Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
augustus 2017: Met de wind in de rug
Volgen
Op 3 augustus komt Heinz dus weer met cijfers. Denk dat hij gaat zeggen: Zizz was a very good quarter, met die Duitse tongval van hem. We gaan waarschijnlijk redelijk goede cijfers zien, met hopelijk weer eens stijgende omzetten, maar wellicht ook hoge kapitaaluitgaven voor de Lithium concentraat plant in Brazilië. Daarnaast mogen we hopen dat de outlook opwaarts wordt bijgesteld. Die kans is groot aangezien AMG nu de wind in de rug heeft van stijgende metaalprijzen. En dan kan het hard gaan. De prijzen van een aantal metalen liggen vast in lange termijn contracten, maar dat geldt bijv niet voor ferrovanadium. AMG is de grootse producent van dit goedje in Noord Amerika en verkoopt aan marktprijzen die begin Q3 hard zijn gaan stijgen. Ook de prijs van tantalum gaat snel omhoog. Maar hoe de cijfers ook zijn, het lange termijn perspectief van Lithium en de uitspraak van Heinz dat we naar een ebitda gaan van 200 miljoen zullen de prijs van het aandeel de komende tijd kunnen doen vliegen. Succes allemaal.
Leuke titel. Windkracht 11
Met 1 procentje is dit windstil voor de cijfers..of gaat het morgen weer stormen?
Met wind weet je het nooit. De kunst is om hem in ze zeilen te houden. Vereist kundig manoeuvreren. Maar de weersverwachting van AMG lijkt deze week goed te zijn. Aantrekkelijk om een tochtje te maken. Goede reis allemaal. Oploeven maar.
Bobo schreef op 31 juli 2017 19:16 :
wellicht ook hoge kapitaaluitgaven voor de Lithium concentraat plant in Brazilië.
CapEx $ 55M over FY 2017 voor Lithium allein. Daarnaast wist Steve Daniels me onlangs te vertellen dat de maintenance CapEx rond het niveau van 2016 zou uitkomen ($18,4M). Eens fase 1 in werking is, zal er 3,5M aan jaarlijkse Maintenance CapEx bijkomen. Met nog wat investeringen in Silicon, graphite, TiAl kom je dan snel aan een CapEx van $80M over 2017! Heinz verwacht daardoor het jaar niet met een netto kaspositie af te sluiten. Moest men dan het jaar dan toch 'Net Cash' kunnen afsluiten ga ik te voet naar Scherpenheuvel (voor de Belgen onder ons :P)
Umi1 schreef op 31 juli 2017 21:02 :
[...]
CapEx $ 55M over FY 2017 voor Lithium allein. Daarnaast wist Steve Daniels me onlangs te vertellen dat de maintenance CapEx rond het niveau van 2016 zou uitkomen ($18,4M). Eens fase 1 in werking is, zal er 3,5M aan jaarlijkse Maintenance CapEx bijkomen.
Met nog wat investeringen in Silicon, graphite, TiAl kom je dan snel aan een CapEx van $80M over 2017! Heinz verwacht daardoor het jaar niet met een netto kaspositie af te sluiten.
Moest men dan het jaar dan toch 'Net Cash' kunnen afsluiten ga ik te voet naar Scherpenheuvel (voor de Belgen onder ons :P)
Ik zie dat jij je huiswerk iedere keer heel grondig doet. Daar hebben we wat aan, dus bedankt en ab. Verder is dat NRC artikel misschien interessant, maar het zit achter een betaalwal. Kan iemand de tekst plaatsen?
Heel verhaal over wat de duitse industrie van lithium en andere metalen verwacht
de link uit nrc: Lithium was voor AMG eerst bijvangst, nu een groeidiamant Deze rubriek belicht beursfondsen in de belangstelling. Deze maandag: metalenspecialist AMG. Joost Pijpker 30 juli 2017 Het succes van elektrische auto's is belangrijk voor AMG, dat lithium voor in de accu's levert. Foto Koen van Weel/ANP Lang leek elektrisch rijden iets voor in de toekomst. De auto’s waren te duur, het aantal elektrische modellen was beperkt en – dat was eigenlijk het belangrijkste – een accu ging nog geen 150 kilometer mee. Maar inmiddels maken steeds meer fabrikanten werk van elektrisch rijden. Onder meer BMW en Volvo kondigden onlangs aan dat ze de productie van elektrische auto’s de komende jaren flink uitbreiden. Voor metalenspecialist AMG zijn zulke berichten goed nieuws. Het van oorsprong Duitse bedrijf, tegenwoordig gevestigd in Nederland, heeft zich namelijk sinds ongeveer een jaar toegelegd op de productie van lithium. En aangezien dat materiaal veel gebruikt wordt in oplaadbare batterijen en accu’s, neemt de vraag naar lithium in rap tempo toe. Hoe groot de behoefte is, blijkt wel uit de prijs die accufabrikanten voor het materiaal betalen. Op dit moment brengt een ton lithiumcarbonaat, een stof die bijna helemaal uit lithium bestaat, 18.000 tot 21.000 dollar (15.000 tot 18.000 euro) op. Ongeveer anderhalf jaar geleden was dat nog zo’n 7.000 dollar. Autojournalist Bas van Putten testte voor NRC onlangs Opel Ampera-E, het elektrische ‘wonderkind’ waar een wachtlijst voor is Dat de prijs van lithium zo sterk is gestegen, heeft volgens Henk Veerman, die het aandeel AMG volgt voor zakenbank Kempen & Co, te maken met de schaarste aan het begin van de productieketen. Want de bedrijven die accu’s maken of lithium verwerken, kunnen gemakkelijk opschalen. Maar voor de bedrijven die de stof uit de grond halen, is dat veel moeilijker. „Dat is op dit moment de bottleneck”, weet Veerman. AMG is nu een van de bedrijven die in dat gat springt. De fabrikant van specialistische metalen gaat het materiaal opdiepen uit een oude mijn in Brazilië, die eerst met name voor andere stoffen werd gebruikt. Lithium was op die locatie aanvankelijk vooral bijvangst: pas toen de prijzen stegen werd gericht delven interessant. AMG wil het lithium nu in kristalvorm - ook wel spodumeen - uit de grond halen en doorverkopen aan bedrijven die het verwerken tot lithiumcarbonaat. De productie moet medio 2018 beginnen. AGENDA: HALFJAARCIJFERS Maandag Heineken (bier) Dinsdag Apple (technologie) DSM (chemie) Grandvision (brillen) Woensdag ING (bank) Snowworld (skihallen) Takeaway.com (maaltijden) Tesla (elektrische auto’s) Donderdag AMG (metalen) Fugro (bodemonderzoek) Toch zijn er ook twijfels over de lithiumkoorts op de financiële markten. Eind vorig jaar schreef een analist van de Amerikaanse vermogensbeheerder Bernstein bijvoorbeeld dat de huidige, hoge prijzen onhoudbaar zijn. Hij verwacht dat steeds meer bedrijven zich gaan bezighouden met het delven van lithium, waardoor de schaarste snel voorbij is. Analist Veerman van Kempen & Co vermoedt dat dat wel meevalt. Een stuk land met lithium in je bezit hebben is namelijk iets anders dan het er op een efficiënte manier uit kunnen halen, zegt hij. AMG heeft in die zin een voordeel op nieuwe concurrenten omdat „het huis al op orde” is en de mijn al in bedrijf. Het milieu is een belangrijke reden om voor de elektrische auto te kiezen. Maar ook die vervuilen het milieu Bovendien heeft AMG zich beschermd tegen een eventuele prijsdaling van lithium, zegt Veerman. Het bedrijf sloot onlangs een meerjarig contract voor het leveren van spodumeen, wat momenteel zo’n 800 dollar per ton opbrengt. „Daarin is afgesproken dat de verkoopprijs variabel is, maar wel met een vaste ondergrens”, aldus Veerman. „Dus als lithium duurder wordt, krijgt AMG meer. Maar mocht de prijs dalen, dan krijgt AMG in een vast bedrag. Hoe hoog dat is, heeft het bedrijf nooit gemeld. Maar ik schat zo’n 500 tot 600 dollar. En tegen die prijs zijn ze nog steeds erg winstgevend.”
Kortom het ziet er weer wat beter uit dan 3 maand geleden, maar dat is niets nieuws en daar was het vaste panel op dit forum allang van overtuigd. Desalniettemin is het goed om in herhaling te vallen, ik zie namelijk het aantal participanten toenemen. I.h.a. betekent dat meer interesse is en dat is een goede zaak. Het is nu vlgns mij ook het 4e kwartaal (of zit ik hier nu een kwartaal te ver?) dat er gezegd werd: we verwachten de komende 4 kwartalen stijging van winst kwartaal op kwartaal. Die uitspraak is overigens niet herhaald daarna, wel vooralsnog gerealiseerd, maar vervangen door de ebidta uitspraak 'verdubbeling" in ik meen 4 jaar tijd. Nou dat zou ik ook wel durven met de huidige vooruitzichten, ofwel gaat gebeuren (met de info de vooruitzichten van vandaag). Die berekening was ook al gemaakt met de beperkte maar wel relevante jnfo en inschattjngen. Expenses aan investeringen LI fabriek enzo zijn gewoon aangegeven. Het zou mij bevreemden dat daar nu opeens kikkers naar boven komen. Er is iets verandert jn aanpak en uitspraken de laatste jaren... Wellicht weer wat meer info over afhandeling over wegvallen 'T' contract en de brand en zo, maar daar is worse case scenario al aangegeven. Natuurlijk gaat dat meest negatieve scenario niet uitkomen als ik het verhaal beschouw. Ik verwacht overigens dat er weinig nieuws komt behalve dat het juridisch traject loopt (eenzijdig beeindigen contract op vooringenomen oordeel het mogelijk niet kunnen leveren van....). Ten aanzien van de brand zelf en eventuele verzekeringsuitkeringen: ook dat duurt eindeloos. Het maakt verder ook niet uit, voor de verdere toekomst zijn dat soort zaken rimpels in het bestaan als bedrijf met deze vooruitzichten. Uiteindelijk is er ook nog een 10% belang, deze week zei iemand toen nou dat zullen ze ook wel niet meer hebben. Natuurlijk wel anders had het namelijk gemeld moeten worden...lijkt me vrij duidelijk als ze datafgestaan zoude hebben dan zou dat gemeld moeten zijn. Kortom ik verwacht gewoon betere operationele cijfers en op incidenten i.i.g. geen echte nieuwe problemen. De markt verwacht dit ook, gezien de koersontwikkeling van afgelopen tijd. Het zou natuurlijk wat kunnen tegenvallen, maar daarvoor is de koers vandaag de dag toch nog wat bescheiden en gewoon in lijn met hetzij de huidige operatie (en als dat dus nog cijfermatig tegenvalt wegens contractperioden) danwel het perspectief 2018 en 2019. Kies wat je wilt. Dat is mijn gedachte en daarom stapik ook nog lang niet uit (maar pak dus wel van tijd tot tijd deelwinst om de prtefeuille AMG niet te groot te lten worden, want ja die groeit hard als ik dat niet zou doen.......
De LI business op zichzelf, met de gegevens die we hebben en de plannen kwa productie zal minimaal de omvang hebben kwa winstgevendheid van al het andere bij elkaar ex extra potentieel van de potentiele ophemeling van 90 ton Li tot meer wjnstgevende producten ex te verwachten prijsstijgingen. LI zelf en exclusief de ingezette verbetering van andere vele prijzen van metalen waar AMG inzit. De verdubbeljng van EBITDA gaat m.i. binnen 4 jaar plaatsvinden. Voor LI zie draadje LI met de laagste kostprijs, maandje of 4 terug zk even uit mijn hoofd.
goedemorgen iedereen, Bobo, de eerste ab die je gisteren kreeg kwam van mij. Dank voor de steeds accurate info en bemerkingen die je hier onvermoeibaar blijft posten. Onderstaand artikel toont nog maar eens aan dat de toekomst er heel anders zal uitzien. Het gaat veel en veel verder dan enkel auto's op het vlak van mobiliteit... 28/07/17 - 17u04 Bron: IPS De Yara Birkeland, het zelfvarende, elektrische containerschip uit Noorwegen, zal volgend jaar al varen. In een eerste fase zal dat nog met een bemanning zijn. De Yara Birkeland, een project van de Noorse bedrijven Yara en Kongsberg, wordt in de tweede helft van 2018 te water gelaten. Het wordt voorgesteld als "het eerste autonome containerschip zonder uitstoot ter wereld". Het containerschip, waarvan de ontwikkeling ongeveer 20 miljoen euro kost, vaart volledig op elektrische batterijen. Het bevat ook gps, radar, camera's, sensoren en andere technologie om volledig autonoom te kunnen varen. Dat zal pas gebeuren vanaf 2020. In een eerste fase gaat er nog een bemanning aan boord. In 2019 wordt het autonome varen getest. De Yara Birkeland is een klein containerschip. Het kan maximaal 150 containers per keer vervoeren. succes iedereen
Hoopgevend na opening 1,5% in de min.
Bekende rituelen voor de cijfers, beetje paniek zaaien en aan de boom schudden.
Om uiteindelijk weer omhoog te knallen
De aandelen van mij krijgen ze in ieder geval niet. Kind regards, Forecast
hebben jullie hoge verwachtingen van het aandeel dat deze donderdag omhoog gaat?
Op basis van de samenstelling van 31 Juli (https://www.behr.nl/koersen/indices) , staan we op de rand om te promoveren naar de AMX, aangezien Refresco op de nominatie staat om over genomen te worden. We gaan het zien in September.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)