Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,300 25 apr 2024 11:06
  • +0,260 (+1,13%) Dagrange 22,940 - 23,360
  • 16.748 Gem. (3M) 241K

Maand July 2017: saaie overbruggingsmaand voor de halfjaarcijfers?

323 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. drooglegging1920 28 juli 2017 10:25
    datacenterworks.nl/2017/07/26/lithium...

    Als je googled tegenwoordig op lithium staat er tegenwoordig iedere dag wat nieuws!

    Maar daarentegen heb je wel weer de traditionele doemdenkers die stellen dat als er teveel aanbod is en de vraag achterloopt.........tsjaa....graag reacties hierop
  2. [verwijderd] 28 juli 2017 10:48
    Iedereen heeft het nu over lithium dus het begint al aardig een hype te worden. En dat is nooit een goed teken. Misschien dat AMG er in de eerste jaren een goede marge op maakt maar dat zal zeker niet lang aanhouden. Dus zelfs als lithium nog 10 tot 20 jaar nodig blijft is de vraag of AMG hier lang genoeg substantieel van kan blijven profiteren.

    Overigens ben ik long in AMG, dus ik geloof er nog wel in maar niet "tot in de wolken"
  3. aandeeltje! 28 juli 2017 11:21
    Vooruitlopend naar q3: daar gaan we prijsstijgingen zien van enige markten waar AMG in zit. Dat gaat er opertioneel ook goed uitzien ergo stijgende kwartaalwinsten, zoals kwartaal 2 ook zal laten zien (los van enige voorzichtige voorziening die later ook weer grotendeels zal vrijvallen). De route naar euro 35 kwa koers eind q3 ligt open. Het lijkt erop dat dit in sprongetjes gaat.
    Eens dat ook LI niet het eindige leven heeft, maar de koers van AMG reflecteerd nog nauwelijks de LI business maar gewoon de huidige operatie en omgeving. LI is zekerheidsklep voorlopig, mocht het andere toch wat vertragen of tegenzitten dat er goede winsten gedraaid gaan worden. Heeft een hype nog niets mee van doen, hooguit dat de koers volgend jaar iets meer vooruit gaat lopen. Vooralsnog bevat de koers geen hype, dat gaat misschien nog wel komen.

    Vind ik prima verder. Liever volgend jaar de 50+ dan in 2019 toch?

  4. [verwijderd] 28 juli 2017 12:09
    Lithium is de nieuwe "olie" voor de toekomst.

    wij worden klaar gestoomd om ons levens stijl aan te passen. Elektrisch fiets, auto's.. het gaat komen. Zelfrijdende auto's die niet meer op benzine rijden. Het komt en supermachten als BP, Shell gaan het moeilijk krijgen maar voorlopig hebben ze nog "tight connectie" bij Overheid, Brussel en zullen Lithium productie stagneren.

    Het zal niet lukken want mondjesmaat begint overheid ons uit te knijpen om gebruik te maken en auto's te kopen die elektrisch rijden.
    in London gaat het plaatsvinden. In China willen ze geen auto's die op benzine rijden.

    Lithium is het goud van de toekomst...alleen AMG zal heel veel weerstand krijgen...Kijk wat er gebeurd met TESLA...
    Iedereen sceptisch en hij moest miljarden verlies maken (en nog steeds) om elektrisch auto aan de man te brengen. Geen subsidie, geen overheid die hem ondersteund... mag het allemaal zelf doen.

    Maar wie lacht het laatst ? .. Niet Shell of Mobile...
    TESLA zal zijn auto's verkopen want BMW begint er ook mee en voordat wij het weten rijden wij allemaal in een auto voortgedreven op lithium.

    Probleem bij AMG is dat overheid in Brazilie wel vaak van gedachten kan veranderen.
    Brazilie zal en wil later controle houden over export lithium als ze merken dat ze goud in de bodem hebben en explosieve vraag ontstaat omdat al die miljarden auto's op een wereldbevolking van 7 miljard moeten ergens op rijden.

    Dus, overheid kan zo een wet introduceren en alle mijnen worden overheids eigendom (en lithium export ban) en AMG kan huiswaarts keren en bij Shell aankloppen.

    Tijd zal het leren en voorlopig is Braziliaanse overheid nog aan het slapen en kan AMG de export starten en geleidelijk 200 miljoen winst opstrijken in komende jaren.
  5. forum rang 4 Housepartyy 28 juli 2017 12:41
    quote:

    viper one schreef op 28 juli 2017 10:24:

    [...]
    ik heb er daarstraks ook 500 buitengegooid aan 29 met de gedachte ze in de daling terug op te pikken en dat ziet er ook niet zo naar uit dat het gaat lukken... you win some, you loose some...
    Ritjes. Het is heel verleidelijk bij AMG. Vandaag zit er tussen de schommelingen high/low 2,5%. Echter heb ik het afgezworen. Je moet de rest van de dag loeren op het instapmoment. Je kan maar zo de boot missen. Plus de kosten die ermee gemoeid zijn. Het is gerommel in de marge en over een gehele periode levert het niks op.
  6. [verwijderd] 28 juli 2017 12:51
    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat lithium minder zaligmakend kan zijn dan we nu denken. Er is voldoende wereldvoorraad dat relatief makkelijk winbaar is. Door concurrentie zullen grote winsten op Lithium projecten snel verdwijnen.

    Ik ben niet negatief (ik zit zelf long in AMG) maar ben bang dat de verwachtingen wel erg hoog gespannen zijn.

    Even een citaat van iemand van Tesla:

    Consequently, said Goldie-Scot, “our view is that there really isn't a near- to medium-term lithium scarcity.”

    In any case, said Alexis Georgeson, senior public relations representative at Tesla, lithium only plays a minor role in that company's batteries. “The cells in Tesla batteries are primarily metal oxides composed of nickel and aluminum, and to a lesser extent cobalt,” she said.

    “Carbon and steel are also featured. The lithium content is actually a small amount by weight, and contributes a correspondingly minor part of the cost of Li-ion batteries. Our batteries really should be called nickel batteries," said Georgeson.

    For now, Tesla is definitely not worried about lithium availability, Georgeson confirmed. “There are more than enough reserves of lithium world-wide to serve the growth of the battery markets, including Tesla's projected needs,” she said. “Even if we wanted to build 10 or 20 Gigafactories, we would not have to search beyond the known reserves that can be economically mined.”
  7. aandeeltje! 28 juli 2017 12:54
    Zolang ik niet echt andere opportuniteiten zie met bijna zekerheid van stijging, heb er wel wat zoals AM (op lokale dieptepunt onder 18 ingestapt), hou ik totaalpositie aan in AMG Neemt langzaam toe in AMG. Ik rol wel door, dus cash automatisch op momenten, want dan pak ik winst en stap weer met nieuwe serie in op een iets hoger bedrag dan ik ingestapt was, maar lager bedrag dan ik uitgestapt was.
    Het gaat allemaal zeer goed en voorlopig zie ik me nog niet in verliezen draaien. Mijn optieseries zitten niet in afloop, dat probeer ik te voorkomen, er gaan nu meer perioden zijn waar AMG even kwakkeld om vervolgens in sprongen omhoog te gaan. Tijdswaarde is niet goedkoop, maar wordt zeer royaal ingelopen.

    Als ik hier niet durf in te investeren te beleggen dan zou ik beter kunnen stoppen met beleggen....

    Kijk als de koers nu naar 40 zou springen dan zou ik wel even 6 maanden overslaan, want dat lijkt mij een koers die vanaf een maand of 6 op de borden zou moeten staan, tenzij de financiele resultaten in q3 ook deze stijging zonder meer rechtvaardigen. Volgens mij ligt de weg naar 35 de komende 3 maanden gewoon open zonder te spreken van een overdreven hoge koers.

    Verder kan ik er weinig meer anders over zeggen, ik volg dit pad al tijden met eindindicatie 50+ in 2019. Verder kijk im ook weer niet
  8. viper one 28 juli 2017 12:59
    goedemiddag, wat je zegt klopt maar ten dele. Bij AMG ligt het Lithium al bovengronds klaar voor de volgende jaren als bijproduct in de talings ven vroegere ontginning. Ze hoeven het enkel nog door hun nieuwe plant te jagen. Bijgevolg zijn er voor AMG in de nabije toekomst geen ontginningskosten, hetgeen het grootste en duurste deel van het proces is. Er zijn vele Lithiumbedrijfjes snelsnel uit de grond gestampt om in te spelen op de hype, maar de meesten van hen zonder deskundigheid terzake. AMG zal een lowcost producer worden en zal dus winstgevend zijn aan prijzen dat anderen uit de markt worden gezet. Ja er is meer dan voldoende Lithium maar de hamvraag is aan welke prijs en daar zit AMG op de eerste rij...
  9. aandeeltje! 28 juli 2017 12:59
    quote:

    De jonkheer schreef op 28 juli 2017 12:51:

    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat lithium minder zaligmakend kan zijn dan we nu denken. Er is voldoende wereldvoorraad dat relatief makkelijk winbaar is. Door concurrentie zullen grote winsten op Lithium projecten snel verdwijnen.

    Ik ben niet negatief (ik zit zelf long in AMG) maar ben bang dat de verwachtingen wel erg hoog gespannen zijn.

    Even een citaat van iemand van Tesla:

    Consequently, said Goldie-Scot, “our view is that there really isn't a near- to medium-term lithium scarcity.”

    In any case, said Alexis Georgeson, senior public relations representative at Tesla, lithium only plays a minor role in that company's batteries. “The cells in Tesla batteries are primarily metal oxides composed of nickel and aluminum, and to a lesser extent cobalt,” she said.

    “Carbon and steel are also featured. The lithium content is actually a small amount by weight, and contributes a correspondingly minor part of the cost of Li-ion batteries. Our batteries really should be called nickel batteries," said Georgeson.

    For now, Tesla is definitely not worried about lithium availability, Georgeson confirmed. “There are more than enough reserves of lithium world-wide to serve the growth of the battery markets, including Tesla's projected needs,” she said. “Even if we wanted to build 10 or 20 Gigafactories, we would not have to search beyond the known reserves that can be economically mined.”
    Het mooie van beleggen is dat een en ander vooruit loopt op daadwerkelijke realisatie. Dus je kan er eerder uit. Maar nu eruit is nog heel veel te vroeg.
  10. forum rang 4 Housepartyy 28 juli 2017 13:01
    quote:

    De jonkheer schreef op 28 juli 2017 12:51:

    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat lithium minder zaligmakend kan zijn dan we nu denken. Er is voldoende wereldvoorraad dat relatief makkelijk winbaar is. Door concurrentie zullen grote winsten op Lithium projecten snel verdwijnen.

    Ik ben niet negatief (ik zit zelf long in AMG) maar ben bang dat de verwachtingen wel erg hoog gespannen zijn.

    Even een citaat van iemand van Tesla:

    Consequently, said Goldie-Scot, “our view is that there really isn't a near- to medium-term lithium scarcity.”

    In any case, said Alexis Georgeson, senior public relations representative at Tesla, lithium only plays a minor role in that company's batteries. “The cells in Tesla batteries are primarily metal oxides composed of nickel and aluminum, and to a lesser extent cobalt,” she said.

    “Carbon and steel are also featured. The lithium content is actually a small amount by weight, and contributes a correspondingly minor part of the cost of Li-ion batteries. Our batteries really should be called nickel batteries," said Georgeson.

    For now, Tesla is definitely not worried about lithium availability, Georgeson confirmed. “There are more than enough reserves of lithium world-wide to serve the growth of the battery markets, including Tesla's projected needs,” she said. “Even if we wanted to build 10 or 20 Gigafactories, we would not have to search beyond the known reserves that can be economically mined.”
    Die meneer van Tesla praat zoals zijn pet staat. Tesla heeft geen baat bij schaarste in de Lithium markt
323 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links