Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Slotcall: Verrassend goede week

Analyse door: Niels Koerts

Niels Koerts is sinds 2019 beleggingsanalist bij IEX. Al op dertienjarige leeftijd begon hij met beleggen, uitgerekend in 2008, het hoogtepunt van de financiële crisis, waardoor hij meteen wist wat verliezen was. Naast zijn werk op de beursredactie is Niels bezig met de laatste loodjes van zijn studie bestuurskunde. Zijn mi...

Meer over Niels Koerts

Recente analyses van Niels Koerts

  1. 26 feb Slotcall: Alles rood 13
  2. 26 feb Fagron: Groei boven dividend
  3. 26 feb IEX Podcast: Hoe in te spelen op een hogere rente 2

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Erny 2 oktober 2020 18:13
    quote:

    Krentenmenten schreef op 2 oktober 2020 18:03:


    HET HEEFT NU NOG WEINIG ZIN om Shell te verkopen. Het advies van Jos Versteeg is mosterd na de maaltijd, en doet om die reden de adviseringswereld geen dienst met dit type advisering....

    Hoezo ? Als Shell straks fors door de € 10 zakt bespaar je toch een hoop verlies.
    Olie is straks gratis.
  2. forum rang 5 €URO-Trader 2 oktober 2020 18:19
    Dividend maakt de belegger lui, en daar maken de shorters dankbaar gebruik van. Uiteindelijk komt de koers van €15 terug binnen het jaar. Wellicht hoger indien Rusland en/of Midden Oosten problemen krijgen. SHELL zie ik nog wel fuseren, van grote jongen naar lilliputter, het virus was de trigger. Transitie is een mooi woord, maar is leuk voor erbij. SHELL zoekt een partner in zonne en windenergie, welicht Vattenfall of Samsung.
  3. forum rang 6 Erny 2 oktober 2020 18:51
    Wel vreemd dat Shell, ING en ABN er aan het eind van de middag zomaar ineens vandoor gingen. Ik kon echt geen positief nieuws als trigger hiervoor ontdekken vandaag. Had net mijn posities flink afgebouwd na een weging van alle rampberichten over de verder ineeninstortende economie, oplopende werkloosheid, corona onheil en non stop zakkende olieprijs.
  4. leoking 2 oktober 2020 20:15
    zo das mooi.ECP verkoopt winkelcentrum tegenTAXATIE waarde.Wat een NON info.
    BOEKWINST?BOEKVERLIES?

    Niels ,waar in de literatuur waar je zo graag regelmatig naar verwijst heeft een taxatie waarde relevantie?????

    Iemand die koopt boven de taxatie waarde bij winkel OG wordt voor gek verklaard,wie er onder verkoopt ook, toch?

    goed gedaan Niels.

    taxatiewaarde is ok, toch?
  5. LLinssen 2 oktober 2020 22:17
    Transitie transitie, Shell is echt al 20 jaar bezig met een transitie.
    Tussen de stap van olie naar groen geel blauwe energie is een stap waar 20 stappen tussen zitten. Olie spoot vroeger uit de grond als je er een loden pijp in stopte. Als Shell niet deed wat het deed dan tankten we de afgelopen jaren gewoon voor 250 Euro een volle tank.
    Van easy oil naar deep oil dat was het de afgelopen 20 jaar, daar kwam nog schalie tussendoor en een heuse transitie van olie naar aardgas. Veel boten stoken geen diesel meer maar GTL een diesel gemaakt van aardgas. Shell gaat de slag heus nog wel maken en als ze dat doen zijn ze meteen één van de grootsten.

    De eerste electrische auto's flopten 20 jaar geleden ook nog. Vergeet niet dat Shell een bedrijf is dat voldoet aan de energie behoefte en het geen bedrijf is dat energie gaat leveren waar geen behoefte aan is.
    Ik blijf stevig zitten en koop lachtend bij, zelfs met een duppie dividend per maand vind ik het een prima aandeel. Al moet ik zeggen dat mijn aandelen electrobas (groene stroom) zoiets ook doen en ik ze ergens voor $4,35 per aandeel heb gekocht.
7 Posts
|Omhoog ↑