Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 25 apr 2024 12:34
  • -0,070 (-1,22%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 86.067 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 juni 2017 12:26
    Ter illustratie van waar het echte grote EV-geweld zal gaan losbarsten. Logisch ook met hun enorme vervuilingsproblemen en goede ervaringen met het wettelijk afdwingen van overstappen op elektrische scooters.

    www.bloomberg.com/news/articles/2017-...

    China’s Building the Equivalent of Three Gigafactories

    Elon Musk gets all the attention. But small companies in China have plans to build battery factories that can supply an additional 120 gigawatt-hours of power a year by 2021. By comparison, Musk’s Tesla plant in Nevada will have the capacity to make 35 gigawatts-hours of battery cells annually when finished in 2018. The Chinese factories will make enough juice to supply batteries for around 13.7 million Toyota Prius Plug-in Hybrids per year, according to Bloomberg New Energy Finance. Demand for these batteries is going gangbusters thanks to electric vehicles and energy storage systems. China’s market share for lithium-ion battery production is expected to grow to 65 percent from 55 percent by 2021. U.S. production is roaring ahead but its market share is still relatively small: It’s expected to grow to 17 percent, up from 10 percent.
  2. [verwijderd] 30 juni 2017 12:26
    quote:

    xynix schreef op 30 juni 2017 12:19:

    "Once bitten, twice shy"?

    Zou dat een logaritmische schaal zijn? Dus: "twice bitten, four times as shy?" En "four times bitten, eight times as shy", enz. enz.

    Want dan zijn er vast kleinere TomTom beleggers die inmiddels heeeeeeeeel erg "shy" zullen zijn.
    Laat de reward maar eens navenant zijn.
  3. [verwijderd] 30 juni 2017 12:48
    De kracht van de Chinezen in de komende jaren moet niet onderschat worden. Soms zie je de discussie nog veel gaan over (Amerikaanse) techs v.s. traditionele (lees Duitse) autoindustrie. Maar het echte "gevaar" zou wel eens uit China kunnen gaan komen.

    Daar zit de komende jaren de met afstand grootste markt voor elektrische voertuigen, waarbij ook nog heeeeeeeel veel winst te behalen is als die dingen ook nog eens zelfrijdend zouden kunnen worden. Daarbij zijn allerlei variaties van de mate van "gecontroleerdheid" te bedenken: shuttles, verplichte robotaxis in binnensteden, zelfrijdend goederenvervoer tot uiteindelijk private SDC's met verschillende autonome "levels".

    Naast die super aantrekkelijke gigamarkt zou ook nog wel eens de verregaande overheidsinvloed in China van cruciaal belang kunnen blijken (Plato-stijl bestuur): bij het afdwingen van verplichte JV's van buitenlandse partners, tot ongelofelijk snel uitgevoerde infrastructuurprojecten tot wettelijk verplichtingen tot gebruik van nieuwe vervoersmiddelen, tot creëren van juridische kaders die veel "claimrechten" bij problemen zouden kunnen inperken.
  4. NielsjeB 30 juni 2017 12:52
    quote:

    xynix schreef op 30 juni 2017 12:19:

    "Once bitten, twice shy"?

    Zou dat een logaritmische schaal zijn? Dus: "twice bitten, four times as shy?" En "four times bitten, eight times as shy", enz. enz.

    Want dan zijn er vast kleinere TomTom beleggers die inmiddels heeeeeeeeel erg "shy" zullen zijn.
    Niet overdrijven xynix, kwadratisch is al erg genoeg ;)
  5. [verwijderd] 30 juni 2017 13:09
    Stukje uit Forum Tesla:

    bp | June 23, 2017

    After reporting this issue to the phone support, they sent me to the local Service Center for a "test drive".

    Once at the Service Center, the local staff agreed it didn't make any sense to do a test drive, since the speed limit issue wouldn't be harder - it would be a problem with the data.

    After checking with Tesla HQ, I was told Tesla evidently changed providers recently, shifting to TomTom for the speed limit data being used by AP. The cars pull this data over the Internet - not from the offline navigation database - or from Google.

    I've reinstalled the latest firmware on the car - and will do some testing to see if there are any changes.

    I was also provided with a TomTom website to report speed limit problems. At least near our house, there are multiple problems. Highway feeder streets are marked as 35, when they are posted as 50. A street near our house is marked as 55, when it should be 40. And there are multiple roads that are missing any speed limit data. All of this was working last week, before the latest firmware update.

    Anyone seeing incorrect speed limits (especially after updating to 17.24.28) should contact Tesla to report the problem.

    If Tesla really has shifted to TomTom as their new data source for speed limits - if you encounter any problems, you should report it first to Tesla - and then to TomTom (if that is who Tesla is using now).

    is al van 23 juni !! Discussie begint 22-06..

    en daarna verdere discussie, met meerdere malen TomTom

    Heeft tesla alleen snelheidsdata van TT afgenomen !! Of veel meer ?

  6. forum rang 4 eduardo3105 30 juni 2017 13:10
    quote:

    Dokus_ schreef op 30 juni 2017 13:09:

    [...]

    wow!! dat zou Breaking news zijn!! Tesla changes to TomTom... wederom geen PB!!!
    waar is Harold mee bezig? En nog erger, Waar is de AFM mee bezig...
    AB
    minervo.florida | June 24, 2017
    Mine is AP1, I guess the change came when Tesla started using Tom Tom for the front screen.
  7. [verwijderd] 30 juni 2017 13:11
    Hier een zeer interessante forumpost:

    "bp | June 23, 2017

    After reporting this issue to the phone support, they sent me to the local Service Center for a "test drive".

    Once at the Service Center, the local staff agreed it didn't make any sense to do a test drive, since the speed limit issue wouldn't be harder - it would be a problem with the data.

    After checking with Tesla HQ, I was told Tesla evidently changed providers recently, shifting to TomTom for the speed limit data being used by AP. The cars pull this data over the Internet - not from the offline navigation database - or from Google.

    I've reinstalled the latest firmware on the car - and will do some testing to see if there are any changes.

    I was also provided with a TomTom website to report speed limit problems. At least near our house, there are multiple problems. Highway feeder streets are marked as 35, when they are posted as 50. A street near our house is marked as 55, when it should be 40. And there are multiple roads that are missing any speed limit data. All of this was working last week, before the latest firmware update.

    Anyone seeing incorrect speed limits (especially after updating to 17.24.28) should contact Tesla to report the problem.

    If Tesla really has shifted to TomTom as their new data source for speed limits - if you encounter any problems, you should report it first to Tesla - and then to TomTom (if that is who Tesla is using now)."
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links