Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,740 19 apr 2024 17:26
  • -0,240 (-4,01%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 444.867 Gem. (3M) 304,1K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 188 189 190 191 192 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juli 2017 10:43
    Vandaag gaat 20 door 50 daags hopen dat dat wat helpt..
    Volgende week gaat 5 weeks door 10 weeks... hopen dat het wat helpt..zou technische beleggers kunnen lokken..
    Dus maandag een mooi bericht HG...dan hebben we technisch EN fundamenteel momentum...Let je op HG ? Of ben je je eer aan het zoeken ?
  2. [verwijderd] 28 juli 2017 10:44
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 28 juli 2017 10:30:

    @HIK, ik zit er nmm nog steeds niet naast, ook al zijn er meer RFQ's (offerte aanvragen) voor HD-maps voor L2/3.

    Uit het zelfde stukje tekst van je;
    If I look at HD Maps and the discussions there, it's still early days. I think notable developments are that Baidu will use our mapmaking platform for the creation of HD Maps

    Het zou mooi zijn als TT de HD-map fabriek zoals die bij Baidu wordt ingezet ook bij anderen kan inzetten. Feitelijk is het absurd dat meerdere partijen het wiel opnieuw gaan uitvinden en zelf de(zelfde) HD-map en layers willen gaan ontwikkelen.
    Er zijn maar 2 TomTom-fabrieken nodig. 1 voor China en 1 voor de rest van de wereld.
    Dat is nu via Baidu geregeld (zelf in China aan de slag gaan kan niet). Men kan nu samen 1 wereldwijde standaard bieden aan de autofabrikanten. En TomTom krijgt binnenkort zelfs licentiefees vanuit China (giga markt en straks 35-40% van de wereldmarkt).

    Baidu is een techgigant met zeer veel ervaring in maps. Als die TomTom kiezen dan zegt dat voldoende!

    Die meedere partijen komen straks vrijwel zeker van een oude kermis thuis. Kunnen niet voldoen aan de voor de veiligheid vereiste kwaliteit. Er zit heel veel bluf en onzin in het wereldje. HD-maps maken is zeer complex. Kijk alleen al hoe moeilijk HERE het heeft met haar platform. Lopen minimaal 3 jaar achter.
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 28 juli 2017 10:47
    quote:

    groeibriljant schreef op 28 juli 2017 10:22:

    @Dutchy Ron

    Je valt aardig door de mand met je mening terwijl dit eerst toch vooral feiten waren. Of je gelijk krijgt valt te bezien.
    Duidelijk is iig dat Tesla momenteel beta-testen aan het uitvoeren is met nieuwe software voor de AP, en dat dan met TomTom-inside. Wat er precies in zit weten we nog niet. Het kan prima een combi van HD-layers en traditionele maps zijn. En ook RRS-roadDNA zou nu al voor een deel kunnen op de snelwegen. En nou net daar wil je de Autopilot gebruiken.
    Zoals je zelf al aangeeft we weten het nog niet, dus ik speculeer niet en baseer mij slechts op berichtgeving van Electrek. Door de mand vallen is hier helemaal niet van toepassing!

    Dat MapBox HD-maps zou kunnen maken op basis van Tesla-data en zonder het rondrijden van mapping-vans klopt niet. Die data is namelijk ontoereikend omdat Tesla niet de juiste sensoren heeft om de noodzakelijke kwaliteit data te genereren (oa Lidar, hoogwaardige camera's etc.). Je kunt natuurlijk wel een slap aftreksel maken, maar dat HD-maps noemen gaat echt te ver. Daarvoor is er de internationale NDS-standaard.
    Mobileye riep dat ook, maar hebben het tegenwoordig over light-maps. Stuk minder robuust en veilig!
    Ik lees in een interview met die gast van MapBox (Eric Gunderson) dat dat zijn plannen zijn. Of jij daar nu wel of niet in gelooft doet niet ter zake, is jouw mening géén feit......prima!

    Ook voor level 2 en level 3 kun je als autofabrikant beter kiezen voor maximale veiligheid. Dus nu al HD-maps gebruiken waar mogelijk.
    Volvo, de uitvinder van veiligheid in de auto, ziet dat goed en kiest niet voor niets voor TomTom in alle modellen!
    Eens, dat is een keuze die iedere OEM zal moeten maken. Schijnbaar kiest Audi A8, GM Super Cruise, Hyundai en nmm Tesla (vanwege MapBox) daar nog niet voor.

    Tesla kan verder niet zonder RRS-roadDNA. Radar is de enige technologie die ook bij slecht weer (mist, regen, sneeuw etc.) en in het donker goed werkt. Dat weet techneut Musk als geen ander. Hij koos ook voor de radar van Bosch en schoof de camera van Mobileye aan de kant.
    Idem, jouw mening dat Tesla niet zonder kan......hopelijk is Elon het met je eens

    Ook je tip is opvallend. Versterkt mijn vermoeden.
    I rest my case
  4. [verwijderd] 28 juli 2017 10:56
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 28 juli 2017 10:30:

    @HIK, ik zit er nmm nog steeds niet naast, ook al zijn er meer RFQ's (offerte aanvragen) voor HD-maps voor L2/3.

    Uit het zelfde stukje tekst van je;
    If I look at HD Maps and the discussions there, it's still early days. I think notable developments are that Baidu will use our mapmaking platform for the creation of HD Maps

    Het zou mooi zijn als TT de HD-map fabriek zoals die bij Baidu wordt ingezet ook bij anderen kan inzetten. Feitelijk is het absurd dat meerdere partijen het wiel opnieuw gaan uitvinden en zelf de(zelfde) HD-map en layers willen gaan ontwikkelen.
    Het zijn early days, maar dat weerleg ik ook niet. Met mijn citaat uit de CC weerleg ik jouw bewering .... [i]"Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren omdat TT zich met name richt op level 4/5"[/i].....

    Dat dit niet waar is wordt toch prima onderbouwd door Goddijn?

    Vervolgens ga je helemaal vreemde redenaties er met de haren bij slepen door te stellen dat het absurd is dat er meerdere fabrikanten met eigen oplossingen komen. Logisch toch?: iedere fabrikant is overtuigd van het eigen gelijk.
    In die trant doorredenerend kun je ook stellen dat het absurd is dat er meerdere modellen auto's gemaakt zijn. Die T-Ford was toch eigenlijk ook best al een prima karretje?
  5. [verwijderd] 28 juli 2017 10:57
    @ Dutchy Ron

    Je bent volledig door de mand gevallen. Kwam hier plotseling met een stroom aan onzinnige en veelal oude berichten zonder toelichting. En vervolgens kom je dan zelfs ook nog eens met conclusies die aantoonbaar onjuist zijn. Waarom dergelijke onzin hier als feiten poneren?

    Lees je eerdere berichten nog maar eens terug.

    edit:
    AB Hik!
  6. [verwijderd] 28 juli 2017 11:01
    quote:

    groeibriljant schreef op 28 juli 2017 10:57:

    @ Dutchy Ron

    Je bent volledig door de mand gevallen. Kwam hier plotseling met een stroom aan onzinnige en veelal oude berichten zonder toelichting. En vervolgens kom je dan zelfs ook nog eens met conclusies die aantoonbaar onjuist zijn. Waarom dergelijke onzin hier als feiten poneren?

    Lees je eerdere berichten nog maar eens terug.

    edit:
    AB Hik!
    Die Kerel post mij te veel. En vaak data, geen informatie.

    Koffie!
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 28 juli 2017 11:06
    @GB jij zou je eigen berichten eens terug moeten lezen. Jij verklaart iedereen in de SDC-markt voor gek en gelooft alleen in TT en je eigen mening. Begint een beetje eng te worden.

    @HIK, die zin dat TT zich met name richt op L4/5 en niet op L1/2/3 en ADAS had ik wat moeten nuanceren. Vwb die T-Ford.....smaken verschillen en de smaak doet er niet zoveel toe als het gaat om betrouwbare HD-maps en een single source of truth waar alle SDC's gebruik van zouden moeten maken. Dat komt de veiligheid ook ten goede, geldt ook voor dezelfde AI en algoritmes ;-)

    Voorlopig ff mijn laatste bericht hier, kost negatieve energie en ik laat mijn vrijdagmiddagborrel daardoor niet verpesten, ook niet door de koers. Fijn weekend!
  8. [verwijderd] 28 juli 2017 11:12
    quote:

    Edhv schreef op 28 juli 2017 10:43:

    @w waar is nu jouw beoogde en door info verkregen idee van een uitbraak van de koers?
    Nu heb je het over 3jaar vooruitzicht.
    zodra het inkoop eigen aandelen programma start, of we uit TT de definitieve confirmatie hebben dat Sports geschiedenis is

    timing is het moeilijkste wat in te vullen is bij aandelen, maar de onderliggende toon is duidelijk
    als je de rapporten niet kunt lezen of beoordelen, of je gelooft er niet in dan moet je het aandeel niet nemen

    voor mij is het verhaal helder en ik heb hier al eerder geschreven voor mij geen trading in een 50 cent range, ik wacht wel op het moment dat TT mij uit het aandeel zet, want ik heb de overtuiging dat dit gaat gebeuren

    anderen delen die mening niet, prima
    mijn exit prijs is dan ook anders dan anderen , wat ik al eerder aangaf ik zie een 18-25 euro als mogelijke range voor de som der delen, het verdienmodel voor TT heb ik altijd mijn twijfels, ook al zie ik wel duidelijk dat het gaat beteren ben ik huiverig voor nieuwe spelers, maar de onderliggende waarde en dan met name de Kaarten is voor mij duidelijk, als HERE nieuw geld binnen krijgt basis 3,5 miljard, is er geen reden om TT niet een zelfde waardering te geven en als Fleetmatics 2,4 miljard $ heeft opgebracht en HG nu zelf zegt dat er enkel nog acquisities mogelijk zijn aan silly money, dan mag je toch wel een waarde van 1 @ 1,5 miljard rekenen voor Telematics, van een zelfde volume, doch geef toe andere basis

    doe de optelsom en dan kom je ergens aan 4 - 6 miljard over 250 mio aandelen give or take geeft 18-25 euro range.

    nu als je onmiddellijke gratificatie of genoegdoening zoekt op een Beurs dan stel ik voor dat je naar het Casino gaat, whisky in de een hand, sigaar in de andere een platina blondje opschoot , een zwier aan het rad en of je dubbelt je geld of je staat over 5 minuten in de parkeergarage.

    succes
  9. [verwijderd] 28 juli 2017 11:12
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 28 juli 2017 11:06:

    @GB jij zou je eigen berichten eens terug moeten lezen. Jij verklaart iedereen in de SDC-markt voor gek en gelooft alleen in TT en je eigen mening. Begint een beetje eng te worden.

    @HIK, die zin dat TT zich met name richt op L4/5 en niet op L1/2/3 en ADAS had ik wat moeten nuanceren. Vwb die T-Ford.....smaken verschillen en de smaak doet er niet zoveel toe als het gaat om betrouwbare HD-maps en een single source of truth waar alle SDC's gebruik van zouden moeten maken. Dat komt de veiligheid ook ten goede, geldt ook voor dezelfde AI en algoritmes ;-)

    Voorlopig ff mijn laatste bericht hier, kost negatieve energie en ik laat mijn vrijdagmiddagborrel daardoor niet verpesten, ook niet door de koers. Fijn weekend!
    @DR vwb die single source: daar heb ik eerder ook al voor gepleit. Ook op Twitter bijval voor gekregen. Het zou technisch en juridisch zinnig zijn om tot een soort van 'Clearing-House' voor map validatie te komen, een overkoepelend orgaan boven alle mapmakers. Mapmakers mogen wijzigingen aandragen en moeten na validatie door dit clearinghouse uit deze bron putten om wijzigingen door te voeren. (Natuurlijk allemaal geautomatiseerd, cloudbased en closed-loop etc.).

    Verder wil ik helemaal niet dat je hier wegblijft en geloof ik zeer zeker niet dat je in dienst bent van een shortpartij.
  10. forum rang 6 tatje 28 juli 2017 11:14
    Gewoon nog eens lezen.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Uit de Q en A Q2 2017.

    If I look at HD Maps and the discussion there, I’d still - it's still early days. I think notable - noticeable developments are that Baidu will use our map-making platform for the creation of HD Maps.

    That is important because that gives a unified map products to software developers that can be applied to for cars both in the western world and in China. And I think that is good news for software developers that they have ONE STANDARD that they can work towards. I am also pleased that it is a good acknowledgment by Baidu about the – you know, the state of our platform and tools for HD driving – for self driving.

    ONE STANDARD BETEKENT WERELWIJD 1 STANDAARD :-)

    GROEIBRILJANT.
    Er zijn maar 2 TomTom-fabrieken nodig. 1 voor China en 1 voor de rest van de wereld.
    Dat is nu via Baidu geregeld (zelf in China aan de slag gaan kan niet). Men kan nu samen 1 wereldwijde standaard bieden aan de autofabrikanten. En TomTom krijgt binnenkort zelfs licentiefees vanuit China (giga markt en straks 35-40% van de wereldmarkt).

    Baidu is een techgigant met zeer veel ervaring in maps. Als die TomTom kiezen dan zegt dat voldoende!

    Die meedere partijen komen straks vrijwel zeker van een oude kermis thuis. Kunnen niet voldoen aan de voor de veiligheid vereiste kwaliteit. Er zit heel veel bluf en onzin in het wereldje. HD-maps maken is zeer complex. Kijk alleen al hoe moeilijk HERE het heeft met haar platform. Lopen minimaal 3 jaar achter.

    Als de shorters nog niet alles gecoverd hebben, is dit koersverloop, altijd na goed nieuws logisch :-)

    Maar ik denk dat we in de shorters eindfase zitten.

    Ik zou het als shorter niet meer durven.

    - sports
    - buy back
    - strategische alliantie

    TJA !
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 188 189 190 191 192 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links