarschijnlijk toch onder 1 dak , de angst voor Car Inc is niet een HERE vs TT strijd, het gevaar is Google en Apple en wellicht straks ook MSFT

    Dit jaar moet de bevestiging komen dat TT leading is door een hoog orderboek. Bij bevestiging ga ik zelf uit van een orderboek van > 400 mln.
    Ten tweede 2018 zal het jaar moeten zijn van significante groei in WPA. extra triggers voor 2018 kunnen daarbij zijn:
    * MSFT azure platform
    * Baidu samenwerking
  5. [verwijderd] 16 augustus 2017 12:08
    Met de wetenschap dat er nog een aantal leuke berichten gaan komen de komende maanden zou TomTom zo maar eens door de 10 euro kunnen gaan voor het eind van het jaar.

    De volgende berichten moeten nog komen:
    - verkoop TomTom Sports (verwacht ik na IFA Berlin 1 - 6 september)
    - contract met Opel (waarschijnlijk tijdens IAA 12/13 september) hopelijk ook andere merken GM aangezien deze deal al gemaakt is voordat Opel door Peugeot overgenomen werd.
    - mogelijkheid voor andere nieuwe contracten voor TomTom automotive (IAA 12/13 september)
    - presentatie eigen TomTom driverless car i.s.m. Microsoft, NVIDIA & Bosch (GTC Europe 2017 - 10 /12 oktober)
    - samenwerking met Tesla (wanneer Elon Musk er klaar voor is =))
  6. [verwijderd] 16 augustus 2017 12:15
    quote:

    groeibriljant schreef op 16 augustus 2017 12:01:

    Aan Google plakt het label niet te vertrouwen.
    Aan Apple dat ze alles in eigen hand willen houden.

    Beiden niet de ideale partner voor Car Inc.

    De AI-technologie van techgigant Baidu en hun Apollo-project maakt meer kans. In China worden momenteel de stappen vooruit genomen.

    FCA zou ook zomaar eens kunnen worden overgenomen door een Chinese partij.
    klopt, maar vergeet Microsoft ff niet denk dat ze hetzelfde trucje met TT uithalen als met Nokia, ze zitten nog te weinig in de nieuwe ontwikkelingen vwb "autonomous driving" en met een overname cq belang (a 20 % )nemen in TT, zitten ze first class
  7. [verwijderd] 16 augustus 2017 12:45
    HONGKONG (AFN/RTR) - De Chinese automaker Geely heeft geen interesse in Fiat Chrysler. Dat zei topman Gui Shenyue van het moederbedrijf van Volvo woensdag als reactie op mediaspeculatie over een overname.

    Gui werd naar de Italiaans-Amerikaanse concurrent gevraagd bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers.,,We hebben op dit moment geen plannen daartoe.''

    De geruchten over een overname van Fiat Chrysler door een Chinees bedrijf deden al enkele dagen de ronde. Daarbij werd niet alleen Geely als mogelijke koper aangemerkt, maar ook concurrenten Dongfeng, Great Wall en Guangzhou Automobile Group.

    Geely verkoopt in China auto's onder de eigen merknaam en is de eigenaar van Volvo. In het vierde kwartaal voegt het met Lynk & Co een nieuw merk aan zijn stal toe. Het nieuwe automerk wordt opgezet als zusterbedrijf van Volvo en gaat auto's verkopen in zowel China als Europa.
  8. forum rang 6 tatje 16 augustus 2017 13:21
    trend follower schreef het.

    Dit jaar moet de bevestiging komen dat TT leading is door een hoog orderboek. Bij bevestiging ga ik zelf uit van een orderboek van > 400 mln.
    Tatje: daar ga ik zeker in mee.

    4 jan 2017
    TomTom Automotive Powers the Future of Driving

    82% of OEMs at CES evaluating TomTom's HD Maps for autonomous driving

    Tatje: 4 jan testen, die hebben miz het ei toch al gelegd.

    Schiet mij maar lek.

    82% vd aanwezige oems testen Tom Tom SDC, kiezen ze SDC dan ook de gewone inbouw navigatie.

    Tom Tom zei bij de presentatie cijfers Q2 2017, dat order intake pas bij de jaarcijfers bekend worden gemaakt, dus geen voorlopige order intake MEER bij Q3 2017.

    Ik zeg het gewoon, Tom Tom wil niets zeggen in 2017, willen gewoon TIJD winnen.

    Ik denk dat Tom Tom al bij voorlopige intake orders automotive Q3 2017 zoveel orders bekend moet maken, dat de koers dan al knalt :-)

    Moet dus niet, want Tom Tom heeft tijd nodig om alle puntjes op de i te zetten.

    Mijn mening, binnen een jaar is Tom Tom van de beurs.

    Het kan allemaal geen toeval zijn.

    - impairment geheel Consumer.
    - verlieslatend sports denkelijk weg
    - de RVB 40% vh salaris MEER aan opties geven, want halen we volgend jaar nog wel :-)
    - geen voorlopige order intake meer bij Q3 maar pas bij Q4 en FY.
    - aandelen inkoop voor opties, om het bod onder minder aandelen te verdelen.
    - voor het eerst 10% aandelen voor fusies en overnames EN OF strategische allianties.
    - Bij PB Baidu voor het eerst de toevoeging:This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. Entering into this partnership is in line with TomTom’s strategy and is beneficial to its long-term development.
    - 2 buitenlandse commissarissen ex van IBM en de ander zit in de RVB van SAP, zomaar, of een soort paard van Troje.
    - totaal geen namen van OEMS ivm met inbouwnavigatie of SDC.

    Als dit geen teken is, dat Tom Tom rekening houdt met een overname, dan weet ik het niet meer.

    Gewoon mijn mening.

    Koop toch nog wat call opties juni 2019 10 serie bij :-)

    Aan alles zie ik, dat Tom Tom nog even tijd nodig heeft om de puntjes op de lean en mean i te zetten :-)

    Tja, iedereen moet naar zijn eigen inzichten handelen, doe ik ook :-)

  9. [verwijderd] 16 augustus 2017 13:29
    quote:

    Mob2020 schreef op 16 augustus 2017 12:08:

    Met de wetenschap dat er nog een aantal leuke berichten gaan komen de komende maanden zou TomTom zo maar eens door de 10 euro kunnen gaan voor het eind van het jaar.

    De volgende berichten moeten nog komen:
    - verkoop TomTom Sports (verwacht ik na IFA Berlin 1 - 6 september)
    - contract met Opel (waarschijnlijk tijdens IAA 12/13 september) hopelijk ook andere merken GM aangezien deze deal al gemaakt is voordat Opel door Peugeot overgenomen werd.
    - mogelijkheid voor andere nieuwe contracten voor TomTom automotive (IAA 12/13 september)
    - presentatie eigen TomTom driverless car i.s.m. Microsoft, NVIDIA & Bosch (GTC Europe 2017 - 10 /12 oktober)
    - samenwerking met Tesla (wanneer Elon Musk er klaar voor is =))
    10 euro lijkt mij een understatement.
    Dat gebeurt al direct op de dag dat je Sports verkoopt.

    12 euro met een grote nieuwe deal tijdens de IAA (het liefst GM of Ford; Goddijn heeft het telkens ook over de USA).

    15 euro met Tesla.

    Nog steeds allemaal peanuts als je kijkt naar de minimale huidige assetwaarde van 40 euro. Die grens moeten we dan in 2018-2019 maar gaan opzoeken op basis van verdubbeling wpa in 2018 en in 2019 (dat zit al in de tas via de orderportefeuille Automotive).
    Als Goddijn vervolgens zijn verwachting van 50% marktaandeel Automotive in 2020 realiseert, dan kan in 2021-2022 de grens van 100 euro worden overschreden (is nu via Baidu en Bosch zeer realistisch aan het worden).
    Slechts een eerste hobbel bij 50% marktaandeel (markt HD-maps is nu 0 maar in 2022 al 9,4 miljard dollar en in 2025 al >25 miljard).
  10. [verwijderd] 16 augustus 2017 13:30
    36% omzetgroei GoPro. Suggereert toch dat het niet "tegenvallende marktomstandigheden" zijn, maar te lage markt kracht en bekendheid van tomtom - in elk geval in de VS, niet in Europa - om TomTom Consumer/sports te laten groeien

    Dat gezegd hebbende maakt GoPro nog geen winst, dus dat zegt iets over de marketing en productontwikkeling kosten die nodig zijn om in de actie camera markt een winstgevende productcategorie te hebben.

    Harrold maakt zich er denk ik - nu we zowel de cijfers van Garmin en GoPro hebben gezien - iets te makkelijk van af door te stellen dat "de markt ons niet brengt wat we ervan verwachtten".

    Hij kan deels gelijk hebben doordat de marketingkosten hoger zijn dan geschat, dus dat de consument meer geprikkeld moet worden dan eerst gedacht.

    Maar het heeft denk ik ook te maken met de matige aanwezigheid in de VS, ook in de PND is tomtom Europees marktleider boven Garmin en in de VS is Garmin hen juist sterk de baas. Het opbouwen van een sterk consumentenmerk in de VS heeft tomtom blijkbaar als te kostbaar beoordeeld. Of in elk geval vergeleken bij de kansen in automotive en (semi-)autonoom rijden. Het is natuurlijk altijd een afweging in welk onderdeel je het meest wil investeren, wat niet wil zeggen dat Consumer/sports compleet kansloos is, maar wel dat er kansrijkere divisies/investeringen zijn.
  11. [verwijderd] 16 augustus 2017 14:06
    Al het geld dat Corinne heeft gepompt in het vruchteloos opbouwen van het Consumermerk TomTom lijkt definitief "down the drain". Het is nooit echt los gekomen van de PND's en bij het afstoten/beëindigen van Sports blijft er helemaal niks meer van over. Is toch eigenlijk best een flinke kapitaalvernietiging. Mij staat bij dat het merk een tijd geleden op globaal 200mln werd getaxeerd.

    Of ziet iemand nog een mogelijkheid hoe ze het merk te gelde kunnen maken na het vertrek van Sports?
  12. [verwijderd] 16 augustus 2017 14:09
    TomTom zou als consumentenmerk ook een mobiliteitsmerk kunnen creëren waar ze de zelfrijdende voertuigen voor kunnen gebruiken. Dit zou goed passen bij de Telematics en Automotive diensten van TomTom. Het past ook bij Get Going en de propositie om mensen te helpen bij het bereiken van hun bestemming.
  13. bekeken 16 augustus 2017 14:25
    quote:

    xynix schreef op 16 augustus 2017 14:06:

    Al het geld dat Corinne heeft gepompt in het vruchteloos opbouwen van het Consumermerk TomTom lijkt definitief "down the drain". Het is nooit echt los gekomen van de PND's en bij het afstoten/beëindigen van Sports blijft er helemaal niks meer van over. Is toch eigenlijk best een flinke kapitaalvernietiging. Mij staat bij dat het merk een tijd geleden op globaal 200mln werd getaxeerd.

    Of ziet iemand nog een mogelijkheid hoe ze het merk te gelde kunnen maken na het vertrek van Sports?
    Goddijn heeft in de CC geroepen dat TomTom zelf de beste eigenaar is voor PNDs en dat er wellicht nog verrassingen komen in H2.

    De totale consumer divisie maakt nu nog een verlies, maar dat zal door het wegvallen van Sports weer tot winst leiden. Daarnaast zit er nog zo'n € 125 mln aan deferred revenue in, die over de komende jaren zal vrijvallen. Dat is ca € 100 mln netto na kosten en belasting. Dus ook als er geen PNDs meer worden verkocht, wordt er bij PNDs nog geld verdient.

    Ook is de dollar wat zwakker, wat zorgt voor lagere inkoopkosten van componenten. De dure dollar heeft de afgelopen jaren veel geld gekost.
  14. forum rang 6 tatje 16 augustus 2017 14:54
    Qualcomm koopt Hollandse AI

    Chipmaker Qualcomm neemt de Nederlandse spin-off Scyfer van de Universiteit van Amsterdam (UvA) over.

    Dat meldt het Amerikaanse concern dat werkt aan de overname van de Nederlandse sectorgenoot NXP, zonder een bedrag voor de koop van Scyfer te noemen.

    Scyfer drijft op kennis over kunstmatige intelligentie ontwikkeld aan de UvA. Scyfer-oprichter Max Welling krijgt volgens Qualcomm steun voor de verdere ontwikkeling van zijn technologie.
  15. [verwijderd] 16 augustus 2017 16:11
    quote:

    tatje schreef op 16 augustus 2017 14:54:

    Qualcomm koopt Hollandse AI

    Chipmaker Qualcomm neemt de Nederlandse spin-off Scyfer van de Universiteit van Amsterdam (UvA) over.

    Dat meldt het Amerikaanse concern dat werkt aan de overname van de Nederlandse sectorgenoot NXP, zonder een bedrag voor de koop van Scyfer te noemen.

    Scyfer drijft op kennis over kunstmatige intelligentie ontwikkeld aan de UvA. Scyfer-oprichter Max Welling krijgt volgens Qualcomm steun voor de verdere ontwikkeling van zijn technologie.

    Kom op HG ze zijn al in Amsterdam. Feliciteer ze en nodig ze uit voor een kopje koffie bij TomTom...
2.207 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 111 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links