Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 juli 2017 11:03
    quote:

    *Justin* schreef op 10 juli 2017 10:28:

    Laat tomtom die 70 miljoen voor Amber neerleggen en de Autonomos engineers er aan koppelen. TT is al betrokken net als Nvidia en Microsoft. Carlo vd Weijer schijnt ook betrokken te zijn. Ik zou het dan wel 'op afstand' besturen en vooral een initiatief op de campus laten.
    Die engineers van Autonomos zijn hopelijk druk bezig met belangrijkere projecten. Een camera-laag (en stereo-sensor on a chip?) voor roadDNA etc.. De expertise kan Amber echter nu ook al benutten met TomTom als partner in het project.

    Een financiële deelname van 70 miljoen zou interessant kunnen zijn, maar dan zou ik eerder nog 1 a 2 strategische partners met dergelijke bedragen vereisen zodat je de komende 3-5 jaar voldoende funding hebt en als Amber niet afhankelijk bent van alleen TomTom.
    Moet je wel een goed plan hebben voor de volgende fase als je dat eerste miljardje nodig hebt en wilt opschalen. En heeft Amber een charismatische en visionaire CEO; een communicator pur sang? Een initiatief van de Campus laten is prima maar je hebt naast techneuten wel leiderschap nodig.
    Ik zou bijvoorbeeld Victor Muller aanstellen; is al paar keer op zijn bek gegaan maar kan wel iets realiseren (mits het idee maar goed genoeg is; dat moet je dan weer niet aan hem overlaten).
  2. [verwijderd] 10 juli 2017 11:09
    Het zou wel heel apart zijn als China uiteindelijk via Baidu het breekijzer bij de Duitsers zal blijken te zijn. Daimler en Bosch weten verrekte goed dat het de komende jaren gaat gebeuren in China, als op geen enkele andere plek op de wereld.

    Dus als je het ijzer DAAR nu niet smeedt, mis je de boot. En zeg je China, dan zeg je Baidu t.a.v. HD-kaarten. En daarmee de near-realtime data-factory van TomTom. Tja, en als je al een keuze moet maken in DE grootste EV(/SDC?)-markt van de komende jaren dan ligt het steeds meer voor de hand om dan te gaan voor de gestandaardiseerde totale wereldkaart uit die zelfde TomTom fabriek.

    En als Daimler om is dan kiest Volkswagen wellicht definitief voor hun ontwikkelingspartner voordat HERE in beeld kwam. Tja, en gaat BMW dan stug door op de HERE-route?

    Het blijft zeeeeeeeer apart dat sectorkopers nog steeds op afstand gehouden kunnen worden met het voortdurende gepiel met de koers. Maar ooit zal dat een keer afgelopen moeten zijn.
  3. [verwijderd] 10 juli 2017 11:24
    quote:

    xynix schreef op 10 juli 2017 11:09:

    Het zou wel heel apart zijn als China uiteindelijk via Baidu het breekijzer bij de Duitsers zal blijken te zijn. Daimler en Bosch weten verrekte goed dat het de komende jaren gaat gebeuren in China, als op geen enkele andere plek op de wereld.

    Dus als je het ijzer DAAR nu niet smeedt, mis je de boot. En zeg je China, dan zeg je Baidu t.a.v. HD-kaarten. En daarmee de near-realtime data-factory van TomTom. Tja, en als je al een keuze moet maken in DE grootste EV(/SDC?)-markt van de komende jaren dan ligt het steeds meer voor de hand om dan te gaan voor de gestandaardiseerde totale wereldkaart uit die zelfde TomTom fabriek.

    En als Daimler om is dan kiest Volkswagen wellicht definitief voor hun ontwikkelingspartner voordat HERE in beeld kwam. Tja, en gaat BMW dan stug door op de HERE-route?

    Het blijft zeeeeeeeer apart dat sectorkopers nog steeds op afstand gehouden kunnen worden met het voortdurende gepiel met de koers. Maar ooit zal dat een keer afgelopen moeten zijn.
    Baidu is inderdaad veel en veel groter dan alleen die 40% China van de wereldmarkt die nu ook TomTom-technologie gaan gebruiken.

    Baidu en TomTom zetten samen de nieuwe wereldstandaard neer voor HD-maps en roadDNA als positioneringslaag (incl RRS). De real-time fabriek van TomTom loopt technologisch minimaal 3 jaar voor, maar deze strategische stap is niet meer in te halen.
    Het is ook de Duitsers nu volstrekt duidelijk dat ze die boot niet moeten missen.
  4. [verwijderd] 10 juli 2017 11:28
    quote:

    groeibriljant schreef op 10 juli 2017 11:24:

    [...]

    Baidu is inderdaad veel en veel groter dan alleen die 40% China van de wereldmarkt die nu ook TomTom-technologie gaan gebruiken.

    Baidu en TomTom zetten samen de nieuwe wereldstandaard neer voor HD-maps en roadDNA als positioneringslaag (incl RRS). De real-time fabriek van TomTom loopt technologisch minimaal 3 jaar voor, maar deze strategische stap is niet meer in te halen.
    Het is ook de Duitsers nu volstrekt duidelijk dat ze die boot niet moeten missen.
    Aan de koers te zien, snap jij dit alleen...en ziet de rest dit even anders....gooi dit even op twitter....
  5. [verwijderd] 10 juli 2017 11:31
    Steeds meer signalen dat het 2018 wordt voor de Bosch/Daimler robotaxis.

    www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005284256....

    2018 betekent dat het vanaf nu volle pin vooruit is om productie mogelijk te maken op basis van de bewezen concepten die er NU liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat daar nog ruimte in zit om te wachten of HERE het toch nog zou kunnen redden. En het gaat dus wel echt om Bosch/NVidia en niet om Mobileye/Intel.

    Wanneer gaat de markt de signalen herkennen?
  6. [verwijderd] 10 juli 2017 11:57
    Ik heb net lang gesprek gehad met VEB over het reilen en zeilen bij TomTom en mijn ongenoegen duidelijk gemaakt. Ik overleg ga ik nu een stuk schrijven wat waarschijnlijk in het blad EFFECT wordt geplaatst.
    Want laten we eerlijk zijn ze bakken er niks van qua Management met hun manier van kralen rijgen, koerswaarde creeeren en communicatie over openheid maar niet gesproken.
    Veb onthield zichzelfs van stemming bij herbenoeming van Goddijn hoeveel
    zegt dat niet
    Ik vraag jullie nu met eigen punten te komen kort duidelijk en krachtig waarvan jullie vinden dat TomTom ernstig te kort schiet en zijn aandeelhouders al jaren in de kou laat staan
    Ik open hiervoor een draadje met als titel: Aandeelhouders irritatie punten over Management en Beleid/Strategie bij TomTom
    Als ik er genoeg heb met die van mezelf dan ga ik over tot de mail naar VEB voor plaatsing in blad EFFECT
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 10 juli 2017 12:11
    web.de/magazine/digital/verkehrslage-...

    TomTom Traffic: schnelle, genaue Infos die fast nichts kosten

    TomTom Traffic, der früher TomTom HD Traffic hieß, zählt zu den bekanntesten Diensten für Verkehrslage-Infos in Echtzeit. Die Daten sind nicht nur auf ausgewählten TomTom-Navi-Geräten sowie in den TomTom-Apps für Android und iOS verfügbar, sondern auch in Infotainmentsystemen diverser Automobilhersteller. Darunter Alfa Romeo, Daimler, Fiat, Renault, Toyota, Audi und VW. Zudem ist das Tool im PC-Browser nutzbar sowie in Nachrüstlösungen von Parrot verfügbar.

    Die Browsernutzung von TomTom Traffic ist in 36 Ländern sowie auf aktuellen Navi-Geräten kostenlos. Die Apps für Android und iOS bieten kostenfreie Nutzung für 75 Kilometer pro Monat. Darüber hinaus ist der Dienst kostenpflichtig. Unbegrenzte Nutzung kostet pro Jahr 19,99 Euro. Für drei Jahre ist man mit 44,99 Euro dabei.

    In Europa wird der Dienst auf TomTom-Navi-Geräten in 19 Ländern angeboten: in skandinavischen Ländern, in den Benelux-Staaten, in Deutschland, Österreich und der Schweiz, in Großbritannien, Irland, Frankreich, Spanien, Portugal und Italien sowie in Polen und Tschechien.

    Woher die TomTom-Daten stammen

    Die meisten Traffic-Daten stammen von TomTom-Navis in Fahrzeugen, die an die Live-Services angeschlossen sind. Durch die Kooperation mit der VW-Gruppe seit 2015 wurde die Datenbasis deutlich ausgeweitet.

    Während der Benutzer aktuelle Verkehrslage-Daten erhält, liefern sowohl sein eigenes Gerät als auch Apps für Android und iOS wertvolle Traffic-Informationen an die TomTom-Server.

    Ebenso werden Daten von Drittanbietern sowie Tracking-Daten aus TomTom-Fahrzeugflotten ausgewertet. Hinzu kommen noch TMC-Daten. Traffic-Daten von TomTom decken im Unterschied zu TMC auch Nebenstraßen ab.

    Während früher anonymisierte Bewegungsdaten von Smartphones in Deutschland ebenfalls mit in die Berechnungen einflossen, werden diese für TomTom Traffic nicht mehr genutzt. Laut Angaben von TomTom sind die GPS-Daten von Navigations-Geräten ausreichend.

    Im Jahr 2011 geriet das niederländische Unternehmen TomTom in die Schlagzeilen, weil es in den Niederlanden Daten an die Regierung verkaufte. Die niederländische Polizei nutzte die Daten, um optimale Standorte für Radarfallen zu ermitteln. Man bedauerte den Vorfall und beendete danach die Weitergabe.

    TomTom Traffic Update vom April 2016

    Im April erfuhr der Verkehrslagedienst zahlreiche Neuerungen:

    Stauinformationen für Abbieger

    Hierbei werden nur solche Staus berücksichtigt, die Fahrer betreffen, die tatsächlich abbiegen wollen und auf der geplanten Route liegen.

    Infos zu dynamischen Geschwindigkeitsbegrenzungen

    Dynamisch angepasste Geschwindigkeitsbegrenzungen zur Regelung des Verkehrsflusses auf Fernstraßen und in Ballungsgebieten werden von TomTom Traffic angezeigt. Der Fahrer weiß somit Bescheid und kann seinen Zeitbedarf für die zu fahrende Strecke besser abschätzen.

    Wetterabhängige Vorhersagen

    Witterungseinflüsse durch Regen- oder Schneefall beeinflussen ebenfalls den Verkehrsfluss. TomTom Traffic bezieht diese Informationen mit ein, berechnet die Geschwindigkeit des Verkehrsflusses entsprechend sowie eventuelle Staus mit voraussichtlicher Dauer.

    Straßenverhältnisse nach Schnee oder Regen beobachten

    Auch nach dem Ende von Schneefällen bleibt die Verkehrslage vielerorts beeinträchtigt. Die Einschränkungen aufgrund schneebedeckter Fahrbahnen beobachtet TomTom Traffic sehr genau. Mögliche Verzögerungen werden bei der Routenplanung so lange berücksichtigt, bis der Verkehr auf beeinträchtigten Abschnitten wieder in normalen Bahnen verläuft.

    Größere Verfügbarkeit

    Mit der Ausweitung des Verkehrslage-Dienstes auf Indonesien und Slowenien ist TomTom Traffic in über 50 Ländern dieser Welt verfügbar.

    Alle lizenzierten Kunden können ab April 2016 auf die neuen Funktionen zugreifen. Sowohl Apple und Uber als auch Automobilunternehmen und App-Entwickler befinden sich darunter. Inwieweit die neuen Funktionen auch in deren Lösungen implementiert werden, bleibt abzuwarten. Die Frage ist: Werden die neuen Features beispielsweise in App "Karten" von Apple einfließen und wenn ja wann?
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 10 juli 2017 12:11
    Here: Gratis und genau

    Nokia Here Traffic mit Here Maps war der Verkehrslage- und Karten-Dienst des einstigen Handy-Weltmarktführers. Nachdem die Handy- und Smartphone-Sparte an Microsoft verkauft wurde, blieben die Dienste noch lange Zeit bei Nokia. Die Finnen verkauften Verkehrslagedaten seinerzeit nicht nur an Microsoft. Auch weitere Unternehmen wie beispielsweise Garmin arbeiten mit den Nokia-Here-Verkehrslagedaten. Sie werden in Navigeräten wie der Nüvicam genutzt.

    Here Maps nutzte Kartenmaterial vom 2007 durch Nokia aufgekauften Unternehmen Navteq. Es war neben dem inzwischen zu TomTom gehörenden Unternehmen Teleatlas der wichtigste Kartenmateriallieferant für Navigationsgeräte. Verkehrsinformationen in Echtzeit für Nokia Here stammten ebenfalls von Navteq. Der Navigationsgeräteproduzent mit der Navigon-Navigations-App zählt zu den bekanntesten Nutzern der Echtzeit-Verkehrsinformationen von Navteq. Die Vermarktung erfolgt bei Garmin unter Garmin Live Traffic.

    Here ist nun im Besitz von Audi, BMW und Daimler

    Seit Dezember 2015 gehört der Here-Kartendienst einem Konsortium, dem Audi, BMW und Daimler angehören.

    Die Informationen auf den Karten werden aus rund 80.000 Quellen gespeist. Statische, mit der Here-Fahrzeugflotte erfasste 3D-Daten gehören ebenso dazu wie dynamische Daten. Tagtäglich wird die Plattform Here mit Milliarden von dynamischen Daten wie Verkehrsfluss angereichert. Sie stammen von Sensoren vernetzter Fahrzeuge und vernetzten Geräten.

    Um Echtzeitkarten noch besser zu machen, wird Here demnächst anonymisierte Daten der großen Automobilhersteller einbinden und Gespräche mit weiteren Unternehmen führen. Ziel ist es, die Plattform von Here mit Daten aus möglichst vielen Quellen anzureichern und so die Entwicklung der nächsten Kartengeneration schneller voranzutreiben. In Bezug auf die Automatisierung des Fahrens werden alle Kunden davon profitieren.

    Rund 80 Prozent aller in Europa und Nordamerika verkauften Neuwagen mit integriertem Navi sind mit Kartenmaterial von Here ausgestattet. Es soll zukünftig mehr denn je Verkehrssituationen frühzeitig erkennen, damit der Fahrer sein Fahrverhalten frühzeitig darauf einstellen kann.

    Die Here WeGo-App lotst alle Verkehrsteilnehmer

    Here lässt sich überall nutzen: im PC-Browser, als App für iOS auf iPhones und iPads sowie als Android-App auf Smartphones. Here Maps heißt seit Juli 2016 übrigens Here WeGo und lotst sowohl Autofahrer als auch Fahrradfahrer und Fußgänger. Nahverkehrsverbindungen mit Abfahrtszeiten werden dem Nutzer ebenfalls angezeigt. Auch Taxifahrten und Carsharing mit Car2Go sollen zukünftig in ausgewählten Städten vermittelt werden.

    Here WeGo glänzt durch seine Echtzeitverkehrsinformationen. Der Nutzer kann das gesamte Kartenmaterial zudem auf sein Smartphone herunterladen. Die Navigation unterwegs kann auch offline erfolgen. Es gibt Sprachanweisungen für jeden Turn und per Fingertipp lässt sich die komplette Route anzeigen.

    Seit Juli funktioniert Here WeGo (Here Maps) nicht mehr auf Geräten mit Windows 10 Mobile. Nutzer von Windows Phone 8 können den Kartendienst weiterhin nutzen. Neue Karten und Funktionen gibt es aber auch für sie nicht mehr.
  9. PentaGoNix 10 juli 2017 12:15
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 10 juli 2017 11:57:

    Ik heb net lang gesprek gehad met VEB over het reiolen en zeilen bij TomTom en mijn ongenoegen duidelijk gemaakt. Ik overleg ga ik nu een stuk schrijven wat waarschijnlijk in het blad EFFECT wordt geplaatst.
    Want laten we eerlijk zijn ze bakken er niks van qua Management met hun manier van kralen rijgen, koerswaarde creeeren en communicatie over openheid.
    Veb onthield zichzelfs van stemminh bij herbenoeming van Goddijn hoeveel
    zegt dat niet
    Ik vraag jullie nu met eigen punten te komen kort duidelijk en krachtig waarvan jullie vinden dat TomTom ernstig te kort schiet en zijn aandeelhouders al jaren in de kou laat staan
    Ik open hiervoor een draadje met als titel: Aandeelhouders irritatie punten over Management en Beleid/Strategie bij TomTom
    Als ik er genoeg heb met die van mezelf danga ik over tot de mail naar VEB voor plaatsing in blad EFFECT
    Goed initiatief MM: AB gegeven
  10. PentaGoNix 10 juli 2017 12:19
    quote:

    Tomtom25 schreef op 10 juli 2017 12:16:

    [...]

    Totdat......een squeeze komt altijd onverwachts....we gaan het zien....
    Een squeeze komt er niet; dit hebben de shorters middels andere middelen allang afgedekt. Een squeeze is alleen te verwachten bij een overname maar ook die gaat er niet komen. We hobbelen gewoon tot eind van het jaar door en het management communiceert niets dat wat automotive te maken heeft dus de koers gaat niet veel doen dit jaar. Het "managementbedje" moet eens flink opgeschud worden anders gebeurt er weer een jaar niets bij TT.
  11. Chameleon 10 juli 2017 12:46
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 juli 2017 23:25:

    Amber is working with development partners TomTom, KPN, TNO, NVIDIA, Microsoft, and the local Dutch municipalities of Eindhoven and Helmond to be the first in the world to implement self-driving cars for large-scale commercial use by mid-2018. Companies using the Amber Mobility service will be the first to benefit from this new technology
    En via dit netwerk kan dan doorgepakt worden naar nog 4 Europese steden/gebieden

    autopilot-project.eu/partners/

  12. ASCFTHF11 10 juli 2017 12:52
    Nu even back to basics;net op reis geweest met een inbouwsysteem van deze firma,dit is nu de 2de wagen met deze software en in de praktijk bleek dat het weer niet geheel naar behoren werkte en jawel hoor het was weer raak na enkele malen gereset te hebben kon ik niets meer vinden......
    gelukkig nog mijn raam tomtommetje bij mij gestoken en deze heeft ons naar behoren de weg gewezen.
    Tomtom moet eerst maar eens de stal opcleanen voordat ze eraan denken om het grote werk aan te pakken,ik heb geen vertrouwen in dit bedrijf;en kan me ook voorstellen dat ze geen grote deals hebben.

    geen tomtommetjes voor mij.
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links