Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • -1,090 (-14,98%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 limomilo 7 juli 2017 12:02
    [quote alias=NewKidInTown id=10141636 date=201707071021]
    [...]

    Zo is dat, en nog verbazingwekkender als je het volgende ziet:

    AM EPS 2017 2,63
    TT EPS 2017 0,06

    Voor het gemak vergeet je er dan er bij te vertellen dat er in het voorjaar een reverse split was van 3:1.
    Als je dat dan weer incalculeer kom je op ongeveer 15x ipv jouw 44x. Misschien kan jouw zakjapanner het dan weer aan !
  2. [verwijderd] 7 juli 2017 12:08
    quote:

    Tomtom25 schreef op 7 juli 2017 11:50:

    [...]

    Dat bedoel ik, is echt vreemd...en niemand hoor je verder...alleen dit forum....:)
    Het kan niet onderschat worden, in welke mate door juist het gedrag van de founders kwaad bloed wordt gezet bij vele aandeelhouders. Niet alleen kleinere particuliere aandeelhouders, maar zeker ook bij bijvb JdM. Maar er zullen nog andere meer significante aandeelbelangen zijn.

    Als dan ook nog mocht blijken dat voor de founders straks geweldige posities bij een overnemende partij zijn bedongen en aandeelhouders met € 11 het bos in worden gestuurd, dan lijkt mij dat de founders voor eens en altijd hebben afgedaan en omkomen in de rechtszaken waarin deze handelwijze besproken zal worden.

    En dat het allemaal zo is bekokstoofd kan al blijken uit de voorgenomen kapitaaluitbreiding.
  3. [verwijderd] 7 juli 2017 12:09
    quote:

    rjohnson schreef op 7 juli 2017 11:54:

    En weer een concurrent minder.
    www.emerce.nl/nieuws/fitnesstrackerfa...
    volgens HG is consumer het beste af bij TomTom, het is nog de vraag of dit ook het best is voor TT

    verder is hier alles nu wel geschreven en dan mag je het met elkaar oneens zijn,
    feit is dat TT voor nu nog steeds geen rally kan vasthouden

    verder kan ik me prima vinden bij MS en ABN, MS vanwege hun onderbouwde view voor de sector en ABN vanwege hun verwachting voor beter 2e h 2017 en koersdoel voor TT 14 euro eind 2018

    succes, tijd voor vakantie en buy the dip voor kwaliteitsaandelen mochten de beurzen nog even corrigeren.

  4. [verwijderd] 7 juli 2017 12:10
    quote:

    F804 schreef op 7 juli 2017 11:48:

    [...]

    Niet zo schaars om het aandeel weer terug te trappen naar waar het vandaan kwam zonder de Baidu en Cisco deal.
    Zit al jaren in TT en houd ze vast, maar het is toch echt ongelooflijk.
    Bij elke grote deal denk je nu zal het toch wel een keer vooruit kunnen, maar nee.
    Wellicht denkt de markt dat de deals niet zo groot zijn. Ik denk ook dat het allemaal wel tegenvalt.

    Gisteren een presentatie gehad van Andreas Erwig van TomTom in het kader van ITS. Hij vertelde over de focus die TT legt op traffic informatie en het doel om zo veel mogelijk probe data te verkrijgen van rijdende voertuigen via OBU of telefoons.
    Nu krijgt TT de meeste data van Apple (>500 miljoen devices). Die grote deal levert volgens mij niets of weinig op. TT krijgt de probe data van Apple in ruil voor kaarten en traffic info.
    Op deze manier zullen er nog veel meer deals zijn met grote partijen. Ruilen van data in plaats van financieel gewin. Logisch dat het dan niet op schiet met de wpa.

    Op de langere termijn speelt de andere focus, gedetailleerde maps, ongetwijfeld een rol, maar dit duurt nog een tijdje en de vraag is of dat op basis van afrekenen gaat of ook weer het ruilen van data. Als je voor je business model volledig afhankelijk bent van data van anderen, dan loop je een groot risico.
  5. forum rang 6 Tom3 7 juli 2017 12:13
    quote:

    rjohnson schreef op 7 juli 2017 11:54:

    En weer een concurrent minder.
    www.emerce.nl/nieuws/fitnesstrackerfa...
    Nou die fitnestrackers van Tom2 staan ook niet in de top 10 van bijvoorbeeld een Coolblue. De sporthorloges daarentegen staan wel hoog in de top 10, zowel in België als Nederland. Grootste USP is de prijs en de acceptabele kwaliteit.
  6. [verwijderd] 7 juli 2017 12:15
    quote:

    Mark12 schreef op 7 juli 2017 08:45:

    [...]
    Volgens mij hebben we deze al gehad, gevalletje mosterd na de maaltijd. Fort, in je stal jij.
    Oke dan krijg je nog wat meer info, dit is hoe IK denk dat het zal lopen:

    1. Er komt een punt in de toekomst waar compleet autonoom rijden mogelijk is. Misschien in het begin in specifieke steden of bepaalde landen etc. Maar er komt een tijd waarop je zonder sturen van A naar B komt

    2. Aan het begin is dit waarschijnlijk nog duur ivm sensoren enz. De zakelijke markt zal deze dure prijs gewoon betalen. Een taxi die 24 uur per dag (minus oplaad tijd) kan rondrijden is snel terug verdient. Vooral in landen waar het minimum loon hoog is. Hetzelfde geldt voor vrachtwagens.

    3. Mensen die in grote steden wonen (denk New York) zullen niet snel meer een auto kopen, omdat de robo-taxis na eenmaal zo goedkoop zijn dat het bezit van een auto een overbodige luxe wordt.

    4. Door het grote aantal robo-taxis en robo-vrachtwagens worden de sensoren steeds goedkoper.

    5. Aan het begin kopen early adopters zo'n auto, na een avondje feesten brengt de auto van zo'n early adopter iedereen thuis.

    6. De gemiddelde consument is er door de early adopters (en/of taxis) mee in aanraking gekomen en begint steeds meer de voordelen te zien. Denk ook aan de US waar het OV veel minder goed is dan in NL en waar de afstanden erg groot zijn. Een avondje stappen kan daar vaak niet zonder auto (of taxi), dat is ook waarom drunk driving daar veel meer een probleem is.

    7. Bezit van een auto is nog echt voor de liefhebbers, de 'nieuwe' generatie ziet een auto als een persoonlijke bus/tram en pakt een taxi voor een prikkie wanneer nodig.

    8. Meer dan de helft van de auto's is autonoom. De enige ongelukken die nog voorkomen, komen door menselijke fouten. Dronken bestuurders die zelf rijden enz.

    9. Auto's mogen alleen nog autonoom rijden, je klassieke auto mag alleen de weg op na ombouwen naar autonoom.

    De laatste stappen zie je overigens ook al langzaam van bezine/diesel naar elektrisch. Als eenmaal de kritieke massa is bereikt gaat het heel snel.

    Ik geloof echt dat er een punt komt in de toekomst waarom zelf sturen alleen nog is toegestaan op het circuit. Of ik die tijd nog ga meemaken dat weet ik niet..
  7. Advocaat van de Duivel 7 juli 2017 12:17
    quote:

    limomilo schreef op 7 juli 2017 12:02:

    [quote alias=NewKidInTown id=10141636 date=201707071021]
    [...]

    Zo is dat, en nog verbazingwekkender als je het volgende ziet:

    AM EPS 2017 2,63
    TT EPS 2017 0,06

    Voor het gemak vergeet je er dan er bij te vertellen dat er in het voorjaar een reverse split was van 3:1.
    Als je dat dan weer incalculeer kom je op ongeveer 15x ipv jouw 44x. Misschien kan jouw zakjapanner het dan weer aan !
    Die winst per aandeel is als ze dit 6 jaar op rij halen niet eens genoeg om het verlies van de afgelopen jaren te compenseren!
  8. [verwijderd] 7 juli 2017 12:20
    quote:

    W schreef op 7 juli 2017 12:09:

    [...]

    volgens HG is consumer het beste af bij TomTom, het is nog de vraag of dit ook het best is voor TT

    verder is hier alles nu wel geschreven en dan mag je het met elkaar oneens zijn,
    feit is dat TT voor nu nog steeds geen rally kan vasthouden

    verder kan ik me prima vinden bij MS en ABN, MS vanwege hun onderbouwde view voor de sector en ABN vanwege hun verwachting voor beter 2e h 2017 en koersdoel voor TT 14 euro eind 2018

    succes, tijd voor vakantie en buy the dip voor kwaliteitsaandelen mochten de beurzen nog even corrigeren.

    Ik vraag me af of ABN en ING niet wat te hoge doelen opgeven.
    Waar zijn die op gebaseerd? Assetwaarde, wpa, etc.
    Ben je op 10,11, 12 ingestapt (in 2015) en volg je ING dan zit je je toch te verbijten.
    Idem voor ABN.
    Koersdoel 14 voor eind 2018 pfff das nog anderhalfjaar. Hoe kun je dat met enige zekerheid roepen in de wereld van Trump, Poetin en May.

    enfin: Goed weekend!
  9. [verwijderd] 7 juli 2017 12:41
    quote:

    rjohnson schreef op 7 juli 2017 11:54:

    En weer een concurrent minder.
    www.emerce.nl/nieuws/fitnesstrackerfa...
    Die waren medio vorig jaar al geen concurrent meer. Toen waren ze ook al ten dode opgeschreven. Geen verkopen meer + geen support.
    Nu zijn sporthorloges en stappentellers wel twee verschillende dingen dus eigenlijk nooit echt concurrent geweest. Sporthorloges zijn veel interessanter om handel in te drijven, veel meer marge.
  10. [verwijderd] 7 juli 2017 12:45
    quote:

    Eurio schreef op 7 juli 2017 10:39:

    [...]
    Suggestie: houd het feitelijk en zakelijk. Cynische mails als bedanken voor het niet beantwoorden, zijn frustraties en worden zo ook gelezen. Dat maakt je zaak niet sterker, denk ik.
    Goede suggestie.

    Voel je overigens vrij om zelf ook stappen te zetten.
  11. Advocaat van de Duivel 7 juli 2017 12:48
    quote:

    Overtake schreef op 7 juli 2017 12:46:

    Commissaris bij TT onder andere Jack de Kreij van Vopak. Wat zou iemand met de kennis van Vopak nu kunnen toevoegen aan de bracnche waar TT in zit?
    Was CFO en is een RA dus zal wel met de "controle" van de cijfers van doen hebben.............
  12. [verwijderd] 7 juli 2017 12:54
    En hier nog even hoe Michael Rhodin, ex IBM zijn commissariaat weergeeft op Linkedin:

    Member Of The Supervisory Board; Audit Committee
    Company NameTomTom
    Dates EmployedFeb 2017 – Present Employment Duration6 mos
    LocationAmsterdam Area, Netherlands
    Member of the Supervisory Board for a leading edge B2B and Consumer company specializing in location based technologies, maps, navigation systems and consumer sporting devices.

    En hij zit in de advisory board van:

    Arboretum Ventures
    Dates EmployedJun 2017 – Present Employment Duration2 mos
    LocationAnn Arbor, Michigan
    Member of the advisory board focusing on implications of digital technologies disrupting the healthcare industry.

    Maar, op de site van Arboretum Ventures blijkt dat het eigenlijk een wat luxe benaming is voor een activistisch fonds dat zich begeeft in de health care markt:

    "We are actively pursuing investments for Arboretum Ventures IV, a $220 million fund focused in the areas of medical devices, diagnostics, healthcare IT, and healthcare services. The criteria we use regarding stage, size of investment, and area of focus within healthcare are somewhat flexible. We like working with CEOs who have experience and domain expertise, but who also listen and are looking for a partner rather than just a source of capital. In general, we aim to invest $10-15 million, usually through multiple financing rounds.

    Specifically, we seek companies that:
    • Require less than $30-40 million to achieve an exit
    • Have launched commercially or are within 2 years of commercialization
    • Address “uncrowded” markets
    • Demonstrate meaningful healthcare cost savings (20% or more)
    • Reside in “under-ventured” geographies"

    Dus, die zal er dan toch niet zitten vanwege de connectie met IBM?
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links