Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juni 2017 12:17
    www.tubantia.nl/home/faillissement-in...

    "...Volgens de curator werden de taxi’s, die vrijwel allemaal vanaf Schiphol opereerden, in de praktijk bestuurd door zzp’ers zonder vergunning. Zij 'pachtten' de vergunning van A2B Taxi en de opdrachten voor de ritten kwamen vooral via de taxi-appdienst Uber, zo blijkt uit bankafschriften. Blankestijn: “Uber boekte geld over naar A2B Taxi, de chauffeurs kregen handje contantje betaald en sociale premies en pensioenpremies werden niet afgedragen door A2B, verkeersboetes evenmin.” Blankestijn heeft het idee dat deze manier van werken veel voorkomt in de taxiwereld, mogelijk sinds Uber als grote speler op die markt is gekomen.

    De hoop van de curator is nu vooral gevestigd op de Inspectie voor de Leefomgeving en Transport, die Uber vorig jaar al een boete van 650.000 euro oplegde. De ILT betrapte toen 23 chauffeurs op het illegaal pachten van hun ondernemingsvergunning bij een partnerbedrijf van Uber. Uber vindt overigens dat de bestrafte constructie hetzelfde is als een taximaatschap, een in de taxiwereld vaker toegepast systeem waar meer chauffeurs op één vergunning rijden..."

    Kijk uit he! Uber is keiharde fraude.
  2. harrysnel 27 juni 2017 08:13
    "Volvo Cars, Autoliv, Zenuity en NVIDIA werken samen aan systemen die gebruikmaken van Deep Learning – een vorm van Artificial Intelligence – om op die manier objecten in de directe omgeving te kunnen herkennen, te kunnen anticiperen op mogelijke gevaren en veilig te kunnen navigeren.

    De systemen kunnen echte situaties op de weg vergelijken met een gedetailleerde kaart van hoge kwaliteit om op die manier een veilige route te plannen die zich aanpast aan continu veranderende omstandigheden. Ook kunnen ze een 360 graden surround view van de auto tot stand brengen..."

    www.emerce.nl/wire/volvo-cars-autoliv...
  3. forum rang 6 NewKidInTown 27 juni 2017 11:14
    Ik vraag me serieus af of T2 zich in een positie kan manouvreren dat ze onmisbaar zijn, zelfs in een heel klein schakeltje van de keten. Er zijn inmiddels zoveel bedrijven actief, iedereen werkt met iedereen samen op een bepaald deelgebied. Ik vrees dat er voor T2 in de toekomst 100 anderen zijn. Waar blijf je dan met je nauwelijks toenemende omzet en winst of zelfs krimpend. Ik heb er een hard hoofd in en als ik in deze sector zou willen beleggen zou ik voor een spreiding van minimaal 10 gaan. Of T2 daar dan deel van zou uitmaken ?
  4. [verwijderd] 27 juni 2017 11:31
    quote:

    NewKidInTown schreef op 27 juni 2017 11:14:

    Ik vraag me serieus af of T2 zich in een positie kan manouvreren dat ze onmisbaar zijn, zelfs in een heel klein schakeltje van de keten. Er zijn inmiddels zoveel bedrijven actief, iedereen werkt met iedereen samen op een bepaald deelgebied. Ik vrees dat er voor T2 in de toekomst 100 anderen zijn. Waar blijf je dan met je nauwelijks toenemende omzet en winst of zelfs krimpend. Ik heb er een hard hoofd in en als ik in deze sector zou willen beleggen zou ik voor een spreiding van minimaal 10 gaan. Of T2 daar dan deel van zou uitmaken ?
    Ik heb ongeveer dezelfde vraag of althans iets in die richting.
    Hoe core is de technologie TT in de keten?
    Al diverse keren is er hier gezegd. HD maps zijn onmisbaar voor SDC.
    Maar is dat werkelijk zo? Blijft dat?
    Een auto kan je niet vervangen.
    De computer die daar bij hoort ook de niet en de verwerkende software.
    Je hebt sensoren nodig.
    Maar die kaart, die kaart...tsja
    Dan zit je toch al ver van de core af.

    NVDIA heeft een megaklap gemaakt op de beurs.
    Zou Bosch indien beursgenoteerd ook 5-6 keer over de kop zijn gegaan.
    Wat TT gedaan heeft dat weten we. Wat het gaat doen...geen idee. Echt geen idee.
  5. Wipo 27 juni 2017 23:22
    Seeking Alpha:

    Nvidia (NVDA) and Volkswagen (OTCPK:VLKAY) have just announced a promising collaboration in developing a viable AI and deep learning software offering for cars, traffic systems, and other applications. This intensifies the cooperation of the two companies, which revealed their first strategic partnership earlier this year.
  6. forum rang 4 holenbeer 27 juni 2017 23:57
    quote:

    NewKidInTown schreef op 27 juni 2017 11:14:

    Ik vraag me serieus af of T2 zich in een positie kan manouvreren dat ze onmisbaar zijn, zelfs in een heel klein schakeltje van de keten. Er zijn inmiddels zoveel bedrijven actief, iedereen werkt met iedereen samen op een bepaald deelgebied. Ik vrees dat er voor T2 in de toekomst 100 anderen zijn. Waar blijf je dan met je nauwelijks toenemende omzet en winst of zelfs krimpend. Ik heb er een hard hoofd in en als ik in deze sector zou willen beleggen zou ik voor een spreiding van minimaal 10 gaan. Of T2 daar dan deel van zou uitmaken ?
    Hee, weer terug? MT staat alweer bijna op 6,5, TT op 8,7. Blij dat ik je advies om te switchen niet heb opgevolgd.
    Laten we niet weer de hele zelfde riedel afdraaien, dat gaat opnieuw op een ban uitlopen, en Riet is toch weg. En de meesten hier hebben een filter tegen ongewenste posts intussen.
    See you bij MT. Misschien gaan ze TT nog inhalen dit jaar.
  7. forum rang 4 holenbeer 28 juni 2017 00:08
    quote:

    Natte krant schreef op 27 juni 2017 11:31:

    [...]
    Ik heb ongeveer dezelfde vraag of althans iets in die richting.
    Hoe core is de technologie TT in de keten?
    Al diverse keren is er hier gezegd. HD maps zijn onmisbaar voor SDC.
    Maar is dat werkelijk zo? Blijft dat?
    Een auto kan je niet vervangen.
    De computer die daar bij hoort ook de niet en de verwerkende software.
    Je hebt sensoren nodig.
    Maar die kaart, die kaart...tsja
    Dan zit je toch al ver van de core af.

    NVDIA heeft een megaklap gemaakt op de beurs.
    Zou Bosch indien beursgenoteerd ook 5-6 keer over de kop zijn gegaan.
    Wat TT gedaan heeft dat weten we. Wat het gaat doen...geen idee. Echt geen idee.
    Dat hangt ervan af: of je die kaart kan vervangen door iets anders.
    Ben geen techneut, maar weten hoe de wereld eruit ziet voorbij je sensors is sowieso een voordeel.
    Vergelijk het met rijden op een weg die je niet kent. Je weet niet wat er na elke bocht komt en rijdt dus 25 % langzamer dan de mensen die dat wel weten. Erg vermoeiend en tijdrovend.
    Dat geldt ook voor die computer, die moet keihard rekenen om iets te bepalen dat hij allang op de kaart had kunnen zien. Die rekenkracht bewaar je liever voor het herkennen van je buurmeisje op je oprit.

    En denk je even in: met 200 km over de autobahn terwijl je niet weet wat er 250 meter verderop gebeurt, omdat je auto geen kaart heeft en maar 250 meter kan kijken. Wat is de remweg bij 200 kmh? Ik hoop een stuk minder dan 250 meter.
    Kan je zeggen, dan rij je toch geen 200. Waarom koopt een Duitser dan een dikke auto, toch niet om 120 te rijden?

    Ander punt is wetgeving: gaat een auto zonder goede map überhaupt toegestaan worden? Zou jij zo'n auto kopen en je kindjes erin stoppen? Papa gaat niet mee, schatjes, de auto weet de weg, tenminste, de komende 250 meter. Ik niet.
  8. pim f 28 juni 2017 20:13
    TIP donderdagavond 29/6 in het wetenschapsprogramma van de BBC:
    www.bbc.co.uk/programmes/b08wwnwk

    Dawn of the Driverless Car
    Horizon, 2017

    The car has shrunk the world, increased personal freedom and in so many ways expanded our horizons, but there is a flipside. Fumes from car exhausts have helped to destroy our environment, poisoned the air we breathe and killed us in far more straightforward ways. But all that is going to change.

    This episode of Horizon enters a world where cars can drive themselves, a world where we are simply passengers, ferried about by wholesome green compassionate technology which will never ever go wrong. And it is almost here. Horizon explores the artificial intelligence required to replace human drivers for cars themselves, peers into the future driverless world and discovers that, despite the glossy driverless PR (and assuming that they really can be made to work reliably), the reality is that it might not be all good news. From the ethics of driverless car crashes to the impact on jobs, it might be that cars are about to rise up against us in ways that none of us are expecting.
  9. [verwijderd] 10 juli 2017 20:52
    "Autofabrikant Tesla heeft in de maand april geen enkel voertuig meer verkocht in Hongkong, nadat de de lokale belastingsubsidie op elektrische auto's per 1 april is komen te vervallen. Dat meldt zakenkrant The Wall Street Journal op basis van data van de lokale overheid..."(FD.nl)
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links