Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom mei 2017

2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 103 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 18 mei 2017 11:13
    Beste Harold.

    Je hebt het over 50% marktaandeel automotive in 2020.

    Stel er komt iemand aan de deur voor TT, wil je met de prijs dan wel rekening houden met die 50% marktaandeel in 2020 en HET VOLGENDE

    In this report, the global HD Map market is valued at USD 200 million in 2017 and is expected to reach USD 9400 million by the end of 2022, growing at a CAGR of 72.12% between 2017 and 2022. Learn details of the Size, Share, Analysis, Application, Global Industry Forecast to 2022

    Dus Harold bij de berekening van de overnameprijs per aandeel ff rekening houden met de eigen uitspraak in 2020 50% marktaandeel automotive en het rapport waar de HD maps omzet in 2017 200 miljoen naar 9,4 miljard of te wel 9400 miljoen gaat in 2022.

    Tja !

    50% marktaandeel automotive weten we van Harold.
    9,4 miljard omzet in 2022 weten we van het rapport.

    Wat zou de marge worden op die 9,4 miljard :-)

    Het bovenstaande, zijn geen feiten, maar veronderstellingen van Harold Goddijn en Pawan Kumar

    Tja, iedereen interpreteert het natuurlijk anders :-)
  2. [verwijderd] 18 mei 2017 11:15
    De huidige volatiliteit werkt overigens waarschijnlijk ook wel 2 kanten op. De shorters hebben de kleinere beleggers het kunstje van het pre-emptive verkopen geleerd, ook al wil je er wel in blijven zitten. Dus... zodra het de neiging heeft te draaien moet je er als pre-emptive verkoper ook weer snel bij zijn om eerder te kopen dan anderen.

    Want de fundamenten voor dit jaar blijven dat oftewel er een donderslag bij heldere hemel is, danwel het overtreffen van de te conservatieve cijfers, gecombineerd met een waarschijnlijk prima order intake (Toyota blijft een logisch win, net als Ford en Tesla).

    En er leek sprake van strategisch koopdruk in de afgelopen weken. Als dat inderdaad strategisch was, dan komt die terug. Vanaf de middagpauze de eerste tekenen?
  3. mjmj 18 mei 2017 11:26
    quote:

    xynix schreef op 18 mei 2017 11:15:

    De huidige volatiliteit werkt overigens waarschijnlijk ook wel 2 kanten op. De shorters hebben de kleinere beleggers het kunstje van het pre-emptive verkopen geleerd, ook al wil je er wel in blijven zitten. Dus... zodra het de neiging heeft te draaien moet je er als pre-emptive verkoper ook weer snel bij zijn om eerder te kopen dan anderen.

    Want de fundamenten voor dit jaar blijven dat oftewel er een donderslag bij heldere hemel is, danwel het overtreffen van de te conservatieve cijfers, gecombineerd met een waarschijnlijk prima order intake (Toyota blijft een logisch win, net als Ford en Tesla).

    En er leek sprake van strategisch koopdruk in de afgelopen weken. Als dat inderdaad strategisch was, dan komt die terug. Vanaf de middagpauze de eerste tekenen?
    De vraag is op basis van welke informatie je je beslissing baseert. Op de koersontwikkeling van TT of op die van leidende indexen.
  4. [verwijderd] 18 mei 2017 11:28
    quote:

    xynix schreef op 18 mei 2017 09:53:

    [...]

    TomTom is een loterij met onbekende trekkingsdatum.

    nou ik hoef dit 'lot' niet meer, koop dit lot wel via HAL :)

    ben opbouwend in HAL op set-backs, maar die geven voor nu quasi geen krimp van hun high, zijn trouwens ook gewoon gedubbeld in prijs de laatste jaren van onder de 100 naar 185, betalen dividend en ook al zien ze het niet altijd even juist voor sommige beleggingen, de mix van hun investeringen betaald ongelofelijk uit

    HAL verslaat zelfs Berkshire van WB de laatste jaren, is natuurlijk wel een verschil van platform met 20 X belegd vermogen voor Buffett versus de van der Vorms en dan om rendement op een aanvaardbaar risico te geven is wel een ander verhaal, maar toch HAL laat het wel zien.
  5. [verwijderd] 18 mei 2017 11:38
    TomTom is nu extra kwetsbaar voor dipjes in sentiment, aangezien ze geen dividend betalen en fors gewaardeerd is op de huidige cijfers.

    Beurskoers van EUR9,16 maal 234mln aandelen = markercap van 2143mln

    plus net debt van MINUS 79mln geeft een ondernemingswaarde van EUR2.064mln

    Met een geschatte EBITDA17 van EUR153mln geeft dit een EV/EBITDA17 multiple van ca. 13,5X
  6. [verwijderd] 18 mei 2017 12:08
    quote:

    Edhv schreef op 18 mei 2017 12:01:

    Ach weer een ouderwetse slachtpartij. Wat een afstraffing en staat in geen verhouding tot indexen. Het was net een tikkeltje uit het dal aan het klimmen. Toch 3 dagen geleden de eerste signalen moeten volgen. Maar ja dat is nu niets waard.
    Kielhalen met heel veel schelpjes aan de romp.
  7. [verwijderd] 18 mei 2017 12:16
    quote:

    Edhv schreef op 18 mei 2017 12:01:

    Ach weer een ouderwetse slachtpartij. Wat een afstraffing en staat in geen verhouding tot indexen. Het was net een tikkeltje uit het dal aan het klimmen. Toch 3 dagen geleden de eerste signalen moeten volgen. Maar ja dat is nu niets waard.
    Tja, bij TomTom hoef je niets te verwachten vanuit TomTom zelf. Niets goeds zoals zo'n aankondiging van een aandeleninkoop als bij Unilever.
  8. apieslapie 18 mei 2017 13:23
    quote:

    Rabo. schreef op 18 mei 2017 13:02:

    Volgende keer beter naar mij luisteren ipv mij te bashen !!! Maar goed jullie hebben weer leergeld betaald.
    Je bent net zoals profitmaker, komt juist bashen als weer iets aan de hand is en daarna ben je weer weg. Je herhaald alleen en brengt niets nieuws.
2.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 103 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links