Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,530 23 apr 2024 09:21
  • +0,070 (+1,28%) Dagrange 5,450 - 5,545
  • 83.188 Gem. (3M) 313,7K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 5 juli 2017 17:18
    Al met al staan er heel wat pannetjes op het vuur en zijn er meerdere opties. TomTom heeft een ondernemende cultuur (en founders) dus zullen niet bij het eerste zuchtje tegenwind eieren voor hun geld kiezen en zich verkopen of deelnemingen toestaan. Ze zijn echter ook ondernemer genoeg om dat WEL te doen, wanneer ze zien dat dat commercieel en competitief gezien de kansen vergroot.

    Justin als de inhoud van de pannetjes maar niet aanbrandt. Geven ze dit ook ooit prijs, zoals ze met Baidu blijkbaar wel mogen.?
    Of blijft het gissen/speculeren??
  2. Hoop.... 5 juli 2017 17:31
    quote:

    Rabow schreef op 5 juli 2017 16:55:

    keep on dreaming met je koers van >100. Het aandeel is dan allang gedelist voor max. 12 euro.

    [...]
    Als je naar de forum koe4sdoelen kijkt waren we rijk. Per saldo schieten we vandaag nog niet zoveel op...Wat zeg ik maand geleden nog 9.64 ...
    Als die enorme toekomstige waarde er in zit ...dan zouden investeerders toch graag TT willen hebben met het oog op de toekomst.
  3. forum rang 6 tatje 5 juli 2017 17:31
    Tja.

    Tom Tom en Baidu.

    Mooie kop voor het artikel.

    TomTom and Baidu Join Forces to Develop Unified High Definition Maps for Autonomous Driving

    ~ Move to global standard in high definition maps to accelerate future of driving ~

    1 zin die er voor mij bovenuit steekt.

    This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. Entering into this partnership is in line with TomTom’s strategy and is beneficial to its long-term development.

    Waarom voegt Tom Tom die zin aan het PB toe en ook nog cursief.

    Tom Tom wil koers controle door die zin.

    Dit annoucement zal geen financiele impact hebben op het huidige fiscale jaar.

    Waarom doe je dit Tom Tom, bang voor een hogere koers, terwijl je zit te wachten op de deelneming van Bosch, Baidu of Apple OF !

    STRATEGISCHE ALLIANTIE.

    Wil je als Tom Tom daarom geen hogere koers.

    Op het bovenstaande PB heb je bijna geen invloed, met 50 partijen, je moest het wel publiceren :-)

    Maar toch een toevoeging dat de Baidu samenwerking, dit jaar geen eieren legt :-)

    Een deelneming kan plaatsvinden als een partij het grootste deel van de kosten draagt ( RRS ) TJA !

    Past in ieder geval in mijn PUZZEL.

    IK denk dat we pas los mogen na een STRATEGISCHE ALLIANTIE.

    Het is in ieder geval 5 voor 12 :-)
  4. harrysnel 5 juli 2017 17:35
    Dat is het maffe van de beurs:

    Koers van TomTom loopt op naar E9,70.

    Er komt een analist die roept: "ik voorzie tegenwind voor Consumer", "Google kan de omzet van Automotive na 2020 mogelijk onder druk zetten" en "Here weet partijen aan zich te binden en oogt sterker". Advies gaat van buy naar hold. Koers van TomTom zakt een volle euro.

    Wat we ook gezien hebben sindsdien:
    - TomTom zet RRS met Bosch in de markt.
    - Bosch leunt meer naar TomTom blijkt deze week uit persberichten.
    - TomTom is opgenomen in de Apollo samenwerking en sluit deal met Baidu. Geen Here.

    Wat ik dan concludeer: TomTom heeft een bewezen voorsprong op Here. De Apollo samenwerking wil uiteindelijk resulteren in een Android-achting besturingssysteem maar dan nu niet van Google. Buiten consumer zijn dit twee "angsten" van Den Drijver die ontkracht worden door berichtgeving.

    Het maffe van de beurs zit hem voor mij in het feit dat de fantasietjes van een analist dikwijls zwaarder doorwegen dan de realiteit die blijkt uit deals. Reden daarvoor m.i. het gebrek aan kennis in de markt en de belangen die er spelen rondom de koers van het aandeel.
  5. [verwijderd] 5 juli 2017 17:42
    quote:

    harrysnel schreef op 5 juli 2017 17:35:

    Dat is het maffe van de beurs:

    Koers van TomTom loopt op naar E9,70.

    Er komt een analist die roept: "ik voorzie tegenwind voor Consumer", "Google kan de omzet van Automotive na 2020 mogelijk onder druk zetten" en "Here weet partijen aan zich te binden en oogt sterker". Advies gaat van buy naar hold. Koers van TomTom zakt een volle euro.

    Wat we ook gezien hebben sindsdien:
    - TomTom zet RRS met Bosch in de markt.
    - Bosch leunt meer naar TomTom blijkt deze week uit persberichten.
    - TomTom is opgenomen in de Apollo samenwerking en sluit deal met Baidu. Geen Here.

    Wat ik dan concludeer: TomTom heeft een bewezen voorsprong op Here. De Apollo samenwerking wil uiteindelijk resulteren in een Android-achting besturingssysteem maar dan nu niet van Google. Buiten consumer zijn dit twee "angsten" van Den Drijver die ontkracht worden door berichtgeving.

    Het maffe van de beurs zit hem voor mij in het feit dat de fantasietjes van een analist dikwijls zwaarder doorwegen dan de realiteit die blijkt uit deals. Reden daarvoor m.i. het gebrek aan kennis in de markt en de belangen die er spelen rondom de koers van het aandeel.

    Eens. Hetzelfde zie je nu bij Tesla. Een downgrade van GoldmanSachs en het aandeel daalt bijna 6% Kunnen zij ze nu weer goedkoop terugkopen ;-)
  6. forum rang 6 tatje 5 juli 2017 17:54
    TomTom and Baidu Join Forces to Develop Unified High Definition Maps for Autonomous Driving

    ~ Move to global standard in high definition maps to accelerate future of driving ~

    Harold Goddijn, CEO, TomTom, said: “With Baidu moving to TomTom’s map making platform for high definition maps, we’re creating a globally unified HD map service for OEMs and technology companies who are working on the future of driving. We are convinced that we can accelerate this future with smart partners like Baidu.”

    Qi Lu, COO, Baidu, commented: “Autonomous driving is a paradigm shift for the automotive industry, and engineering and testing the systems to make it a reality is much less effort when those systems are globally identical. Our collaboration with TomTom creates a uniform global component in the form of a single HD map service, and further advances our open source self-driving car programme, Apollo.”

    HD maps is mooi, maar HD maps met Road DNA en RRS en "" het Platform "" in China geaccepteerd ALS ............

    "" Move to global standard in high definition maps to accelerate future of driving ""

    Is China de eerste die om is, nee, ik denk de laatste :-)

    We zullen het zien.

    Schitterend, wat een geweldige woordkeuze :-)

    ""Move to global standard ""

    Dat Tom Tom zijn eigen PB afzwakt, dat zal een reden hebben.
    "" This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. ""

    Het spel is helemaal op de wagen :-)
  7. harrysnel 5 juli 2017 18:14
    quote:

    Vici schreef op 5 juli 2017 17:42:

    [...]

    Eens. Hetzelfde zie je nu bij Tesla. Een downgrade van GoldmanSachs en het aandeel daalt bijna 6% Kunnen zij ze nu weer goedkoop terugkopen ;-)
    Dat is idd een bekend fenomeen op de beurs en op zich vind ik dat nog niet eens zo erg. Het is een slangenkuil de beurs en dit hoort erbij. Probeer er ook van te profiteren en TomTom is voor mij 1 vd ongeveer 100 aandelen die ik op dit moment volg in meer of mindere mate. Zie het overal. Short selling heb ik ook geen enkel probleem mee. Sterker: het leidt tot de benodigde liquiditeit en legt bij een crash zelfs wat vraag in het boekje als er gecoverd wordt.

    Wat mij zo dwars zit en waar ik me (zonder succes) niet kwaad over probeer te maken: bij alle andere bedrijven die ik volg staan IR en management aan de kant van de belegger. Komt er een rapport van Citron waarbij MobilEye afgezaagd wordt dan komt de CEO van MobilEye met een extra enthousiast verhaal. Je ziet zelfs dat Here opnieuw met de Pioneer samenwerking komt die al bekend was. Vanuit TomTom wordt dit nooit gedaan. Dat TomTom in stilte toewerkt aan een strategische positie.....helemaal prima. Als er een bedrijfsmatige reden ligt om zaken nu nog niet naar buiten te brengen kan ik dat accepteren. Maar een opmerking dat TT Telematics veel minder waard is dan Fleetmatics, een opmerking dat Here weliswaar verkocht is voor E3 miljard maar dat die partij een groter marktaandeel heeft (wordt kleiner!) en dat de Maps van TomTom daarom minder waard zijn........dat vind ik onacceptabel. Je moet je bedrijf ook in de etalage zetten voor potentiële beleggers ipv bestaande aandeelhouders afschrikken.

    Als ik denk aan het interview van de CFO met probeleggen......dan kun je als CFO toch niet de verwachtingen temperen omdat Consumer wellicht niet loopt, of benadrukken dat de aanloopkosten van de gewonnen deals drukken op de resultaten (zijn gewonnen deals!!!).......en dat terwijl je weet dat er stappen gezet gaan worden in China.

    Je zal maar verkocht hebben op het gesomber van de CFO tijdens het interview met probeleggen, of op de angsten van Den Drijver. Als bedrijf moet je aan de kant staan van de beleggers. TomTom is het enige bedrijf dat ik volg waar dit overduidelijk niet het geval is.

  8. forum rang 7 Dutchy Ron 5 juli 2017 18:26
    HD map: Before this decade is out, Bosch will have managed to create a high-definition digital map that also contains the readings from radar sensors. Bosch is working on this together with the Dutch company TomTom, as well as with the Chinese providers AutoNavi, Baidu, and NavInfo.

    www.automotiveworld.com/news-releases...
  9. [verwijderd] 5 juli 2017 18:28
    quote:

    Tomtom25 schreef op 5 juli 2017 18:03:

    Misschien morgen of overmorgen een koersdoelverlaging ?? Wies, al iets gehoord van een bank????
    koersdoel verlagingen ? ....

    geen reden voor, de verwachting is dat consumer van een cliff lazert en dat is ingecalculeerd

    zie eerder het tegenovergestelde , zie dat we door het dal zijn voor consumer en omzet

    het vervelende is we zitten met 2 stromingen sinds de recente roadshows , MdD en Probeleggen die ingeseind zijn dat het allemaal erg moeizaam gaat en dat de verwachtingen vooral niet te hoog moeten zijn, dit is nog immer een transit-periode

    en dan 1 week later ABN met , we zitten nu rockbottom, dit is het - de pijngrens is bereikt, vanhier gaat het beteren en nog niet zo zuinig ook
    bij TT overdrijven ze het downplayen zodat ze dadelijk smelling like roses de 2eh van het jaar instromen, koers gaat up, mood gaat up, HG gaat positief uit zijn dak ... en alles is vergeven en vergeten , want we gaan naar 14 euro eind 2018 en je mag richting 12 verwachten eindejaar

    de wolven zijn verdreven en HG zit vast in zijn stoeltje en niemand zaagt meer aan zijn poten.

    dus, koersdoel verlagingen zou eerder denken dat de consensus van 10 naar 12 gaat, dit is het laatste overgeef kwartaal en dat gaat voor een uptick zorgen, geen downtick

    loop met ABN mee en niet met MdD of Probeleggen.
  10. forum rang 6 Tordan 5 juli 2017 18:35
    TomTom

    Het platform van Baidu vormt een waardig alternatief voor dit van Google en kan een groot aantal producenten van wagens rond zich gaan verenigen. Baidu werkte eerder samen met Here (ex-Nokia en grote concurrent), maar TomTom staat net iets verder in de ontwikkeling van intelligente kaarten (West-Europa al volledig gedekt). Baidu wil vooruit en kiest nu voor TomTom als partner.
    TomTom schoot de hoofdvogel af door een samenwerkingsakkoord met de alliantie Apollo (meer dan 50 partners) maar geleid door het Chinese Baidu. Baidu staat al redelijk ver in de ontwikkeling van een volledig autonome wagen (tegen 2020 op de markt) en verenigde een aantal Chinese autofabrikanten, toeleveranciers en Chinese overheden. TomTom zal hoogwaardige en intelligente kaarten leveren die autonome wagens nodig hebben om hun parcours te rijden.  Er was de voorbije weken wat twijfel gerezen over het potentieel van TomTom in de markt van zelfrijdende wagens nadat Google (met Android) een eigen besturingssysteem inclusief maptechnologie naar de markt bracht.

    Technische Analyse

    TomTom mag gekocht worden bij een terugval tot het iets boven het stijgende 200-daagse gemiddelde.

    TomTom gaat samenwerken met het Chinese Baidu. De koers veert hierdoor mooi op tot aan het licht neerwaarts buigende 50-daagse gemiddelde, dat als weerstand dienst doet. Een uitbraak is er evenwel nog niet. Daarvoor moet de koers boven 9,45 en 9,68 EUR uitstijgen. De MACD stijgt intussen wel uit boven de seingever.

    Bron: Beurswijzer
  11. [verwijderd] 5 juli 2017 18:37
    quote:

    db8r schreef op 5 juli 2017 09:42:

    [...]

    Wat is het nut van telkens uw portefeuille updates?
    Kan *messiah* melden wat er met de putopties is gedaan? Gisteren zeker ook met winst net op tijd verkocht?
    heb geen putopties, maar shortaandelen en iets uitgebreid vandaag. laat je niet gek maken met deze stijging als je short! en tt zie ik als commodities
  12. [verwijderd] 5 juli 2017 18:50
    In het nieuws: Harold Goddijn, ceo TomTom
    Navigatiebedrijf TomTom gaat samen met de Chinese zoekmachine Baidu kaarten voor zelfrijdende auto's ontwikkelen. Een portret van TomTom-topman Harold Goddijn.

    5 juli 2017 | Laura Walburg | |
    LinkedInTwitterGoogle+FacebookEmailPrint
    Harold Goddijn werd in 1960 geboren in Oegstgeest, als zoon van een verzekeringsman en een slagersdochter. Als kind had hij een grote wens: rijk worden. Ook tijdens zijn studie economie aan de Universiteit van Amsterdam uit hij die wens. Het lukte hem. Nog voor zijn veertigste verkoopt hij het door hem opgezette bedrijf Psion aan het Britse moederbedrijf voor 5,4 miljoen euro. Zijn tijd bij Psion levert hem nog iets anders op, hij ontmoet er zijn echtgenote, de Franse Corinne Vigreux, die later ook bij Palmtop aan de slag gaat. Luieren en zeilen Met het geld van de verkoop gaat Goddijn doen waar hij zin in heeft, luieren en zeilen. Maar na een jaar heeft hij er alweer genoeg van. Hij steekt de helft van zijn vermogen in het bedrijf Palmtop, het latere TomTom, dat hij met twee studievrienden Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen had opgericht. In 2005 gaat TomTom naar de beurs. De beursgang maakt hem miljardair. Het levert hem 430 miljoen euro op plus nog eens de waarde van zijn aandelenpakket van 28 procent van de aandelen. Door de VEB wordt hij uitgemaakt voor zakkenvuller. Goddijn reageert hier niet op. Hij houdt sowieso niet zo van de schijnwerpers, al geeft hij later toe dit in huiselijke kring wel te hebben besproken. In de interviews die hij geeft, praat hij vooral over zijn bedrijf. Persoonlijke vragen mijdt hij. Doorzettingsvermogen Goddijns eigen succes zegt hij te danken aan zijn doorzettingsvermogen. ‘Bovendien kan ik snel schakelen tussen korte en lange termijn. Veel managers zijn óf actiemens, óf visionair. Ik ben sowieso een atypische manager. Ik wil weten wat er op projectniveau speelt. Daarvoor laat ik me door de mensen bijpraten. De beslissing dingen niet te doen, is belangrijker dan dingen wel te doen. Als iedereen overal mee aan de gang gaat, wordt het niets.’ Zei hij in 2006 in een interview met de Volkskrant. Ondanks zijn enorme vermogen komt Goddijn nog steeds met de fiets naar zijn werk. Hij rijdt in een Volkswagen Golf. Het transportmiddel waar hij het meeste geld aan uitgeeft is zijn zeiljacht, de 44 meter lange Lion Heart. Goddijn is een fervent zeiler. Met de Lionheart zeilt, en wint hij verschillende zeezeilwedstrijden. Samenwerking Baidu De kritiek die Goddijn de afgelopen jaren kreeg, was dat TomTom te weinig diversifieerde. Met de komst van navigatieapparatuur op smartphones nam de vraag naar mobiele kastjes voor in de auto af. TomTom moest een nieuwe vorm van inkomsten vinden. Deze samenwerking met Baidu richt zich op het verbeteren van HD-kaarttechnologie voor de Chinese markt en is onderdeel van een groter samenwerkingsverband. Het Apollo-project, onder leiding van Baidu bestaat uit ruim vijftig bedrijven die betrokken zijn bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Over deze samenwerking zegt Goddijn: 'Omdat Baidu gebruik maakt van TomToms kaartenplatform voor HD-kaarten creëren we een wereldwijd HD-kaartenplatform voor toeleveranciers en technologiebedrijven die werken aan de toekomst van het autorijden.'
    Harold Goddijn werd in 1960 geboren in Oegstgeest, als zoon van een verzekeringsman en een slagersdochter. Als kind had hij een grote wens: rijk worden. Ook tijdens zijn studie economie aan de Universiteit van Amsterdam uit hij die wens.

    Het lukte hem. Nog voor zijn veertigste verkoopt hij het door hem opgezette bedrijf Psion voor 5,4 miljoen euro. Zijn tijd bij Psion levert hem nog iets anders op, hij ontmoet er zijn echtgenote, de Franse Corinne Vigreux. Zij zal hem later ook volgen naar TomTom.

    Luieren en zeilen
    Met het geld van de verkoop gaat Goddijn doen waar hij zin in heeft, luieren en zeilen. Maar na een jaar heeft hij er alweer genoeg van. Hij steekt de helft van zijn vermogen in het bedrijf Palmtop, het latere TomTom, dat hij met twee studievrienden Peter-Frans Pauwels en Pieter Geelen had opgericht.

    In 2005 gaat TomTom naar de beurs. De beursgang maakt hem miljardair. Het levert hem 430 miljoen euro op plus nog eens de waarde van zijn aandelenpakket van 28 procent van de aandelen. Door de VEB wordt hij uitgemaakt voor zakkenvuller. Goddijn reageert hier niet op, al geeft hij later toe dit in huiselijke kring wel te hebben besproken. Hij houdt sowieso niet zo van de schijnwerpers. In de interviews die hij geeft, praat hij vooral over zijn bedrijf. Persoonlijke vragen mijdt hij.

    Doorzettingsvermogen
    Goddijns eigen succes zegt hij te danken aan zijn doorzettingsvermogen. ‘Bovendien kan ik snel schakelen tussen korte en lange termijn. Veel managers zijn óf actiemens, óf visionair. Ik ben sowieso een atypische manager. Ik wil weten wat er op projectniveau speelt. Daarvoor laat ik me door de mensen bijpraten. De beslissing dingen niet te doen, is belangrijker dan dingen wel te doen. Als iedereen overal mee aan de gang gaat, wordt het niets.’ Zei hij in 2006 in een interview met de Volkskrant.

    Ondanks zijn enorme vermogen komt Goddijn nog steeds met de fiets naar zijn werk. Hij rijdt in een Volkswagen Golf. Het transportmiddel waar hij het meeste geld aan uitgeeft is zijn zeiljacht, de 44 meter lange Lion Heart. Goddijn is een fervent zeiler. Met de Lionheart zeilt, en wint hij verschillende zeezeilwedstrijden.

    Samenwerking Baidu
    De kritiek die Goddijn de afgelopen jaren kreeg, was dat TomTom te weinig diversifieerde. Met de komst van navigatieapparatuur op smartphones nam de vraag naar mobiele kastjes voor in de auto af. TomTom moest een nieuwe vorm van inkomsten vinden. Deze samenwerking met Baidu richt zich op het verbeteren van HD-kaarttechnologie voor de Chinese markt en is onderdeel van een groter samenwerkingsverband. Het Apollo-project, onder leiding van Baidu bestaat uit ruim vijftig bedrijven die betrokken zijn bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s.

    Over deze samenwerking zegt Goddijn: ‘Omdat Baidu gebruik maakt van TomToms kaartenplatform voor HD-kaarten creëren we een wereldwijd HD-kaartenplatform voor toeleveranciers en technologiebedrijven die werken aan de toekomst van het autorijden.’
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links