Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,360 19 apr 2024 17:35
  • -0,720 (-5,11%) Dagrange 13,360 - 14,000
  • 2.123.091 Gem. (3M) 2,4M

Takeaway.com 2017

200 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 mei 2017 17:38
    Redactie ABM Financial News - 1 mei 2017, 08:03
    Online bestel- en bezorgdienst blijft marktaandeel winnen in Duitsland.
    (ABM FN-Dow Jones) Takeaway.com heeft in het eerste kwartaal van 2017 een solide ordergroei gerealiseerd, waarbij de online bestel- en bezorgdienst voor kant en klare maaltijden marktaandeel blijft winnen in Duitsland. Dit stelden analisten van UBS in aanloop naar de kwartaalcijfers van Takeaway.com, die dinsdag voorbeurs verschijnen.
    De marktvorsers van de Zwitserse zakenbank zien dat Takeaway.com marktaandeel blijft winnen in de op twee na belangrijkste markt Duitsland, dat inmiddels goed is voor 33 procent van de totale omzet. De kwartaalupdate van Takeaway.com zal deze trend bevestigen, zo verwachten de analisten.
    Op lange termijn kan het stijgende marktaandeel in Duitsland een einde maken aan de huidige verliezen op de Duitse activiteiten, en zijn winstmarges vergelijkbaar met die van Nederland haalbaar, aldus de marktvorsers.
    UBS verwacht dat Takeaway.com in het afgelopen kwartaal een ordergroei van 30 procent op jaarbasis heeft gerealiseerd. Voor heel 2017 mikt UBS op een ordergroei van 20 procent in Nederland en een groei van 40 procent in Duitsland. In andere markten waar TakeAway.com actief is, zoals Oostenrijk en Polen, zullen de orders met 40 procent groeien.
    Takeaway liet bij de jaarcijfers weten ook dit jaar te willen blijven investeren in onder meer marketing en productontwikkeling, waardoor het bedrijf ook in 2017 verwacht verlies te maken. CEO Jitse Groen bevestigde wel de verwachting om binnen twee jaar winstgevend te worden, zoals al werd uitgesproken ten tijde van de beursgang op 30 september vorig jaar.
    Het concern herhaalde verder de bij de beursgang afgegeven verwachting door te streven naar een groei van het aantal bestellingen van minstens 25 procent per jaar op de middellange termijn, en "naar een groei van de omzet die harder blijft toenemen dan het aantal bestellingen na 2016".
    UBS heeft een koopadvies op Takeaway.com met een koersdoel van 36,00 euro. Op een rood Damrak sloot het aandeel vrijdag 0,6 procent hoger op 30,92 euro.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. [verwijderd] 2 mei 2017 07:58
    AMSTERDAM (AFN) - Takeaway.com heeft het aantal orders in het eerste kwartaal flink zien groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat bleek dinsdag uit een tussentijds handelsbericht van het beursgenoteerde moederbedrijf van onder meer Thuisbezorgd.nl.
    Takeaway zag het aantal orders op jaarbasis aandikken met 47 procent, tot 15,8 miljoen. In Nederland was sprake van een groei met 31 procent op jaarbasis, in Duitsland groeide het aantal orders met 47 procent. De divisie 'Others' van Takeaway kende een ordergroei van 79 procent.
    De bezorgdienst voor restaurants was goed voor 1,1 procent van het totaal aantal orders. Scoober, zoals de dienst binnen het bedrijf bekend staat, groeide daarmee sterker dan waar rekening mee werd gehouden. Mede daardoor ziet Takeaway de verwachting voor het bedrijfsresultaat in Nederland zonniger in.

    Dit zou nog wel eens een leuke dag kunnen worden!
  3. [verwijderd] 2 mei 2017 10:00
    quote:

    Beteretijden schreef op 2 mei 2017 09:49:

    Zeker, en nu verder omhoog! Geen slechte inverstering lijkt mij als je de berichten leest ;-)


    Feit is dat nog maar 8,9 miljoen bezoekers gebruikmaken van de dienst, terwijl er zo'n 450 miljoen 'bezoekers' nog geen gebruik hebben gemaakt van de dienst. (5% van de potentie is pas benut....)

    De uitrol om Duitsland te 'veroveren', is een goede strategie. Duitsland staat bekend als kwaliteitsmerk. In die zin, als het in Duitsland lukt, dan is uitrollen in de rest van Europa veel makkelijker. Nederland loopt qua internetsnelheid en ontwikkelingen voorop, en de hier gevonden kinderziektes, kunnen in de wat tragere landen worden vermeden. Mijns inziens blijft Takeaway.com een KOOP!!!!
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 mei 2017 10:02
    quote:

    Bunder schreef op 2 mei 2017 08:30:

    [...]Aantal bestellingen zit een stijgende lijn in. :)
    Op korte termijn zal er geen winst behaald worden. De vooruitzichten op lange termijn zijn goed!
    De reclame-kosten exploderen, terwijl niemand weet of ze ooit winst gaan maken.
  5. [verwijderd] 2 mei 2017 10:24
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 2 mei 2017 10:02:

    [...]

    De reclame-kosten exploderen, terwijl niemand weet of ze ooit winst gaan maken.
    Een goede vriend van mij, zei ooit: "Op alles mag je bezuinigen, maar nooit op je marketing." Het waarheid als een koe. Met de firma die hij destijds had, heeft hij veel geld verdiend. Zonder de aanhoudende marketing (totdat er een omslagpunt komt in toe- en afnemende meeropbrengsten), was het merk nog steeds een derderangs merk.

    Terug maar Takeaway.com: Marketing is het belangrijkst van alles. Zonder naamsbekendheid geen bestellingen......
  6. [verwijderd] 2 mei 2017 14:47
    Vast al gelezen, maar toch......

    www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/takeaway-...

    De analisten maken vooral een punt / druk dat er geen pro-forma winst/verliescijfers bekend worden gemaakt. Hier heb ik geen moeite mee, aangezien de heer Groen, al ruim 16! jaar aan de weg timmert om zijn bedrijf te laten groeien en bloeien. De kennis zit de in haarvaten van het bedrijf. Ik denk ook niet dat Groen nu het bedrijf loslaat omdat het grote geld aan de horizon ligt te blinken. Zou m.i. een zonde zijn als hij dit niet opraapt.

    De mannen van Facebook, Google en vergelijkbare zijn niet naar de beurs gegaan om de cashen, maar om hun mede-investeerders van het 'eerste' uur te pleasen, zodat deze een exit hebben kunnen maken van hun investering in de company.

    Takeaway.com schaar ik bovengenoemde reden in hetzelfde rijtje, omdat de bestuursvoorzitter dezelfde drive heeft als deze genoemde illustere voorgangers.
  7. forum rang 10 voda 2 mei 2017 16:25
    Beursblik: sterke ordergroei Takeaway.com

    Morgan Stanley verwacht koersdruk vanwege toegenomen investeringen.

    (ABM FN-Dow Jones) Takeaway.com heeft in het afgelopen kwartaal een sterke ordergroei gerealiseerd, ondanks dat de groei lager uitviel dan verwacht. Dit stelde analist Andrea Ferraz van Morgan Stanley dinsdag in reactie op de kwartaalcijfers van de online bestel- en bezorgdienst voor kant en klare maaltijden.

    Takeaway.com realiseerde in het afgelopen kwartaal een ordergroei van 47 procent, terwijl Ferraz uitging van een groei van 49 procent. Daarmee liep de groei terug naar de niveaus van 2016, na een "exceptioneel" vierde kwartaal in 2016, aldus de marktvorser.

    Bovendien merkte Ferraz op dat het bedrijf meer investeert in bezorging, hetgeen een negatieve impact zal hebben op de verwachte marges in Nederland. De analist voorziet bovendien wat koersdruk op korte termijn in het licht van de extra investeringen.

    Takeaway.com liet dinsdag ook weten in een hoger tempo te willen investeren in Scoober. Ferraz merkte op dat de bezorgdienst nu 1,1 procent bijdraagt aan de huidige groei van het bedrijf, terwijl dat eerder nog slechts 0,1 procent was. De marktvorser wees wel op het ontbreken van bezorgingskosten bij Scoober, waardoor Takeaway.com vooralsnog geld verliest op dergelijke bestellingen.

    Morgan Stanley handhaafde het Overwogen advies op Takeaway.com met een koersdoel van 35,00 euro. Het aandeel sloot vrijdag op een rood Damrak 0,6 procent hoger op 30,92 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Copyright ABM Financial News. All rights reserved

    (END) Dow Jones Newswires
  8. [verwijderd] 3 mei 2017 20:35
    quote:

    pim f schreef op 3 mei 2017 16:23:

    positie verdubbeld, het lijkt mij een buitenkansje vandaag
    Heb al een aardig snee in de vingers. Had al bijgekocht, (op achteraf een te hoog niveau...), maar ik hou ze vast. Er is geen reden of afstand te doen, maar eerder één om bij te kopen.
  9. [verwijderd] 16 mei 2017 17:01
    Een lokaaltje kan "ejtlerap nee" zijn, dussssss soms moet je je stoute schoenen aantrekken.....

    Ik geloof erin.

    Er zijn genoeg hoogopgeleide mensen, die geen tijd hebben, maar die wel lekker of gemakkelijk willen eten. Het liefst zoals mama, maar die doet dat niet meer. Dussss dan maar iets wat er op lijkt. De ontbrekende schakel zat nog tussen de keuken en eetkamer, en in dat gat is Takeaway.com gestapt.

    Begrijp me niet verkeerd, maar een mens is van nature lui als het gemakkelijk te verkrijgen is tegen prijs waar men zelf die tijd niet meer aan wilt verspillen......
  10. Bunder 16 mei 2017 17:59
    quote:

    rekeozsejtleraped schreef op 16 mei 2017 17:01:

    Een lokaaltje kan "ejtlerap nee" zijn, dussssss soms moet je je stoute schoenen aantrekken.....

    Ik geloof erin.

    Ik geloof ook in deze parel, helemaal als het in Duitsland ook goed doorpakt. Als Duitsland goede cijfers brengt, komt Take Away er wel! Duitsland kennende met de 'braadworst bestel service' moet dat goed komen.
200 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links