Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,702 25 apr 2024 16:53
  • -0,262 (-2,63%) Dagrange 9,686 - 10,015
  • 810.657 Gem. (3M) 1,8M

Info

3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wilbar 6 juni 2017 10:49
    Air France KLM: geen interesse in Alitalia
    6 juni 10:20

    Luchtvaartmaatschappij Air France KLM stapt niet opnieuw in Alitalia. Dat zegt bestuursvoorzitter Jean-Marc Janaillac in de wandelgangen bij de jaarlijkse vergadering van luchtvaartkoepel IATA in Mexico.

    “Los van dat daar geen geld voor is, zijn onze ervaringen uit het verleden niet zodanig dat we daar opnieuw aan zouden beginnen”, zegt Janaillac. Bij de conferentie ging maandagavond het gerucht dat Air France KLM zich toch wil melden als één van de partijen waarmee de failliete luchtvaartmaatschappij een doorstart zou kunnen maken. Ook topman Carsten Spohr van het Duitse Lufthansa ontkende maandagavond in een ontmoeting met de pers met klem in de race te zijn.

    Een paar weken geleden ging Alitalia voor de zoveelste keer failliet, omdat het maar niet lukt om ingrijpend te saneren. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn wel geïnteresseerd in de klanten, maar niet in het personeel van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij. “Daarbij heeft Alitalia nog maar een klein gedeelte van de markt in handen”, zegt Janaillac. Onder meer prijsvechter Ryanair en Emirates timmerden flink aan de weg in Italië.

    KLM was aan het begin van deze eeuw van plan om Alitalia over te nemen. Dat mislukte, waarna Air France KLM nog jarenlang een grote aandeelhouder was. In al die tijd maakte Alitalia nooit winst. Het Italiaanse avontuur kostte KLM minimaal een half miljard, zo becijferde De Telegraaf eerder.

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/28315...
  2. forum rang 10 voda 9 juni 2017 15:49
    Air France-KLM vervoert meer passagiers in mei

    Vrachtvervoer verbetert.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in mei meer passagiers vervoerd en zag het vrachtvervoer verbeteren. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vrijdag voorbeurs.

    Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM 7,2 miljoen passagiers, een stijging van 4,8 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar omzet per kilometer, steeg afgelopen maand met 5,6 procent. De bezettingsgraad steeg met 1,7 procentpunt naar 85,2 procent, terwijl de capaciteit met 3,5 procent toenam.

    Bij prijsvechter Transavia steeg het aantal passagiers in mei met 11,2 procent naar 1,5 miljoen passagiers. Het passagiersverkeer gerekend naar omzet per kilometer nam met 10,4 procent toe. De capaciteit nam toe met 9,5 procent en de bezettingsgraad steeg met 0,7 procentpunt naar 90,0 procent.

    In totaal, dat wil zeggen inclusief Transavia, vervoerde Air France-KLM in mei 8,8 miljoen passagiers, een stijging van 5,9 procent.

    Het vrachtvervoer bij Air France-KLM steeg in mei, omgerekend naar omzet per ton per kilometer, met 3,8 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 1,6 procent en de beladingsgraad steeg met 1,3 procentpunt naar 58,8 procent.

    Het aandeel Air France-KLM steeg donderdag op een groen Damrak 1,6 procent op 10,98 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  3. forum rang 10 voda 9 juni 2017 18:11
    Air France vreest verwarring bij stemming piloten - media

    Vakbond biedt niet-geaccordeerde tekst als optie.

    (ABM FN-Dow Jones) Het bestuur van Air France vreest dat een stemming over de vorming van een budgetmaatschappij onder de leden van de pilotenvakbond SNPL kan leiden tot verwarring, omdat de luchtvaartmaatschappij niet akkoord is met één van de opties. Dit meldde persbureau AFP vrijdag.

    De machtige Franse pilotenvakbond SNPL kondigde donderdag aan zijn leden drie keuzes te zullen voorleggen: "ja" tegen een voorstel van Air France van 28 mei, "ja" tegen een door de vakbond aangepaste tekst of "nee" tegen beide voorstellen.

    Door een aangepaste tekst als optie aan te bieden, zet SNPL de deur open voor verder onderhandelen. Het Franse onderdeel van Air France-KLM liet vrijdag echter weten dat het geen aangepaste tekst zal ondertekenen en dat er geen nieuwe onderhandelingsronde zal zijn, aldus het AFP.

    Air France wil een nieuwe luchtvaartmaatschappij starten met de projectnaam "Boost" en andere maatregelen treffen om concurrerender te woren. De nieuwe maatschappij zou gaan vliegen op de minst rendabele lijnen en zou gebruik maken van cabinepersoneel met soberder arbeidsvoorwaarden.

    Het meningsverschil met de piloten gaat om de verdeling van de activiteit tussen Air France en het Nederlandse zusterbedrijf KLM. In eerste instantie is er bij KLM meer ruimte voor groei dan bij de Franse tak, die minder productiviteitsverbetering liet zien.

    Air France belooft het aandeel in de activiteit van Air France in acht jaar tijd geleidelijk verhogen ten opzichte van KLM, tot er weer evenwicht is in 2026, maar piloten krijgen na 2022 geen boetes als zij zich niet aan die afspraken houden. Dat accepteert de Franse pilotenvakbond niet.

    "Boost" zou dit najaar moeten gaan vliegen op de middellange afstanden en vanaf de zomer van 2018 ook op de lange afstanden.

    Het aandeel Air France-KLM steeg vrijdag 1,6 procent op 11,15 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  4. forum rang 10 voda 9 juni 2017 22:09
    Air France bang voor verwarring om Boost-plan

    Gepubliceerd op 9 jun 2017 om 21:16 | Views: 234

    Air France-KLM 17:37
    11,15 +0,18 (+1,59%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De leiding van luchtvaartmaatschappij Air France is bang voor verwarring bij een stemming over toekomstige groeiplannen door leden van pilotenvakbond SNPL. Zo kunnen piloten voor of tegen het plan stemmen voor de oprichting van een budgetdochter. De crux zit hem in optie drie, waar vakbondsleden kunnen stemmen voor een aangepaste variant.

    Volgens Air France is er geen sprake van een mogelijkheid om weer te onderhandelen over het project dat de codenaam Boost draagt. Daarmee is er volgens de luchtvaartmaatschappij geen optie drie.

    Air France benadrukte vrijdag dat de planning voor het oprichten van een nieuwe dochter, die met lagere kosten marktaandeel moet gaan terugwinnen op routes waar de concurrentie en prijsdruk het zwaarst zijn, ongewijzigd blijft.
  5. forum rang 10 voda 20 juni 2017 16:27
    KLM Cityhopper bestelt twee extra Embraers

    Gepubliceerd op 20 jun 2017 om 13:29 | Views: 633

    Air France-KLM 16:05
    11,00 -0,09 (-0,77%)

    AMSTELVEEN (AFN) - KLM Cityhopper heeft nog twee E190-toestellen besteld bij de Braziliaanse vliegtuigfabrikant Embraer, bovenop de dertig die het bedrijf al in gebruik heeft. De nieuwe toestellen worden allebei volgend jaar afgeleverd, meldde KLM dinsdag.

    De regionale dochter van KLM is bezig afscheid te nemen van haar laatste handvol Fokker-toestellen. Vanaf komend najaar bestaat de vloot volledig uit modernere en zuinigere Embraers. Naast 32 E190's krijgt het bedrijf uiteindelijk de beschikking over zeventien kleinere E175-toestellen.
  6. forum rang 10 voda 20 juni 2017 16:49
    Onderhoudstak AF-KLM stapt in joint venture

    Gepubliceerd op 20 jun 2017 om 16:44 | Views: 0

    Air France-KLM 16:27
    10,96 -0,13 (-1,13%)

    SINGAPORE (AFN/BLOOMBERG) - De onderhoudsdivisies van KLM en Air France stappen in een joint venture met Sabena Technics. De bedrijven gaan samen in Singapore onder meer sleutelen aan de Airbus A320. Dat maakte moederbedrijf Air France-KLM dinsdag bekend, zonder daarbij financiële details te melden.

    Air France Industries en KLM Engineering & Maintenance krijgen de helft van de nieuwe werkplaats in Singapore handen. Sabena Technics is goed voor de overige 50 procent van het samenwerkingsverband.
  7. forum rang 10 voda 6 juli 2017 16:34
    Ryanair wil einde aan 'monopolie' Schiphol

    Gepubliceerd op 6 jul 2017 om 10:54 | Views: 1.225

    Air France-KLM 16:14
    12,42 +0,27 (+2,22%)

    SCHIPHOL (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Ryanair wil verder groeien in Nederland maar krijgt de daarvoor benodigde start- en landingstijden niet. De Ierse prijsvechter vermoedt dat de Nederlandse overheid KLM en Transavia wil beschermen. Ryanair gaat daarover klachten indienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Europese Commissie.

    Ryanair wil bovendien dat luchthavens als Lelystad en Eindhoven Airport een andere eigenaar krijgen dan Schiphol. Topman Michael O'Leary trekt de vergelijking met Londen waar de luchthavens Gatwick en Stansted flink groeien nu ze niet meer van dezelfde eigenaar zijn als Heathrow en dus met elkaar concurreren.

    Ryanair wilde dit najaar nieuwe routes openen op Eindhoven Airport, maar kreeg van de overheid geen extra slots toegewezen. O'Leary is daar woedend over. Had KLM of Transavia gevraagd om uitbreiding van de capaciteit, dan zou dat volgens hem geen enkel probleem zijn geweest.

    Te beperkt

    Het bedrijf ziet zich nu gedwongen drie van de geplande verbindingen helemaal te schrappen en drie andere routes te verplaatsen naar het nabijgelegen Weeze in Duitsland. Zes andere bestemmingen worden minder vaak aangevlogen vanaf de Brabantse luchthaven dan oorspronkelijk de bedoeling was.

    Op het overvolle Schiphol is momenteel evenmin groei mogelijk. De opening van Lelystad Airport, waar vakantievluchten op termijn onderdak moeten gaan vinden, is uitgesteld van 2018 naar 2019. Bovendien is de geplande capaciteit daar volgens O'Leary veel te beperkt. ,,Dertien vluchten per dag, daar kun je geen bedrijf op laten draaien'', zei hij.

    Een gezonde groei van Lelystad kan een hoop problemen bij Schiphol oplossen, denkt O'Leary. Toch vindt hij dat ook Schiphol zelf moet kunnen doorgroeien. Volgens de Ier is het nodig dat de luchthaven eerder dan in 2020 gaat praten over verruiming van het aantal vluchten per jaar. ,,De huidige grenzen houden geen rekening met stillere vliegtuigen, waardoor omwonenden veel minder last hebben. Ik zie geen wil bij Schiphol om te veranderen.''
  8. forum rang 10 voda 6 juli 2017 16:54
    Eindhoven Airport kan niet aan groeivraag van Ryanair voldoen

    Ierse luchtvaartmaatschappij verplaatst vluchten naar Duitsland.

    (ABM FN-Dow Jones) Eindhoven Airport kan niet volledig voldoen aan de vraag van Ryanair voor uitbreiding van vluchten op de luchthaven, omdat de met de betrokken overheden en de omgeving overeengekomen vergunning dat niet toestaat. Dit meldde de luchthaven donderdagmiddag in reactie op de bekendmaking van Ryanair een aantal geplande vluchtuitbreidingen over te hevelen naar Duitsland of te annuleren.

    In verband met de groeibeperking op Eindhoven Airport zal Ryanair drie geplande routes vanaf Eindhoven Airport annuleren, drie andere routes te verplaatsen naar de luchthaven Weeze bij Düsseldorf verplaatsen en vluchtfrequenties op 6 andere routes vanaf Eindhoven verminderen, zo maakte de Ierse budgetmaatschappij donderdag bekend.

    CEO Michael O'Leary van Ryanair beklaagde zich donderdag op een persconferentie ook over de onmogelijkheid om op Schiphol en Lelystad verder te groeien.

    "Ryanair roept de Nederlandse regering op om het Schiphol monopolie op te breken dat de capaciteit van Schiphol, Eindhoven en Lelystad op kunstmatige wijze beperkt, zodat het de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, KLM en Transavia kan beschermen", zo luidde de verklaring van Ryanair.

    Schiphol Group is met een belang van 51 procent meerderheidsaandeelhouder van Eindhoven Airport en verder volledig eigenaar van Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport. De Nederlandse staat is met een belang van bijna 70 procent meerderheidsaandeelhouder in Schiphol Group.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  9. forum rang 10 voda 7 juli 2017 16:33
    Staking bij dochter AF-KLM eind volgende week

    Gepubliceerd op 7 jul 2017 om 16:14 | Views: 65

    Air France-KLM 16:13
    12,66 +0,21 (+1,69%)

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Piloten van HOP!, een dochtermaatschappij van Air France-KLM, dreigen van 13 tot en met 18 juli het werk neer te leggen. Dat maakte vakbond SNPL vrijdag bekend.

    De aangekondigde staking werd eerder uitgesteld om nieuw overleg de ruimte te geven. De bond liet eind juni nog weten dat goede stappen werden gezet, maar tot een akkoord om iets te doen aan de arbeidsomstandigheden leidde dat niet.

    De piloten willen dat wordt ingegaan op klachten en eisen over onder meer vermoeidheid en personeelstekort.
  10. [verwijderd] 9 juli 2017 18:26
    zondag 9 juli 2017, 15:34
    Air-France-KLM positief over zomerboekingen
    © ANP
    Air France-KLM heeft de stijgende lijn die in het eerste kwartaal werd ingezet, de afgelopen maanden kunnen doortrekken. De boekingen voor het zomerseizoen laten bovendien een ,,gezonde'' groei zien, zegt topman Jean-Marc Janaillac in een zondag gepubliceerd interview met persbureau Bloomberg.

    Het luchtvaartbedrijf leed vorig jaar flink onder de nasleep van een reeks aanslagen in Frankrijk, waaronder die in Parijs en Nice. Vooral Japanse en Chinese toeristen lieten het land massaal links liggen en ook het aantal Amerikaanse reizigers liep terug. ,,Maar dit jaar zien wij herstel'', zei Janaillac. ,,Bezoekers uit de Verenigde Staten, China en Japan keren terug.''

    In het eerste kwartaal kwam bovendien een einde aan een lange periode waarin de ticketprijzen zwaar onder druk stonden. Vooral de vraag naar duurdere tickets, hoofdzakelijk gericht op zakenreizigers, zat sterk in de lift. Daarmee draait Air France-KLM aanzienlijk beter dan Janaillac eind vorig jaar zelf voor mogelijk hield. Dat is ook beleggers niet ontgaan, het aandeel is dit jaar al ruimschoots in waarde verdubbeld.

    Structurele inspanning

    Ondanks de verbeterde resultaten blijft de topman erbij dat na KLM ook Air France stappen zal moeten zetten om efficiënter en productiever te worden. ,,Er moet voor de lange termijn een structurele inspanning worden geleverd'', zei hij. De groei werd tot dusver dit jaar vooral gedragen door de Nederlandse poot van de groep en door prijsvechter Transavia.

    Janaillac wil de moordende concurrentie van met name de Golfmaatschappijen te lijf gaan met een nieuw dochterbedrijf, dat met goedkoper cabinepersoneel marktaandeel terug moet winnen op de zwaarst bevochten routes. Op die manier denkt de topman ook bij Air France weer meer ruimte te creëren voor groei.

    Air France-KLM publiceert maandag de vervoerscijfers over de maand juni en de gehele eerste jaarhelft. De financiële resultaten over die periode worden op vrijdag 28 juli gepresenteerd. Ergens daar tussenin moet duidelijk worden of de piloten van Air France hun fiat geven voor de oprichting van het nieuwe dochterbedrijf.

    Leesvoer voor de shorters en azijnpissers.Komt nog meer goed nieuws aan!!!!!!
  11. forum rang 10 voda 10 juli 2017 16:22
    Air France-KLM vervoert meer passagiers in juni

    Ook vrachtvervoer verbetert.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in juni op jaarbasis meer passagiers vervoerd en zag ook het vrachtvervoer verder verbeteren. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep maandag voorbeurs.

    Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM, inclusief dochterondernemingen, in totaal 9,0 miljoen passagiers, een stijging van 8,2 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar verkochte kilometers, steeg afgelopen maand met 8,3 procent. De ingezette capaciteit steeg daarbij met 5,7 procent, waardoor de bezettingsgraad met 2,2 procentpunt toenam naar 87,7 procent.

    Bij Transavia, de prijsvechter van Air France-KLM, steeg het aantal passagiers zelfs met 11,4 procent naar 1,5 miljoen. Bij Transavia lag de bezettingsgraad zelfs op 90,4 procent in juni.

    Het vrachtvervoer bij Air France-KLM steeg in mei, gerekend naar omzet per ton per kilometer, met 3,0 procent op jaarbasis. De capaciteit nam toe met 2,3 procent en de beladingsgraad steeg met 0,4 procentpunt naar 57,6 procent.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  12. forum rang 10 voda 11 juli 2017 16:33
    Weg nog niet vrij voor akkoord bij Air France

    Gepubliceerd op 11 jul 2017 om 08:06 | Views: 909

    Air France-KLM 16:14
    12,73 +0,06 (+0,47%)

    PARIJS (AFN) - De piloten van Air France blijven wantrouwend over plannen van de directie voor een nieuw dochterbedrijf met goedkoper cabinepersoneel. Dat moet de luchtvaartmaatschappij helpen marktaandeel terug te winnen op de zwaarst bevochten routes. De piloten willen meer garanties over het maximale aantal vluchten dat door het nieuwe bedrijf zal worden uitgevoerd.

    Dat heeft voorzitter Philippe Evain van vakbond SNPL gezegd tegen persbureau Bloomberg. Hij stelt dat zijn achterban de laatste jaren al veel heeft moeten slikken, onder meer dat zusterbedrijf KLM veel meer ruimte kreeg om te groeien dan Air France. Dat komt vooral doordat KLM er beter in slaagde kosten te besparen, maar Evain wijst ook de lagere luchthavengelden op Schiphol aan als reden.

    Evain benadrukt dat SNPL de plannen van de directie in principe steunt. De bond, die bijna twee op de drie piloten bij Air France vertegenwoordigt, wil evenwel pas tekenen als de eigen leden achter de plannen staan. Volgende week wordt daar uitsluitsel over verwacht. Het bedrijf heeft al laten weten dat het voorstel zoals het nu op tafel ligt, niet meer zal worden gewijzigd.

    Air France heeft haast want de eerste vluchten van de nieuwe dochter staan voor oktober gepland. De luchtvaartmaatschappij leed vorig jaar verlies op ruim een derde van alle vluchten naar verre bestemmingen. Door tickets goedkoper aan te bieden hoopt zij de slag met concurrenten uit met name het Midden-Oosten beter aan te kunnen.
  13. forum rang 10 voda 12 juli 2017 20:19
    Vakbonden cabinepersoneel Air France stemmen in met cao

    Ook goedkeuring voor nieuwe maatschappij.

    (ABM FN-Dow Jones) Twee vakbonden voor cabinepersoneel hebben ingestemd met een cao en afspraken voor de oprichting van een nieuwe budgetmaatschappij door Air France-KLM. Dit maakte de Franse tak van Air France-KLM woensdag nabeurs bekend zonder exacte details te geven.

    Met de goedkeuring van UNAC en UNSA PNC is een meerderheid verkregen, zei Air France. Op 24 juli zal SNPNC-FO zijn leden raadplegen over de nieuwe cao en de afspraken.

    De cao heeft een looptijd van vijf jaar. Ook zijn er afspraken gemaakt over de nieuwe luchtvaartmaatschappij die Air France wil starten met de projectnaam "Boost". De nieuwe maatschappij zou gaan vliegen op de minst rendabele lijnen en zou gebruik maken van cabinepersoneel die soberder arbeidsvoorwaarden genieten.

    Het aandeel Air France-KLM sloot woensdag 1,0 procent hoger op 12,83 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  14. forum rang 10 voda 12 juli 2017 21:24
    Beursblik: shorters verliezen trek in Air France-KLM

    Sterke stijgingen luchtvaartaandelen dwingen shorters tot sluiten posities.

    (ABM FN-Dow Jones) Shorters hebben hun posities in Europese luchtvaartmaatschappijen flink teruggebracht. Dit blijkt uit een rapport van IHS Markit.

    Air France-KLM en Deutsche Lufthansa behoorden de aflopen jaren consequent tot de meeste geshorte aandelen. De twee maatschappijen hebben volgens IHS erg te lijden onder de concurrentie van enerzijds prijsvechters en anderzijds de luxe-maatschappijen uit het Midden-Oosten. Inmiddels zijn deze shortposities echter teruggebracht tot het laagste niveau in jaren, aldus analist Simon Colvin van IHS.

    In Lufthansa werd maar liefst 90 procent van de shortposities gesloten. In Air France-KLM werden de shorts teruggebracht van 12 procent van de uitstaande aandelen naar 1,5 procent.

    "De tijd zal leren of beide maatschappijen er in slagen om hun recente operationele successen een vervolg te geven, maar het is duidelijk dat de shorters geen drang hebben om de [aandelen]rally een halt toe te roepen", aldus Colvin.

    Overigens waren er niet louter in de traditionele namen shorters actief. Ook prijsvechter EasyJet had hier mee te maken. Onder meer de vrees voor een harde Brexit was hier debet aan. De afgelopen zes weken zijn volgens IHS echter al weer 40 procent van de shortposities gesloten.

    De enige echte prooi onder de luchtvaartmaatschappijen is voor shorters nog Norwegian Air Shuttle. Van de uitstaande aandelen is momenteel 16 procent uitgeleend. De laatste berichten van de Scandinavische maatschappij waren volgens Colvin dan ook niet goed, en het plotselinge vertrek van CFO Frode Foss afgelopen week belooft vermoedelijk ook weinig goeds voor de cijfers die donderdag bekend worden gemaakt door de maatschappij.

    Woensdag bleek uit cijfers van brancheorganisatie IATA dat aandelen van luchtvaartmaatschappijen het in juni voor de derde maand op rij bijzonder goed hebben gedaan.

    De koersen van de maatschappijen lagen in juni 44 procent hoger dan een jaar eerder, en zijn dit jaar gemiddeld al 20 procent gestegen. Ten opzichte van mei bedroeg de stijging 4,2 procent.

    Het aandeel Air France-KLM won dit jaar zelfs al bijna 150 procent aan beurswaarde.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  15. forum rang 10 voda 13 juli 2017 19:18
    'Geen druppel drank meer in het vliegtuig'

    Autoriteiten op Mallorca en Ibiza willen dat in vliegtuigen naar Spanje geen druppel meer wordt gedronken. Dit moet voorkomen dat vakantiegangers lazarus op hun bestemming arriveren. Nederlandse luchtvaartmaatschappijen zien niets in zo'n verbod maar erkennen het probleem.

    Barbara de Jong 13-07-17, 17:32

    Het is de autoriteiten van de Spaanse eilanden al langer een doorn in het oog: toeristen die laveloos uit het vliegtuig rollen en bij aankomst direct amok maken. Op het vliegveld van Mallorca raakten zelfs agenten gewond na confrontaties met beschonken - veelal Britse - vakantiegangers.

    Om excessen te voorkomen, willen de Balearen - de eilandengroep waar Mallorca en Ibiza onder vallen – geen alcohol meer in de vliegtuigen naar Spanje. Het voorstel hiertoe is gedaan bij de Spaanse overheid, die via het bedrijf AENA alle Spaanse vliegvelden beheert.

    Extra inkomsten
    De vraag is in hoeverre dit kans van slagen heeft. AENA ziet het serveren van drank tijdens vluchten als een verantwoording van de luchtvaartmaatschappijen. En met name bij de prijsvechters zorgt de drankverkoop voor extra inkomsten.

    Ook in Nederland zijn de problemen met excessief drankgebruik van reizigers bekend. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bracht afgelopen april naar buiten dat het aantal agressieve reizigers door drankgebruik is gestegen. Vorig jaar kwamen er 985 meldingen binnen, een jaar eerder nog 723.

    Zo werd een steward tijdens een KLM-vlucht van Amsterdam naar San Francisco eind vorig jaar door een dronken Roermonder in zijn oor gebeten. Hij dronk zijn eigen meegebrachte alcohol en stak een sigaret op waarna de boel escaleerde.

    Lees verder onder de foto.

    Een biertje in het vliegtuig om de vakantie te vieren, moet kunnen, vinden veel luchtvaartmaatschappijen. Maar het moet wel binnen de perken blijven.
    Een biertje in het vliegtuig om de vakantie te vieren, moet kunnen, vinden veel luchtvaartmaatschappijen. Maar het moet wel binnen de perken blijven. © ANP XTRA
    De Vereniging Nederlandse Cabinepersoneel (VNC) pleit voor betere communicatie over drankgebruik aan passagiers. ,,In Londen worden reizigers middels flyers en banners erop gewezen dat ze na overmatig drankgebruik op een vlucht kunnen worden geweigerd. Ook worden mensen persoonlijk aangesproken. Dit leidde tot een halvering van het aantal incidenten'', zegt Ingrid Brama, VNC-woordvoerder en al negentien jaar stewardes bij KLM. ,,Betere communicatie zou ook op de Nederlandse luchthavens goed zijn.''

    In Londen worden reizigers middels flyers en banners erop gewezen dat ze na overmatig drankgebruik op een vlucht kunnen worden geweigerd
    VNC-woordvoerder Ingrid Brama
    Meldpunt
    Daarnaast wil de organisatie een meldpunt waarin luchthavenpersoneel samenwerkt om 'risicovolle passagiers' eerder te signaleren. ,,Een beveiliger die een dronken persoon ziet lopen, kan hierop actie ondernemen en vragen welke vlucht hij of zij neemt. Het cabinepersoneel is dan beter voorbereid en kan degene eventueel toegang weigeren. Op dit moment worden alle passagiers die het vliegtuig instappen wel gescreend, maar vanwege de drukte heb je kans dat iemand er tussendoor glipt.''

    Bijzonder vervelend
    Schiphol laat weten dat na het ILT-rapport, alle maatregelen om alcoholmisbruik te voorkomen, tegen het licht zijn gehouden. ,,We zijn fel tegen alcoholmisbruik en continu in overleg met al onze partners over dit thema'', zegt woordvoerder Paul Weber. Toch ziet de luchthaven geen reden voor extra acties, zoals een voorlichtingscampagne. ,,Schiphol telt jaarlijks 64 miljoen reizigers. Zonder het probleem te willen bagatelliseren, excessief gedrag komt gelukkig niet vaak voor. Neemt niet weg dat het bijzonder vervelend is als het gebeurt.''

    Het zou jammer zijn dat een kleine groep het verpest voor de meeste passagiers die gewoon genieten van een glaasje bier of wijn
    Transavia-woordvoerder Anita Sunter
    Ook Transavia wijst erop dat het uitzonderingen op de regel zijn. Drank blijft daarom op de vliegtuigmenukaart staan ,,Ook wij krijgen helaas wel eens te maken met agressieve passagiers'', geeft woordvoerder Anita Sunter toe. ,,Cabinepersoneel is getraind op het herkennen van overmatig drankgebruik en weet hoe daarop te reageren. Het zou jammer zijn wanneer een kleine groep het verpest voor de meeste passagiers die gewoon genieten van een glaasje bier of wijn.''

    www.ad.nl/buitenland/geen-druppel-dra...
  16. forum rang 10 voda 17 juli 2017 16:14
    Meerderheid piloten Air France voor oprichting nieuwe budgetdochter

    78 procent voorstander.

    (ABM FN-Dow Jones) Een meerderheid van de piloten van Air France is voor oprichting van een nieuwe budgetmaatschappij Dit maakte de Franse tak van Air France-KLM maandag bekend.

    Van de piloten bleek tijdens een rondgang door pilotenvakbond SNPL dat 78 procent voorstander is van een dergelijke maatschappij. Hiermee is de weg vrij om in het najaar de prijsvechter ook daadwerkelijk op te richten. Een week eerder werd reeds bekend dat ook een meerderheid van het cabinepersoneel instemt met het project 'Boost'.

    Op een groene beurs noteerde het aandeel Air France-KLM 0,8 procent hoger op 13,47 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  17. forum rang 10 voda 17 juli 2017 16:21
    KLM steekt geld in Kenya Airways

    Afrikaanse luchtvaartmaatschappij in problemen.

    (ABM FN-Dow Jones) KLM heeft Kenya Airways kapitaal verschaft om de luchtvaartmaatschappij te helpen uit het slop te trekken. Dit maakte de Keniaanse luchtvaartmaatschappij dit weekend bekend.

    Kenya Airways heeft samen met aandeelhouders KLM en de Keniaanse staat afspraken gemaakt om een extra kapitaalinjectie te krijgen. Daarmee wil de Afrikaanse luchtvaartmaatschappij zijn huidige schuldenlast van 2,3 miljard dollar verlagen met ongeveer 486 miljoen dollar. Volgens de luchtvaartmaatschappij is de financiële positie al enige tijd penibel en "onhoudbaar in de huidige vorm".

    De overheid van Kenia zet leningen ter waarde van 238 miljoen dollar om in aandelen en verleent bovendien garanties ter waarde van 750 miljoen dollar. Enkele Keniaanse banken hebben ingestemd om leningen ter waarde van 221 miljoen dollar om te zetten in aandelen.

    De omzetting van schulden in aandelen betekent dat het belang van bestaande aandeelhouders van Kenya Airways, zoals KLM, zal verwateren.

    Kenya Airways houdt op 7 augustus in Nairobi een algemene aandeelhoudersvergadering om de plannen goed te laten keuren.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  18. forum rang 10 voda 20 juli 2017 16:37
    Air France mikt met Joon op jongere reizigers

    Gepubliceerd op 20 jul 2017 om 12:20 | Views: 1.395

    Air France-KLM 16:16
    12,43 -1,06 (-7,82%)

    PARIJS (AFN) - Het nieuwe, goedkopere dochterbedrijf waar Air France aan werkt, heeft de naam Joon gekregen. De luchtvaartmaatschappij richt zich vooral op de werkende jongere ,,wiens levensstijl draait om digitale technologie''. De eerste vluchten zijn komend najaar, bevestigde Air France donderdag.

    Het project dat Air France moet helpen na jaren van stagnatie weer te gaan groeien, luisterde tot dusver nog naar de codenaam Boost. Het kostte de Franse zustermaatschappij van KLM veel moeite om de vakbonden te overtuigen van de nut en noodzaak van het plan, dat een belangrijke pijler is onder de strategie die topman Jean-Marc Janaillac vorig jaar ontvouwde.

    Joon is geen prijsvechter, maar moet dankzij lagere kosten wel beter dan Air France kunnen concurreren met vooral luchtvaartmaatschappijen in het Midden-Oosten. Er komt nieuw cabinepersoneel dat werkt tegen soberdere arbeidsvoorwaarden dan de collega's bij het moederbedrijf. Dit jaar worden alleen nog middellange routes aangeboden, volgend jaar komen er ook verre bestemmingen bij.

    Air France

    Bij Air France liepen veel pogingen om de kosten substantieel te verlagen de afgelopen jaren vast op verzet van de bonden. Omdat KLM het wel voor elkaar kreeg om al het personeel harder en efficiënter te laten werken, kreeg de Nederlandse tak van de groep ruimte om het vluchtaanbod te vergroten, terwijl in Frankrijk pas op de plaats werd gemaakt.

    Die situatie deed de toch al matige onderlinge verstandhouding geen goed. Daarom presenteerde Janaillac vorig jaar, enkele maanden na zijn aantreden, een plan om het vertrouwen te herstellen. Belangrijk onderdeel daarvan is de nieuwe dochtermaatschappij, die Air France in staat stelt in ieder geval op de meest verlieslatende routes de kosten te drukken.
  19. forum rang 10 voda 26 juli 2017 16:42
    'Meer winst en omzet voor Air France-KLM'

    Gepubliceerd op 26 jul 2017 om 10:28 | Views: 1.522

    Air France-KLM 16:23
    12,10 +0,11 (+0,92%)

    AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft naar verwachting een sterker tweede kwartaal achter de rug dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een consensus van analisten die door de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie zelf zijn gepolst.

    Volgens de marktvorsers is de omzet waarschijnlijk uitgekomen op ruim 6,5 miljard euro, waar over het tweede kwartaal vorig jaar nog 6,2 miljard euro in de boeken ging. De operationele winst zou daarbij zijn toegenomen van 317 miljoen euro vorig jaar naar 444 miljoen euro.

    Voor heel 2017 voorzien analisten een toename van de omzet met zo'n 3 procent, tot 25,6 miljard euro. De operationele winst stijgt naar verwachting met bijna een kwart, naar 1,3 miljard euro.

    Ticketprijzen

    Beleggers zullen bij de publicatie van de kwartaalresultaten komende vrijdag ook erg geïnteresseerd zijn in wat Air France-KLM over de ticketprijzen zegt. De afgelopen weken hebben diverse branchegenoten waaronder Lufthansa en easyJet gewaarschuwd dat die vanaf de zomer waarschijnlijk weer gaan dalen. Daardoor kwam de koers van Air France-KLM op de beurs recent ook al onder druk te staan.

    Het is de laatste weken sowieso weer erg rumoerig rond het in 2004 ontstane fusiebedrijf van Air France en KLM. Een vakbondsonderzoek wees onlangs uit dat de onderlinge samenwerking tussen het Nederlandse en het Franse deel nog altijd uiterst stroef verloopt. Mogelijk kan de top van het concern vrijdag meer zeggen over hoe de interne verhoudingen verbeterd kunnen worden.
  20. forum rang 10 voda 27 juli 2017 16:07
    Beursblik: Air France-KLM ziet resultaten vermoedelijk aantrekken

    Huidige sterke vraag niet houdbaar verwacht Credit Suisse.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in het tweede kwartaal van 2017 de omzet en de operationele winst naar verwachting zien stijgen. Dit blijkt uit een consensus van vijftien analisten, zoals gepubliceerd op de website van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep.

    De omzet van Air France-KLM kwam het afgelopen kwartaal volgens de consensus uit op 6,5 miljard euro, ruim meer dan de 6,2 miljard euro een jaar eerder. Analisten van Credit Suisse verwachten dat de luchtvaartgroep, na een reeks sterke vervoerscijfers, in het afgelopen kwartaal een omzetgroei per stoel realiseerde van 1,7 procent. De sterke vraag zal naar verwachting van de marktvorsers de winstcijfers dit jaar flink opvoeren, maar Credit Suisse denkt niet dat deze trend duurzaam is.

    Analist Corné van Zeijl van Actiam maakt zich weinig zorgen over een teruglopende vraag, omdat de economische omstandigheden er vooralsnog goed uit blijven zien. "Niet een terugval in de vraag, maar een toegenomen concurrentie zal het Air-France-KLM moeilijk maken", aldus de marktvorser.

    Van Zeijl is verder benieuwd naar de ontwikkeling van de ticketprijzen. "Iedereen is bang voor lagere ticketprijzen, maar er zijn weinig luchtvaartmaatschappijen die daadwerkelijk de verlagingen doorvoeren." Ook zal de analist in de cijfers van morgen kijken naar de ontwikkelingen binnen Transavia. Deze budgetmaatschappij heeft volgens de analist de toekomst, ondanks dat Air France-KLM genoegen moet nemen met een lagere winstgevendheid.

    Het operationele resultaat zal volgens de analisten in de afgelopen verslagperiode eveneens verbeteren ten opzichte van vorig jaar. De marktvorsers gaan gemiddeld uit van een operationele winst van 444 miljoen euro, terwijl vorig jaar een operationeel resultaat van 317 miljoen euro in de boeken werd gezet.

    Eerder deze maand zei CEO Jean-Marc Janaillac van Air France-KLM tegenover persbureau Bloomberg al een goede tweede kwartaal achter de rug te hebben. "Het tweede kwartaal is goed en de boekingen voor deze zomer zijn ook vrij positief in vergelijking tot afgelopen jaar", aldus de topman. Ook UBS liet weten vertrouwen te hebben in de resultaten van Air France-KLM over het tweede kwartaal. De Zwitserse bank verhoogde al op basis van de verwachte brandstofkosten en wisselkoersontwikkelingen de winsttaxaties per aandeel met 31 procent voor dit jaar en met 34 procent voor 2018.

    Bij publicatie van de jaarcijfers in mei stelde Air France-KLM last te blijven ondervinden van de hoge mate van geopolitieke en brandstofgerelateerde onzekerheden. Air France-KLM liet verder weten dit jaar te blijven werken aan een verlaging van de kosten per unit met 1,5 procent tegen constante wisselkoersen. Het bedrijf verwacht voor 2017 een iets lagere brandstofrekening, gemeten in dollars, dan een jaar eerder.

    Credit Suisse heeft een Neutraal advies op Air France-KLM, terwijl UBS een koopaanbeveling hanteert. Vrijdag voorbeurs worden de kwartaalcijfers bekend gemaakt.

    Op een groen Damrak koerste het aandeel Air France-KLM donderdagmiddag 2,2 procent hoger op 12,34 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links