Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 25 apr 2024 12:45
  • -0,070 (-1,22%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 88.205 Gem. (3M) 321,3K

off-topic

23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Levy 3 mei 2017 16:26
    Alle ogen gericht op nieuwe iPhone
    03 mei | 13:47

    Apple (Houden) presenteerde solide resultaten over het tweede kwartaal van het boekjaar. De vooruitzichten voor het derde kwartaal komen overeen met de verwachtingen. Ze wijzen op een aanhoudende vraag naar Apple-producten. Toch merkt het bedrijf dat klanten aan het wachten zijn op de lancering van de nieuwe iPhone ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van de iPhone.

    Intussen steeg de vraag naar aanvullende diensten gestaag. Dit zorgt ervoor dat klanten het iOS-besturingssysteem van Apple waarschijnlijk trouw zullen blijven.

    Apple verhoogde het dividend afgelopen kwartaal met 10,5%. Daarnaast wordt 35 miljard dollar extra ter beschikking gesteld om aandelen in te kopen. Dat zijn aantrekkelijke ontwikkelingen. Wij houden vast aan onze fair value-inschatting van 138 dollar per aandeel. De aandelen lijken redelijk gewaardeerd op de beurs. In het afgelopen jaar is het aandeel met 57% in waarde gestegen. 

    Apple verkocht 50,8 miljoen iPhones in het tweede kwartaal. Er werden 1% minder iPhones geleverd aan de diverse verkooppunten. De vraag naar iPhones van eindklanten steeg met 1%. De omzet van iPhones steeg ook 1%.

    In veel markten was sprake van een dubbelcijferige groei voor Apple. Dit gold onder andere voor de Verenigde Staten. China blijft echter een probleem. Toch sluiten we niet uit dat ook daar de omzet zal stijgen wanneer de nieuwe iPhone wordt gelanceerd. Voor de langere termijn zien de vooruitzichten voor Apple in China er goed uit.

    De omzet van de aanvullende diensten steeg 18%. De omzet van producten uit de App Store steeg zelfs 40%. Er was sprake van een dubbelcijferige groei van Apple Music-abonnementen en het gebruik van iCloud-opslagruimte. 

    Met iedere aanvullende activiteit maakt Apple het duurder en minder aantrekkelijk voor klanten om van besturingssysteem te veranderen. Daardoor zullen klanten waarschijnlijk minder snel overschakelen naar een Android-telefoon. De omzet van producten als Watch, Airpods en Beats koptelefoons overtrof onze verwachtingen.
  2. relpinda 4 mei 2017 16:22
    Juun had vanmorgen in mei draadje de link al geplaatst, maar hier het gehele artikel voor het verdwijnt. wel een leuk discussie stuk!

    ’Zelfrijdende auto wordt standaard’
    Vandaag, 05:30 Paul Eldering
    LONDEN - Zelfrijdende elektrische auto’s gaan een onstuimige groei doormaken, als wetgevers het groene licht geven voor gebruik op de openbare weg. „In Amerika en West-Europa maken ze rond 2030 meer dan de helft van het wagenpark uit. Komende drie jaar zal er eerst nog volop worden getest.”

    Dat is de conclusie van een rapport over transport in de toekomst, dat de internationale denktank van experts en onderzoekers RethinkX vandaag uitbrengt.

    Duur privéautobezit wordt volgens deze analyse steeds vaker vervangen door ’on-demand’; als het autogebruik gewenst of nodig is. „Dat levert de consument forse besparingen op, voor een gemiddeld gezin 6000 euro per jaar. Deelauto’s en Uberachtige oplossingen gaan een hoge vlucht nemen. In 2030 in het Westen 60% van het wagenpark en zelfs 95% van de gereden kilometers.”

    Gratis
    Openbaar en particulier vervoer smelten volgens het rapport samen. „Er ontstaan ook nieuwe vormen van gratis transport, dat door het bedrijfsleven wordt gesponsord. Denk bijvoorbeeld aan Starbucks on Wheels. Ook kunnen onderweg eten, drinken en entertainment worden verkocht.”

    Van A naar B reizen kan volgens onderzoekers Tony Seba en James Arbib instant met een app op de mobiel als de infrastructuur daarvoor geschikt is gemaakt. „Snel, direct vervoer op maat met autonome elektrische voertuigen gaat de samenleving veranderen. Dat heeft vergaande economische gevolgen.”

    Zo wijzen zij op de auto-industrie die zware klappen gaat krijgen. „Tussen 2020 en 2030 zal de vraag naar nieuwe auto’s naar verwachting 70% afnemen. Elektrische auto’s hebben nauwelijks onderhoud nodig. Klassieke garages en dealers hebben hun langste tijd gehad. Ook het goederenvervoer verandert. Slimme trucks rijden straks in treintjes autonoom over snelwegen.”

    Verval
    De oliehandel zakt volgens hen eveneens in. „Na 2020 begint dat verval. Tien jaar later is de vraag met zo’n 30% gedaald, waardoor de olieprijs nog eens zal halveren tot circa 25 dollar per vat. Gunstig natuurlijk voor het klimaat. Minder vervuiling en de CO2-uitstoot zal flink worden beperkt. Energieoverschot in autobatterijen kan worden hergebruikt.”

    Een ander groot voordeel is volgens het Amerikaans-Britse onderzoek dat files op den duur tot het verleden gaan behoren. „We voorspellen dat het aantal auto’s in Amerika inkrimpt van 247 miljoen in 2020 naar 44 miljoen in 2030”, aldus de auteurs. Mensen rijden vaker samen.

    De Nederlandse automotive-deskundige Thomas Edens van het onafhankelijke autoplatform Finnik onderschrijft de bevindingen van RethinkX voor de Verenigde Staten in grote lijnen, maar is wel kritischer voor Nederland en Europa.

    „De overgang naar zelfrijdend zal hier wat trager gaan, omdat we te maken hebben met een meer complexe omgeving. Onze wegen zijn smaller en drukker, overvolle binnensteden met kleine straatjes en massa’s fietsers zijn minder geschikt voor autonome voertuigen”, stelt Edens.

    In Europa speelt bovendien, anders dan in de VS, dat de verschillende landen moeten instemmen met overal dezelfde wetgeving.

    Heilige koe
    Volgens Edens is het autobezit (’de heilige koe’) in ons land ook meer verweven in de cultuur. „We vinden het leuk om ons eigen vervoermiddel te hebben. Dat geeft vrijheid en het is ook gewoonte. Zie dat maar eens te doorbreken.”

    Onderzoekers Arbib en Seba vinden dat onzin. „Consumenten en ondernemers kijken naar hun portemonnee. Als er maar genoeg financieel voordeel is te behalen, laat vooral de nieuwe generatie de oude, ingeslepen gebruiken rond mobiliteit makkelijk schieten.” Zij voorspellen dat 95% van het aantal reizigerskilometers over de weg in 2030 voor rekening komt van zelfrijdende elektrische auto’s op afroep.

    En ze denken zelfs dat dat in West-Europa wellicht nog sneller gaat. „De hogere kosten van brandstof, taksen, overvolle wegen en opstoppingen zorgen ervoor dat Nederland en andere Europese landen hierin voorop gaan lopen”, aldus de onderzoekers Arbib en Seba.

    LZA
  3. forum rang 4 holenbeer 4 mei 2017 21:13
    Grappig, gratis vervoer, gesponsord door Starbucks die dan koffie kunnen verkopen. Klinkt leuk, maar waarom hebben we in de trein dan nog geen gratis elektrisch vervoer op kosten van de koffie van Starbucks?
    Waarom is het straks rendabel met zeg 6 man in een deelauto en nu niet met 600 man in een trein?

    Omdat de traininfra zo duur is? Moet je eens uitrekenen hoeveel de autoinfra kost per auto als het aantal auto's inderdaad met 70 % naar beneden gaat.
    Maar tegen die tijd berekenen we dat toch per reizigerskilometer, 10 cent per persoon per kilometer? Precies, en dat gaat Starbucks dan sponsoren. Koffie kost dan 15 cent per kilometer en dan maken ze 5 cent winst. En met zoveel koffie drinken levert het toilet in die auto ook geld op.
    Welk toilet? Shit, vergeten, in de auto's kan je niet zoals in de trein met 140 kmh een plasje plegen.
  4. [verwijderd] 6 mei 2017 13:15

    Ruffer, Soros , Faber .. allemaal Dr. Dooms die steeds meer geloven dat een correctie aanstaande is en dat beurswaardes met 15 tot 30% gaan tanken, vandaar nogmaals ook dat veel Asset Managers wensen dat bedrijven nu voor maximaal aandeelhouder rendement gaan.

    maar er zijn er nu ook een paar die zeggen niks correctie , zolang de rente niet echt omhoog gaat in de US, niks correctie.
  5. mjmj 6 mei 2017 15:19
    quote:

    W schreef op 6 mei 2017 13:15:

    Ruffer, Soros , Faber .. allemaal Dr. Dooms die steeds meer geloven dat een correctie aanstaande is en dat beurswaardes met 15 tot 30% gaan tanken, vandaar nogmaals ook dat veel Asset Managers wensen dat bedrijven nu voor maximaal aandeelhouder rendement gaan.

    maar er zijn er nu ook een paar die zeggen niks correctie , zolang de rente niet echt omhoog gaat in de US, niks correctie.
    thx! Ik moet wel aan Taleb denken met die fat tail.
  6. [verwijderd] 7 mei 2017 08:08

    volg Buffett al jaren, maar hij doet het beduidend beter voor fonds performer in Berkshire dan voor individuele picks op aandelen, het is dus de mix die het hem doet bij Buffett

    volgde hem op Tesco en verloor daar 25% op en had dan nog het geluk er voor hem uit te gaan
    volgde hem op IBM ( die heb ik nog steeds) en zit daar op 12% verlies, is wel een goede dividend betaler
    maar heb helemaal niets te klagen over zijn fonds performance in Berskshire , die doen het goed, geven echter geen dividend, maar vergelijk ik Berkshire (van 135$ naar 250$ in 4 jaar) met HAL ( van 90 naar 185 in 4 jaar) die ik ook in de porto heb, en die laatste geven wel dividend, dan verslaan de van der Vorms toch Buffett voor rendement, enkel vanwege de euro die van 1,30 (2014) naar nu 1,10 zakt komt Buffett gelijk, maar voor de winst op de $ , of de zwakte op de euro had ik het niet hoeven doen, dan kun je gewoon een valuta transactie afsluiten.

    er staat nu een nieuwe generatie bij Berkshire in de wacht en die zijn meer Traders dan Investors en we gaan zien of die nu meer gewicht krijgen binnen de tent en het beter gaan doen dan de oude buy and hold strategie van Buffett en Munger

    het zijn de nieuwelingen die begonnen zijn Apple te kopen voor Berkshire aan 100$ ( dus ze komen laat to the party, want al die jaren ervoor hebben ze geen Apple in de porto gehad) nu hebben ze zelfs de laatste maanden met goedkeuring van de Meester de positie van een 1 miljard investment naar 12 miljard gebracht en staat hun gemiddelde ergens rond de 115$ volgens de kenners.

    afgelopen kwartaal viel de winst wel lager uit ten opzichte van verleden jaar, maar dat kwam ook omdat verleden jaar een boekwinst werd geboekt op hun Procter
    belang.

    IBM heeft WB gereduceerd met 1/3e , hij zegt voor nu klaar te zijn en niet van plan is aan huidig niveau ( 155$) verder af te bouwen.
    wellicht deed hij deze reductie om het bestuur bij IBM onder druk te zetten, want IBM schrijft nog steeds bakken geld op, maar komt over als dated, oud bollig en geen smul voor inventief investeren

    verder heeft WB nu ergens tegen de 80 miljard $ aan surplus kapitaal beschikbaar in Berkshire en aangezien Unilever niet doorgaat is het de vraag wat ze gaan nemen, sommige aandeelhouders hopen op een eenmalig dividend, maar dat heeft Buffett slechts 1 x gedaan ergens in de jaren 60 vd vorige eeuw.

  7. [verwijderd] 8 mei 2017 12:29
    Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank with Postbank, Core, and Here to launch joint platform for online registration, e-identity and data services
    www.automotiveworld.com/news-releases...
    The initiators are looking to gain more partners from a number of different sectors in the short term, including aviation companies, e-commerce agents, retailers and telecommunications companies. Preliminary negotiations are already under way with several companies that have shown interest in the platform.

  8. relpinda 20 mei 2017 11:23
    ABN AMRO MEES PIERSON zegt in Mei 2017:;

    www.abnamro.nl/nl/images/Generiek/PDF...

    De winsten stijgen in 2017 naar verwachting in Europa sneller dan in de Verenigde Staten. Het waarderingsverschil tussen de beide continenten is bovendien nog altijd aanzienlijk. En in het voordeel van
    Europa. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar Europese aandelen via een beleggingsfonds,
    indexfonds (ETF) of aandelen in afzonderlijke bedrijven als BMW en Siemens.
    Europese bedrijfsresultaten overtreffen verwachtingen
    Het cijferseizoen voor het eerste kwartaal loopt op z’n einde.
    Ongeveer 80% van alle ondernemingen hebben hun resultaten bekend gemaakt. Onze belangrijkste conclusie is dat zowel de winst als de omzet hoger uitviel dan analisten over het algemeen hadden verwacht. Dit is niet onbelangrijk: positieve winstverrassingen zijn namelijk koersaanjagers op de korte termijn.
    In de Verenigde Staten (VS) zijn de gerapporteerde omzetcijfers volgens de verwachtingen. De winst per aandeel is 5% hoger uitgekomen dan analisten hadden verwacht.
    Europese bedrijven deden het duidelijk beter: de omzet was 2% hoger dan verwacht en de winst per aandeel lag zelfs 10% boven de verwachtingen van analisten. De winstverbetering in Europa kwam overigens niet onverwacht, maar de omvang is wel indrukwekkend.
    Hogere winstgroei in Europa dan in de VS in 2017 Europese bedrijven gaan vermoedelijk een jaar van sterkere winstgroei tegemoet dan hun Amerikaanse sectorgenoten.
    De stijging van de bedrijfswinsten in Europa in 2017 schatten analisten op 11% ten opzichte van slechts 7% in de VS. We hebben de winstontwikkeling zonder de bijzondere posten geanalyseerd om de onderliggende groeitrends inzichtelijker te maken.
    De betere resultaten van Europese bedrijven zijn onder andere het gevolg van de inhaalslag die de Europese
    economie maakt. In 2016 was de economische groei in Europa en de VS nog vergelijkbaar. Daarbij komt dat Europese bedrijven de vruchten plukken van kostenbesparingen, terwijl de omzet een stijgende lijn begint te vertonen. Voor 2018 wordt verwacht dat de stijging van de winst in de VS en Europa ongeveer gelijk zal zijn en uitkomt rond de 10%. Europese bedrijven overtreffen niet alleen Amerikaanse sectorgenoten wat betreft winstgroei. Ook hun waarderingsratio’s zijn lager. De koers-winstverhouding van Europese aandelen is 15,8x tegenover 18,4x voor Amerikaanse aandelen. In het verleden zijn Amerikaanse aandelen altijd duurder geweest dan Europese, maar tussen 2008 en 2012 werd het verschil kleiner. Sindsdien is het waarderingsverschil weer groter geworden. Inmiddels noteren Amerikaanse aandelen de hoogste premie vergeleken met Europese aandelen sinds 2008 (een verschil van 2,6). Een zo groot verschil in koers-winstverhouding is naar onze mening niet gerechtvaardigd.
    Sinds het cijferseizoen voor het eerste kwartaal van start is gegaan, hebben Europese aandelen beter gepresteerd dan Amerikaanse. Gemeten in euro is het verschil 3 procentpunt in het voordeel van Europese aandelen. Toch lijken Europese aandelen nog steeds aantrekkelijk te zijn. We verwachten dat in dit positieve beeld voor Europese aandelen voorlopig geen verandering komt.
    Industrieaandelen zorgen voor positieve verrassing, consumptiegoederen blijven achter In Europa zijn positieve winstverrassingen in het eerste kwartaal vooral voortgekomen uit cyclische sectoren zoals
    industrie, financiële dienstverlening en energie. De industriesector profiteert van de aantrekkende economische groei in zowel Europa als elders in de wereld. Na een reeks van moeilijke jaren boeken ook Europese financiële instellingen nu betere winstcijfers: de boetes uit de financiële crisis en
    het Libor-schandaal nemen af, terwijl de rentemarges licht verbeteren.
    In de VS kende het cijferseizoen een positief verloop voor de sectoren energie, basismaterialen en luxegoederen & diensten. De sector basismaterialen profiteerde van de gestegen grondstoffenprijzen en hogere volumes. De winstontwikkelingin de energiesector werd aangedreven door de
    stijging van de olieprijzen met 25% in het eerste kwartaal vergeleken met vorig jaar. De winsten in de sector luxegoederen& diensten nemen toe, nu de economische omstandigheden gunstig blijven en de groeiende werkgelegenheid en stijgende lonen de consumentenbestedingen steunen.
    De resultaten van bedrijven in de sectoren consumptiegoederen en telecommunicatie waren licht teleurstellend in zowel de VS als Europa. Dit bevestigt onze minder positieve visie op deze sectoren.

    dl 1

  9. relpinda 20 mei 2017 11:33
    dl2,

    Hoe kunt u beleggen in Europese aandelen?
    Een indexfonds (Exchange-Traded Fund – ETF) of een ander beleggingsfonds is geschikt om breed gespreid in Europese aandelen te beleggen. We geven beleggers in dit verband de iShares MSCI Europe ETF in overweging.
    Een kansrijk alternatief is het JPMorgan Europe Strategic Value Fund. Dit fonds belegt in Europese waardeaandelen en biedt beleggers een bovengemiddelde belegging in cyclische ectoren, in lijn met de door ons aanbevolen sectorallocatie.
    Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met uw beleggingsadviseur.
    U kunt er ook voor kiezen om in individuele Europese aandelen te beleggen. Onze favorieten in Europa hebben we voor u op een rijtje gezet in figuur 5. Europese aandelen in onze favoriete sectoren (IT, industrie en luxegoederen & diensten) zijn ASM International, BMW, KION Group, Siemens en TomTom.

    Figuur 5: Oplossingen voor de thema’s in deze publicatie
    Voor meer informatie over de kenmerken, werking en risico’s van bovenstaande beleggingsfondsen verwijzen wij u naar onze website
    abnamro.nl/nl/privatebanking/beleggen/beleggingsproducten/beleggingsfondsen.html
    Individuele
    aandelen
    Bedrijfsnaam Sector Sectoraanbeveling ISIN-code Valuta Reële
    waarde
    Koers*
    TomTom Luxegoederen
    & diensten
    overwogen NL0000387058 EUR 14,00 8,75

    Bron: ABN AMRO Private Banking International 8mei2017.

    Wel grappig een kd van 14 euro voor TT.

    LZA
  10. [verwijderd] 23 mei 2017 11:26

    Dokus

    NOKIA and APPLE settle all disputes, sign LT licensing agreement
    NOKIA enters into platform JV agreement in China

    Nokia gooit het over een andere boeg en wil partnerships en overeenkomsten afsluiten

    het aandeel krijgt een " boost of confidence " v/d markt, het aandeel staat nog steeds prijswaardig onder de 6 euro

    zoiets kan ook voor QC , maar Apple geeft bijna nooit in, dat doen ze enkel als er een tegenprestatie komt, Nokia heeft dit uitonderhandeld en vaart er wel bij voor de aandeelhouder.

  11. mjmj 23 mei 2017 13:12
    quote:

    relpinda schreef op 4 mei 2017 16:22:

    Juun had vanmorgen in mei draadje de link al geplaatst, maar hier het gehele artikel voor het verdwijnt. wel een leuk discussie stuk!

    ’Zelfrijdende auto wordt standaard’
    Vandaag, 05:30 Paul Eldering
    LONDEN - Zelfrijdende elektrische auto’s gaan een onstuimige groei doormaken, als wetgevers het groene licht geven voor gebruik op de openbare weg. „In Amerika en West-Europa maken ze rond 2030 meer dan de helft van het wagenpark uit. Komende drie jaar zal er eerst nog volop worden getest.”

    Dat is de conclusie van een rapport over transport in de toekomst, dat de internationale denktank van experts en onderzoekers RethinkX vandaag uitbrengt.

    Duur privéautobezit wordt volgens deze analyse steeds vaker vervangen door ’on-demand’; als het autogebruik gewenst of nodig is. „Dat levert de consument forse besparingen op, voor een gemiddeld gezin 6000 euro per jaar. Deelauto’s en Uberachtige oplossingen gaan een hoge vlucht nemen. In 2030 in het Westen 60% van het wagenpark en zelfs 95% van de gereden kilometers.”

    Gratis
    Openbaar en particulier vervoer smelten volgens het rapport samen. „Er ontstaan ook nieuwe vormen van gratis transport, dat door het bedrijfsleven wordt gesponsord. Denk bijvoorbeeld aan Starbucks on Wheels. Ook kunnen onderweg eten, drinken en entertainment worden verkocht.”

    Van A naar B reizen kan volgens onderzoekers Tony Seba en James Arbib instant met een app op de mobiel als de infrastructuur daarvoor geschikt is gemaakt. „Snel, direct vervoer op maat met autonome elektrische voertuigen gaat de samenleving veranderen. Dat heeft vergaande economische gevolgen.”

    Zo wijzen zij op de auto-industrie die zware klappen gaat krijgen. „Tussen 2020 en 2030 zal de vraag naar nieuwe auto’s naar verwachting 70% afnemen. Elektrische auto’s hebben nauwelijks onderhoud nodig. Klassieke garages en dealers hebben hun langste tijd gehad. Ook het goederenvervoer verandert. Slimme trucks rijden straks in treintjes autonoom over snelwegen.”

    Verval
    De oliehandel zakt volgens hen eveneens in. „Na 2020 begint dat verval. Tien jaar later is de vraag met zo’n 30% gedaald, waardoor de olieprijs nog eens zal halveren tot circa 25 dollar per vat. Gunstig natuurlijk voor het klimaat. Minder vervuiling en de CO2-uitstoot zal flink worden beperkt. Energieoverschot in autobatterijen kan worden hergebruikt.”

    Een ander groot voordeel is volgens het Amerikaans-Britse onderzoek dat files op den duur tot het verleden gaan behoren. „We voorspellen dat het aantal auto’s in Amerika inkrimpt van 247 miljoen in 2020 naar 44 miljoen in 2030”, aldus de auteurs. Mensen rijden vaker samen.

    De Nederlandse automotive-deskundige Thomas Edens van het onafhankelijke autoplatform Finnik onderschrijft de bevindingen van RethinkX voor de Verenigde Staten in grote lijnen, maar is wel kritischer voor Nederland en Europa.

    „De overgang naar zelfrijdend zal hier wat trager gaan, omdat we te maken hebben met een meer complexe omgeving. Onze wegen zijn smaller en drukker, overvolle binnensteden met kleine straatjes en massa’s fietsers zijn minder geschikt voor autonome voertuigen”, stelt Edens.

    In Europa speelt bovendien, anders dan in de VS, dat de verschillende landen moeten instemmen met overal dezelfde wetgeving.

    Heilige koe
    Volgens Edens is het autobezit (’de heilige koe’) in ons land ook meer verweven in de cultuur. „We vinden het leuk om ons eigen vervoermiddel te hebben. Dat geeft vrijheid en het is ook gewoonte. Zie dat maar eens te doorbreken.”

    Onderzoekers Arbib en Seba vinden dat onzin. „Consumenten en ondernemers kijken naar hun portemonnee. Als er maar genoeg financieel voordeel is te behalen, laat vooral de nieuwe generatie de oude, ingeslepen gebruiken rond mobiliteit makkelijk schieten.” Zij voorspellen dat 95% van het aantal reizigerskilometers over de weg in 2030 voor rekening komt van zelfrijdende elektrische auto’s op afroep.

    En ze denken zelfs dat dat in West-Europa wellicht nog sneller gaat. „De hogere kosten van brandstof, taksen, overvolle wegen en opstoppingen zorgen ervoor dat Nederland en andere Europese landen hierin voorop gaan lopen”, aldus de onderzoekers Arbib en Seba.

    LZA
    Investeren in de platformaanbieder?
  12. [verwijderd] 25 mei 2017 08:12

    voor hen die spreiden niet alleen in sectoren doch ook in Beurzen is wellicht LENOVO een aanrader, ze staan genoteerd in Hong Kong, in HK$ ( er is ook een US notering in NY)

    LENOVO is de wereld grootste PC fabrikant en ze zijn na meerdere grote acquisities ( zeker niet allemaal even succesvol) nu aan het organiseren van hun diverse biz onderdelen om meer synergie uit het totaal te halen door met name ook kostenverlagend te werken

    het bedrijf is goed op weg en het is winstgevend, ze zijn een goede dividend betaler 5% yield

    op de beurs in Hong Kong is het volume voor Lenovo groot, liquiditeit is goed en het is daarom over het algemeen makkelijk in en uitstappen, noteert thans rond de 5 HK$ ( 1 euro = 8,75 HK$ ) - omgerekend naar euro geeft de notering in Hong Kong eigenlijk een centjes-aandeel )
    beurswaarde : 55 miljard HK$ ( 6 miljard euro)
    kw : X 12
    12 maand low 4,50 / high 5,60
    gem handelsvolume p.dag : 150 mio stuks

    nadeel: tijdsverschil voor handelsuren

    cijfers goed ontvangen, aandeel plus 5%
  13. [verwijderd] 1 juni 2017 17:19

    Nokia's revamp 'brick' phone 3310 a smashing hit in Africa ?
    NOK up 3% tegen year high
    12 month range 3,65/5,90
    dividend yield 3%
    market cap 33 miljard euro

    1e koersdoel 6,25 euro
    LT koerdoel 7,50 euro

    advies: BUY on dips

    en dan te bedenken dat dit een geintje was van NOK om een nieuw jasje om een oud toestelletje te doen met wat leuke kleurtjes en een batterij die 1 maand meegaat, is straks populair als 2é phone

    "smart phones are hand tablets, Nokia is your phone"
    waterproof, smashproof , everlasting
    NOK is back.
    lol
23.315 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links