Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Voorbeurs: Het gaat wel erg hard?!

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
En ondertussen zijn de cijfers over hoe de werkelijke economie het doet steeds slechter of minder goed.

India vandaag aan de beurt om zijn GDP verwachting te verlagen van 7.3 naar 6.5% terwijl de inflatie verwachting juist wordt verhoogd.

We hadden eerder natuurlijk al de VS met slechts 1.5% in Q2 terwijl er vorig jaar nog een verwachting was van een groei in 2012 van 3.4%, maar dat gaat nooit meer lukken nu Q3 mogelijk zelfs onder de 1% duikt en de 2.9% van Q1 samen met wat er ook uit Q4 mag komen dit nooit meer omhoog gaan trekken.

Engeland zakt juist steeds verder weg, lang leve QE daar, wat werkt die 'oplossing' toch goed, naar -0,7% GDP en alleen maar meer schuld.

Grieks GDP verbaast inmiddels niemand meer dat dit steeds verlaagd wordt maar Spanje en Italie zijn inmiddels van groei verwachtingen voor 2013 naar niet misselijke krimp verwachtingen gegaan voor 2013 en daar neemt de schuld ook alleen maar toe.

Maar zelfs de Duitse verwachtingen komen steeds lager te liggen, de middenstand is al bang voor een nieuwe recessie in Duitsland en gaat al op de rem staan.. en die moeten ons allemaal gaan redden? en dat dan ook nog door meer schuld creatie toe te staan als oplossing van het schulden probleem...

Het is voor mij onmogelijk om positief te zijn zolang we schulden bijpompen de oplossing noemen voor iets wat bij de wortel opgelost moet worden met effectieve maatregelen en dat betekend door een hele zure appel heen bijten om nog meer schade te voorkomen maar daar wil politiek europa nog net te weinig aan al stijgt de weerstand wel.
[verwijderd]
0
Economie? Het gaat erom of centrale banken bijna gratis geld willen geven aan banken zodat er goedkoop geleend kan worden bij lage arbeidskosten en dus hogere winsten, toename werkgelegenheid komt er dan wel achteraan hobbelen. Of heb ik het verkeerd? Dus toch een ATH op de borden bij de S&P? Had ik het goed maar in de luren laten leggen door zeuro gepraat.
A_wolf
0
's ochtends de 10-jarige obli UK zou ook wel lekker zijn in het rijtje, daar ik wel nieuwsgierig ben daar zij de geldpersen ook in eigenhand hebben.
[verwijderd]
0
quote:

Hans Heijkers schreef op 31 jul 2012 om 08:41:


En ondertussen zijn de cijfers over hoe de werkelijke economie het doet steeds slechter of minder goed.

India vandaag aan de beurt om zijn GDP verwachting te verlagen van 7.3 naar 6.5% terwijl de inflatie verwachting juist wordt verhoogd.

We hadden eerder natuurlijk al de VS met slechts 1.5% in Q2 terwijl er vorig jaar nog een verwachting was van een groei in 2012 van 3.4%, maar dat gaat nooit meer lukken nu Q3 mogelijk zelfs onder de 1% duikt en de 2.9% van Q1 samen met wat er ook uit Q4 mag komen dit nooit meer omhoog gaan trekken.

Engeland zakt juist steeds verder weg, lang leve QE daar, wat werkt die 'oplossing' toch goed, naar -0,7% GDP en alleen maar meer schuld.

Grieks GDP verbaast inmiddels niemand meer dat dit steeds verlaagd wordt maar Spanje en Italie zijn inmiddels van groei verwachtingen voor 2013 naar niet misselijke krimp verwachtingen gegaan voor 2013 en daar neemt de schuld ook alleen maar toe.

Maar zelfs de Duitse verwachtingen komen steeds lager te liggen, de middenstand is al bang voor een nieuwe recessie in Duitsland en gaat al op de rem staan.. en die moeten ons allemaal gaan redden? en dat dan ook nog door meer schuld creatie toe te staan als oplossing van het schulden probleem...

Het is voor mij onmogelijk om positief te zijn zolang we schulden bijpompen de oplossing noemen voor iets wat bij de wortel opgelost moet worden met effectieve maatregelen en dat betekend door een hele zure appel heen bijten om nog meer schade te voorkomen maar daar wil politiek europa nog net te weinig aan al stijgt de weerstand wel.


Kortom: staat er gemiddeld een jaar of acht hersteltijd voor een bankencrisis, ditmaal gaat het minstens een generatie duren.

6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Column door: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes After Hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. V...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente columns van Arend Jan Kamp

  1. 20 aug Slot: Gewoon rood. Klaar uit 11
  2. 20 aug Liveblog: Pharming, Heijmans en ... 5
  3. 20 aug Fondsenrondje: Toch weer rentes 3

Gerelateerde instrumenten

  1. AB InBev 85,660 -1,05%
  2. AEX 545,23 -0,49%
  3. Apple 210,360 +0,00%
    Ga naar: Hefboomproducten
  4. BP 493,350 -1,35%
  5. DEUTSCHE BANK AG 6,287 -0,91%
    Ga naar: Hefboomproducten
  6. Pfizer Inc 34,610 -1,62%
    Ga naar: Hefboomproducten
  7. UNILEVER 54,400 +0,09%

Gesponsorde links