Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,555 25 apr 2024 17:16
  • -0,175 (-3,05%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 320.775 Gem. (3M) 321,3K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 180 181 182 183 184 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 juli 2017 12:04
    quote:

    Uniekalias2.0 schreef op 27 juli 2017 11:50:

    [...]
    Hou toch op man met die onzinnige koersdoelen van je !
    Werkelijk nergens op gebaseerd en je blijft al jaren dezelfde onzin posten.

    Markt HD-maps in nu nog nihil maar groeit naar 9 miljard in 2022.
    Allemaal jaarabonnementen op software&real-time services. Marge 80%-90%.

    In 2025 is die markt al groter dan 25 miljard.

    Huidig marktaandeel TomTom is 20-25%.
    Goddijn verwacht 50% in 2020.

    Met Baidu (China is straks 35-40% wereldmarkt) en Bosch als partners is dat zeker haalbaar.
    Groeit het marktaandeel ondanks 3 jaar voorsprong, de patenten, de deals en de samenwerkingen niet, dan wordt die koers van 100 euro met het huidige marktaandel ook gehaald. Met gemak.

    Over 20 jaar rijden er wereldwijd zo'n 1,5 miljard auto's rond met een abonnement op de HD-maps, RRS-roadDNA en real-time services. Naar schatting minimaal zo'n 40 euro per auto per jaar, maar 80 kan ook.
    Daarnaast een eenmalige basislicentie van 50-100 per nieuwe SDC.

    TomTom wordt met 50% marktaandeel de Microsoft voor de HD-maps, veilige positoneringslaag en real-time services.
  2. ItsMe 27 juli 2017 12:22
    quote:

    eduardo3105 schreef op 27 juli 2017 11:44:

    [...]
    ING geeft al een paar jaar koersdoel van eur 15,50 af dus dat heeft inderdaad geen effect meer. Snap trouwens niet hoe zij dit aan hun klanten verkopen.
    Klopt inderdaad, terwijl ING Investment Office al heel lang geleden een advies koers van E10,6 aan haar klanten heeft afgegeven die via ING beleggen.
  3. [verwijderd] 27 juli 2017 12:34

    @ Martin, die mening deel ik niet

    heeft niets met lef te maken, heeft juist te maken met "meer dan genoeg geld en eer (ego) " en juist daarom heeft het ook niet gewerkt, men is gewoon Garmin achterna gegaan en die hebben er wel een succes van gemaakt

    de verdere opbouw van TT bestaat niet zozeer uit succes of innovatief denken of ondernemen, doch uit acquisities en daar heeft men trouwens fiks op afgeschreven

    nu heeft TT de juiste stap gezet en daar krijgen ze ook waardering voor, ze luisteren eindelijk naar de markt , stoppen met bloeden en vol voor de groeionderdelen

    precies zoals ING aangeeft, de markt gaat TT anders waarderen en dat geeft een andere weging en een ander risicoprofiel je faseert uit/ weg van krimp en gaat naar groei en dat brengt vanzelf hogere waardering en een betere koers, hence hun (herhaal)-advies voor 15,50 euro

    goed, verder is ieder vrij zijn mening te geven en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, we hebben wel allen hetzelfde doel een mooie return op onze investering

  4. forum rang 4 nb 27 juli 2017 12:35
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 juli 2017 12:04:

    [...]

    Markt HD-maps in nu nog nihil maar groeit naar 9 miljard in 2022.
    Allemaal jaarabonnementen op software&real-time services. Marge 80%-90%.

    In 2025 is die markt al groter dan 25 miljard.

    Huidig marktaandeel TomTom is 20-25%.
    Goddijn verwacht 50% in 2020.

    Met Baidu (China is straks 35-40% wereldmarkt) en Bosch als partners is dat zeker haalbaar.
    Groeit het marktaandeel ondanks 3 jaar voorsprong, de patenten, de deals en de samenwerkingen niet, dan wordt die koers van 100 euro met het huidige marktaandel ook gehaald. Met gemak.

    Over 20 jaar rijden er wereldwijd zo'n 1,5 miljard auto's rond met een abonnement op de HD-maps, RRS-roadDNA en real-time services. Naar schatting minimaal zo'n 40 euro per auto per jaar, maar 80 kan ook.
    Daarnaast een eenmalige basislicentie van 50-100 per nieuwe SDC.

    TomTom wordt met 50% marktaandeel de Microsoft voor de HD-maps, veilige positoneringslaag en real-time services.

    wat een leuke 'roze-wolk' gedachte.
    En de psychologie krijgt toch ook hier gelijk:- als je onzin blijft herhalen, dan wordt het een waarheid- . Waarvan akte.

    Gelukkig blijft hier de schade beperkt tot 1 persoon. Anders dan in WO II
  5. [verwijderd] 27 juli 2017 12:41
    quote:

    W schreef op 27 juli 2017 12:34:

    @ Martin, die mening deel ik niet

    heeft niets met lef te maken, heeft juist te maken met "meer dan genoeg geld en eer (ego) " en juist daarom heeft het ook niet gewerkt, men is gewoon Garmin achterna gegaan en die hebben er wel een succes van gemaakt

    de verdere opbouw van TT bestaat niet zozeer uit succes op innovatief denken of ondernemen, doch uit acquisities en daar heeft men trouwens fiks op afgeschreven

    nu heeft TT de juiste stap gezet en daar krijgen ze ook waardering voor, ze luisteren eindelijk naar de markt , stoppen met bloeden en vol voor de groeionderdelen

    precies zoals ING aangeeft, de markt gaat TT anders waarderen en dat geeft een andere weging en een ander risicoprofiel je faseert uit/ weg van krimp en gaat naar groei en dat brengt vanzelf hogere waardering en een betere koers, hence hun (herhaal)-advies voor 15,50 euro

    goed, verder is ieder vrij zijn mening te geven en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, we hebben wel allen hetzelfde doel een mooie return op onze investering

    @W hadden ze Garmin maar achterna gegaan met hetgeen waar ze zich onderscheiden en bewezen hebben: fietsnavigatie.
    Dat steekt me toch wel, dat we nooit een TomTom voor fietsnavigatie uit hun koker hebben zien komen. Dat lijkt mij de eerste stap als je uit je gebaande marktpaden had willen treden. Voor de consument ook begrijpelijk: immers, navigeren doe je met een TomTom, nu niet alleen in de auto of op de motor, maar ook op de fiets. Als ze daar bijtijds bij hadden geweest dan hadden ze van de hele wielrenhausse die er nu is, ínclusief de E-bike markt een flink graantje mee kunnen pikken. Vandaaruit volgt de verdere expansie met sensoren voor hartslag, snelheid, cadans etc. Ik heb TomTom er vaak op gewezen en er naar gevraagd. Geen zinnig antwoord heb ik er op gekregen. Mijn vermoeden is dat ze de kaarten op dat niveau niet hebben. Open Streetmap heeft deze wel. TomTom heeft een behoorlijk marktaandeel laten liggen omdat ze te trots waren om andermans kaarten te willen gebruiken in een toen sterk groeiende markt. Alleen al daarom vind ik het prima dat de zelfingenomen tutje-hola van het toneel verdwijnt.
  6. Alfonz 27 juli 2017 12:50
    quote:

    jadijako schreef op 27 juli 2017 12:48:

    gisteren op 9,19 bijgekocht, veel deskundige op het forum,heb zelf een glazen bol en oude Bosatlas, welke moet ik kiezen, voor enig houvast?
    Veel succes, hopelijk heb je niet aan een te hoge koers bijgekocht maar ik heb ook geen glazen bol hoor.
  7. [verwijderd] 27 juli 2017 12:55
    quote:

    nb schreef op 27 juli 2017 12:35:

    [...]

    wat een leuke 'roze-wolk' gedachte.
    En de psychologie krijgt toch ook hier gelijk:- als je onzin blijft herhalen, dan wordt het een waarheid- . Waarvan akte.

    Gelukkig blijft hier de schade beperkt tot 1 persoon. Anders dan in WO II
    Wat zijn jouw verwachtingen van de nieuwe HD-markt?
  8. [verwijderd] 27 juli 2017 13:02
    quote:

    Natte krant schreef op 27 juli 2017 12:56:

    Zo! Tijd voor de lunch. Lekker roode bietjes. Koers ook weer bijna rood dus dat zal lekker smaken?!
    Wat zou die Goddijn voor navigatie op die boot hebben? Ik denk Garmin. Raymarine zou ook kunnen of B&G. Ach wat boeit het ook eigenlijk...
    Goddijn waait met alle winden mee , net zoals zijn amateuristische beleid van zijn toko.
    Als ie al navigatie heeft is het vast gratis google-maps. Daar heeft hij goede ervaringen mee.....
  9. [verwijderd] 27 juli 2017 14:03
    "Staat voor nul op de balans dus alleen maar mooi als die mislukkelingen opstappen"

    In de huidige koers van €9,000 zit voor een paar dubbeltjes aan sloop/restwaarde verwerkt, neem daar terdege notie van!
    Het moet dus niet te lang duren anders lopen die paar dubbeltjes per aandeel er ook uit....
  10. [verwijderd] 27 juli 2017 14:03
    Het algoritme staat nog steeds op koersdrukken....zo laag mogelijk moet het...En de kopers zijn er schijnbaar niet..of onder de radar maar dan gaat het eeuwen duren als ze een belang willen opbouwen met kleine aantallen..
    Algoritme is dan puur om de premies van geschreven opties binnen te harken ?
    Tot de grotere kopers komen...en die komen pas als HG de juiste woorden gaat zeggen...
    tot die tijd dus...wachten en wachten en wachten en hopen voor HG dat de indices niet een keer weer 10 % corrigeren ..
  11. [verwijderd] 27 juli 2017 14:20
    quote:

    W schreef op 27 juli 2017 10:33:

    [...]

    daarom als het ooit staat te gebeuren en de founders kunnen zich erin vinden moet TT eerst via een stappenplan zelf naar een hoger niveau

    zodra Sports eruit is, is de pijn weg dan kan de koers op eigen kracht naar 12 euro

    en dan kan je gaan rekenen, Telematics goed voor 1 @ 1,5 miljard
    Maps en licensing goed voor 3,5 @ 4,5 miljard
    heb je als totaal ergens 4,5 - 6 miljard , tegen die tijd met zeg even 250 mio uitstaande aandelen, een koers van 18 - 25 euro

    we moeten niet vergeten dat dit voor HG en de Founders toch wel de 2e domper is , na de Google affaire is nu Sports een complete miskleun gebleken, dit doet wel wat met je

    als je verdorie er nu achterkomt voor becijfering dat je 200mio moet omzetten om gelijk te spelen en je zit aan de helft en het heeft bakken tijd, personeel, inzet en kapitaal gekost .. dan krijgt je ego toch een knauw ook al schreeuw je van je zeiljacht ' voor de eer '.

    Met je eens, met een paar nuanceringen.

    - "De sportsmarkt heeft teleurgesteld" was de uitspraak. Ik vind 100 miljoen omzet uit sporthorloges helemaal niet verkeerd, dat zijn toch veel gebruikers, maar de marketing kosten om dat te realiseren waren te hoog. Dat wijst op een markt waar de consument echt aangemoedigd moet worden en niet in drommen voor de deur staat. Jawbone, de oprichter van de sport categorie is nu ook failliet gegaan. Zo zag het er driekwart jaar geleden nog niet naar uit. Idealiter zou tomtom sports op een lager kosten niveau moeten kunnen draaien. Ook vond ik dat ze teveel soorten producten leverden: onoverzichtelijk en kostbaar.

    - TomTom heeft drie lijnen uitgezet een jaar of vijf geleden: sports opzetten, automotive geheel ombouwen van hardware naar content en klaarmaken voor autonoom rijden en Telematics uitbouwen met organische groei en acquisities.
    Twee van de drie richtingen zijn geslaagd. Je zou sports ook kunnen zien als een hedge voor het geval automotive transformatie niet geslaagd was. Nu dat wel het geval is, kan sports ook veilig afgestoten worden. Inderdaad een zure appel voor Vigreux en Pauwels - twee van de founders - ben benieuwd wat die nu gaan doen... Er is inderdaad veel kapitaal vernietigd met sports en ook veel in de brand geinvesteerd om van tomtom een sportmerk te maken. Ze moeten bij tomtom nu maar eens goed nadenken hoe ze aan het merk gaan werken en niet vanuit 1 divisie (Consumer). Dus wat is nu het nieuwe gezicht van TT?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 180 181 182 183 184 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links