Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,219 19 apr 2024 12:15
  • -0,022 (-1,77%) Dagrange 1,212 - 1,230
  • 641.495 Gem. (3M) 2,2M

PostNL augustus 2017

4.542 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 228 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lector 9 augustus 2017 21:26
    Morgen en overmorgen nog verder omlaag verwacht ik. Herna heeft op actie van de politiek gegokt en verloren. Momenteel heeft ze totaal geen invloed meer want de grootste macht ligt bij de politiek. De postkoets wordt momenteel bestuurd door shorters en die sturen de koets regelrecht de afgrond in. De enige die ze van die postkoets af kan jagen is de politiek door beslissingen te nemen die PostNL weer lucht geven, maar enerzijds was er enthousiasme vanuit Den Haag voor het plan van SANDD en anderzijds is beslissingen nemen nu niet iets wat je aan de politiek kunt overlaten. Oh ja, voor degenen die mij negatief vinden en van mening zijn dat ik overdrijf........., vandaag gesloten op € 3,65 ongeveer een euro onder de koers waar we hadden moeten staan. De € 3,00 waarop John de Mol instapte is angstig dichtbij.
  2. forum rang 6 Lector 9 augustus 2017 21:32
    Overigens snap ik niet waarom een UPS of Deutsche Post/DHL dit aangeschoten wild niet opeet. Voor een bod van of net onder de € 5,00 moet je dit bedrijf toch kunnen krijgen momenteel en ze kunnen het waarschijnlijk cash aftikken met de middelen die ze hebben....., maar ja, ook zij moeten dealen met de opvolger van Henk Kamp.
  3. [verwijderd] 9 augustus 2017 22:05
    quote:

    prinszicht schreef op 9 augustus 2017 21:19:

    Je raakt zowat uitgeput van dit aandeel. We halen echt alles en iedereen er bij. Ik begin meestal met Danny of Herna voor sommigen. Maar ook dat gaat vervelen. Ondertussen, day low er uit en een min van bijna 8 cent. Dat sommigen dan tevree zijn omdat ze er straks 4,8 cent netto bijgeschreven krijgen is verbazingwekkend. Er staat 3,64 op de borden en niemand binnen dit bedrijf is de schaamte voorbij. Causeway zegt onbelegbaar en oh wat fijn voor ze dat ze verkocht hebben ruim boven de 4. Fmr ook. Waarom neem ik dit soort partijen nooit voldoende serieus!? Zij hebben Herna tot slot van rekening persoonlijk aan de lijn gehad. Hebben 45 miljoen van die stukkies en rammen alles over boord. Zit ik ondertussen te denken dat ze gek zijn en het in eerste instantie niet verder zal gaan dan 4,08. Maar ja, als dat enigszins de waarheid behelst dan verkoop je niet op 4,20 oid. Nee, dan zit je de rit uit. Waarschijnlijk mochten ze net als Herna een blik werpen op het wik rapport en dachten weg wezen. Onbelegbaar!

    Het oog van de orkaan. Ik heb in alle gekkigheid wel eens gezegd dat we de 3 euro gaan aandoen. Hiervoor wordt Herna geslachtofferd. Na een grote sigaar en een goede fles wijn, is dat voor mij de nieuwe realiteit. We hebben namelijk te maken met een bijzonder wanhopige CEO die natuurlijk met 1,7 miljoen per jaar verre van wanhopig is. Nu kunnen we ons blind staren om allerhande omgevingsfactoren maar die hebben tot op heden nog geen rol gespeeld. Sandd, dividend of de netto schuld positie. Het bedrijf wordt beoordeeld op haar vermogen om winst te maken. En daar zit de crux. Zogenaamd is de UPD de schuldige maar het is vooral ook alles er om heen. Pakketjes in q1, de lokale post of nu internationaal. Niets rendeert voldoende en zo kom je op de onderkant van je Outlook na winstwaarschuwingen voor 2016 en 2017. Jaloers wordt op die Belgen!

    En als je alsmaar naar beneden bijstelt en nu je heil gaat zoeken bij een lamgeslagen overheid, dan weer je hoe laat het is. 40 cent in 2 dagen op een koers die al laag was. Dat zijn niet de shorters maar dat is John die verkoopt. Of een andere grote. Na Causeway de volgende de het aandeel onbelegbaar vindt. En als iedereen naar de uitgang rent, dan is de bodem nog niet in zicht. Ik verkoop mijn aandeel en meldt me weer op 3 euro. Hopelijk is Danny dan weg en kunnen we op nieuw beginnen!

    'Waarom neem ik dit soort partijen nooit voldoende serieus!?'

    Bij mij wek je de indruk dat je vrijwel niemand serieus neemt als het om PostNL gaat... inclusief de CEO, jouw 'Danny Blind'.

    Terwijl jij zit te speculeren of de Mol wellicht aan het verkopen is geslagen, zat ik me vandaag voor het eerst af te vragen of de Mol binnenkort de daling zal gaan aangrijpen om bij te kopen... zo'n actie zou wellicht tot een short-squeeze zou kunnen leiden. De Mol heeft immers gekocht vanwege de pakketjes, en die tak draait inmiddels met een prima rendement.

    Enfin, ik besef hierbij wel dat de wens hierbij slechts de vader is van mijn gedachte... wellicht net als jouw voortdurende hoop dat er zich alsnog een partij zou kunnen aandienen die er een mooie strik omheen doet - misschien dat deze gedachte je heeft weerhouden om je risico in te beperken?

    PS. Ik lees zojuist dat de Mol zijn overnamepoging t.a.v. TMG heeft gestaakt. Heb geen idee wat zijn gedachten inmiddels zijn t.a.v. de koers van PostNL, maar hij staat nog steeds wel op een aanzienlijke winst (ongeveer 15%).
  4. [verwijderd] 9 augustus 2017 22:17
    quote:

    Accuboor schreef op 9 augustus 2017 21:09:

    Bartjens (FD) heeft zijn stukje af...

    fd.nl/ondernemen/1213189/extra-tandje...

    Beetje nietszeggend stukje. Hij/zij mist de concurrentie die niet bestaat in België en Duitsland
    Had jij het rapport 'Analyse toekomst postmarkt' al gelezen?

    www.iex.nl/Forum/Topic/1345981/PostNL...

    PS. In de samenvatting wordt uitgebreid ingegaan op de 'kwetsbaarheid' van de concurrentie in het huidige model. Er lijkt vooral nog te worden gedacht aan de mogelijkheid van een soort 'hybride model' (citaat uit rapport: "concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet") waarbij de concurrentie deels met elkaar gaat samenwerken en deels met elkaar gaat concurreren.

    (In mijn ogen is t.a.v. een dergelijk hybride model het risico aanwezig dat er nieuwe problemen kunnen ontstaan in de toekomst zodra Europa met nieuwe regelgeving komt; daarom lijkt mij de enige juiste keus om vanuit Nederland aan te sturen op een situatie die vergelijkbaar is met de ons omringende landen zodat we t.a.v. Europa in de toekomst voorkomen dat Nederland opnieuw als enige op dit punt in de problemen komt. Laat PostNL een mooie strik om Sandd doen zodat die luis in de pels die hele markt niet blijft verzieken door het personeel een wortel voor de neus hangt waarin ze nooit de tanden kunnen zetten)
  5. [verwijderd] 9 augustus 2017 22:20
    quote:

    Martijn van M schreef op 9 augustus 2017 22:17:

    [...]

    Had jij het rapport 'Analyse toekomst postmarkt' al gelezen?

    www.iex.nl/Forum/Topic/1345981/PostNL...

    PS. In de samenvatting wordt uitgebreid ingegaan op de 'kwetsbaarheid' van de concurrentie in het huidige model. Er lijkt vooral nog te worden gedacht aan de mogelijkheid van een soort 'hybride model' (citaat uit rapport: "concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet") waarbij de concurrentie deels met elkaar gaat samenwerken en deels met elkaar gaat concurreren.

    (In mijn ogen is t.a.v. een dergelijk hybride model het risico aanwezig dat er nieuwe problemen kunnen ontstaan in de toekomst zodra Europa met nieuwe regelgeving komt; daarom lijkt mij de enige juiste keus om vanuit Nederland aan te sturen op een situatie die vergelijkbaar is met de ons omringende landen zodat we t.a.v. Europa in de toekomst voorkomen dat Nederland opnieuw als enige op dit punt in de problemen komt. Laat PostNL een mooie strik om Sandd doen zodat die luis in de pels die hele markt niet blijft verzieken door het personeel een wortel voor de neus hangt waarin ze nooit de tanden kunnen zetten)
    Ja had het gelezen toen Kamp dit naar buiten bracht een paar weken geleden.

    Eens met je conclusie. NL kan beter harmoniseren met België en Duitsland.
  6. Moneyball 9 augustus 2017 22:54
    quote:

    Martijn van M schreef op 9 augustus 2017 22:17:

    [...]

    Had jij het rapport 'Analyse toekomst postmarkt' al gelezen?

    www.iex.nl/Forum/Topic/1345981/PostNL...

    PS. In de samenvatting wordt uitgebreid ingegaan op de 'kwetsbaarheid' van de concurrentie in het huidige model. Er lijkt vooral nog te worden gedacht aan de mogelijkheid van een soort 'hybride model' (citaat uit rapport: "concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet") waarbij de concurrentie deels met elkaar gaat samenwerken en deels met elkaar gaat concurreren.

    (In mijn ogen is t.a.v. een dergelijk hybride model het risico aanwezig dat er nieuwe problemen kunnen ontstaan in de toekomst zodra Europa met nieuwe regelgeving komt; daarom lijkt mij de enige juiste keus om vanuit Nederland aan te sturen op een situatie die vergelijkbaar is met de ons omringende landen zodat we t.a.v. Europa in de toekomst voorkomen dat Nederland opnieuw als enige op dit punt in de problemen komt. Laat PostNL een mooie strik om Sandd doen zodat die luis in de pels die hele markt niet blijft verzieken door het personeel een wortel voor de neus hangt waarin ze nooit de tanden kunnen zetten)
    Ambtenaren die in Utopia leven. Een marktmeesterschap via reguleren icm georganiseerde concurrentie en samenwerking. Een model dat het beste kwaliteit met de laagste prijs combineert. En nu graag wakker worden. Briefpost is business wise niet houdbaar op het huidige kwaliteits- en prijsniveau. Concurrentie in een dergelijke omgeving leidt nergens toe voor niemand. Besteed het volledig aan in concessie (wel wat haken en ogen) en maak van PostNL netwerk weer een verzelfstandigd overheidsonderdeel.
  7. Moneyball 9 augustus 2017 23:00
    quote:

    Winststrever schreef op 9 augustus 2017 22:11:

    Weet je wat een opleving van de koers zal geven?

    Het salaris van Henna sterk afbouwen, betekent meer winst.
    50% geeft al € 800K...
    Lijkt me een goed begin, maar wat mij betreft volstaat ook 200k en kan ze de rest met het creëren van waarde verdienen. Dat externe factoren het resultaat en dus haar verdiensten beïnvloeden is oninteressant en part of life. Soms werken ze voor en soms tegen. Leveren!
  8. [verwijderd] 9 augustus 2017 23:04
    Ondanks het gejammer en het matige presteren van het bestuur van PostNL, staat het aandeel inmiddels erg laag, te laag naar mijn oordeel. De K/W verhouding is ca. 6 en dat is op de huidige beurs ongeveer het laagst van alle bedrijven die winst maken.

    Het zou echter goed zijn, als de overheid de handen van de postmarkt aftrok. Postbezorging is helemaal geen vitaal onderdeel van onze infrastructuur meer, aangezien communicatie via allerlei (elektronische)kanalen geschiedt. Internet daarentegen is wel vitaal. Voor particulieren en bedrijven die nog wel post versturen kan een prima kostendekkende infrastructuur ontwikkeld worden. Men moet alleen wat meer geduld hebben tot de post op de plek van bestemming is of gewoon een stuk omrijden voor een postverzamelplaats (b.v. de plek waar men ook pakjes aflevert om te laten bezorgen). Dan kunnen al die brievenbussen afgevoerd worden. Het is waanzin dat PostNL nog 5000 brievenbussen moet hebben. Wie verstuurt er nog een brief tegenwoordig? En als er spoed bij is, dan kan men er gewoon extra voor betalen en komt een koerier het ophalen. Hetzelfde geldt voor de bezorging. Ik zou het prima vinden, als er 1 keer in de week post bezorgd werd. Verreweg de meest belangrijke zaken ontvang ik elektronisch of regel ik elektronisch via inlog op websites van bedrijven en instellingen. De fysieke post is meestal reclametroep of iets persoonlijks waar echter totaal geen haast mee is. Overheidsdienaren die k(r)ampachtig vasthouden aan al die regeltjes rondom de postbezorging leven volstrekt in het verleden. Laat de markt gewoon helemaal vrij en het lekker zelf uitzoeken. Dan staat de koers in no time weer rond de 5 euro en wordt het bedrijf misschien overgenomen. Dat zou alleen maar goed zijn, want dan kan er kostenefficiency ontstaan, zodat de prijzen voor de post- en pakketdiensten omlaag kunnen. Daar profiteert de consument meer van dan van de brievenbus op de straathoek, die vooral de hond van de buurman gebruikt om zijn behoefte tegenaan te doen. Dergelijke logistiek moet het van hoog volume en efficiencyvoordelen hebben (maar investeren kost geld en vraagt dus om voldoende kritische massa)en niet van bureaucratie uit de tijd van de postduif.
  9. [verwijderd] 9 augustus 2017 23:12
    quote:

    Moneyball schreef op 9 augustus 2017 22:54:

    [...]

    Ambtenaren die in Utopia leven. Een marktmeesterschap via reguleren icm georganiseerde concurrentie en samenwerking. Een model dat het beste kwaliteit met de laagste prijs combineert. En nu graag wakker worden. Briefpost is business wise niet houdbaar op het huidige kwaliteits- en prijsniveau. Concurrentie in een dergelijke omgeving leidt nergens toe voor niemand. Besteed het volledig aan in concessie (wel wat haken en ogen) en maak van PostNL netwerk weer een verzelfstandigd overheidsonderdeel.
    Haha so true!

    Een soort ideaal communisme maar dan beursgenoteerd ;-)
  10. [verwijderd] 10 augustus 2017 07:28
    'Pakketbezorgers beschuldigen PostNL'
    50 min geleden

    AMSTERDAM (AFN) - Tussen PostNL en zijn onderaannemers in de pakketbezorging is een hoogoplopend conflict ontstaan. PostNL zou onderaannemers zo zwaar onder druk zetten dat deze partijen alleen kunnen concurreren als ze hun bezorgers structureel te laag inschalen en te weinig vakantiegeld en overuren uitbetalen. Dat meldt het Financieele Dagblad donderdag.
  11. forum rang 4 Bromsnor 10 augustus 2017 07:34
    quote:

    Eurowin schreef op 10 augustus 2017 07:28:

    'Pakketbezorgers beschuldigen PostNL'
    50 min geleden

    AMSTERDAM (AFN) - Tussen PostNL en zijn onderaannemers in de pakketbezorging is een hoogoplopend conflict ontstaan. PostNL zou onderaannemers zo zwaar onder druk zetten dat deze partijen alleen kunnen concurreren als ze hun bezorgers structureel te laag inschalen en te weinig vakantiegeld en overuren uitbetalen. Dat meldt het Financieele Dagblad donderdag.
    En nog maar een probleem erbij voor moppie Herna.
    Ik zou zeggen: op eigen kracht oplossen.
  12. Peett 10 augustus 2017 07:56
    Bedrijven zouden volgens vakbond cao systematisch niet naleven.

    (ABM FN-Dow Jones) Pakketbezorgers voor PostNL betichten het postbedrijf ervan zijn onderaannemers zo zwaar onder druk te zetten, dat ze alleen kunnen concurreren door hun bezorgers te weinig loon, vakantiegeld en overuren uit te betalen. Dat schreef Het Financieele Dagblad donderdag.

    Sommige bezorgers zouden honderden euro's per maand te weinig ontvangen, concludeerde de krant op basis van gesprekken met betrokkenen in de sector.

    Vakbond FNV heeft al tientallen transportbedrijven nabetalingen opgelegd, vanwege overtreding van de cao, soms tot 100.000 euro. Ook onderaannemers die werken voor pakketbezorgers als DHL, DPD en GLS zouden niet aan de regels voldoen.

    PostNL heeft 75 procent van de markt in handen, maar ondervindt veel concurrentie, omdat grote internetwinkels zoals Bol.com en Coolblue steeds snellere levertijden willen voor lagere prijzen. Dit gaat ten koste van de bezorger, volgens FNV, die tegen de krant zei dat na 100 controles nog geen enkel geval werd gevonden waarin de cao werd nageleefd.

    Op een rood Damrak sloot het aandeel PostNL woensdag 2,0 procent lager op 3,65 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    August 10, 2017 01:10 ET (05:10 GMT)
  13. steef78 10 augustus 2017 08:23
    quote:

    Peett schreef op 10 augustus 2017 07:56:

    Bedrijven zouden volgens vakbond cao systematisch niet naleven.

    (ABM FN-Dow Jones) Pakketbezorgers voor PostNL betichten het postbedrijf ervan zijn onderaannemers zo zwaar onder druk te zetten, dat ze alleen kunnen concurreren door hun bezorgers te weinig loon, vakantiegeld en overuren uit te betalen. Dat schreef Het Financieele Dagblad donderdag.

    Sommige bezorgers zouden honderden euro's per maand te weinig ontvangen, concludeerde de krant op basis van gesprekken met betrokkenen in de sector.

    Vakbond FNV heeft al tientallen transportbedrijven nabetalingen opgelegd, vanwege overtreding van de cao, soms tot 100.000 euro. Ook onderaannemers die werken voor pakketbezorgers als DHL, DPD en GLS zouden niet aan de regels voldoen.

    PostNL heeft 75 procent van de markt in handen, maar ondervindt veel concurrentie, omdat grote internetwinkels zoals Bol.com en Coolblue steeds snellere levertijden willen voor lagere prijzen. Dit gaat ten koste van de bezorger, volgens FNV, die tegen de krant zei dat na 100 controles nog geen enkel geval werd gevonden waarin de cao werd nageleefd.

    Op een rood Damrak sloot het aandeel PostNL woensdag 2,0 procent lager op 3,65 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    August 10, 2017 01:10 ET (05:10 GMT)
    Bijzonder verhaal dit. Met een lekker suggestieve kop. Als ik met mijn bedrijf een onderaannemer inschakel en ik geef aan dit is de max wat ik kan geven dan is het toch echt aan het bedrijf/de onderaannemer zelf om aan te geven of ze de klus willen of niet. Volgens mij is het meer dat de onderaannemers hun personeel te weinig betalen, er blijken boetes opgelegd te worden die klaarblijkelijk betaald kunnen worden. Dat alleen zorgt er toch al voor dat het personeel eerst eens achter hun oren moet krabben of het nou wel bij PostNL ligt. Het zijn toch de onderaannemers die niet aan de regels voldoen. Jammer dat het een smet is voor PostNL maar ja, je kan ook niet verwachten dat PostNL bij de onderaannemer langsgaat om aan het personeel te vragen of ze goed betaald worden en de CAO nageleefd wordt?
4.542 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 228 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links