Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
marcnic
0
Huppeldepepup
0
Misschien gekke vraag. In de tabel met beurswaarden staat Royal Dutch twee keer (A en B). Mag je de bedragen bij elkaar tellen, of is dat dan een dubbeltelling?
Als je bij elkaar mag tellen, staat RDS eigenlijk op de 2e plek. Zo niet, dan wordt de vraag: waarom staat er een houdstermij. op de lijst?
[verwijderd]
0
Hoi Huppeldepup,

Is dubbeltelling (NL en VK notering), net als Berkshire door A en B aandelen.

Arend Jan
Wij Rosario
0
Terwijl beleggingsfondsen het werk voor 0,5 - 1% kunnen doen, heeft ons staatspensioensysteem 17% nodig. Daarmee worden alle belastingvoordelen bijvoorbaat al geconsumeerd door een corrumperend ambtenarenapparaat. De vakbonden en de politici wisten dit natuurlijk niet net als bij de woekerpolissen. Wanneer beginnen we eens de bezem door ons systeem te halen?
sjeetje
0
quote:

Wij Rosario schreef op 2 okt 2012 om 13:23:


Terwijl beleggingsfondsen het werk voor 0,5 - 1% kunnen doen, heeft ons staatspensioensysteem 17% nodig.

Totale onzin. 17% is een % van de premie, niet van het belegd vermogen. Die 0.5% - 1% die je noemt is wel een % van het belegd vermogen. Als % van het belegd vermogen halen grote fonden dat ook makkelijk.
Enorm suggestief en misleidend artikel van het FD.
Wij Rosario
0
@sjeetje,

ik zou maar eens wat rekenen gaan leren als ik u was. Wat denkt u wat er overblijft als er steeds 17% van de ingelegde premie verdwijnt?
sl2722
0
Om breakeven te spelen moet er een rendement worden gemaakt van 20% op de inleg. OPruimen alle 300 pensioenfondsen en ruimte laten voor 4 a 5. Dit scheelt een hoop in de overhead kosten.
sjeetje
0
quote:

Wij Rosario schreef op 2 okt 2012 om 18:59:


@sjeetje,

ik zou maar eens wat rekenen gaan leren als ik u was. Wat denkt u wat er overblijft als er steeds 17% van de ingelegde premie verdwijnt?

Dat het misleidend is blijkt uit bovenstaande opmerking. Het grootste deel van die kosten zijn vermogensbeheerkosten, dus kosten voor het beheer van reeds opgebouwd vermogen uit het verleden. Ook de kosten voor het beheer van het vermogen van de niet-premiebetalenden (slapers, gepensioneerden, arbeidsongeschikten, etc.), dit is het grootste deel van het vermogen. Het is geen juiste vergelijking om die kosten voor niet premiebetalenden te delen door de premiesom.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: beursblog

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. V...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 15:15 Liveblog: Fugro, BAM, OCI en Pha... 5
  2. 08:05 BeursVandaag: Wel of geen kwartje? 7
  3. 17 sep Liveblog: SBMO, ING, ABN en Prosus 5

Gerelateerde instrumenten

  1. AB InBev 87,590 +0,19%
  2. AEX 577,21 +0,40%
  3. Apple 220,700 +0,36%
    Ga naar: Hefboomproducten
  4. Athene Composite 872,58 +1,24%
  5. CHINA-Shanghai Composite 2.978,12 -1,74%
  6. Cisco Systems 49,410 -1,10%
    Ga naar: Hefboomproducten
  7. Core Laboratories 48,000 -0,83%
  8. Exxon Mobil Corp 72,710 -0,63%
    Ga naar: Hefboomproducten
  9. Ga naar: Hefboomproducten
  10. Heineken 97,240 -0,35%
  11. ING Groep 9,464 -0,31%
  12. PostNL Koninklijke 1,931 +0,05%
  13. Royal Dutch Shell A 26,425 +0,30%
  14. UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD 129,100 +0,94%
  15. UNILEVER 54,560 -0,27%
  16. VOLKSWAGEN AG 155,620 -1,01%

Gesponsorde links