Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,800 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 23,560 - 23,960
  • 2.676.573 Gem. (3M) 2,4M

Arcelor Mittal - Augustus 2017

3.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 182 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. arnoldus 2 augustus 2017 20:06
    quote:

    noobbelegger schreef op 2 augustus 2017 19:58:

    Is het verstandig om nu goud te kopen? Iemand?
    was altijd ..draait economie goed. geen goud kopen.
    andersom wel goud kopen ..een veilige haven.
    goudprijs is wel gezakt maar kan die niet nog verder zakken.
    hier moet je het mee doen..ha.
  2. aandeeltje! 2 augustus 2017 20:24
    quote:

    Kompas schreef op 2 augustus 2017 17:02:

    Ruim drie procent eraf vanwege...euhh....vanwege...euhh... nou, blijkbaar gewoon omdat het kan!!
    Deze ingewikkelde filosofie doortrekkende kan zomaar een vijf procent stijging dan ook! Gelukkig maar;-)

    Ja 5% omhoog kan ook, maar ik realistischer is de denken in 2% a 3%, veel voorbeelden dat er zomaar 5% bijkwam, vaker komt het voor dat er in twee/drie dagen 5% bij kan zijn, (maar ook af)....
  3. aandeeltje! 2 augustus 2017 20:30
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 2 augustus 2017 17:35:

    [...]

    Welke cijfers?.....de Q2 cijfers liggen in AM termen al jaren achter ons. Op de dag vd cijfers en ook tm gisteren was er nauwelijks volume in vergelijking tot het 60-daagse gemiddelde.

    Op Wallstreet vielen de handelaren gisterenavond zowat in slaap met slechts 4,4 miljoen stuks.

    nou jaren zou ik niet willen zeggen. Eigenlijk is het gewoon altijd volatiel maar soms nog eens extra. Jammer van de min verder, best een grote min, maar ik ben niet pessimistisch voor de komende maanden dus zie het gewoon maar aan.
  4. forum rang 10 voda 2 augustus 2017 20:39
    quote:

    Steelhammer schreef op 2 augustus 2017 19:44:

    [...]

    Dit is wat ik denk, waarom zou men anders alleen maar positieve berichten posten als de koers weer eens met 3% daalt? Ik weet geen andere redenen hiervoor. Zelfde dat iedereen zich steeds af vraagt waarom de koers daalt ondanks dat de q2 cijfers goed zijn...dan wordt ook gesuggereerd dat het komt door de grote jongens. Wat denk hijs an dat het is vodah?
    Denk je zo de IEX te "misleiden"?

    Alias veranderingen
    02 aug 2017 Steelhammer
    01 aug 2017 Dr. Beter
    28 jun 2017 Deskundige Belegger
    27 jun 2017 Maximale rendement
    06 jun 2017 Deskundige belegger
  5. forum rang 4 Toekomstbeeld 2 augustus 2017 20:40
    quote:

    voda schreef op 2 augustus 2017 20:39:

    [...]
    Denk je zo de IEX te "misleiden"?

    Alias veranderingen
    02 aug 2017 Steelhammer
    01 aug 2017 Dr. Beter
    28 jun 2017 Deskundige Belegger
    27 jun 2017 Maximale rendement
    06 jun 2017 Deskundige belegger
    Zag het net ook. Is die mafketel weer veranderd in Steelhammer. Wat een ongelofelijk triest figuur is het toch.
  6. forum rang 5 03har 2 augustus 2017 20:49
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 2 augustus 2017 19:34:

    Tata's plannen.

    www.livemint.com/Industry/Yh1YgVXkAKs...
    Hahha, komt wel aardig over een met mijn gedachtengang afgelopen weekend.
    ook de voortzetting scheiding thyssensteel en thyssen techniek.
    Terug naar productie Europa daarna merge thyssenkrupp en het afgescheiden deel van tata india (mogelijk eerst merge, daarna afscheiden), meer hierover eind september!
    Afstoten brittisch steel deel loopt naar wens.
    ArcelorMittal, opgepast, je 2e techneut is nu overgelopen naar het buizendeel van britisch steel, let op!, je gaat je vakmensen nodig hebben de komende tijd.

    Har

  7. forum rang 10 voda 2 augustus 2017 21:03
    Een non-issue voor Arcelor inmiddels?

    Olieprijs sluit hoger

    Daling Amerikaanse olievoorraden vertraagt.

    (ABM FN-Dow Jones) De prijs voor een vat ruwe olie is dinsdag hoger gesloten in reactie op de wekelijkse mutaties van de Amerikaanse olievoorraden. De september-future voor een vat ruwe olie sloot woensdag op de New York Mercantile Exchange 0,9 procent hoger op 49,59 dollar.

    De voorraden ruwe olie in de Verenigde Staten zijn vorige week opnieuw gedaald, maar minder hard dan de week ervoor en ook minder hard dan was verwacht, bleek woensdag uit cijfers van de Energy Information Administration.

    In de week eindigend op 28 juli daalden de Amerikaanse voorraden ruwe olie met circa 1,5 miljoen vaten tot 481,9 miljoen vaten en dat was ongeveer de helft van wat analisten hadden verwacht. In de week ervoor was er nog een daling van zo'n 7,2 miljoen vaten tot 483,4 miljoen vaten.

    De benzinevoorraden liepen terug met 2,5 miljoen vaten, terwijl de voorraden stookolie en andere distillaten met 0,2 miljoen vaten daalden.In voorgaande week liepen de benzinevoorraden terug met 1,0 miljoen vaten, terwijl de voorraden stookolie en andere distillaten met 1,9 miljoen vaten daalden.

    De capaciteitsbenutting van raffinaderijen steeg afgelopen week van 94,3 naar 95,4 procent.

    Uit het EIA-rapport bleek verder dat de Amerikaanse olieproductie een tweejaars record bereikte van 9,43 miljoen vaten per dag. De Amerikaanse olie-import steeg ten opzichte van de week ervoor met 209.000 vaten naar 8,3 miljoen vaten per dag.

    De vraag naar olie steeg vorige week naar 9,84 miljoen vaten per dag, een record sinds de start van de EIA-registraties in 1994.

    Intussen vragen analisten zich af wat een boycot door de Verenigde Staten op olie-import uit Venezuela zou kunnen betekenen. "Venezuela is de op twee na grootste leverancier van olie-importen in de Verenigde Staten met een aandeel van 10 procent in de totale olie-import in de VS", schreef senior marktanalist Phil Flynn van Price Futures Group in een rapport.

    De olieproductie in het door politieke onrust geplaagde Zuid-Amerikaanse land is al gedaald vanwege de lokale economische en politieke crisis, die voor veel stakingen in de olie-industrie zorgt. Daarbij is de export naar de Verenigde Staten de laatste tien jaar gehalveerd, volgens RBC Capital Markets. Maar veel Amerikaanse raffinageproducenten aan de kust van de Golf van Mexico blijven hun voorkeur houden voor "Venezuela's unieke soort zware, teerachtige ruwe olie", zei Flynn van Price Futures.

    Canada en Mexico staan volgens grondstoffenstrateeg Michael Tran van RBC Capital Markets klaar om in het gat te springen dat Venezuela mogelijk zal laten vallen. Niettemin voorziet hij aanvoertekorten als een volledige blokkering van olie-import uit Venezuela van kracht wordt. Sommige raffineerders aan de Golfkust betrekken nu 38 tot 44 procent van hun importen vanuit Venezuela, merkte hij in zijn rapport op.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires

    PS:

    Denk aan de post van Har03, over het elektra verbruik!

    PPS: Naar het oude Hoogovens, nu Tata in Ijmuiden, lopen vette hoogspannings masten. EEn vette stroomverbruiker dus.
  8. forum rang 5 03har 2 augustus 2017 21:27
    James Annal, who starts today as chief executive of Liberty Pipe is one of the most prominent and experienced leaders in the global steel industry’s pipe sector, having been chief executive of tubular products across Europe, Africa, the Middle East and Asia for ArcelorMittal, the world’s largest steel company.

    Waarom denkt men nu bij het een andere club het beter te hebben.
    Let wel, buizen oost Europa is belangrijk voor ArcelorMittal. Denk aan de 2 gasleidingen de Noord en zuid route en daar bij de alternatieve route via Turkije nu Oekraine problemen geeft. Deze zijn voor AM oost Europa van levensbelang. De project leider loopt over naar de concurrent!!!!! En hij is niet de eerste.

    Har.
  9. chukky2 2 augustus 2017 21:27
    Vergeet niet dat we op een jaar tijd van ongeveer 7 euro geklommen zijn naar top boven 24 euro!
    Welk aandeel krijgt dit voor elkaar ? Normaal dat we een periode naar beneden gaan niet?
    Is toch altijd zo geweest met aandelen , ook al zijn de resultaten goed.

    ( voor de plit was het ongeveer 2,85 naar 8,56 ). Zijn niet helemaal juist maar wil maar zeggen ,op een moment 300 procent winst !)
  10. jessebrown 2 augustus 2017 21:29
    Dit artikel geeft wel aan,hoe de grote beleggers over de staal sector denken.
    Aug 2, 2017 7:30 AM EDT
    THYSSENKRUPP AG-0.82
    AS OF 3:00 PM EDT
    24.66 EUR
    When talks with a potential deal partner drag on forever, it helps to have a joker up your sleeve. Not least because it might get those sitting across the table to move a bit faster.ThyssenKrupp AG is considering a radical break-up as an alternative to a proposed steel joint venture with India’s Tata Steel Europe Ltd, Bloomberg reported on Wednesday.You can't blame ThyssenKrupp CEO Heinrich Hiesinger for losing patience. The Tata talks have been going on more than a year and his workers are worried about the tie-up and potential job cuts.Plus there's a fashionable new model in Europe for how to separate structurally-challenged divisions from the more profitable and promising stuff: essentially you keep the bad bit and spin off the good bits in an initial public offering. German utility RWE AG pioneered this approach last year with the IPO of its renewable energy and grid activities -- see here -- creating value for its shareholders. ThyssenKrupp's so-called Plan B would see it keep steel and spin off the more exciting technology and capital goods units.Even so, the Tata steel joint venture remains the more likely outcome, I'd wager, because it represents ThyssenKrupp's best chance of transforming the steel unit's profitability.You can see why Plan B is tempting. The German company's biggest problem is that investors give it little credit for its profitable technology businesses. That's largely because it's overshadowed by a steel unit that doesn't make much money and is saddled with massive liabilities.ThyssenKrupp’s elevator unit accounts for about two-thirds of group operating profit. If valued at a similar multiple of profit to Finnish rival Kone Oyj, it would be worth almost as much as ThyssenKrupp’s total market capitalization today, according to my rough calculation.
    Profit Lift
    ThyssenKrupp gets most of its earnings from the elevator division. Steel? Not so much.

    Source: ThyssenKrupp
    But while spinning off the elevator and automotive components businesses seems sensible at first glance, it would probably be complicated by those liabilities. ThyssenKrupp has 5.8 billion euros of net debt and about 8 billion euros in pension obligations. Shareholder equity is a meager 2.3 billion euros. Although steel prices have improved thanks to curbs on Chinese steel exports, ThyssenKrupp's steel business generates comparatively little profit.
    GEARING PROBLEM

    In theory, the dividends from a standalone capital goods and technology business could help fund those steel-related liabilities, plus ThyssenKrupp could raise capital while keeping a chunky stake in a more valuable capital goods business. Still, the parent company's supervisory board, regulators and credit rating agencies might have something to say about ThyssenKrupp casting off cash-generating assets.By contrast, a Tata joint venture would let ThyssenKrupp shift debt and pension liabilities off the books at the same time as improving the steel unit's profitability. Analysts see about 500 million euros of savings from combining raw materials and research activities. In time, those better earnings might allow the combined entity to cut debt and seek a separate listing.The steel JV isn't perfect. It won't help ThyssenKrupp raise capital, nor does it guarantee consolidation of Europe's steel sector: Tata has given a five-year job guarantee to workers at a British plant. So Hiesinger is right to show his Plan B joker. But, on balance, Plan A still looks like the winning hand.
  11. forum rang 5 03har 2 augustus 2017 21:49
    quote:

    kusadasi schreef op 2 augustus 2017 21:29:

    Dit artikel geeft wel aan,hoe de grote beleggers over de staal sector denken.
    Aug 2, 2017 7:30 AM EDT
    THYSSENKRUPP AG-0.82
    AS OF 3:00 PM EDT
    24.66 EUR
    When talks with a potential deal partner drag on forever, it helps to have a joker up your sleeve. Not least because it might get those sitting across the table to move a bit faster.ThyssenKrupp AG is considering a radical break-up as an alternative to a proposed steel joint venture with India’s Tata Steel Europe Ltd, Bloomberg reported on Wednesday.You can't blame ThyssenKrupp CEO Heinrich Hiesinger for losing patience. The Tata talks have been going on more than a year and his workers are worried about the tie-up and potential job cuts.Plus there's a fashionable new model in Europe for how to separate structurally-challenged divisions from the more profitable and promising stuff: essentially you keep the bad bit and spin off the good bits in an initial public offering. German utility RWE AG pioneered this approach last year with the IPO of its renewable energy and grid activities -- see here -- creating value for its shareholders. ThyssenKrupp's so-called Plan B would see it keep steel and spin off the more exciting technology and capital goods units.Even so, the Tata steel joint venture remains the more likely outcome, I'd wager, because it represents ThyssenKrupp's best chance of transforming the steel unit's profitability.You can see why Plan B is tempting. The German company's biggest problem is that investors give it little credit for its profitable technology businesses. That's largely because it's overshadowed by a steel unit that doesn't make much money and is saddled with massive liabilities.ThyssenKrupp’s elevator unit accounts for about two-thirds of group operating profit. If valued at a similar multiple of profit to Finnish rival Kone Oyj, it would be worth almost as much as ThyssenKrupp’s total market capitalization today, according to my rough calculation.
    Profit Lift
    ThyssenKrupp gets most of its earnings from the elevator division. Steel? Not so much.

    Source: ThyssenKrupp
    But while spinning off the elevator and automotive components businesses seems sensible at first glance, it would probably be complicated by those liabilities. ThyssenKrupp has 5.8 billion euros of net debt and about 8 billion euros in pension obligations. Shareholder equity is a meager 2.3 billion euros. Although steel prices have improved thanks to curbs on Chinese steel exports, ThyssenKrupp's steel business generates comparatively little profit.
    GEARING PROBLEM

    In theory, the dividends from a standalone capital goods and technology business could help fund those steel-related liabilities, plus ThyssenKrupp could raise capital while keeping a chunky stake in a more valuable capital goods business. Still, the parent company's supervisory board, regulators and credit rating agencies might have something to say about ThyssenKrupp casting off cash-generating assets.By contrast, a Tata joint venture would let ThyssenKrupp shift debt and pension liabilities off the books at the same time as improving the steel unit's profitability. Analysts see about 500 million euros of savings from combining raw materials and research activities. In time, those better earnings might allow the combined entity to cut debt and seek a separate listing.The steel JV isn't perfect. It won't help ThyssenKrupp raise capital, nor does it guarantee consolidation of Europe's steel sector: Tata has given a five-year job guarantee to workers at a British plant. So Hiesinger is right to show his Plan B joker. But, on balance, Plan A still looks like the winning hand.

    Probleem is o.a. de pensioen voorziening ex Britisch steel. Ten tijden van de merge Corus was Hoogovens gereed om na de crisis weer volop en up to date te draaien er was geïnvesteerd/gerenoveerd, Hoogovens was klaar voor een nieuwe uitdaging. Britisch steel daarin tegen had voor de crisis (voor de merge) alle cash uitgedeeld aan de aandeelhouders en begon een slechte peridode zonder cash en mogelijkheden tot investeren. Toen de crisis voorbij was kon Britisch steel de markt niet bij houden, ze was verouderd. Hoogovens heeft er veel geld heen gesleept doch verbetering is nooit gezien, ik heb het gezien triest!!. Nu idem met Tata, verlies vloeibare kant dagelijks 1 miljoen euro, ongehoord.
    Tata top heeft zijn buik vol van B.S. Bij de ontvlechting claimt Britisch steel een vermogen aan pensioen voorziening. ThyssenKrupp heeft hier geen zin in. Tata heeft problemen om dit op te lossen, hoewel een mogelijke oplossing in zicht lijkt. Een eerste vereiste voor ThyssenKrupp om verder te gaan. Een alternatief lijkt niet aanwezig voor T.K. nu zij de afscheiding techniek in gang hebben gezet.
    Hoogovens en ThyssenKrupp samen kunnen HUN europeese markt behouden tegen het chineese geweld. Wat doet ArcelorMittal hier tegen. Volgend jaar zijn ze niet meer de grootste, over 3 jaar zijn ze nummer 5 in de wereld ranglijst, er moet iets gebeuren of G.S,. krijgt gelijk!!!!!!!!!

    Har.
    Har.

  12. forum rang 10 voda 2 augustus 2017 22:36
    Beursupdate: AEX op Wall Street

    ING Groep grootste stijger.

    (ABM FN-Dow Jones)Op Wall Street zijn woensdag zes van de negen AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten. ING Groep was met een winst van 0,75 procent de grootste stijger en Unilever was met een verlies van 0,88 procent de sterkste daler.

    Aegon (-0,81%)
    ArcelorMittal (+0,58%)
    ASML (+0,28%)
    Galapagos (+0,67%)
    ING Groep (+0,75%)
    Philips (+0,24%)
    RELX (-0,34%)
    Royal Dutch Shell (+0,26%)
    Unilever (-0,88%)

    Euro/dollar: 1,1854

    Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 525,30 punten, zijn geëindigd op 525,55 punten.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
3.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 182 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links