Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 29 juli 2017 14:39
    quote:

    W schreef op 29 juli 2017 12:26:

    [...]

    Ja, ik denk van wel
    het geeft namelijk 3 sterke signalen af

    - TT gelooft in hogere koersen over de komende jaren ( en HG heeft zich hiervoor nog nooit echt uitgesproken over verloop van de koers van het aandeel, hij heeft ooit eens gezegd dat als hij een waarde bepaling voor koers moest geven dat 8 euro fair-value leek, dus dit is wel een enorme verandering

    - TT beperkt hiermee verdere verwatering de komende jaren voor de aandeelhouder om nieuwe aandelen uit te geven voor bonus-pool doeleinden

    - en dit is wellicht de allerbelangrijkste , te samen met het te verwachten afscheid van Sports

    - TT doet eindelijk een aandeelhoudersvriendelijke benadering en hier geeft het toch een teken dat men naar de markt luistert en de druk heeft gewerkt

    als 4e als je dan wat Machiavelli wilt denken, kan dit de voorbode zijn van het oppoetsen van de toko en opwaarderen van de Koers voor een stappenplan tot volledige exit en dan gaan ze toch niet stelen, doch maximaliseren voor alle aandeelhouders.

    W, wat is naar jouw idee de reden van de snelle afdaling nadat we na de Q2 cijfers de 9,80 aangeraakt hebben we nu weer rond de 9 dobberen? Worden de signalen van HG even niet langer geloofd?
  2. [verwijderd] 29 juli 2017 15:07

    Tom, ik wou dat ik het wist, had na deze echt positieve CC eerder een periode van consolidatie verwacht aan de bovenkant van de rally, zo rond de 9,50/9,75 en dan afwachten op start inkoop programma , of de definitieve confirmatie van exit consumer/sports en dan die sprong over de 10

    maar moet toegeven het blijft voor TT heel moeilijk een goede rally vast te houden
    Fransen hebben er een uitdrukking voor die noemen dat op de beurs " reculer pour mieux sauter " , maar dat is dan vaak een keer per jaar en dan naar een nieuw hoogtepunt, bij TT is dat ieder kwartaal en ze schieten er per saldo weinig mee op en dat voor een aandeel waar zeg 50% in vaste handen zit.

    het lijkt wel chronisch bij TT, gewoon na de cijferpresentatie verkopen en of dat nu op een rally is , of bij onveranderd - gewoon uitstappen - en dan naar aanloop van het volgende kwartaal weer langzaam opveren en dat ieder kwartaal raak, bizar

    daarom is het ook zo'n verrotte moeilijk aandeel te lezen voor trend, je hebt bij TT constant het gevoel dat als hij naar boven gaat, nu komt hij niet meer terug, dit is de definitieve draai en dan vervalt de koers toch weer.
  3. [verwijderd] 29 juli 2017 15:13
    quote:

    Alfonz schreef op 29 juli 2017 14:35:

    [...]
    Wie zegt dat Tesla binnen is.....? Waarom nog geen persbericht van TomTom? Niet te voorbarig zijn.
    De signalen worden steeds duidelijker maar 100% zeker is het nog niet. Ik schat het in op 99,99%. Anders voer je namelijk als Tesla geen beta-testen uit met de nieuwe softwarerelease voor de Autopilot. En dat ook nog eens met echte gebruikers. Gebeurt in de regel alleen als laatste check vlak voor een definitieve uitrol.

    Grote vraag is dus vooral niet of, maar wat er allemaal aan TomTom-inside wordt gebruikt door Tesla.

    Volgens de geruchten gaat het om data op het gebied van snelheden op wegvlakken en verbeterde lane-keeping. Iig zeer interessant want dat duidt op mogelijk zelfs gebruik van HD-maps en RRS-roadDNA. Dat zou dan de hoofdprijs zijn
    Ook zou Tesla alvast een deel van die HD-maps+roadDNA kunnen gaan gebruiken; en dan met name nu eerst de snelwegen. TomTom heeft die HD-map in opdracht van een klant versneld gerealiseerd in Noord-Amerika en Europa. Grote vraag is nog steeds voor welke klant?
  4. [verwijderd] 29 juli 2017 15:36
    "Toeleverancier Bosch was mogelijk onderdeel van het kartel van Volkswagen, Audi, Porsche, BMW en Daimler. De verboden onderlinge afspraken van die fabrikanten zouden aan de basis hebben gestaan van het grote sjoemelsoftwareschandaal.
    De Suddeutsche Zeitung beschikt over documenten die laten zien dat Bosch onderdeel was van een werkgroep die problemen met AdBlue moest aanpakken. Bosch droeg bij aan een strategie die er voor moest zorgen dat auto's zo min mogelijk van de vloeistof, die de stikstofuitstoot van dieselauto's vermindert, gebruikt.
    Duitse autoproducenten zouden uit kostenoverwegingen voor veel te kleine AdBlue-tanks hebben gekozen. Om toch een lage uitstoot bij autotests te kunnen overleggen werd sjoemelsoftware ingebouwd...."(FD.nl)

    Ik zie de naam Bosch hier regelmatig voorbij komen, het is dus een besmet bedrijf dat dus ook in het traject gaat.

    Zou TT misschien op een of andere manier ook prijsafspraken hebben gemaakt met het een of ander?
  5. Gerard_ecb 29 juli 2017 16:01
    @justin,

    Bedankt voor het posten van je visie op aandeleninkoopprogramma van TT. Er worden verschillende signalen hier in gelezen door vele forumgenoten, echter 1 mis ik er nog.

    Regelmatig wordt hier door TT criticasters aangegeven dat het ontwikkelen van HD maps een dure en mss wel een te dure kwestie is. Geluiden van emissie heb ik zelfs wel eens gelezen en dat TT nooit goed winstgevend gaat worden omdat de kosten erg hoog zullen zijn. Nu door aan tegen dat je je surplus aan cash gaat gebruiken om aandelen in te kopen geef je ook expliciet aan dat je dit geld niet nodig hebt voor het genereren en onderhouden van maps. In mijn ogen kunnen we dus een flinke winststijging tegemoet zien in de komende jaren.

  6. Regenboog33 29 juli 2017 16:10
    quote:

    Turquoisine schreef op 29 juli 2017 11:55:

    [...]
    Bedankt voor plaatsen maar ik hoor toch graag eerst de bevestiging van de experts hier op het forum of Tesla idd binnen is alvorens ik de nieuwe Tesla 3 ga bestellen omdat TT maandag door de € 10.- heen gaat ;-) (geintje want zoveel TT heb ik niet hoor)

    Ik heb te vaak meegemaakt dat deze nieuwsberichten feitelijk niets voorstellen en/of dat het door TT niet gecommuniceerd wordt. Eerst zien, dan geloven ...
    Dus toch geen Tesla zo te lezen hier op het forum. Maandag maar weer eens kijken waar TT eind van de dag staat. Opening in ieder geval geen +10% of zo.
  7. [verwijderd] 29 juli 2017 16:17
    quote:

    paulta schreef op 29 juli 2017 15:36:

    "Toeleverancier Bosch was mogelijk onderdeel van het kartel van Volkswagen, Audi, Porsche, BMW en Daimler. De verboden onderlinge afspraken van die fabrikanten zouden aan de basis hebben gestaan van het grote sjoemelsoftwareschandaal.
    De Suddeutsche Zeitung beschikt over documenten die laten zien dat Bosch onderdeel was van een werkgroep die problemen met AdBlue moest aanpakken. Bosch droeg bij aan een strategie die er voor moest zorgen dat auto's zo min mogelijk van de vloeistof, die de stikstofuitstoot van dieselauto's vermindert, gebruikt.
    Duitse autoproducenten zouden uit kostenoverwegingen voor veel te kleine AdBlue-tanks hebben gekozen. Om toch een lage uitstoot bij autotests te kunnen overleggen werd sjoemelsoftware ingebouwd...."(FD.nl)

    Ik zie de naam Bosch hier regelmatig voorbij komen, het is dus een besmet bedrijf dat dus ook in het traject gaat.

    Zou TT misschien op een of andere manier ook prijsafspraken hebben gemaakt met het een of ander?
    Nou als je dan toch die kant op gaat... dan kan je beter focussen op HERE. BMW is naar verluidt pislink op Daimler, omdat zij als eersten uit de school geklapt zijn, uit hoop op strafvermindering, die BMW dan dus niet krijgt. BMW zou zelfs geen trek meer hebben in gezamenlijke onderzoekstrajecten. Wat te denken van hun gezamenlijke optrekken rond autonoom rijden en het delen van het HERE eigendom en aansturing. En dan nog maar te zwijgen over hoe niet-Duitsers nu over de Duitsers denken.
  8. [verwijderd] 29 juli 2017 16:29
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2017 16:17:

    [...]

    Nou als je dan toch die kant op gaat... dan kan je beter focussen op HERE. BMW is naar verluidt pislink op Daimler, omdat zij als eersten uit de school geklapt zijn, uit hoop op strafvermindering, die BMW dan dus niet krijgt. BMW zou zelfs geen trek meer hebben in gezamenlijke onderzoekstrajecten. Wat te denken van hun gezamenlijke optrekken rond autonoom rijden en het delen van het HERE eigendom en aansturing. En dan nog maar te zwijgen over hoe niet-Duitsers nu over de Duitsers denken.
    Klopt ruzie in de tent!
  9. Regenboog33 29 juli 2017 16:31
    quote:

    *Justin* schreef op 29 juli 2017 16:17:

    [...]

    Nou als je dan toch die kant op gaat... dan kan je beter focussen op HERE. BMW is naar verluidt pislink op Daimler, omdat zij als eersten uit de school geklapt zijn, uit hoop op strafvermindering, die BMW dan dus niet krijgt. BMW zou zelfs geen trek meer hebben in gezamenlijke onderzoekstrajecten. Wat te denken van hun gezamenlijke optrekken rond autonoom rijden en het delen van het HERE eigendom en aansturing. En dan nog maar te zwijgen over hoe niet-Duitsers nu over de Duitsers denken.
    Ja idd, had ik ook al gelezen. Ben benieuwd wat dat voor de samenwerking gaat betekenen en dan specifiek met Here (en hiermee i.r.t. TT).
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 juli 2017 17:05
    quote:

    closer schreef op 29 juli 2017 11:10:

    [...]
    Hij heeft de "Plaats reactie"-knop nog wel weten te vinden. Hopelijk was de dokter er op tijd bij.
    INDERDAAD, en sorry.

    Mijn dokter is op vakantie. Als ik dood ga geeft het geen haast.

    Mijn broer heeft mijn rouwkaart al geprepareerd. Ik hoef niet perse bij mijn begrafenis aanwezig te zijn. Want ik had volgens hem nooit een goede verstandhouding met de overledene...

    Wie lol kan hebben kan pas wijs zijn, of is het andersom?

  11. forum rang 4 roloff 29 juli 2017 21:41
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 juli 2017 17:05:

    [...]
    INDERDAAD, en sorry.

    Mijn dokter is op vakantie. Als ik dood ga geeft het geen haast.

    Mijn broer heeft mijn rouwkaart al geprepareerd. Ik hoef niet perse bij mijn begrafenis aanwezig te zijn. Want ik had volgens hem nooit een goede verstandhouding met de overledene...

    Wie lol kan hebben kan pas wijs zijn, of is het andersom?

    @Beperktedijkbewaking, hallo Han,

    Ben vóór de cijfers (voor mijn doen) aardig in TT ingestapt en na het topje wat verkocht.
    Bij 9 euro weer teruggekocht. We zitten dus (vermoedelijk) in hetzelfde TT schuitje.

    Hoe schat jij de potentie momenteel in?

    Grappige post van je. Hartelijke groet, ook van N. Roloff
  12. Juun 29 juli 2017 21:45
    quote:

    Tomtom25 schreef op 29 juli 2017 19:38:

    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/i...

    Foto tesla....
    Ik ben niet technisch hé, maar op het scherm zie je met je ogen een navigatiekaart. Dat is niet zo spannend, entertainment maps toch, die heeft iedereen. Op het scherm zie je geen Road dna, of iets anders hy tech, want dat speelt zich niet op het beeldscherm af, maar juist onder de motorkap. Met een foto kom je er dus niet achter of de unieke maps van TT en/of Bosch in gebruik zijn.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 199 200 201 202 203 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links