Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,520 25 apr 2024 17:35
  • -0,030 (-0,19%) Dagrange 15,320 - 15,540
  • 43.784 Gem. (3M) 224,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 299 300 301 302 303 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 mei 2017 12:04
    www.iex.nl/Column/264060/Death-spiral...

    Domme Amerikaanse beleggers?

    Behoren Amerikaanse beleggers inderdaad tot ’s werelds domste beleggers? Die vraag met een simpele ‘ja’ beantwoorden, is echt te makkelijk. De toegepaste trucjes zitten namelijk goed in elkaar en kennen, gelijk het casino, voldoende appeal om beleggers af en toe toch te verleiden eens een gokje te wagen.

    De eerste attractie voor beleggers ligt in de relatief hoge NAV (Net Asset Value). Aandelen als DryShips, Top Ships en Diana Containerships noteren ver onder hun boekwaarde. Nu valt er van alles af te dingen op de relevantie van die boekwaarde, feit is dat dit voor een aantal beleggers toch aanleiding vormt een aandeel in portefeuille te nemen. En dat is ergens gek: de angstaanjagend grote verwatering als gevolg van de deals met Kalani vaagt elke discount van de koers ten opzichte van de NAV weg als sneeuw voor de zon.

    Daghandelaren zijn dol op dit soort aandelen: pennystocks met een (tijdelijk) hogere liquiditeit en volatiliteit gelden als easy money. Dit mag zowel omhoog als omlaag zijn, genoemde shipping companies worden fors geshort, als het maar enkele centen beweegt. Juist die toestroom van daghandelaren zorgt overigens voor meer volume en koersbewegingen, waarmee Kalani Investments verzekerd is van voldoende tegenpartijen.

    Op ongeregelde tijden vindt er een zogeheten short squeeze plaats: beleggers die de aandelen short zitten, worden opeens geconfronteerd met een sterk oplopende koers van het onderliggende aandeel. Een enkeling houdt zijn zenuwen in bedwang, het merendeel ziet zich echter gedwongen de shortpositie te sluiten op veel hogere koersen. Zo’n short squeeze lokt tevens weer nieuwe speculanten. Wie een aandeel binnen no time met 50% ziet oplopen, is al snel geneigd te speculeren op nog hogere koersen.

    Wat ook een rol speelt in het geheel: er is dan wel sprake van full disclosure, maar dat nog niet zeggen dat er sprake is van een gelijk speelveld. Niet elke belegger is even goed geïnformeerd. Bovendien is niet elke belegger even goed in staat de complexe materie te doorgronden.

    Vervelende bijkomstigheid is dat deze death spiral financing in theorie nog zou kunnen werken ook. De shipping companies worden voorzien van vers kapitaal waarmee schulden kunnen worden afgelost, eventueel de vloot verjongd of uitgebreid, in afwachting van een situatie waarbij er weer geld kan worden verdiend met de schepen. De Baltic Dry Index vertoont zowaar alweer enige tijd wat teken van leven.

    Hoe het ook zij, slimme Nederlandse beleggers hebben hier uiteraard niets te zoeken. En voor wie het toch niet laten kan: bedenk dat U daarmee uiteindelijk vooral Economou in de kaart speelt. De man is al miljardair, er is geen enkele zinnige reden te bedenken om zijn bankrekening nog verder te spekken.

    Disclaimer: Crum heeft geen posities in bovenvermelde aandelen
  2. [verwijderd] 26 mei 2017 12:17
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2017 12:04:

    www.iex.nl/Column/264060/Death-spiral...

    Domme Amerikaanse beleggers?

    Behoren Amerikaanse beleggers inderdaad tot ’s werelds domste beleggers? Die vraag met een simpele ‘ja’ beantwoorden, is echt te makkelijk. De toegepaste trucjes zitten namelijk goed in elkaar en kennen, gelijk het casino, voldoende appeal om beleggers af en toe toch te verleiden eens een gokje te wagen.

    De eerste attractie voor beleggers ligt in de relatief hoge NAV (Net Asset Value). Aandelen als DryShips, Top Ships en Diana Containerships noteren ver onder hun boekwaarde. Nu valt er van alles af te dingen op de relevantie van die boekwaarde, feit is dat dit voor een aantal beleggers toch aanleiding vormt een aandeel in portefeuille te nemen. En dat is ergens gek: de angstaanjagend grote verwatering als gevolg van de deals met Kalani vaagt elke discount van de koers ten opzichte van de NAV weg als sneeuw voor de zon.

    Daghandelaren zijn dol op dit soort aandelen: pennystocks met een (tijdelijk) hogere liquiditeit en volatiliteit gelden als easy money. Dit mag zowel omhoog als omlaag zijn, genoemde shipping companies worden fors geshort, als het maar enkele centen beweegt. Juist die toestroom van daghandelaren zorgt overigens voor meer volume en koersbewegingen, waarmee Kalani Investments verzekerd is van voldoende tegenpartijen.

    Op ongeregelde tijden vindt er een zogeheten short squeeze plaats: beleggers die de aandelen short zitten, worden opeens geconfronteerd met een sterk oplopende koers van het onderliggende aandeel. Een enkeling houdt zijn zenuwen in bedwang, het merendeel ziet zich echter gedwongen de shortpositie te sluiten op veel hogere koersen. Zo’n short squeeze lokt tevens weer nieuwe speculanten. Wie een aandeel binnen no time met 50% ziet oplopen, is al snel geneigd te speculeren op nog hogere koersen.

    Wat ook een rol speelt in het geheel: er is dan wel sprake van full disclosure, maar dat nog niet zeggen dat er sprake is van een gelijk speelveld. Niet elke belegger is even goed geïnformeerd. Bovendien is niet elke belegger even goed in staat de complexe materie te doorgronden.

    Vervelende bijkomstigheid is dat deze death spiral financing in theorie nog zou kunnen werken ook. De shipping companies worden voorzien van vers kapitaal waarmee schulden kunnen worden afgelost, eventueel de vloot verjongd of uitgebreid, in afwachting van een situatie waarbij er weer geld kan worden verdiend met de schepen. De Baltic Dry Index vertoont zowaar alweer enige tijd wat teken van leven.

    Hoe het ook zij, slimme Nederlandse beleggers hebben hier uiteraard niets te zoeken. En voor wie het toch niet laten kan: bedenk dat U daarmee uiteindelijk vooral Economou in de kaart speelt. De man is al miljardair, er is geen enkele zinnige reden te bedenken om zijn bankrekening nog verder te spekken.

    Disclaimer: Crum heeft geen posities in bovenvermelde aandelen
    Gelukkig zit Economou niet in Euronav.
  3. [verwijderd] 26 mei 2017 18:10
    quote:

    aossa schreef op 26 mei 2017 17:51:

    [...]
    Ik lees inderdaad jouw posts niet...
    (maar felicitaties en bloemen ivm met jouw primeur) :-(
    Wat reageer je agressief. Last van de hitte? Mijn opmerking was slechts bedoeld om forumvervuiling (meerdere keren zelfde artikel) tegen te gaan. Meer niet.
  4. Lammetod 30 mei 2017 14:10
    Nordic American Tankers Limited

    NORDIC AMERICAN TANKERS LIMITED (NYSE:NAT) - STRONG CASHFLOW AND SOLID FINANCIAL POSITION.

    Hamilton, Bermuda, May 29, 2017

    DEAR SHAREHOLDER/INVESTOR:

    IN ITS MAY 8 REPORT FOR THE FIRST QUARTER OF 2017, THE NAT BOARD STRESSED THAT NAT IS IN A SOLID FINANCIAL POSITION WITH A STRONG CASHFLOW.

    AS A MATTER OF PRINCIPLE, WE DO NOT COMMENT ON THE STOCK PRICE WHICH DOES NOT SEEM TO BE GOVERNED BY SPECIFICS RELATED TO NAT. WE FOCUS ON RESULTS.

    FROM TIME TO TIME I GET QUESTIONS FROM SHAREHOLDERS WHO ARE ASKING ABOUT THE POSITION OF NAT.

    1) MY REACTION IS AS REFLECTED IN OUR MAY 8TH REPORT BY THE BOARD OF NAT, THE COMPANY IS IN A STRONG POSITION.

    2) OUR 33 SUEZMAX VESSELS CAN CARRY ONE MILLION BARRELS OF CRUDE OIL EACH FROM/TO PORTS ALL AROUND THE GLOBE. A VERY LARGE CRUDE CARRIER (VLCC) CAN CARRY TWO MILLION BARRELS AND OPERATES ESSENTIALLY IN DIFFERENT MARKETS (WITH DIFFERENT RATE STRUCTURES) WHILE THERE MAY BE A CERTAIN OVERLAPPING.

    3) A LOW OIL PRICE IS POSITIVE FOR NAT. A LOW OIL PRICE STIMULATES THE WORLD ECONOMY WHICH IS GOOD FOR NAT.

    4) THE SECOND QUARTER OF 2017 CAN BE EXPECTED TO BE LOWER THAN 1Q2017. RATES ARE WELL ABOVE CASH BREAK EVEN. I AND MY SON ARE AMONG THE LARGEST SHAREHOLDERS IN NAT, SHOWING OUR CONFIDENCE IN THE COMPANY GOING FORWARD.

    5) OVER THE LAST MONTH, TOGETHER WITH COLLEAGUES, I HAVE AGAIN VISITED SOME OF THE LARGEST OIL COMPANIES IN THE WORLD, NOTABLY IN BEIJING AND IN HOUSTON. WE HAVE A CLOSE RELATIONSHIP WITH THEM. AS A GENERAL OBSERVATION, I BELIEVE WE TEND TO UNDERESTIMATE THE STRENGTH OF THE FAR EAST.

    6) OUR CHALLENGE IS ALWAYS TO PROVIDE FOR THE BEST SERVICE. OUR CLIENTS AND YOU SHAREHOLDERS/INVESTORS ARE THE TWO MOST IMPORTANT CONSTITUENCIES.

    7) WE HAVE GOOD VETTING STATISTICS, I.E. INSPECTION OF OUR SHIPS BY CLIENTS. WE ARE AMONG THE BEST IN THE INDUSTRY, REFLECTING THE QUALITY OF THE NAT FLEET.

    Sincerely,
    HERBJORN HANSSON
    CHAIRMAN & CEO
    NORDIC AMERICAN TANKERS LIMITED

    Contacts:
    Herbjørn Hansson, Chairman & CEO
    Nordic American Tankers Limited
    Tel: +1 866 805 9504 or +47 90 14 62 91

    Below is the 1Q2017 earnings report.
    ------------------------------


    Link to the complete 1st Quarter 2017 report: hugin.info/201/R/2108197/800678.pdf
  5. Lammetod 30 mei 2017 14:27
    Nordic American Tankers Limited

    Nordic American Tankers Limited (NYSE:NAT) - Organizational Update

    Hamilton, Bermuda, May 30, 2017

    We would like to inform you that Turid M. Sørensen will be suggested as a new Board Member of Nordic American Tankers Limited (NAT). Turid will leave her present administrative positions in NAT/NAO late this year. We fully respect her decision to step down.

    Commented the Chairman, Herbjorn Hansson: "We regret that Turid leaves the management of NAT and NAO, but we are pleased that she is a candidate for the NAT board.

    Going forward, we will strengthen our finance department and we plan to recruit a new CFO.


    CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING STATEMENTS

    Matters discussed in this press release may constitute forward-looking statements. The Private Securities Litigation Reform Act of 1995 provides safe harbor protections for forward-looking statements in order to encourage companies to provide prospective information about their business. Forward-looking statements include statements concerning plans, objectives, goals, strategies, future events or performance, and underlying assumptions and other statements, which are other than statements of historical facts.

    The Company desires to take advantage of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and is including this cautionary statement in connection with this safe harbor legislation. The words "believe," "anticipate," "intend," "estimate," "forecast," "project," "plan," "potential," "will," "may," "should," "expect," "pending" and similar expressions identify forward-looking statements.

    The forward-looking statements in this press release are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions, including without limitation, our management's examination of historical operating trends, data contained in our records and other data available from third parties. Although we believe that these assumptions were reasonable when made, because these assumptions are inherently subject to significant uncertainties and contingencies which are difficult or impossible to predict and are beyond our control, we cannot assure you that we will achieve or accomplish these expectations, beliefs or projections. We undertake no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

    Important factors that, in our view, could cause actual results to differ materially from those discussed in the forward-looking statements include the strength of world economies and currencies, general market conditions, including fluctuations in charter rates and vessel values, changes in demand in the tanker market, as a result of changes in OPEC's petroleum production levels and world wide oil consumption and storage, changes in our operating expenses, including bunker prices, drydocking and insurance costs, the market for our vessels, availability of financing and refinancing, changes in governmental rules and regulations or actions taken by regulatory authorities, potential liability from pending or future litigation, general domestic and international political conditions, potential disruption of shipping routes due to accidents or political events, vessels breakdowns and instances of off-hires and other important factors described from time to time in the reports filed by the Company with the Securities and Exchange Commission, including the prospectus and related prospectus supplement, our Annual Report on Form 20-F, and our reports on Form 6-K.

    Contacts:
    Herbjørn Hansson, Chairman & CEO
    Nordic American Tankers Limited
    Tel: +1 866 805 9504 or +47 90 14 62 91

    Gary J. Wolfe
    Seward & Kissel LLP
    New York, USA
    Tel: +1 212 574 1223
  6. Risky bets 30 mei 2017 15:23
    quote:

    Lammetod schreef op 30 mei 2017 14:12:

    @ Risky bets wat verwacht je van de koers van NAT na zo'n bericht
    In het groot en in capital letters. Lijkt wel een puber... Ziet er nogal desperate uit.

    Denk dat NAT een grote aandelen offering gaat doen. Ben al heel lang short op NAT en blijf het wel zitten. NAV is onder de 3.
  7. Lammetod 31 mei 2017 10:03
    quote:

    Risky bets schreef op 31 mei 2017 09:29:

    [...]

    Helaas is alles hard gezakt de laatste tijd... Best veel zieke value in scheepvaart op het moment terwijl de beurs op een alltime high staat.
    Goedendag snap ook nie waarom het zo zakt terwijl de cijfers goed zijn en er genoeg geld in kas is , en dat ze evt loeren om een overname te doen , we wachten rustig af
  8. forum rang 5 maci 31 mei 2017 11:55
    Tot heden ontving ik dividend in euro's. Geheven bronbelasting daarover was 27 %. Vandaag werd het er in dollars bijgeschreven (op dollar rekening), met een bronbelasting van 30%.

    De bank meldt dat vanwege een interne update men nu het dividend kan bijschrijven zoals Euronav het uitkeert; in dollars dus.

    Aandelen heb ik in euro's aangeschaft via Brussel. Deze staan niet vermeld in het euro staatje, maar gewoon in de euro portefeuille.
    Toekenning van het dividend staat ook dit jaar in de euro portefeuille.

    Mij komt het vreemd over. Wellicht kan iemand verheldering geven?
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 299 300 301 302 303 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links