Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,830 19 apr 2024 13:43
  • -0,150 (-2,51%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 278.558 Gem. (3M) 304,1K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 juli 2017 19:35
    quote:

    mjmj schreef op 31 juli 2017 18:55:

    [...]

    AB Harry. Nu een tandje dieper: wat is de dynamica die onder dit disfunctioneren ligt? Het ligt echt niet aan gebrek aan kennis of intelligentie daar bij TT. Het is iets anders. Het is een relationele dynamica al of niet gekoppeld aan individueel tunneldenken van machtige spelers. Maar hoe zit dat nu precies... (en wat zegt dat de benadering van over toekomstige strategische vraagstukken als die dynamica niet verandert...)
    Get going an sich is niets mis mee. Aangezien tomtom wilde richten op mensen die een positief duwtje in de rug kunnen gebruiken en niet de hardcore topsporter. We zijn niet allemaal atleten. (Hoewel Nike dat juist wel heel slim doet met 'everyone's an athlete'

    Nike: Everyone's an Athlete
    At Nike we believe that in having a body, one is an athlete. Our focus is to provide the nececessary tools for everyone's athletic endevours and bring inspiration and innovation to every athlete in the world. storify.com/UNMSocialMedia/nike-is-nice

    De vraag is alleen of get going een sales campagne is (gericht op het direct meer verkopen van spullen) of een positionerende campagne (over een langere periode een bepaalde breinpositie realiseren). Get going komt op mij meer over als het laatste en daar is an sich niks mis mee, maar verwacht dan ook geen sales boost, tenzij deze wordt ondersteund door meer op verkoop gerichte campagnes. Misschien is dat ook wel gebeurd, want de meeste campagnes bestaan uit 'lagen', waaronder een activatie laag (die jou moet activeren om te kopen). Je zou de gehele campagne moeten kennen om te bepalen of die wel of niet goed was. En ook 'goed' is dus heel relatief begrip, dat wil zeggen gerelateerd aan het doel. Einstein zei: don't judge a fish by its ability to climb a tree.
  2. [verwijderd] 31 juli 2017 19:35
    @mjmj

    Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het is (nog) niet gelukt in Sports, en er zijn fouten gemaakt. Vooral qua marketing. Maar wie maakt er geen fouten in een nieuwe markt. De produkten zijn van hoog niveau.

    Toch staan er bij TomTom inmiddels twee mooie softwareplatformen (sports en action-cam) en heeft men meer dan prima hardware:

    -de sportswatches zijn superieur, maar niche (interessante niche);
    -de trackers matig en onvoldoende sexy (mogelijkheden qua e-health);
    -de action-cam is klein en levert hoge kwaliteit beelden en is qua software geniaal (Apple verkoopt er direct 100x zoveel).

    Die Apple-watches zijn toch nog veel erger mislukt? Grotere en lelijkere bagger ken ik niet. Het is dat Apple veel believers heeft die het zelfs pikken als een batterij binnen 2 uur leeg is als de de GPS gebruikt. Er is echter een grote groep consumenten die blind volgt wat Apple aan nieuwe produkten in de markt zet.

    De 2 platformen van Sports en bijbehorende hardware lijken mij prima te verkopen aan een partij(en) die wel schaalgrootte kan(kunnen) realiseren.
    Moet je die software helemaal zelf ontwikkelen dan ben je snel 2 jaar verder voor de Sportswatches en wellicht nog veel langer voor de Action-cam.

    Eens dat het management van Sports volledig verantwoordelijk is en per direkt aan de kant moet worden gezet. Een belangrijk deel van het resterende personeel kan mee naar de koper. Partijen als Fitbit en Garmin kunnen er veel mee. Maar ook een Apple, Samsung etc. Of de grote sportmerken zoals Nike, Adidas etc.
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 31 juli 2017 19:37
    www.just-auto.com/news/chinese-driver...

    The China Daily reported that Momenta is resourced by an R&D team from top Chinese universities and is developing "deep-learning-derived software in perception, semantic HD mapping, and path planning".

    Chinese self-driving start-up company Momenta has raised around US$46m in its latest round of funding, with Daimler a major investor according to Chinese media.

    Tencent (evenknie va Baidu) is de andere investeerder in Momenta

    www.marketwatch.com/story/daimler-inv...
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 31 juli 2017 19:49
    “We want to create an open standard for this. The empirical knowledge we have gathered suggests that keeping a high-resolution map up to date for freeways in Europe, North America and Asia Pacific will require fleets of around 1 million vehicles each,” he says.

    Bosch thinks its partnership with TomTom already has reached an important milestone in that area with their road-radar signature technology, which draws on sensor data to accurately positon the car in its surroundings to within centimeters and in good or poor weather conditions.

    By the next decade, the first cars using road-radar signature will appear in Europe and the U.S.

    wardsauto.com/technology/bosch-puttin...

  5. [verwijderd] 31 juli 2017 20:02
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 31 juli 2017 19:49:

    “We want to create an open standard for this. The empirical knowledge we have gathered suggests that keeping a high-resolution map up to date for freeways in Europe, North America and Asia Pacific will require fleets of around 1 million vehicles each,” he says.

    Bosch thinks its partnership with TomTom already has reached an important milestone in that area with their road-radar signature technology, which draws on sensor data to accurately positon the car in its surroundings to within centimeters and in good or poor weather conditions.

    By the next decade, the first cars using road-radar signature will appear in Europe and the U.S.

    wardsauto.com/technology/bosch-puttin...

    Jaartje of 4-5 wachten dus nog.
  6. [verwijderd] 31 juli 2017 20:02
    Het duurt mij allemaal te lang, zit al 7 jaren te wachten op de doorbraak, elke keer weer een maand/kwartaal verloren..bijgekocht en verkocht en weer bijgekocht etc maar per saldo niets opgeschoten, kan aan mij liggen maar heb zoveel spijt dat ik er mee begonnen ben. Ik had ASMI en BESI..en die rond de 15...
    Heb dus eigenlijk wel een ton misgelopen door te switchen...Eigen schuld ja, maar volgens mij heeft TT er ook helemaal NIETS aan gedaan om ook maar een beetje positief in het nieuws te komen, traject te schetsen, waarde te laten zien etc. Dat neem ik ze zeer kwalijk en zodra ik er uit kan, doe ik het en zal altijd een nare smaak en een geirriteerd gevoel overhouden..HG en friends bedankt alvast voor jaren van irritatie. Inkopen die aandelen, maak meer bekend, kom met die goed nieuws show, haal het van de beurs...maar doe iets!!!!
  7. [verwijderd] 31 juli 2017 20:07
    quote:

    Stille vennoot schreef op 31 juli 2017 20:02:

    Het duurt mij allemaal te lang, zit al 7 jaren te wachten op de doorbraak, elke keer weer een maand/kwartaal verloren..bijgekocht en verkocht en weer bijgekocht etc maar per saldo niets opgeschoten, kan aan mij liggen maar heb zoveel spijt dat ik er mee begonnen ben. Ik had ASMI en BESI..en die rond de 15...
    Heb dus eigenlijk wel een ton misgelopen door te switchen...Eigen schuld ja, maar volgens mij heeft TT er ook helemaal NIETS aan gedaan om ook maar een beetje positief in het nieuws te komen, traject te schetsen, waarde te laten zien etc. Dat neem ik ze zeer kwalijk en zodra ik er uit kan, doe ik het en zal altijd een nare smaak en een geirriteerd gevoel overhouden..HG en friends bedankt alvast voor jaren van irritatie. Inkopen die aandelen, maak meer bekend, kom met die goed nieuws show, haal het van de beurs...maar doe iets!!!!
    Aah

    Een ton misgelopen. Zou bijna medelijden krijgen, maar niet heus.
    Als je zoveel eieren in een mandje hebt doe je het niet goed.
  8. mjmj 31 juli 2017 20:40
    quote:

    groeibriljant schreef op 31 juli 2017 19:35:

    @mjmj

    Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het is (nog) niet gelukt in Sports, en er zijn fouten gemaakt. Vooral qua marketing. Maar wie maakt er geen fouten in een nieuwe markt. De produkten zijn van hoog niveau.

    Toch staan er bij TomTom inmiddels twee mooie softwareplatformen (sports en action-cam) en heeft men meer dan prima hardware:

    -de sportswatches zijn superieur, maar niche (interessante niche);
    -de trackers matig en onvoldoende sexy (mogelijkheden qua e-health);
    -de action-cam is klein en levert hoge kwaliteit beelden en is qua software geniaal (Apple verkoopt er direct 100x zoveel).

    Die Apple-watches zijn toch nog veel erger mislukt? Grotere en lelijkere bagger ken ik niet. Het is dat Apple veel believers heeft die het zelfs pikken als een batterij binnen 2 uur leeg is als de de GPS gebruikt. Er is echter een grote groep consumenten die blind volgt wat Apple aan nieuwe produkten in de markt zet.

    De 2 platformen van Sports en bijbehorende hardware lijken mij prima te verkopen aan een partij(en) die wel schaalgrootte kan(kunnen) realiseren.
    Moet je die software helemaal zelf ontwikkelen dan ben je snel 2 jaar verder voor de Sportswatches en wellicht nog veel langer voor de Action-cam.

    Eens dat het management van Sports volledig verantwoordelijk is en per direkt aan de kant moet worden gezet. Een belangrijk deel van het resterende personeel kan mee naar de koper. Partijen als Fitbit en Garmin kunnen er veel mee. Maar ook een Apple, Samsung etc. Of de grote sportmerken zoals Nike, Adidas etc.
    Je hebt gelijk dat roepen van de zijlijn makkelijk is. Fouten maken hoort erbij.... maar een snel monitoring systeem is wel een must, zodat je sneller leert dan je concurrent. Hoe sterker je tunnelvisie hoe gekeurder je kijkt en hoe trager je leert. Waar staat TT wat dit betreft?
  9. forum rang 4 holenbeer 31 juli 2017 21:09
    quote:

    Natte krant schreef op 31 juli 2017 11:49:

    @harry Die Titolaar is een grappenmakert. Er is al bijna een 3de van Q2 voorbij en hij kwebbelt doodleuk dat de sports een laagdubbelig cijfer deel uit gaat maken van de consumeromzet. Dus 10-15%.
    Nog geen 10 weken later trekt men de stekker eruit.

    www.forbes.com/sites/paullamkin/2017/...
    Het zou me niet verbazen als HG een tijdje heeft gedacht dat Titulaer, Corinne en anderen de zaak onder controle hadden en dat er inderdaad groei aan zat te komen. En vanaf een lage omzet heb je al snel wat groei, zeker met een forse campagne.
    Vervolgens ziet hij in Q2 dat dat prille groeistuipje niet continueert, maar dat het gewoon stagneert en zelfs daalt. En hij denkt, verd@md, dat kan ik er niet bij hebben. Ik grijp in, en als ik dan toch ingrijp, hoe kan ik dan met die ingreep meerdere vliegen in 1 klap slaan.
    Flinke afschrijving op goodwill, focussen op auto, afscheid nemen van mensen die toch al in de weg liepen, iets doen voor de aandeelhouders en de analisten, voorbereidingen voor eventuele deelname, inkoop eigen aandelen enz.
  10. [verwijderd] 31 juli 2017 21:14
    Wanneer is nieuws nieuws? Ik word benaderd door iemand die beweert uit zeer betrouwbare bron, die niet wordt onthuld, dat Tesla definitief binnen zou zijn voor Tomtom. Ik twijfelde of ik het moet melden, omdat ik me er zelf geen enkel betrouwbaarheidsbeeld bij kan vormen. Maar het klonk alsof het van iemand kwam die zicht op de onderhandelingen had. En dat er dus getekend is.

    Het gerucht gaat natuurlijk al lang en het blijft de vraag wanneer dit duidelijk kan en mag worden voor de brede markt. Maar met zeer enthousiaste eerste reviews van de Model 3 en inmiddels 500.000 voorintekeningen kan dit in 2018 een significante bijdrage gaan leveren.
  11. viermeiden 31 juli 2017 21:17
    [quote alias=Stille vennoot id=10191162 date=201707312002]
    Het duurt mij allemaal te lang, zit al 7 jaren te wachten op de doorbraak, elke keer weer een maand/kwartaal verloren..bijgekocht en verkocht en weer bijgekocht etc maar per saldo niets opgeschoten, kan aan mij liggen maar heb zoveel spijt dat ik er mee begonnen ben.

    Hallo Stille Vennoot,

    net even opgezocht bij historische data op de TT site.
    30 juli 2010 stond de koers op 4.62!

    Was je blijven zitten dan had je toch een mooi rendement gehad van 95%!
    En dat midden in de crisis!

    Het is maar hoe je het bekijkt!

    viermeiden
  12. Regenboog33 31 juli 2017 21:21
    quote:

    xynix schreef op 31 juli 2017 21:14:

    Wanneer is nieuws nieuws? Ik word benaderd door iemand die beweert uit zeer betrouwbare bron, die niet wordt onthuld, dat Tesla definitief binnen zou zijn voor Tomtom. Ik twijfelde of ik het moet melden, omdat ik er zelf geen enkel betrouwbaarheidsbeeld bij kan vormen. Maar het klonk alsof het van iemand kwam die zicht op de onderhandelingen had.

    Het gerucht gaat natuurlijk al lang en het blijft de vraag wanneer dit duidelijk kan en mag worden voor de brede markt. Maar met zeer enthousiaste eerste reviews van de Model 3 en inmiddels 500.000 voorintekeningen kan dit in 2018 een significante bijdrage gaan leveren.
    Ik vind het fijn dat je dit deelt. Je zegt er duidelijk bij dat het een betrouwbare bron die niet wordt onthuld (en dat je zelf die betrouwbare bron ook niet kunt duiden). Ieder kan hier mee doen wat hij/zij wil. ik denk wel dat we allemaal als aandeelhouder wel op een dergelijke deal zitten te wachten. Maar HG kennende, en nu zeker met de aandelen inkoop, zal hij dit wel zo lang mogelijk willen uitstellen om te melden. We zullen het gaan zien Xynix; ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt.
  13. forum rang 4 holenbeer 31 juli 2017 21:48
    quote:

    Was here schreef op 31 juli 2017 15:52:

    Staat dus nog in de kinderschoenen.bmw, audi en Mercedes verkopen relatief weinig voertuigen en dan ook nog met het accent op europa.Tt kan bijna wereldwijd traffic aanbieden met een hele hoge nauwkeurigheid en is daardoor ook interessanter voor de autofabrikanten.

    Het traffic van tt is bijna op de meter nauwkeurig(Ervaring).

    Here ervaart de usp van tt. En met de liveservices komt tt makkelijk bij de fabrikanten binnen.De volgende stap is dan maps verkopen.

    [...]
    En met Audi, BMW en Mercedes heb je ook alleen traffic data van de linker rijstrook. Daar heb je als normale berijder niks aan :-)
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links