Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 165 166 167 168 169 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 juli 2017 23:15
    quote:

    W schreef op 25 juli 2017 23:02:

    De shorts gaan hem knijpen, dit is andere koek.
    Kan er niet op wachten
    Eens met je dat het tij aan keren is. Maar voorlopig blijft het toch iedere keer weer verrassend met hoeveel gemak de koers keer op keer intraday met kleine volumes terug kan worden gezet. En dan blijf ik mij vooral verbazen over het volstrekte gebrek aan logica aan de koopzijde. Waarom valt de vraag iedere keer zodanig weg dat de koers met piepkleine volumes centen lager gezet kan worden? Wat is dat voor vreemde vorm van masochisme om met groot volume op pieken te kopen en vervolgens op je handen te blijven zitten als het veel goedkoper kan.

    Schiet mij maar lek. ik heb het als "fact of life geaccepteerd en daar de afgelopen week best lekker aan verdiend met staffeltjeshandel. Maar snappen doe ik er geen bal van. Alsof de vraagzijde gewoon bewust meedoet met de spelletjes aan de aanbodzijde.
  2. forum rang 4 holenbeer 26 juli 2017 00:19
    quote:

    W schreef op 25 juli 2017 23:02:

    @sunshine
    Geloof niet zo in toeval, denk dat er al belangstelling was voor de cijfers, maar ik hoor t enkel nu , heb het nog niet ergens anders gehoord of gelezen
    Maar het gaat over consumer niet over enkel Sports en HG heeft het over Sports en niet over consumer, want hij wil PND niet laten gaan
    Is dit onderhandelingstechniek ? Of is het echt zo en prefereert hij bij wijze van spreken Sports liever te sluiten dan consumer met PND te laten gaan ?

    Wat dit in ieder geval wel doet is nu de aandacht zetten op heel TT en we weten dat Fleetmatics voordat Verizon in beeld kwam al eens kwam informeren voor Telematics

    Dit brengt een compleet andere kijk naar TT als bedrijf, men gaat het nu waarderen op break-up value, ook al gebeurt dat niet, maar de markt gaat rekenen

    De shorts gaan hem knijpen, dit is andere koek.
    Kan er niet op wachten
    Hallo Wies,

    Kan je een kleine hint geven waar/van wie je dit hoort? Via de reguliere kanalen die je vaker met ons deelt, of elders?
  3. aandeeltje! 26 juli 2017 00:32
    Sports gaat niet verkocht worden omdat er geen koper zal zijn. Immers sports is aflopende zaak voor TT. Een koper zal voor alle consumerbusiness gaan of niets is mijn inschatting. Alles zou dom zijn vanuit TT perspectief, conclusie: sports is bleeder...geworden, maar reeds op kul argumenten verlies genomen in dd impairment.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 juli 2017 02:33
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 juli 2017 10:43:

    [...]
    Op lange termijn wordt alles inbouw. De komende 10-15 jaar kun je PND echter nog prima uitmelken.
    Zelfs voor de huidige generatie auto's met inbouw is PND een interessant alternatief. Voor 200 euro koop je life-time maps en traffic. En veel betere en duidelijkere navigatie dan je inbouwsysteem.

    De smartphone blijft prutsen qua navigatie in de auto. Het scherm is simpelweg te klein voor de bediening en te smal om duidelijk te kunnen lezen. Vooral bij de nieuwe navigatiesoftware met lane-keeping en split-screens voor de ingewikkeldere kruisingen.

    En als je je smartphone laat vallen ben je al snel telkens 200 euro kwijt aan een nieuw beeldscherm. Kun je dus veel beter 200 euro uitgeven aan een onverwoestbaar en duidelijk pnd-scherm.

    En vergeet verder ook niet dat inbouw je een jaarabonnement van 80-100 kost. Is voor sommigen ook aanleiding om een PND te kopen.
    Op langere termijn zal echter inbouw + jaarabonnement een verplichting worden. Voor de noodzakelijke veiligheid.
    AB. Zelden zo gloeiend mee eens geweest (Al kan je qua koersdoelen best wel overdrijven?)
    Ik had het er geloof ik wel vaker over: ik heb een Zuid-Afrikaanse vriendin (geen relatie) die voor haar werk heel veel in UK is, en voor familiebezoek regelmatig enkele weken in NL is. In al die landen rijdt ze auto (in UK die van haar werkgever, in NL de oude auto van haar moeder).

    Vorig jaar adviseerde ik haar een Tomtom, en wel de GO 5200 (toen heette het geloof ik nog 5100). Op zo iets moet je niet beknibbelen, net zomin als op een wasmachine.
    Ze bestelde die op haar werkadres in Engeland. Hij kwam keurig aan, en raad eens: met niet alleen maps van UK en W-Europa, maar ook van ZA! TT wist kennelijk dat ze vele jaren eerder in ZA een simpele pnd gekocht had.
    Ze gebruikt 'm nu meer dan een jaar in drie landen en tot volle tevredenheid. (Zelfs 5 landen als je incidenteel gebruik in B en Dld meerekent.)

    In NL heb ik ook vaak meegereden, en het was foutloos en perfect. Zelfs in mijn eigen woonplaats waar ik echt alle sluiproutes ken. (En als iemand met een verleden ohgv traffic.)

    Kritiek? Ja, één dingetje. De NL-stem zegt bij een rotonde iets als: "Ga de rotonde rond, eerst afslag rechts." Dat klinkt onlogisch, volgen mij een kromme vertaling vanuit het Engels. Want bij de Engelse of ZA-stem is er niks mis met dat ding.
    Mijn vraag: is dat bij in NL verkochte pnd's beter?

    Waarom ik dat zelf niet weet? Ik heb geen auto meer (vanwege een onwillig rechterbeen na een ongeluk). Maar van TT en 'traffic' weet ik nog veel en ik hoop dat zo te houden.
  5. forum rang 6 NewKidInTown 26 juli 2017 04:18
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 juli 2017 02:33:

    ......Ik heb geen auto meer (vanwege een onwillig rechterbeen na een ongeluk).....

    Zou autonoom rijden een uitkomst voor je kunnen zijn ?

    EDIT: maar als je je leven inmiddels hebt ingericht op zonder auto en je woont niet al te ongunstig t.o.v. OV, dan kun je je ook behoorlijk veel geld besparen.

    www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 juli 2017 04:48
    quote:

    NewKidInTown schreef op 26 juli 2017 04:18:

    [...]

    Zou autonoom rijden een uitkomst voor je kunnen zijn ?

    EDIT: maar als je je leven inmiddels hebt ingericht op zonder auto en je woont niet al te ongunstig t.o.v. OV, dan kun je je ook behoorlijk veel geld besparen.

    www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een...
    Vertel mij wat.
    Maar vertel het mijn kinderen ook, wij gaven het slechte voorbeeld.

  7. [verwijderd] 26 juli 2017 06:58
    @Wies en andere Belgen

    i.v.m. het begrotingsakkoord van deze nacht.
    bron = de redactie.be

    En er komt een gedeeltelijke vrijstelling op inkomsten uit aandelen. Op de eerste 627 euro winst op aandelen, zal u geen roerende voorheffing meer moeten betalen. Zo wil de regering mensen aanmoedigen om minder geld op spaarboekjes te zetten en méér te beleggen.

    De partijen beweren dat dat dit de belastingdruk voor de middenklasse niet zal doen verhogen. 

    winst op aandelen? hopelijk bedoelen ze op het dividend en niet de meerwaarde op de aandelen zelf want dat is 30%
  8. [verwijderd] 26 juli 2017 07:10

    @ Holenbeer,
    van een Bank

    wat er nu gebeurt had ik eigenlijk al verwacht bij presentatie van de jaarcijfers in het 1e kwartaal 2017, dan hadden we nu aan 12 plus gestaan,
    er staat gewoon druk op HG en terecht, dit circus heeft lang genoeg geduurd

    de afstraffing van het aandeel van 9 naar 7 euro na de laffe outlook en het inkopen daarna aan grote volumes, wat het aandeel terugbracht van 7 naar 9,50 euro is geweest om een stem te krijgen

    er zijn andere tijden aangebroken, men heeft genoeg gevraagd waarom men zo verder worstelt met consumer, maar HG wou er nog niet aan, wellicht vanwege family en friends ingeworteld bij het bedrijf, maar dit stopt een keer de free-float bestaat nog steeds uit 55% en daar zitten mensen bij die wel druk kunnen uitoefenen, direct of indirect

    kijk naar Unilever, Buffet had heus wel een pak aandelen ingeslagen en een plan, hij vroeg toen Kraft " ga daar eens aan die deur kloppen bij Unilever "

    zo kan er ook iemand zijn die bvb Garmin in seinde " ga eens vragen over hoe en wat ze daar met consumer willen "

    en van het een komt het ander, zo gaat dat in business.

    verder is het niet van belang, de beslissing is blijkbaar genomen, zo kan het niet verder, de vraag is enkel is deze gegadigde ook bereid Sports alleen te nemen ?

    en het volgende is Telematics, daar gaat het ook niet lekker, maar daar proberen ze nu al wat aan te doen, maar de CFO heeft gezegd in een gesprek met een analist, ook hier is aktie vereist.

    wat TT drijft is Automotive, daar zit een zelfs versnelde groei in en er komen nog grote deals aan voor tender en TT heeft al de eerste 6 maand opgeschreven, enkel we horen het pas einde jaar .

    dit gaat nu allemaal terug naar het stappenplan voor Agenda wat HG destijds eigenlijk al aangaf na de verkoop van HERE aan de Duitsers, we wachten de ontwikkelingen af en zullen dan beslissen hoe of wat
    wel de ontwikkelingen gaan razendsnel en Kapitaal stroomt binnen bij HERE, de sector is volop in beweging en over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit

    HG gaat opschrijven en Kapitaliseren , dat denk ik echt, hij weet wat hij meegemaakt heeft met PND en Google, hij ziet hoe snel het fout kan gaan met Sports, waar hij eind 2016 nog opmerkte " het gaat ongelofelijk goed "

    hij gaat dat met de Kaarten niet laten gebeuren en ook derden die er inzitten met een wat groter belang dan de reguliere aandeelhouder zullen hem eraan herinneren.

    zoals eerder gezegd , zet je aandelen maar op ijs en wacht de ontwikkelingen af, dit gaat niet langer om het traden van 50 cent range, het gaat er nu om gaan we 100 of 200% maken.

    enfin, zo denk ik er over
    ieder zijn eigen mening en positionering.

    zo nu kijken of Blok eindelijk dat KPN een over de 3 euro kan zetten op weg naar 4.

    succes
  9. forum rang 4 holenbeer 26 juli 2017 08:24
    quote:

    W schreef op 26 juli 2017 07:10:

    @ Holenbeer,
    van een Bank

    wat er nu gebeurt had ik eigenlijk al verwacht bij presentatie van de jaarcijfers in het 1e kwartaal 2017, dan hadden we nu aan 12 plus gestaan,
    er staat gewoon druk op HG en terecht, dit circus heeft lang genoeg geduurd

    de afstraffing van het aandeel van 9 naar 7 euro na de laffe outlook en het inkopen daarna aan grote volumes, wat het aandeel terugbracht van 7 naar 9,50 euro is geweest om een stem te krijgen

    er zijn andere tijden aangebroken, men heeft genoeg gevraagd waarom men zo verder worstelt met consumer, maar HG wou er nog niet aan, wellicht vanwege family en friends ingeworteld bij het bedrijf, maar dit stopt een keer de free-float bestaat nog steeds uit 55% en daar zitten mensen bij die wel druk kunnen uitoefenen, direct of indirect

    kijk naar Unilever, Buffet had heus wel een pak aandelen ingeslagen en een plan, hij vroeg toen Kraft " ga daar eens aan die deur kloppen bij Unilever "

    zo kan er ook iemand zijn die bvb Garmin in seinde " ga eens vragen over hoe en wat ze daar met consumer willen "

    en van het een komt het ander, zo gaat dat in business.

    verder is het niet van belang, de beslissing is blijkbaar genomen, zo kan het niet verder, de vraag is enkel is deze gegadigde ook bereid Sports alleen te nemen ?

    en het volgende is Telematics, daar gaat het ook niet lekker, maar daar proberen ze nu al wat aan te doen, maar de CFO heeft gezegd in een gesprek met een analist, ook hier is aktie vereist.

    wat TT drijft is Automotive, daar zit een zelfs versnelde groei in en er komen nog grote deals aan voor tender en TT heeft al de eerste 6 maand opgeschreven, enkel we horen het pas einde jaar .

    dit gaat nu allemaal terug naar het stappenplan voor Agenda wat HG destijds eigenlijk al aangaf na de verkoop van HERE aan de Duitsers, we wachten de ontwikkelingen af en zullen dan beslissen hoe of wat
    wel de ontwikkelingen gaan razendsnel en Kapitaal stroomt binnen bij HERE, de sector is volop in beweging en over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit

    HG gaat opschrijven en Kapitaliseren , dat denk ik echt, hij weet wat hij meegemaakt heeft met PND en Google, hij ziet hoe snel het fout kan gaan met Sports, waar hij eind 2016 nog opmerkte " het gaat ongelofelijk goed "

    hij gaat dat met de Kaarten niet laten gebeuren en ook derden die er inzitten met een wat groter belang dan de reguliere aandeelhouder zullen hem eraan herinneren.

    zoals eerder gezegd , zet je aandelen maar op ijs en wacht de ontwikkelingen af, dit gaat niet langer om het traden van 50 cent range, het gaat er nu om gaan we 100 of 200% maken.

    enfin, zo denk ik er over
    ieder zijn eigen mening en positionering.

    zo nu kijken of Blok eindelijk dat KPN een over de 3 euro kan zetten op weg naar 4.

    succes
    Dank je! Klinkt plausibel en tot nu toe passen de feiten bij jouw scenario. Hopelijk nog dit jaar bingo, volle kaart :-)
  10. Dingding Go 26 juli 2017 08:44
    Nog even over de vraag of er bij TT genoeg geld is om te investeren, plus de angst dat HERE zich sneller kan ontwikkelen doordat er meer geld is of de zorgen dat inkoop van aandelen effect kan hebben op de daadkracht.
    Ik meen me te herinneren dat een aantal jaren geleden TT een krediet van 250 (?) miljoen heeft gekregen van een bank. Een soort reserve pot.Dus daadkracht genoeg als het nodig is.
    Ik kan de details niet meer terugvinden. Gaat er bij anderen een lichtje branden?
  11. trend follower 26 juli 2017 08:49
    quote:

    W schreef op 25 juli 2017 23:02:

    @sunshine
    Geloof niet zo in toeval, denk dat er al belangstelling was voor de cijfers, maar ik hoor t enkel nu , heb het nog niet ergens anders gehoord of gelezen
    Maar het gaat over consumer niet over enkel Sports en HG heeft het over Sports en niet over consumer, want hij wil PND niet laten gaan
    Is dit onderhandelingstechniek ? Of is het echt zo en prefereert hij bij wijze van spreken Sports liever te sluiten dan consumer met PND te laten gaan ?

    Wat dit in ieder geval wel doet is nu de aandacht zetten op heel TT en we weten dat Fleetmatics voordat Verizon in beeld kwam al eens kwam informeren voor Telematics

    Dit brengt een compleet andere kijk naar TT als bedrijf, men gaat het nu waarderen op break-up value, ook al gebeurt dat niet, maar de markt gaat rekenen

    De shorts gaan hem knijpen, dit is andere koek.
    Kan er niet op wachten
    Wat HG uiteindelijk wel zou kunnen besluiten is om eventueel consumer te laten gaan als geheel, maar in combinatie met een licentiedeal. De kopende partij is dus verplicht alle services bij TT af te nemen. Daarnaast de afspraak dat TT kan blijven beschikken over de vrijgekomen data uit PND.

    Zolang HG vast blijft houden aan PND, zal TT nog altijd verbonden blijven aan de consumentenkant. Ik denk dat zordra heel consumer verkocht wordt, het voor partijen veel interessanter wordt om de andere BU`s op te breken. Ik denk juist dat HG aan PND vast wil blijven houden om juist de interesse in bovenstaande optie niet te veel aan te wakkeren
  12. [verwijderd] 26 juli 2017 08:49
    quote:

    *messiah* schreef op 25 juli 2017 23:13:

    't barst hier van ballon blazers & rijk rekenaars... nog erger dan ten tijde here overname geruchten, niet te geloven
    Ik las eerst blazers. Als in blazers met gouden knopen en een kapiteinspet met anker. Zeg maar even Harrold's nautische outfit.
  13. PentaGoNix 26 juli 2017 08:50
    quote:

    janrobert schreef op 26 juli 2017 08:44:

    Het wordt weer een mooie opening (niet)
    IO zegt eigenlijk helemaal niets. IO staat nu idd wel op € 9,26 dus iets van -1,5%. Maar we zullen gaan zien wat het werkelijk wordt; kan ook zo maar +1,5% worden bij TT. Vaak verandert het in de laatste minuut nog.
  14. forum rang 6 tatje 26 juli 2017 09:01
    Een groot gedeelte van de nacht, was er een discussie Sports, maar dan wil de koper misschien ook PND.

    Interessant is de dialoog tussen Marc Zwartsenburg en Harold Goddijn.

    Harold heeft gezegd dat Tom Tom de beste eigenaar is voor PND.

    Marc Zwartsenburg

    Sure. But maybe I’ll back-off of saying we are the best owner, but you're now looking for perhaps an exit for sports category in what way – one way or the other. What if a potential buyer comes along and says okay, the sports category, but also the PNDs we’re interested in a package deal where you can be open to such a scenario?

    Harold Goddijn

    We will - every proposal we – that the market is making as we will listen to, evaluated, I don't see that happening. I have seen the likelihood of that scenario more this is highly realistic. But if someone has a plan you know, we will listen, but I don't expect that to happen in all terms.

    Marc Zwartsenburg

    Okay. And then on the sports category, you say we are in a current strategic process. Does it - is there also an option possible in such a scenario to just close it, because you seem quite confident to close it somehow this year, and saying we will provide sort of broad profiles with an update on the Q3 and I think those your outlook and as part of it on the OpEx guidance some indication that you might not invest more into marketing for instance.

    But the fact that you’re quite confident in closing it, does it also mean that if you don't find a buyer or whatever so, car parts, a new owner will be interested that if that doesn't in the end go through that you might also consider just closing the business for and taking a charge against perhaps [indiscernible] from working capital as you say, okay, we can close it at a minimum amount and we stop the business. Is that also a possible scenario?

    Harold Goddijn

    Well, what we said is the business is not developing of course as planned and we don't see a reasonable path to profitability and the conclusion is that we needed our options now. But we will need this quarter to figure out what that - what it is. And I think I'm quite confident about Q3 we will have a much better picture of what that evaluation has yielded.

    I don't want you to go much further than that, I don’t think that would be helpful. But we are signalling today is that the market is disappointing. We need to look at it. We can’t carry on as we are - as we are going at the moment.

    Marc Zwartsenburg

    Sure. Can I ask how many people work for instance for the sports category in total for the wearables?

    Harold Goddijn

    No. I don't - we haven't disclosed that number and I would make it up as we go in our figures that will be right...

    - Harold kan zich dus bijna niet voorstellen, dat er een partij komt en naast Sports, PND wil hebben. ( maar luisteren doen ze wel )
    - Marc : geen koper is sluiten ook een optie Harold : wacht af Q3 geeft meer duidelijkheid.
    - Marc: hoeveel mensen werken bij sports. Harold : gaat dat niet zeggen.

    Ik verwacht dus gewoon gedwongen ontslagen bij Sports.

    Hopelijk vinden ze een koper voor sports alleen.

    PND: wij zijn de beste eigenaar - een cash generator - may be a surprise in Q3.

    Tja.

    De speculatie is op gang.

    Trouwens de mini Hybride wordt in Born gemaakt.
    Maar de nieuwe electrische mini in Engeland.
    Gisteren ergens gelezen.

    Leuk is het koers gejojo niet, maar blijf met heel veel vertrouwen heel long :-)
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 165 166 167 168 169 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links