Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 15:30
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 297.773 Gem. (3M) 317,5K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 juli 2017 11:13
    quote:

    Stille vennoot schreef op 5 juli 2017 11:05:

    Zeg 30 miljoen auto's in China ?
    zeg 30 % marktaandeel is 10 miljoen auto's met TT
    Max 50 euro per auto per jaar ? is ...? 500 mio ? beetje veel, dat kan niet kloppen
    Ff opnieuw...
    pfffff
    Het abonnement is naar verwachting ergens tussen de 20-30 euro per auto per jaar. Mogelijk initieel ook een fee voor de basislicentie. Dat was altijd 50 euro, maar wordt waarschijnlijk minder.

    Die jaarabonnementen moet je stapelen.

    Een auto heeft een levensduur van 15 jaar.

    Bij 50% marktaandeel in China kom je dan na 4 jaar en een markt van 30 miljoen stuks per jaar op 60 miljoen jaarabonnementen a 25 euro = 1,5 miljard.

    Dat is slechts een beginnetje.

    En het marktaandeel in China zal met Baidu eerder 75% worden dan 50%(verwachting Goddijn 2020 voor totale markt).

  2. TzuT 5 juli 2017 11:15
    Elke Vovlo straks op stroom:

    Het Zweedse autobedrijf Volvo gaat vanaf 2019 alleen nog nieuwe modellen introduceren die ten minste deels worden aangedreven door een elektromotor. Vanaf 2019 stopt Volvo met het ontwikkelen van wagens met uitsluitend verbrandingsmotoren en zal elke auto van een elektromotor worden voorzien.

    Dat betekent niet dat Volvo geen auto’s meer zal produceren met alleen een verbrandingsmotor. Er zullen geen nieuwe modellen meer geïntroduceerd worden na 2019. Volvo is hiermee het eerste grote automerk dat zich focust op elektrisch rijden.

    Volvo produceert al een aantal jaar hybrides. Het eerste volledig elektrische model komt in 2019 op de markt. Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht.

    In Chinese handen

    Volvo had eerder al aangegeven meer in te zetten op elektrisch rijden, mede om luchtvervuiling tegen te gaan. Volvo is eigendom van het Chinese Geely Cars. In China is in de grote steden vaak sprake van ernstige vervuiling dus Volvo kan met name op die markt met elektrisch rijden fors inspelen op de grote vraag naar schoner vervoer.

    Lees ook de NRC checkt: ‘Elektrische auto’s belasten het klimaat’
    Zo kondigde de autoproducent aan te stoppen met de ontwikkeling van de dieselmotor. De meest recente dieselmotorenlijn van Volvo dateert uit 2013. De huidige motoren zullen nog doorontwikkeld worden en tot ongeveer 2023 gemaakt blijven worden. Volvo heeft een grote dieselhistorie, maar Volvo noemde diesel op ten duur niet langer commercieel rendabel.

    ‘Tesla ook populair’

    Volvo wees erop dat het Amerikaanse Tesla erin is geslaagd om zo’n model zo populair te maken dat mensen ervoor in de rij staan, als bij de Model 3.

    www.nrc.nl/nieuws/2017/07/05/volvo-ga...
  3. TzuT 5 juli 2017 11:18
    Strookt helemaal met hun eerdere berichtgeving dit jaar:

    Geneva Motor Show, 8 March 2017 TomTom (TOM2) today announced that Volvo Cars Corporation selected TomTom’s HD Map to power the first phase of the Volvo Drive Me programme. Drive Me is Volvo’s groundbreaking research project into autonomous driving wherein real drivers will integrate autonomous driving into their daily lives on public roads. The first group of drivers will be recruited in Gothenburg, Sweden, with further pilot schemes organised in London, the UK and China.

    TomTom’s HD Map, is a revolutionary, highly accurate, digital map-based product that helps automated vehicles precisely locate themselves on the road.

    Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “The Volvo Drive Me programme is exciting because of its user-centric focus. We’re really interested in what we’ll learn from the drivers as they interact with the technology, and how the TomTom HD Map helps towards their driving experience.”

    Volvo Car’s customers, from 2019, will benefit from TomTom’s suite of connected car components across the globe.*

    * From 2019, Volvo Cars’ customers across the globe, across all carlines on the SPA and CMA platforms, will be able to enjoy an exceptional navigation experience powered by TomTom’s complete suite of components, both embedded and cloud based. Read the press release here.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
  4. TzuT 5 juli 2017 11:20
    En allemaal met TomTom!
    "Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht."
  5. Chela 5 juli 2017 11:21
    Alles op een rijtje zettend (het automotive landschap wordt er niet overzichtelijker op):
    In welk licht moeten we dan het gisteren aangekondigde partnership tussen HERE en IPC-Pioneer (aim of enabling global mapping solutions for the autonomous driving era) zien?
    Ik kan mij niet voorstellen dat Baidu HERE heeft uitgesloten, al was het maar omdat zij sinds januari de HERE-kaarten gebruiken buiten China en in april het open source self-driving car programme Apollo aankondigden.
    Voorwaar iedereen doet het met iedereen.
  6. [verwijderd] 5 juli 2017 11:26
    quote:

    TzuT schreef op 5 juli 2017 11:20:

    En allemaal met TomTom!
    "Tussen 2019 en 2021 lanceert Volvo vijf volledig elektrisch aangedreven auto’s, waarvan twee modellen onder dochtermerk Polestar. Daarnaast wordt een reeks hybride modellen in de markt gezet. Volvo heeft zich ten doel gesteld om in 2025 minstens 1 miljoen elektrisch aangedreven auto’s te hebben verkocht."
    Was in het begin ook erg enthousiast totdat ik me realiseerde dat elektrisch niet hetzelfde is als autonoom.
  7. DerksVisie 5 juli 2017 11:28
    quote:

    Hik schreef op 5 juli 2017 11:18:

    Een leuk aspect vind ik dat TomTom nu ook in beeld komt bij de overige 49 samenwerkingspartners, waaronder universiteiten.
    De jonge afstudeerders kunnen direct de opgedane kennis in de praktijk brengen en in dienst treden bij TomTom. Qua hoogwaardig arbeidspotentieel een dikke win.
    Ach ze kijken niet naar de toekomst en weten dat ze het aandeel op korte termijn kunnen manipuleren. Het zou leuk zijn als bij de Q2 consumer positief verrast met name Sports. De reclame campagne is zeer groot dat doe je toch niet als het voor geen meter loopt?

  8. forum rang 7 Dutchy Ron 5 juli 2017 11:29
    quote:

    Hik schreef op 5 juli 2017 11:18:

    Een leuk aspect vind ik dat TomTom nu ook in beeld komt bij de overige 49 samenwerkingspartners, waaronder universiteiten.
    De jonge afstudeerders kunnen direct de opgedane kennis in de praktijk brengen en in dienst treden bij TomTom. Qua hoogwaardig arbeidspotentieel een dikke win.
    Kantoortje in Beijing openen dan maar ;-)
  9. Dokus 5 juli 2017 11:39
    quote:

    Fluitgast schreef op 5 juli 2017 11:17:

    Je gaat je toch afvragen waarom nog steeds zoveel shortpartijen onder de 0,5% grens zitten. Nu je weet dat TomTom een goede toekomst heeft moet je wel durven om op deze koers nog steeds fors short te zitten.
    dat weet alleen de afm... onder de 0,5% wordt niet naar buiten gebracht. Het kan dus zomaar zijn dat er geen enkel bedrijf meer onder de 0,5% zit of dat er 20 bedrijven tot 0,49% short zitten
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 5 juli 2017 11:40
    Misschien heeft Bosch wel tegen Baidu gezegd dat hun overgenomen AutoNavi (en door Tencent overgenomen NavInfo) 5jr achter ligt op TT technologie (de fabriek). Dan kun je 2 dingen doen, vasthouden aan AutoNavi of 5jr inlopen. Vergis je ook niet in de (invloed van de) Chinese overheid,die heeft Baidu hier goedkeuring voor moeten geven. Het raakt toch de privacy vd chinees. En een alliantie als deze sluit je niet in een paar maandjes. Nvidia en Bosch waren al met Baidu in zee gegaan dus het mooi dat TT nu ook in het rijtje staat. Maar zolang het niet direct bijdraagt aan de inkomsten is menigeen deze deal al weer vergeten over een paar weken.

    auto.economictimes.indiatimes.com/new...
  11. [verwijderd] 5 juli 2017 11:45
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 5 juli 2017 11:40:

    Misschien heeft Bosch wel tegen Baidu gezegd dat hun overgenomen AutoNavi (en door Tencent overgenomen NavInfo) 5jr achter ligt op TT technologie (de fabriek). Dan kun je 2 dingen doen, vasthouden aan AutoNavi of 5jr inlopen. Vergis je ook niet in de (invloed van de) Chinese overheid,die heeft Baidu hier goedkeuring voor moeten geven. Het raakt toch de privacy vd chinees. En een alliantie als deze sluit je niet in een paar maandjes. Nvidia en Bosch waren al met Baidu in zee gegaan dus het mooi dat TT nu ook in het rijtje staat. Maar zolang het niet direct bijdraagt aan de inkomsten is menigeen deze deal al weer vergeten over een paar weken.

    auto.economictimes.indiatimes.com/new...
    Helemaal juist. Kijk even naar het koersverloop van de Bosch deal. Ook een goed-nieuws verhaaltje zonder cijfers.
    Als Baidu dezelfde opzet als Bosch hanteert (open houden voor welke kaartenbouwer dan ook) is ook dit wat gebakken lucht die over een week uit de koers is gevlogen.
  12. [verwijderd] 5 juli 2017 11:46
    tweakers.net/nieuws/126769/tomtom-en-...

    TomTom en Baidu brengen Chinese wegen in kaart voor autonoom rijden
    Door Olaf van Miltenburg, 5 juli 2017 11:08 • 8 reacties • Feedback • Facebook Linkedin Twitter
    TomTom en de Chinese techgigant Baidu gaan samenwerken op het gebied van autonoom rijden. De beide bedrijven gaan de HD Maps-dienst van TomTom inzetten om gedetailleerde kaarten van Chinese wegen te maken.
  13. harrysnel 5 juli 2017 11:47
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 5 juli 2017 11:01:

    Het verschil is dat den Drijver geen aandeelhouder is, niet verliefd is op (het aandeel) TT en niet droomt over TT en koersdoelen van boven de 100 euro. Ik geloof niet in complot theorieën die worden aangestuurd vanuit TT, wel vanuit andere hoek.
    Het is maar goed dat Den Drijver zelf geen aandeelhouder is en in fondsen mag handelen. Hij was anders al zijn geld in 2005 kwijt.

    Den Drijver is namelijk de analist die begon met een Sell voor TT in 2005 bij IPO op E17,50. Hij houdt dat Sell advies vervolgens 2,5 jaar lang vol (!) waarbij de koers in 1 lijn oploopt tot boven de E60 (!).

    Vervolgens gaat hij in december 2007 eindelijk van hold naar buy bij een koers rond de E50. Dit advies herhaalt hij een keer of 8 in 2008. De koers van TomTom dondert in deze periode van een klif en gaat in half jaar tijd van E50 tot onder E10.

    Dus: Den Drijver is niet verliefd op het aandeel TomTom. Den Drijver moet ook niet verliefd worden op welk aandeel dan ook want hij heeft de ballen verstand van beurskoersen. Enthousiast over Innoconcepts (corrupt bedrijf dat failliet is) maar dat had hij niet door. Lopen klunzen bij Fugro....

    Dat de man zoveel aandacht krijgt is vanwege de behoefte aan handel in een fonds. Ook de Jos Versteeg rol moet vervuld worden en den Drijver doet dat nu. Gênante vertoning maar op een normale manier geld verdienen zit er niet in voor deze "topper".

    Jmho
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links