Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,840 19 apr 2024 12:10
  • -0,140 (-2,34%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 225.318 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 156 157 158 159 160 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Regenboog33 29 juni 2017 17:43
    quote:

    Was here schreef op 29 juni 2017 17:31:

    Alle tech daalt. Asml, asmi, besi nokia, nvidia. Niet echt tt gerelateerd.
    Kun je niet veel tegen doen.

    [...]
    Alleen hebben deze aandelen inmiddels stijgingen van > 50% (tot zelfs honderden % stijging) achter de rug en heeft TT in een jaar tijd nauwelijks bewogen.
  2. Topper 29 juni 2017 17:55
    Koers 6 september 2016 op 8,36 gesloten. Alsof er de afgelopen 10 maanden niets is gebeurt:
    - samenwerking eind september 2016 met Nvidia
    - omzetgroei t/m 2020, waarbij er niet gesproken wordt over Consumer.
    - verizon neemt fleetmatics over (november 2016)
    - CES in januari en melding dat 82% van OEMS de HD maps testen
    - Samenwerking met Qualcomm, februari 2017
    - TomTom & Volvo test voor zelfrijdende auto, maart 2017
    - Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard, maart 2017
    - Uitbreiding HD kaarten USA, maart 2017
    - Outlook 2017.... april 2017
    - Hogere waardering Here kaarten (BMW), april 2017
    - Samenwerking Bosch RRS, juni 2017

    In de basis voldoende positief nieuws, nu de koers nog...
    Deze koers is echt een lachertje maar blijkbaar is TomTom volgens de markt 2 miljard waard.

    Hoe zat dat ook alweer met dat doel om een betere balans te vinden tussen kortere termijn aandeelhouderswaarde en lange termijn investeringen...

  3. Eurio1 29 juni 2017 18:03
    quote:

    DagoHar schreef op 29 juni 2017 17:10:

    technisch zit het aandeel nu onderin het trendkanaal..., een herstel is aanstaande (hoop ik)
    Komt goed! Ze hebben een de goede lijn te pakken...., die zelfrijdende auto's zijn aanstaande
    Technische plaatjes zijn volledige kul, zeker voor een gecontroleerd aandeel als TT. Lijntjes trekken doe je op de kleuterschool.
  4. [verwijderd] 29 juni 2017 18:17

    we zitten in het 'slappe'seizoen , iedereen weet dat na de enorme hausse aan de Beurzen de laatste jaren een correctie kan, enkel die zal sector-gebonden zijn, want er is ongelofelijk veel geld beschikbaar dat allemaal rendement zoekt

    je ziet dat de Fondsen bij Fonds Managers aanzwellen, dat is op zich een goed teken

    wat je wel hoopt is dat die aandelen die niet mee gesurft hebben op de weg naar boven ook minder afgestraft worden op een correctie en dat gaat spijtig genoeg niet op voor TT en dat is niet omdat TT een zwakker fonds is dan bvb andere herstelkandidaten zoals PostNL of KPN of Aegon of BAM, maar dat is omdat TT geen track-record heeft ooit iets aan de reguliere aandeelhouder te hebben teruggegeven, nooit een speciaal dividend toen het goed ging, zelfs geen gewoon dividend, maar wel ophalen toen het slecht ging.
    dividend geeft wachtgeld en wachten/geduld moet je nu eenmaal hebben met dit soort fondsen.

    TT is gewoon wat dat betreft een onbetrouwbaar aandeel voor de belegger, maar wat buiten kijf staat is de onderliggende waarde en die is vandaag de dag volgens de experts nog steeds 17 @ 18 euro voor break-up-value, dus als je de tent zou splitsen dan haal je dat eruit, hoef je niet eens afscheid te nemen, gewoon splitsen - separeren, maar daar moet je wel je moment voor uitkiezen en dat moet je doen zolang er honger is in je sector, is dat voorbij dan hoef je hier niet meer mee aan te komen.
    TT heeft een 3 jaar raam, maar dat geeft nog geen 3 jaar de tijd, zaken aan de Beurs lopen namelijk vooruit op ontwikkelingen, achteraf komt enkel de afrekening.
    toch zie ik geen enkele aanleiding om thans de positie te wijzigen, ik koop zeker niet bij, want ik heb er genoeg, maar de koers bepaald niet of ik in TT wil zitten, de asset waarde bepaald dat en de wil of druk om dit eruit te halen, verdwijnt dit, dan neem ik afscheid

    voor nu kunnen de meeste die gespreid zitten aan de Beurs deze teleurstelling wel financieren en je hebt nu altijd wel een paar winkeldochters zitten in een gespreide porto, maar de koers van TT weerspiegelt niet de waarde van het bedrijf en dat komt vanwege haar Bestuurders en dat is eigenlijk voor comfort-zone nu een plus, het is veel erger als de waarde van de bezittingen ver onder de koers v/h aandeel liggen, bij TT weet je dat Beurswaarde onder asset waarde zit, dat is in ieder geval een geruststelling.

    het is nu zaak het Bestuur te doen veranderen of anders afzetten, als ze t bij UBER kunnen, bij Nestlé, Unilever, bij Billiton, en dat zijn mega bedrijven dan kan het ook met deze Disney vertoning, moeten enkel iemand vinden met een belang die op de barricades gaat.
  5. Alpen 29 juni 2017 18:25
    quote:

    harrysnel schreef op 29 juni 2017 16:14:

    ...
    Wat nu als Goddijn over boord was geslagen? Klinkt wellicht stom maar ik vind dat je dit niet kunt maken. Jij bent immers de man die het bedrijf zal leiden t/m endgame.
    Harry, ben met je eens dat de ogen op Goddijn gericht zijn maar zijn visie is intern ongetwijfeld bekend en IMO is hij niet onmisbaar. Ook een De Taeye bijvoorbeeld weet wat er speelt, was zoals bekend reeds CEO van een beursgenoteerd bedrijf, speelde ooit voor zíjn aandeelhouders, en dus ook voor zichzelf, verschillende overnamekandidaten tegen elkaar uit en hield er bij het overnemende bedrijf een managementpositie aan over, is ook nog eens technisch onderlegd en kan IMO, mocht hij dat willen, zonder al te grote problemen het stokje succesvol overnemen.

    P.S. mbt “Wat nu als Goddijn over boord was geslagen?”.

    Geen zorgen, is aan gedacht. Stukje uit het Nautisch Reglement van de Lionheart:

    Regel 1 – ivm de veiligheid van grootaandeelhouders is het voor kleinaandeelhouders streng verboden zich aan boord te begeven!
    Regel 2 – Het is voor personeel verboden kleinaandeelhouder te zijn, of te zijn geweest!
    Regel 3 – Vóór vertrek wordt het vaartuig door het personeel grondig doorzocht op kleinaandeelhouders; eventueel gevonden exemplaren worden terstond door het personeel aan wal begeleid!
    Regel 4 – Een na vertrek gevonden kleinaandeelhouderverstekeling of –schipbreukeling wordt per direct van grootaandeelhouder(s) afgezonderd!
    Regel 5 – Bij twijfel beslist zoals gewoonlijk de kapitein-grootaandeelhouder.

    De richtlijn ter herkenning van “de kleinaandeelhouder” is in voorbereidende ontwerpfase, en zal mede zijn gebaseerd op AI en deeplearning, gebruikmakend van een reeks foto’s genomen tijdens de laatste, wederom slaapverwekkende, AVA. Zelf dacht ik, als kapitein-grootaandeelhouder, om de database uit te breiden met een nog op te zetten kleinaandeelhouders-foto-wervingscampagne. Die doet mijn vrouw dan, vindt ze gewoon leuk om te doen al weet ze natuurlijk nog niet of het wat wordt – het gaat nu eenmaal niet over bierbrouwen. Suggesties voor een toe te kennen prijsje om e.e.a. wat te versnellen zijn welkom – misschien een paar aandelen TomTom: gewild en goedkoop. ;-)
  6. Eurio1 29 juni 2017 18:25
    quote:

    W schreef op 29 juni 2017 18:17:

    het is nu zaak het Bestuur te doen veranderen of anders afzetten, als ze t bij UBER kunnen, bij Nestlé, Unilever, bij Billiton, en dat zijn mega bedrijven dan kan het ook met deze Disney vertoning, moeten enkel iemand vinden met een belang die op de barricades gaat.
    Enig idee hoe dit te bewerkstelligen? En hoe ervaar jij de onvrede op dit moment: is het vooral forumgedram, -geram, -gemor en -geklaag of gebeurt er in de wereld buiten IEX ook iets op dat gebied?
  7. [verwijderd] 29 juni 2017 18:46
    quote:

    Eurio schreef op 29 juni 2017 18:25:

    [...]
    Enig idee hoe dit te bewerkstelligen? En hoe ervaar jij de onvrede op dit moment: is het vooral forumgedram, -geram, -gemor en -geklaag of gebeurt er in de wereld buiten IEX ook iets op dat gebied?
    hoe meer tegenwind JdM krijgt op TMG hoe beter voor ons die in TT zitten, hij baalde verschrikkelijk van PostNL en die zijn trouwens nog niet met hem klaar

    bij TT is hij stil, denk dat hij of ingelicht is en daar voor nu comfortabel mee is, anders dan wacht hij wellicht op steun van een ander , maar nogmaals het is moeilijk om voor een ander te spreken

    Banken waarvan de asset Managers een belang hebben in TT en ook voor klanten, ik heb het hier meermaals geschreven van een Bank waar ik zit en die bezitten 2,2 mio aandelen onder asset en 1,5 mio voor klanten, die gaan niet op de barricades, dat doen activisten @ la JdM of in de US een Einhorn, Loeb, Ackman, Icahn .. enz.. of Fonds Managers bij Hedge Funds, als ze een Long interest hebben.

    maar we moeten niet vergeten, men heeft HG 2017 gegeven om het te bewijzen " betere balans tussen " kortere termijn aandeelhoudersverwachtingen en langere termijn investeringsdoeleinden " ... nou ik zou zeggen laat het maar zien, ze kunnen de wpa zo 15 cent hoger zetten, dus ipv van 25 -> 40 ct door iets anders om te gaan met OPEX versus CAPEX, ie kosten upfront of spreiden over de looptijd

    laat het maar zien HG, denk trouwens dat de cijfers zeker geen reden voor feest gaan geven, maar denk ook niet dramatisch , denk eerder dat consumer door het diepste dal is geweest en dan kan HG zich ook permitteren wat beter te laten zien en anders opzouten.
  8. Meryntje 29 juni 2017 19:05
    quote:

    W schreef op 29 juni 2017 18:46:

    [...]

    hoe meer tegenwind JdM krijgt op TMG hoe beter voor ons die in TT zitten, hij baalde verschrikkelijk van PostNL en die zijn trouwens nog niet met hem klaar

    bij TT is hij stil, denk dat hij of ingelicht is en daar voor nu comfortabel mee is, anders dan wacht hij wellicht op steun van een ander , maar nogmaals het is moeilijk om voor een ander te spreken

    Banken waarvan de asset Managers een belang hebben in TT en ook voor klanten, ik heb het hier meermaals geschreven van een Bank waar ik zit en die bezitten 2,2 mio aandelen onder asset en 1,5 mio voor klanten, die gaan niet op de barricades, dat doen activisten @ la JdM of in de US een Einhorn, Loeb, Ackman, Icahn .. enz.. of Fonds Managers bij Hedge Funds, als ze een Long interest hebben.

    maar we moeten niet vergeten, men heeft HG 2017 gegeven om het te bewijzen " betere balans tussen " kortere termijn aandeelhoudersverwachtingen en langere termijn investeringsdoeleinden " ... nou ik zou zeggen laat het maar zien, ze kunnen de wpa zo 15 cent hoger zetten, dus ipv van 25 -> 40 ct door iets anders om te gaan met OPEX versus CAPEX, ie kosten upfront of spreiden over de looptijd

    laat het maar zien HG, denk trouwens dat de cijfers zeker geen reden voor feest gaan geven, maar denk ook niet dramatisch , denk eerder dat consumer door het diepste dal is geweest en dan kan HG zich ook permitteren wat beter te laten zien en anders opzouten.
    Of moeten we anders zelf een activist zoeken?
    Tel mijn stukken dan ook maar mee.

    Groet uit Grunn.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 156 157 158 159 160 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links