Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Miljardenbesparing door pilootloos vliegen'

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

32 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 shaai 8 augustus 2017 05:14
    quote:

    Hermando schreef op 7 augustus 2017 22:58:

    Weer een figuur (uit een bank, is het niet) die geen verstand heeft van vliegwereld.
    Vanuit zn pc schrijft ie rapporten en analyse en denkt de markt te kennen.

    Als ik piloot zou zijn, dan zou ik een verontschuldiging willen zien.

    Weet hij hoe lang het duurd voordat je piloot bent en aan welke eisen je moet voldoen. Jaar in, jaar uit.

    Een echte overschatting is zijn functie bij de bank. Als je alle analisten en medewerkers ontslaat dan bespaar je de gemeenschap biljoenen.
    Waarom heb je adviseurs nodig of handelaren of hypotheekadviseurs ??.. allemaal overbodig.
    Snap je nu waarom bitcoin in leven is geroepen ??

    Om dit soort uitspraken van een bankier niet te horen. De onderschatting dat een piloot vegvangen kan worden door een automatische piloot.
    Dan heb je echt je huiswerk niet gedaan.

    Dat wij in een crises belanden in 2008 komt door dit soort lieden die het niet hebben begrepen. Derivaten verkopen en zelf het produkt niet kennen.
    Visie geven over hoeveel het bespaard en de materie niet eens weten waar piloten te maken hebben is jezelf overschatten.

    zoals het artikel stelt: eerst 1 piloot en 1 op de grond, uiteindelijk toe naar auto-piloot en dat 1 dronepiloot op de grond (in een gezamenlijke pool) een stuk of 10 vliegtuigen volgt, zodat ze steeds bij start en landing een dronepiloot direct meekijkt met de autopiloot. Bij hartaanval, verkeerde maaltijd etc (geen last van drukverlies) neemt zijn buurman dronepiloot het over.
  2. [verwijderd] 8 augustus 2017 07:16
    Landen en dalen is al voor >90% automatisch, er zitten personen in de cockpit louter voor de gemoedstoestand van de passagiers.

    Was gisteren bij de Polderbaan, geweldig uitzicht bij de landing, het aanvliegen, de touchdown, het gas geven na de touchdown(reverse-straal omkeerders)
    De ILS doet zijn werk, de aanvlieghoek is standaard ingevoerd, elk eerste grondcontact op steeds dezelfde paar meters van de baan, het is volume-werk, productie maken.

    Een Easyjet-cocpit-medewerker maakt 10-12 starts en landingen per werkdag mee, het is monotone-routine handeling...en juist door dit feit ontstaan er menselijke fouten die soms verkeerd uitpakken...verveling, ongeintereseerdheid, nonchalance, te lange werkdagen, irritatie over de eigen werkzaamheden...de bekende menselijke trekjes!
  3. forum rang 9 josti5 8 augustus 2017 10:01
    quote:

    paulta schreef op 8 augustus 2017 07:16:

    Landen en dalen is al voor >90% automatisch, er zitten personen in de cockpit louter voor de gemoedstoestand van de passagiers.

    Was gisteren bij de Polderbaan, geweldig uitzicht bij de landing, het aanvliegen, de touchdown, het gas geven na de touchdown(reverse-straal omkeerders)
    De ILS doet zijn werk, de aanvlieghoek is standaard ingevoerd, elk eerste grondcontact op steeds dezelfde paar meters van de baan, het is volume-werk, productie maken.

    Een Easyjet-cocpit-medewerker maakt 10-12 starts en landingen per werkdag mee, het is monotone-routine handeling...en juist door dit feit ontstaan er menselijke fouten die soms verkeerd uitpakken...verveling, ongeintereseerdheid, nonchalance, te lange werkdagen, irritatie over de eigen werkzaamheden...de bekende menselijke trekjes!
    @paulta: goh, langs de Polderbaan had ik je tegen kunnen komen -:)
    Tot wij 5,5 jaar geleden van Heemstede naar Nieuw-Vennep verhuisden, want nu zie ik genoeg vliegtuigjes (ver genoeg) langs komen -:)
    Heerlijk wandelen daar langs het fietspad - en weer terug.
    Prachtige open luchten en vergezichten.

    En ja, toen wij uit Egypte met slecht weer, stromende regen en harde wind, bij Schiphol aankwamen, kregen wij van de gezagvoerder te horen, dat hij, gezien de slechte weersomstandigheden, op de automatische piloot zou gaan dalen.
    Vond ik nogal vreemd en beangstigend...
  4. Bobu 8 augustus 2017 10:26
    Prachtig verhaal, in de komkommertijd.

    Maar stel dat het werkelijkheid wordt, gewoon stel.
    Wie herinnert zich nog de dag 9-11? door het instorten van het gebouw viel wereldwijd het internet bijna geheel uit. er was nog nauwelijks data verkeer mogelijk.

    Als er ergens ter wereld een knooppunt van internet uit valt, en een ketting reactie doorzet waarna de data communicatie uitvalt.
    Wie kan er dan nog, handelen via internet, bellen via internet, besturen via internet, bestellen via internet, betalen/afrekenen via internet, zijn bankrekening inzien via internet, geld opnemen via internet, mailen via internet, app'en via internet, de medische gegevens inzien via internet, de sluizen besturen via internet, de energievoorziening om te leiden via internet, etc, etc ??

    Internet is een zegen, ben ik van overtuigd, en tegelijk de grootst mogelijke valkuil voor de mensen van nu!! Het zit alleen verstopt onder een dun en fragiel laagje chroom.

    We zijn met zijn allen zo verschrikkelijk afhankelijk gemaakt van internet, het is bijna griezelig. Ja ook met de nodige backup systemen.
    Wie durft te testen wat er gebeurt wanneer een knooppunt uitvalt?
  5. eltollo 8 augustus 2017 17:35
    Een of twee schadeclaims na een ongeluk en de vliegmaatschappijen zijn failliet.
    Ik herinner me dat de Chinese regering de directie van Air China verplicht had om van 31 December 1999 op 1 januari 2000 in het vliegtuig te zitten: dan wisten ze zeker dat de Milleniumbug aangepakt zou zijn.
    Ook hier: bij elke onbemande vlucht reist tenminste een lid van de RvB of haar gezin mee.
32 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,656 09:32
-0,224 -2,27%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links