Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,660 19 apr 2024 09:39
  • -0,140 (-0,59%) Dagrange 23,440 - 23,700
  • 204.708 Gem. (3M) 2,4M

Arcelor Mittal - Augustus 2017

3.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 182 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Toekomstbeeld 1 augustus 2017 20:34
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 1 augustus 2017 20:29:

    [...]Goed gedaan, nu weten we wat. Dat van die verliezen bij de productie viel me tegen. Gaat toch om forse getallen. Toch wel netjes dat ze antwoorden, heb dit wel eens anders meegemaakt. Doe de volgende keer de groeten aan Valerie, misschien laat ze ons nog eens toe op een analistenbijeenkomst. Ik kreeg het niet voor elkaar. Als je de transcripties van de laatste conferencecall leest worden hier toch wel scherpe vragen gesteld. De mensen die er zaten wisten duidelijk waar het over ging. (iemand (jij ?) had hier via seeking alpha de transcriptie geplaatst)
    Nee, had ik niet geplaatst. Die van Seeking A. was ook maar een paar inleidende zinnen toch?

    Heb jij hem in het geheel? Had nog op de AM website gezocht maar kon hem daar niet vinden.
  2. forum rang 4 Toekomstbeeld 1 augustus 2017 20:35
    quote:

    Accuboor schreef op 1 augustus 2017 20:32:

    [...]
    Dood gaan en belasting betalen zijn de twee zekerheden in het leven...
    Haha, stom! Had ik moeten weten. Ben wat moe aan het worden. Ben vanmiddag nog met mijn vrouw wezen shoppen en van dat winkel in winkel uit gedoe ga ik gewoon kapot :-)
  3. [verwijderd] 1 augustus 2017 20:41
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 1 augustus 2017 20:35:

    [...]

    Haha, stom! Had ik moeten weten. Ben wat moe aan het worden. Ben vanmiddag nog met mijn vrouw wezen shoppen en van dat winkel in winkel uit gedoe ga ik gewoon kapot :-)
    Ook niet mijn hobby...

    Anyhow belangrijk om af en toe ook leuke dingen te doen ipv belasting betalen ;-)
  4. forum rang 4 Gaston Lagaffe 1 augustus 2017 20:44
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 1 augustus 2017 20:34:

    [...]

    Nee, had ik niet geplaatst. Die van Seeking A. was ook maar een paar inleidende zinnen toch?

    Heb jij hem in het geheel? Had nog op de AM website gezocht maar kon hem daar niet vinden.
    Ik twijfel, het waren zeker geen inleidende zinnen maar een behoorlijke (engelstalige) uitgebreide Q&A waarbij heel specifiek op vragen van analisten werd ingegaan. Bank voor bank kwamen ze aan het woord. Volgens mij heb ik het op dit forum gelezen. Ik ga straks nog even kijken op welke datum/tijdstip de posting stond. Zou ook wel eens van Accuboor of vergelijkbare poster geweest kunnen zijn. (misschien leest die persoon nu wel mee ?)
    CORRECTIE : heb het gevonden, zat in mijn mailbox (dus direct ontvangen van Seeking Alpha) Morgenochtend heb ik meer tijd, ga kijken of ik de link via mijn computer over kan zetten. Met een Ipad lukt me dat niet. Wordt vervolgd.
  5. forum rang 4 Toekomstbeeld 1 augustus 2017 20:51
    De invloed van de Euro.....

    De dag voor de cijfers op 26 juli noteerde de Euro / USD = 1,1627. Nu 1,1804.
    Stijging 1,5%.

    Koers AM slot 26-07 in Euros 22,05 en nu ook 22,05. Geen zak opgeschoten.

    Koers AM in USD slot op 26/07 25,71 en nu 26,05 = 1,3%.

    Maar hopen dat of de Euro zwakker wordt of dat de yanks gaan kopen. Beide zou het beste scenario opleveren :-)

  6. Bonbini 1 augustus 2017 21:11
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 1 augustus 2017 20:51:

    De invloed van de Euro.....

    De dag voor de cijfers op 26 juli noteerde de Euro / USD = 1,1627. Nu 1,1804.
    Stijging 1,5%.

    Koers AM slot 26-07 in Euros 22,05 en nu ook 22,05. Geen zak opgeschoten.

    Koers AM in USD slot op 26/07 25,71 en nu 26,05 = 1,3%.

    Maar hopen dat of de Euro zwakker wordt of dat de yanks gaan kopen. Beide zou het beste scenario opleveren :-)

    op een gegeven moment zullen centrale banken toch wel in gaan grijpen dunkt me als de dollar te veel uit de pas gaat lopen ?

  7. duprogres 1 augustus 2017 21:28
    r.Het zal altijd wat zijn maar de echte reden is dat het niet met het fonds te zien heeft.De criminelen en computersystemen die alles bepalen.Mijn stuks hebben ze kunnen kopen op de dag van de cijfers voor 30,05 wel ze hebben ze niet moeten hebben,dus heb ik ze op de plank gelegt tot ze 35 staan. Ik heb toevallig tijd.(wel niet veel geld grapje).
  8. forum rang 4 Toekomstbeeld 1 augustus 2017 21:35
    Vers vd pers...met de vrachtwagen verkoop valt het wel mee maar wel een paar minder dan vorige maand.

    Verenigde Staten - Binnenlandse Verkoop van Vrachtwagens
    01.08.2017
    Actueel 8,68M
    Verwacht 8,67M
    Vorige 8,90M

    Verenigde Staten - Alle Verkoop van Vrachtwagens
    01.08.2017
    Actueel 10,52M
    Vorige 10,66M
  9. forum rang 5 03har 1 augustus 2017 21:58
    ter overdenking!!!

    Enige tijd terug was er een revolutie gaande in de top van Tata Steel. De beoogde kroonprins had andere ideeën als pappa Tata. Kortom kroonprins eruit, pappa Tata weer koning. Edoch daarmee heeft hij zijn opvolgings probleem niet opgelost. Bron van twee spalt was Tata-steel-Europa (Hoogovens-brittisch steel). Het oude Brittisch steel, althans de vloeibare kant is een bron van verlies (1 milj./dag). Moet dit drama verder mee met Tata india of zoals de kroonprins wilde, Europa afscheiden van India!. CEO Tata europa (Hans Fischer) ziet dit wel zitten. Zie ook mijn story afgelopen zondag.

    In een van de laatste nieuws items van Voda (1/8/2017) lees je dat Tata zich meer wil concentreren op India. Zie ik hier dat pappa Tata toch moet inleveren!!!!! Op het SAIL gebied is nogal wat gaande, enige (5 staalmakers o.a. Esser hebben daar volop betalingsproblemen/faillissementen enz. Tata wil zich daar wel vestigen, heeft voldoende techniek (+$ na verkoop Tata europa) in huis om de automotive industrie daar te versterken. Tevens ligt het Orissa terrein van Posco nog braak. Ruimte voor een integrale staal fabriek capaciteit 10 miljoen ton. Posco ziet ervanaf, na alle milieu problemen. JSW ziet hier wel brood in doch kan dit niet alleen (kan Tata hulp bieden!).

    Maar wat betekend dit voor ArcelorMittal v.w.b. SAil waar we al een poos niets meer van horen!

    Hoe vertaald dat zich naar Europa. Thyssen-Krupp trekt zich terug uit (vloeibaar staal) Nafta. De deal met Ternium was reeds in februari bekend gemaakt. ThyssenKrupp opereert na de fusie (eind sept bekend) met hoogovens zonder vloeibaar staal van ex Brittisch steel tot een gigantische concurent van ArcelorMittal. Europeese commissie ziet geen probleem, zijn (Tata/Thyssenkrupp) vergroot volume wordt weggestreept door het vergrote volume van AM+ILVA.

    Als we dit dan nog eens wegstrepen met het vergelijk welk TKB maakte van de Chineese staal industrie. 800 milj ton staal winst weinig. ArcelorMittal 80 milj ton staal winst veel. Wat gebeurt er als China gaat consolideren, en dat doen ze. Regerings-opdracht is: binnen 2 jaar wordt/moet de staal productie 800 milj ton staal + gemaakt door 10 staalmakers. Enig idee hoe de top 10 wereld staal makers er dan uitziet!!!!!!
    Hoe bedoelt u beleggen voor de langere termijn!!!!!!!

    Har.

  10. forum rang 4 Toekomstbeeld 1 augustus 2017 22:17
    quote:

    03har schreef op 1 augustus 2017 21:58:

    ter overdenking!!!

    Enige tijd terug was er een revolutie gaande in de top van Tata Steel. De beoogde kroonprins had andere ideeën als pappa Tata. Kortom kroonprins eruit, pappa Tata weer koning. Edoch daarmee heeft hij zijn opvolgings probleem niet opgelost. Bron van twee spalt was Tata-steel-Europa (Hoogovens-brittisch steel). Het oude Brittisch steel, althans de vloeibare kant is een bron van verlies (1 milj./dag). Moet dit drama verder mee met Tata india of zoals de kroonprins wilde, Europa afscheiden van India!. CEO Tata europa (Hans Fischer) ziet dit wel zitten. Zie ook mijn story afgelopen zondag.

    In een van de laatste nieuws items van Voda (1/8/2017) lees je dat Tata zich meer wil concentreren op India. Zie ik hier dat pappa Tata toch moet inleveren!!!!! Op het SAIL gebied is nogal wat gaande, enige (5 staalmakers o.a. Esser hebben daar volop betalingsproblemen/faillissementen enz. Tata wil zich daar wel vestigen, heeft voldoende techniek (+$ na verkoop Tata europa) in huis om de automotive industrie daar te versterken. Tevens ligt het Orissa terrein van Posco nog braak. Ruimte voor een integrale staal fabriek capaciteit 10 miljoen ton. Posco ziet ervanaf, na alle milieu problemen. JSW ziet hier wel brood in doch kan dit niet alleen (kan Tata hulp bieden!).

    Maar wat betekend dit voor ArcelorMittal v.w.b. SAil waar we al een poos niets meer van horen!

    Hoe vertaald dat zich naar Europa. Thyssen-Krupp trekt zich terug uit (vloeibaar staal) Nafta. De deal met Ternium was reeds in februari bekend gemaakt. ThyssenKrupp opereert na de fusie (eind sept bekend) met hoogovens zonder vloeibaar staal van ex Brittisch steel tot een gigantische concurent van ArcelorMittal. Europeese commissie ziet geen probleem, zijn (Tata/Thyssenkrupp) vergroot volume wordt weggestreept door het vergrote volume van AM+ILVA.

    Als we dit dan nog eens wegstrepen met het vergelijk welk TKB maakte van de Chineese staal industrie. 800 milj ton staal winst weinig. ArcelorMittal 80 milj ton staal winst veel. Wat gebeurt er als China gaat consolideren, en dat doen ze. Regerings-opdracht is: binnen 2 jaar wordt/moet de staal productie 800 milj ton staal + gemaakt door 10 staalmakers. Enig idee hoe de top 10 wereld staal makers er dan uitziet!!!!!!
    Hoe bedoelt u beleggen voor de langere termijn!!!!!!!

    Har.
    Inderdaad, dat lijkt het scenario uiteindelijk wel zo ongeveer te worden. Zal nog wel wat staal vloeien voordat de wereld er zo uitziet.

    Wat is je mening over die "gigantische concurrentie" voor AM in Europa door de nieuwe Thyssen/Tata combi?

    Je schrijft "gigantische concurrente".....bedoel je dat ze elkaar het leven zuur gaan maken of ...
    dat ze wat betreft omvang volume ongeveer gelijk zijn (40% AM en 30% de Tata/Thyssen combi?) maar wel elkaar ruimte geven en elkaar het marktaandeel gunnen en daarmee ook samen de prijzen hoog houden (zonder afspraken natuurlijk maar op de natuurlijke manier)....

3.624 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 182 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links