Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Ze hebben het door

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pi333
0
Als ik dit verhaal zo lees staan wij over enige tijd tegen een sterker wordende Euro aan te kijken. Maar de Euro/jpy is toch ook niet te geloven die Japanse yen wordt volgens mij veel te sterk tegenover de Euro.
Bir
0
quote:

pi333 schreef op 6 jan 2012 om 18:45:


Als ik dit verhaal zo lees staan wij over enige tijd tegen een sterker wordende Euro aan te kijken. Maar de Euro/jpy is toch ook niet te geloven die Japanse yen wordt volgens mij veel te sterk tegenover de Euro.

Laten we er maar van genieten, zo lang je niet op vakantie gaat, merk je er maar wenig van. Tis tijdelijk, prima voor onze export en kan helpen recessie te voorkomen of beeindigen.
[verwijderd]
0
Stil aan de overkant
Pas op voor een omkeerbeweging die plots kan inzetten, want vergeet niet dat het niet alleen een eurospel is, we hebben ook te maken met deVS in de vergelijking euro-dollar. Het is al een tijdje behoorlijk stil aan de overkant, dus de verwachtingen zijn stabiel. Als er een nieuw feitje komt dat tegenvalt, ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.

========
Wachten tot een tegenvaller in de VS staat er, maar tot nu toe regend het de laatste tijd economische meevallers, nog niet voldoende om het geklungel van de politici en andere instanties rondom het budget te compenseren, maar het is wel zo.
De euro verliest nog iets tov de dollar maar de dollar wordt ook sterker tov de euro. Een hele stomme opmerking als je alleen maar naar de euro dollar kijkt maar als je dus andere valuta erbij haalt dan zie je dat tov de YEN de dollar wint en de euro verliest.
Maar europa loopt ook een tijdje economisch achter amerika aan en daarom zie je duidelijk ook al dat de koersen in Amerika met de dow op 12400, het zelfde niveau als toen de EX vorig jaar de high aan tikte op 375 ongeveer, al ver vooruit loopt en is het wachten tot de verbetering in de economie hier de economie ook komt verbeteren en is het de vraag of dit vanaf een milde recessie gebeurt of niet eens voor de gehele eurozone genomen, per land zijn de verschillen natuurlijk veel groter.

Maar teveel programma's staan nog puur aan om te reageren op een daling van de euro en de media lijkt er ook verslaafd aan, maar een daling van de euro/dollar door een sterker wordende dollar daadwerkelijk gebaseerd op het verbeteren van de economie in amerika is juist heel positief voor europa en zeker ook voor de aex met een hoop bedrijven met de inkomsten in dollars.

Het spel is inderdaad bijna om en dan ga je zien dat ondanks dat we griekenland nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar, Italie en Spanje nog steeds maar moeizaam verbetering laten zien en dat er nog steeds elke dag weer het gerucht is dat mogelijk Frankrijk gedowngrade gaat worden, de europeese beurzen wel vooruit gaan lopen op de aankomende economische verbetering die komt overwaaien uit Amerika en de rest vormt dan weer een self fullfilling prophecy de positieve kant uit zoals deze nu al 2 jaar omlaag is gericht.

Mogelijk nog een half jaar aankwakkelen waar een balans gaat gevonden worden tussen de europeese schulden problematiek maar de verbeterende situatie in Amerika en de nog altijd erg sterke cijfers van bedrijven en dan op zijn laatst in H2 zullen de koersen opveren omdat het ook hier weer aantrekt.
[verwijderd]
0
Gokhan.. ik las dat een vd redenen waarop de Euro iets vaster is
komt door short covering.
Hoe werkt dat ?
grt
[verwijderd]
0
O sorry OeO, ik zie het nu pas. Mag ik daar middels mail op reageren anders wordt het te lang op deze aflopende draad.? Zo ja, dan bent u eerst aan zet. (mail sturen naar info@leomont.com aub zodat ik u terug kan mailen, :-))
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: valuta, valutavisie

Column door: Gökhan Erem

Volgen
 
Klik hier om dit lid te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van zijn/haar activiteit op IEX.nl.

Gökhan Erem is fondsmanager van LeoMontFonds en directeur van LeoMont. Deze onderneming verleent een divers scala aan financiële diensten aan particuliere en professionele cliënten. Erem is opgele...

Meer over Gökhan Erem

Recente columns van Gökhan Erem

  1. jun '16 TA: Europa op de Brexit-drempel 10
  2. jun '16 TA: FTSE en de Brexit 14
  3. jun '16 TA: Het GBP-plan en de Brexit 9

Gesponsorde links