Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 juni 2017 10:12
    quote:

    groeibriljant schreef op 7 juni 2017 08:30:

    [...]

    Bedankt. Las het bericht gisteren hier op het forum en dat veroorzaakte het misverstand.

    HERE voor 4 a 5 voudige van 4 miljard naar de Nasdaq lijkt mij vrij veel maar zou zo maar eens kunnen. Zeker als je het vergelijkt met de recente overnameprijs van Mobileye die Intel betaalde (40x omzet). Dan zou HERE ruim 25 miljard moeten doen.

    Persoonlijk vind ik X2 (zo'n 8 miljard) al een mooie waardering voor een dergelijke stap, maar dat lijkt mij ook direct de bodemprijs. Zit je ook niet te ver boven de prijs die Nokia ooit betaalde voor HERE.

    Morgen GB,
    4 'a 5 maal de overname prijs van 2,8 miljard is ook maar een suggestie van mijn kant, maar het zal een stuk meer zijn dan 2 maal.
    Nog steeds veel geld maar voor de Intels van deze wereld een fooi en die gasten spenderen merk en centen enkel wanneer de investering honderden procenten rendement kan opleveren.
    Kijk maar bij ASML, als sponsor voor EUV instappen, wat was het rond 25 euro en paar jaar later voor 75+ euro weer eruit.

    Dat is ook het grote gevaar bij @TT wanneer bestuurders en aandeelhouders geen macht uit handen willen geven / of geen andere aan boord, ik neem aan dat er achter de schermen belangstelling genoeg is of is geweest..

    Voorsprong of betere techniek is uiteindelijk van ondergeschikt belang of je product toekomst heeft, interesse en participatie door de grote techniek spelers zoals een @APPLE, @GOOGLE, @INTEL, @IBM, @BOSCH is de sleutel voor succes!

    Houdt @TT de deur dicht voor deze machthebbers is er geen toekomst voor @TT als wereldspeler en zal op termijn links en rechts worden gepasseerd door de @HERE's van deze wereld en uiteindelijk als bedrijf ter ziele gaan.

    De houding en de wijze waarop @HG met z'n 13 rovers het bedrijf @TT op de kaart zet is voor ons aandeelhouders en op termijn ook voor de medewerkers een 'Recipe for Disaster'..

    Succes........Peter
  2. Hoop.... 7 juni 2017 10:32
    quote:

    TromDom schreef op 7 juni 2017 09:57:

    [...]

    Hoezo, persberichten komen tegenwoordig wel vaker overdag...dussssssss
    Vraagje hoe laat gaat het event open in Detroit...Het verhaal TT begint om 11.20 AM. Toch??, Als er nieuws is Zoë dat van tevoren moeten zijn en anders gewoon een story of autonoom rijden. Of zie ik dat verkeerd..
  3. Alpen 7 juni 2017 11:15
    Succes Jelle.

    Een relevante vraag zou wellicht nog zijn of Titulaer op de hoogte is van de betreffende publicatie van ProBeleggen en of hij zich er in kan vinden; misschien zijn zaken door ProBeleggen verkeerd geïnterpreteerd of niet goed voorgesteld.

    ...En als Titulaer zich er niet in kan vinden.....

    A) dan heeft ProBeleggen haar leden dus fout geïnformeerd?
    B) Welke actie heeft Titulaer / IR / TT sindsdien ondernomen om deze situatie te corrigeren? Er is toch wel actie ondernomen?
    C) Wat is de assetwaarde dan volgens Titulaer gezien:
    - de bedragen waarvoor Mobileye, HERE, Fleetmatics, kleinere SDC/mapping bedrijfjes werden en worden overgenomen;
    - de technologische voorsprong van TT tov HERE, vwb realtime mapmaking platform en near-realtime mapupdate distributie,
    - de aanzienlijke lijst van partnerships rond automotive OEMs, Tier-1, Tier-2, connectivity, integratie met cloud, GPUs;
    - het feit dat TT in bepaalde regio’s zowel de HD map als het lokalisatie produkt reeds nu kan leveren, waarbij TT aangeeft dat het de veiligste lokalisatie techniek in huis heeft;
    - de in het bedrijf aanwezige SDC / AI / deeplearning kennis, versterkt door de Autonomous overname; kennis waar aan in de markt een schreeuwend gebrek is;
    - de lopende SDC test trajecten met de meeste OEM’s; het feit dat verschillende OEM’s om strategische redenen niet in zee willen met BAD people, dus niets te maken willen hebben met HERE;
    - de honderden miljoenen aan investeringen in de afgelopen jaren om zich met vernieuwde platforms en technologie optimaal te kunnen positioneren tov concurrentie. (en dat ging dus per definitie ten koste van wpa en dividend. Aandeelhouders kwamen continue zo goed als op de laatste plaats, dat was een keuze en geen probleem wat mij betreft, maar wel als niet “op een gegeven moment” alle aandeelhouders daadwerkelijk meedelen in de winst);
    - de jaarlijkse orderboeken van honderden miljoenen waarvan wordt verwacht dat deze in de komende jaren double digit zullen groeien;
    - een gloeiend hete automotive sector en dan staat het hele SDC gebeuren eigenlijk nog maar in de schoenen.

    ...En als Titulaer zich er wel in kan vinden.... en het bedrijf TT dan lijkt te “downplayen” :

    D) Het gebeurde moedwillig en bewust:
    Titulaer is CFO en was voorheen jarenlang verantwoordelijk voor IR. Hij weet wat hij zegt en kent de verwachte impact van zijn woorden. Hij kent net als de overige leden van de RvB als geen ander de argumenten in het lijstje hierboven. Als zijn opmerkingen een doel dienden is dat mogelijk in lijn met een andere agenda.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    E) Het gebeurde niet moedwillig en onbewust:
    De persoon in kwestie is niet berekend op zijn taak en schaadt de belangen van het bedrijf en die van aandeelhouders. Dat is niet zozeer een verwijt aan Titulaer - hij deed waarschijnlijk wat in zijn vermogen lag - alswel aan diegenen die hem “na langdurig onderzoek” de functie van CFO aanboden, oftewel Wakkie lees Goddijn.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    F) Grubesic, Overdevest en Titulaer zijn regelmatig op pad met analisten en aanwezig tijdens investor events.
    Zitten Grubesic en Overdevest op één lijn betreffende Titulaers visie en uitspraken betreffende ProBeleggen?
    Niet op één lijn: hulde aan Grubesic en Overdevest, maar dat gaat dan wellicht gepaard met interne conflicten; lijkt niet erg waarschijnlijk gezien de ondergeschikte rol van IR tov RvB.
    Wel op één lijn: je houdt je hart vast als dit trio TT vertegenwoordigt en mensen in het bedrijf zou moeten interesseren....
  4. [verwijderd] 7 juni 2017 12:11
    quote:

    Alpen schreef op 7 juni 2017 11:15:

    Succes Jelle.

    Een relevante vraag zou wellicht nog zijn of Titulaer op de hoogte is van de betreffende publicatie van ProBeleggen en of hij zich er in kan vinden; misschien zijn zaken door ProBeleggen verkeerd geïnterpreteerd of niet goed voorgesteld.

    ...En als Titulaer zich er niet in kan vinden.....

    A) dan heeft ProBeleggen haar leden dus fout geïnformeerd?
    B) Welke actie heeft Titulaer / IR / TT sindsdien ondernomen om deze situatie te corrigeren? Er is toch wel actie ondernomen?
    C) Wat is de assetwaarde dan volgens Titulaer gezien:
    - de bedragen waarvoor Mobileye, HERE, Fleetmatics, kleinere SDC/mapping bedrijfjes werden en worden overgenomen;
    - de technologische voorsprong van TT tov HERE, vwb realtime mapmaking platform en near-realtime mapupdate distributie,
    - de aanzienlijke lijst van partnerships rond automotive OEMs, Tier-1, Tier-2, connectivity, integratie met cloud, GPUs;
    - het feit dat TT in bepaalde regio’s zowel de HD map als het lokalisatie produkt reeds nu kan leveren, waarbij TT aangeeft dat het de veiligste lokalisatie techniek in huis heeft;
    - de in het bedrijf aanwezige SDC / AI / deeplearning kennis, versterkt door de Autonomous overname; kennis waar aan in de markt een schreeuwend gebrek is;
    - de lopende SDC test trajecten met de meeste OEM’s; het feit dat verschillende OEM’s om strategische redenen niet in zee willen met BAD people, dus niets te maken willen hebben met HERE;
    - de honderden miljoenen aan investeringen in de afgelopen jaren om zich met vernieuwde platforms en technologie optimaal te kunnen positioneren tov concurrentie. (en dat ging dus per definitie ten koste van wpa en dividend. Aandeelhouders kwamen continue zo goed als op de laatste plaats, dat was een keuze en geen probleem wat mij betreft, maar wel als niet “op een gegeven moment” alle aandeelhouders daadwerkelijk meedelen in de winst);
    - de jaarlijkse orderboeken van honderden miljoenen waarvan wordt verwacht dat deze in de komende jaren double digit zullen groeien;
    - een gloeiend hete automotive sector en dan staat het hele SDC gebeuren eigenlijk nog maar in de schoenen.

    ...En als Titulaer zich er wel in kan vinden.... en het bedrijf TT dan lijkt te “downplayen” :

    D) Het gebeurde moedwillig en bewust:
    Titulaer is CFO en was voorheen jarenlang verantwoordelijk voor IR. Hij weet wat hij zegt en kent de verwachte impact van zijn woorden. Hij kent net als de overige leden van de RvB als geen ander de argumenten in het lijstje hierboven. Als zijn opmerkingen een doel dienden is dat mogelijk in lijn met een andere agenda.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    E) Het gebeurde niet moedwillig en onbewust:
    De persoon in kwestie is niet berekend op zijn taak en schaadt de belangen van het bedrijf en die van aandeelhouders. Dat is niet zozeer een verwijt aan Titulaer - hij deed waarschijnlijk wat in zijn vermogen lag - alswel aan diegenen die hem “na langdurig onderzoek” de functie van CFO aanboden, oftewel Wakkie lees Goddijn.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    F) Grubesic, Overdevest en Titulaer zijn regelmatig op pad met analisten en aanwezig tijdens investor events.
    Zitten Grubesic en Overdevest op één lijn betreffende Titulaers visie en uitspraken betreffende ProBeleggen?
    Niet op één lijn: hulde aan Grubesic en Overdevest, maar dat gaat dan wellicht gepaard met interne conflicten; lijkt niet erg waarschijnlijk gezien de ondergeschikte rol van IR tov RvB.
    Wel op één lijn: je houdt je hart vast als dit trio TT vertegenwoordigt en mensen in het bedrijf zou moeten interesseren....

    AB Alpen!

    Bij datzelfde ProBeleggen heeft Goddijn vorig jaar in een interview aangegeven 50% marktaandeel Automotive in 2020 te verwachten (nu rond de 20-25%).
    Die markt bestaat uit diverse componenten waaronder:
    -HD-maps
    -lokalisatie-laag (roadDNA etc.)
    -software (navigatie, ETA's etc. )
    -jaarabonnement op de real-time Mapupdates
    -jaarabonnement op de real-time Services (Traffic, Parking, Alerts etc.)

    Alleen al de markt voor HD-maps groeit volgens marktanalisten van nu nihil naar 9,4 miljard dollar in 2022. Dat is bij een zeer conservatieve 30% CAGR in 2025 al 20 miljard.
    50% marktaandeel is goud waard. Gaat de koers tzt naar honderden euro's. De CEO van HERE verwacxht te groeien naar 6-7 miljard rond 2025. Als TomTom dat ook relaiseert praat je over 80%-90% winst op een dergelijke omzet. Dat is dan ergens tussen de 20-30 euro wpa.
  5. [verwijderd] 7 juni 2017 12:42
    Kan je dit door vriend GODDIJN laten bevestigen:

    Alleen al de markt voor HD-maps groeit volgens marktanalisten van nu nihil naar 9,4 miljard dollar in 2022. Dat is bij een zeer conservatieve 30% CAGR in 2025 al 20 miljard.
    50% marktaandeel is goud waard. Gaat de koers tzt naar honderden euro's. De CEO van HERE verwacxht te groeien naar 6-7 miljard rond 2025. Als TomTom dat ook relaiseert praat je over 80%-90% winst op een dergelijke omzet. Dat is dan ergens tussen de 20-30 euro wpa.
  6. forum rang 6 tatje 7 juni 2017 12:53
    Dat vind ik nu belangrijk nieuws.

    www.verisk.com/press-releases/2017/ju...

    Op onze particuliere beleggersdag bij Tom Tom had men het erover dat bepaalde automerken zelfs een soort Telematics gaan doen.

    Hoe kan Tom Tom dan groeien, dat kan via lease bedrijven en ook verzekeringsbedrijven.

    Het is nu voor mij de eerste keer, dat een verzekeringsmaatschappij met Telematics gaat werken, zal wel iets gemist hebben ;-)

    “Through this integration, fleet operators with WEBFLEET can potentially realize significant insurance cost savings simply by practicing safe driving behaviors,” says Torsten Grunzig, director of North American Sales for TomTom Telematics. “This solution clearly illustrates how data access and data flow can drive real business benefit.”

    COST SAVINGS, lees ik.

    Ik denk dan ook, dat de groei van Telematics vooral via leasemaatschappijen en VOORAL via verzekeringsbedrijven gaat gebeuren.

    Wat een markt voor Telematics, lease maar vooral de hele wereld aan verzekeringsmaatschappijen.

    Tja.

    Telematics met dus onbegrensde mogelijkheden, een soort goudklompje.

    En dat voor 1 miljard, A ME HOELA !
  7. [verwijderd] 7 juni 2017 12:55
    @de speurneus

    Die CFO Titulaer hoef je het iig niet te vragen. Snapt niet eens wat de huidige minimale assetwaarde van TomTom is (40 euro volgens marktexpert Roger Lanctot). En kent ook de peer Fleetmatics niet (divisie Telematics heeft ook 750.000 jaarabonnementen = 2 miljard assetwaarde)

    Goddijn zegt tussen de regels door de marktcijfers niet te kennen. Nou, daar komen de marktanalisten nu mee. 9400 miljard dollar omzet in HD-maps in 2022. Dat is bij een CAGR van ruim 70%. Ga je voor de periode 2023-2025 uit van een minimale 30% CAGR dan kom je op 20 miljard omzet in 2025.

    En verder zijn ze ook heel simpel zelf te berekenen (zie rekenkamerdraadje):
    -100 miljoen nieuwe auto's per jaar
    -takerate van nu 30% naar tzt 100%
    -al die auto's krijgen een basislicentie en jaarabonnementen
  8. Crash Bandicoot 7 juni 2017 13:12
    Welke superlatieven staan hier eigenlijk nog boven?:)

    extremely impressive or daunting; inspiring awe.
    "the awesome power of the atomic bomb"

    synoniemen: breathtaking, amazing, stunning, astounding, astonishing, awe-inspiring, stupendous, staggering, extraordinary, incredible, unbelievable
  9. JLE2 7 juni 2017 13:16
    quote:

    siepels schreef op 6 juni 2017 23:52:

    [...]

    JohnnyLosteverything schreef op 6 jun 2017 om 17:32:

    [...]

    Zeer vervelend en uiterst ongewenst dat de 9 er nog staat...
    Maar gelukkig hebben we de eindveiling nog..
    Anders uiteraard morgen om 9.01 een openingsdump tot onder de 9....

    De Rabo in een vernieuwd pak.
    Opening vanmorgen gezien Siepeltje ? Precies zoals gisteren aangegeven...
    Vandaag einde dag weer een poging om onder de 9 te eindigen.
    Optie-expiratie ,weet je .....

  10. JLE2 7 juni 2017 13:18
    quote:

    Alpen schreef op 7 juni 2017 11:15:

    Succes Jelle.

    Een relevante vraag zou wellicht nog zijn of Titulaer op de hoogte is van de betreffende publicatie van ProBeleggen en of hij zich er in kan vinden; misschien zijn zaken door ProBeleggen verkeerd geïnterpreteerd of niet goed voorgesteld.

    ...En als Titulaer zich er niet in kan vinden.....

    A) dan heeft ProBeleggen haar leden dus fout geïnformeerd?
    B) Welke actie heeft Titulaer / IR / TT sindsdien ondernomen om deze situatie te corrigeren? Er is toch wel actie ondernomen?
    C) Wat is de assetwaarde dan volgens Titulaer gezien:
    - de bedragen waarvoor Mobileye, HERE, Fleetmatics, kleinere SDC/mapping bedrijfjes werden en worden overgenomen;
    - de technologische voorsprong van TT tov HERE, vwb realtime mapmaking platform en near-realtime mapupdate distributie,
    - de aanzienlijke lijst van partnerships rond automotive OEMs, Tier-1, Tier-2, connectivity, integratie met cloud, GPUs;
    - het feit dat TT in bepaalde regio’s zowel de HD map als het lokalisatie produkt reeds nu kan leveren, waarbij TT aangeeft dat het de veiligste lokalisatie techniek in huis heeft;
    - de in het bedrijf aanwezige SDC / AI / deeplearning kennis, versterkt door de Autonomous overname; kennis waar aan in de markt een schreeuwend gebrek is;
    - de lopende SDC test trajecten met de meeste OEM’s; het feit dat verschillende OEM’s om strategische redenen niet in zee willen met BAD people, dus niets te maken willen hebben met HERE;
    - de honderden miljoenen aan investeringen in de afgelopen jaren om zich met vernieuwde platforms en technologie optimaal te kunnen positioneren tov concurrentie. (en dat ging dus per definitie ten koste van wpa en dividend. Aandeelhouders kwamen continue zo goed als op de laatste plaats, dat was een keuze en geen probleem wat mij betreft, maar wel als niet “op een gegeven moment” alle aandeelhouders daadwerkelijk meedelen in de winst);
    - de jaarlijkse orderboeken van honderden miljoenen waarvan wordt verwacht dat deze in de komende jaren double digit zullen groeien;
    - een gloeiend hete automotive sector en dan staat het hele SDC gebeuren eigenlijk nog maar in de schoenen.

    ...En als Titulaer zich er wel in kan vinden.... en het bedrijf TT dan lijkt te “downplayen” :

    D) Het gebeurde moedwillig en bewust:
    Titulaer is CFO en was voorheen jarenlang verantwoordelijk voor IR. Hij weet wat hij zegt en kent de verwachte impact van zijn woorden. Hij kent net als de overige leden van de RvB als geen ander de argumenten in het lijstje hierboven. Als zijn opmerkingen een doel dienden is dat mogelijk in lijn met een andere agenda.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    E) Het gebeurde niet moedwillig en onbewust:
    De persoon in kwestie is niet berekend op zijn taak en schaadt de belangen van het bedrijf en die van aandeelhouders. Dat is niet zozeer een verwijt aan Titulaer - hij deed waarschijnlijk wat in zijn vermogen lag - alswel aan diegenen die hem “na langdurig onderzoek” de functie van CFO aanboden, oftewel Wakkie lees Goddijn.
    Geen goede zaak wat mij betreft.

    F) Grubesic, Overdevest en Titulaer zijn regelmatig op pad met analisten en aanwezig tijdens investor events.
    Zitten Grubesic en Overdevest op één lijn betreffende Titulaers visie en uitspraken betreffende ProBeleggen?
    Niet op één lijn: hulde aan Grubesic en Overdevest, maar dat gaat dan wellicht gepaard met interne conflicten; lijkt niet erg waarschijnlijk gezien de ondergeschikte rol van IR tov RvB.
    Wel op één lijn: je houdt je hart vast als dit trio TT vertegenwoordigt en mensen in het bedrijf zou moeten interesseren....

    Denk dat Titulaer opdracht krijgt van opperbaas Harold om helemaal geen commentaar meer te geven.
    Management TomTom stinkt aan alle kanten. Door en door verrot....
  11. [verwijderd] 7 juni 2017 13:34
    TomTom NV
    7 Jun, 2017
    Previous Release | Next Release PDF Add to Briefcase
    TOMTOM AND BOSCH COLLABORATE ON WORLD FIRST: RADAR LOCALISATION MAP LAYER FOR AUTONOMOUS DRIVING

    ~ Radar Road Signature: robust localisation layer with minimal data, compatible with TomTom HD Map ~



    TU-Automotive Detroit, MI, USA, 7 June 2017 TomTom (TOM2) and Bosch today announced the creation of an HD map with integrated Radar Road Signature layer for the localisation of vehicles in autonomous driving. The Radar Road Signature layer will allow automated vehicles to determine their exact location on a road down to a few centimeters, working in conjunction with the TomTom HD Map.

    The advantage of the Bosch Radar Road Signature map is its robustness: unlike maps that rely exclusively on video data for vehicle localisation, the Radar Road Signature can be used and generated reliably at night and in conditions of poor visibility. The Bosch Radar Road Signature only needs to transmit five kilobytes of data to a cloud per kilometre, which is half the bandwidth necessary for video-based mapping.

    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: “We’ve been working hard to create the HD Map needed for autonomous driving, including localisation attributes such as TomTom’s RoadDNA. It’s exciting to be launching this additional localisation layer with Bosch in the form of the Radar Road Signature – that greatly increases the robustness of localisation under all circumstances.”

    “The Radar Road Signature is a milestone on the path towards automated driving. It will enable automated vehicles to reliably determine their location at all times,” says Bosch board of management member, Dr. Dirk Hoheisel.

    Bosch wants to launch the Radar Road Signature onto the market in Europe and the U.S. by 2020 at the latest.

    Visit TomTom on booth C190 at TU-Automotive.



    -ENDS-
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links